epk:n pajoitus topikki, MB s211

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: epk:n pajoitus topikki, S211, vanneksia..

Viesti Kirjoittaja pake1 »

EVO X kirjoitti:Mikä v*tun lasit tummiksi? mun mielestä hirveämpää saa hakia kun farkku jossa on tummat lasit.. ei helvetissä. Ensin hommataan avantgarde sinisillä erikoislaseilla ja sitten vedetään vitosen kalvot takasivulaseihin :x
Kuka sanoi että vain takasivulasit tummiksi itse ainakin tarkoitin vaikka 50% kalvoa kaikkiin sivulaseihin ja takalasiin en mää mitään jätesäkki viritelmää ollut ehdottamassakaan :wink:
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3789
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: epk:n pajoitus topikki, S211, vanneksia..

Viesti Kirjoittaja EVO X »

pake1 kirjoitti:
EVO X kirjoitti:Mikä v*tun lasit tummiksi? mun mielestä hirveämpää saa hakia kun farkku jossa on tummat lasit.. ei helvetissä. Ensin hommataan avantgarde sinisillä erikoislaseilla ja sitten vedetään vitosen kalvot takasivulaseihin :x
Kuka sanoi että vain takasivulasit tummiksi itse ainakin tarkoitin vaikka 50% kalvoa kaikkiin sivulaseihin ja takalasiin en mää mitään jätesäkki viritelmää ollut ehdottamassakaan :wink:
Eli peittoon vaan kaikki siniset.. aivan yhtä ruma sekin ja vähintään sen viikon jälkeen kun poliisisedät on antaneet aiheesta maininnan ja rapsuttelet niitä kalvoja irti. Minkä ihmeen takia Avantgarde pitää saada näyttämään classicilta tai elegancelta? Ei ymmärrä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3990
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: epk:n pajoitus topikki, S211, vanneksia..

Viesti Kirjoittaja Nozki »

En oo kanssa mitään kalvoihmisiä varsinaisesti. Jokainenhan tietysti saa tehdä ja suositella mitä vain itse parhaaksi näkee, mutta varsinkin tuohon siniseen maalipintaan siniset lasit sointuvat sen verran hyvin, että en lähtisi sitä asiaa muuttamaan mihinkään. (On ne sinertävät lasit hienot kyllä monen muun maalivärin kanssa myös.)

Mut sitä mä tuossa videossa ihmettelin, että vaikkakin auto näyttää hyvältä, niin ne vanteet pyörivät väärin päin. Kummallista. :mrgreen: Enhän mä sillä tiedolla sinänsä mitään tee, mut kysynpä kuitenkin, että mennäänkös siinä Raision seudulla moottoritietä Rauman suuntaan, vai kuvittelenko vain?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1094
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: epk:n pajoitus topikki, S211, vanneksia..

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Nozki kirjoitti: Mut sitä mä tuossa videossa ihmettelin, että vaikkakin auto näyttää hyvältä, niin ne vanteet pyörivät väärin päin. Kummallista. :mrgreen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wagon-wheel_effect" onclick="window.open(this.href);return false;
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, S211, vanneksia..

Viesti Kirjoittaja epk »

Nozki kirjoitti: Enhän mä sillä tiedolla sinänsä mitään tee, mut kysynpä kuitenkin, että mennäänkös siinä Raision seudulla moottoritietä Rauman suuntaan, vai kuvittelenko vain?

sama paikka , suunta vain turkuun päin :D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: epk:n pajoitus topikki, S211, vanneksia..

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä ne siniset lasit on 50% kalvonkin jälkeen siniset. Ainaki omassa ex väykyssä oli ja on vieläkin. ne 5% viritykset ovat kyllä kaukana hyvän näköisestä.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, S211, vanneksia..

Viesti Kirjoittaja epk »

no nyt on edessä camber+caster pultit ja keulaa tiputettu noin sentin verran lisää. Huomenna suuntaukseen ja vannekset takas alle 8)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, S211, vanneksia..

Viesti Kirjoittaja epk »

näillä mennään :)

Kuva
Avatar
thenq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: La 11.06.2011 23:20
Paikkakunta: Kpo

Re: epk:n pajoitus topikki, S211, vanneksia..

Viesti Kirjoittaja thenq »

Näyttää hyvälle :thumbup:
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: epk:n pajoitus topikki, S211, vanneksia..

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Aikas kommet valssit ja stanse ok ! ! :thumbup:
ON kalustoa jos jonkin laista..
aleksin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 01.05.2011 20:06

Re: epk:n pajoitus topikki, S211, vanneksia..

Viesti Kirjoittaja aleksin »

Mikäs noiden vanteiden malli oikein on tai missä ne on ollut alunperin?
"Jos tekisimme päätöksiä pelkällä järjellä, kaikki Suomessa ajaisivat saksalaisvalmisteisilla autoilla."-Tiede 5/2012
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, S211, vanneksia..

Viesti Kirjoittaja epk »

kiitoksia.

vanteet on 221 korisen orkkis vanteet.


kiitokset veljelle parista ruudusta :) :

loput kuvat täältä: http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/MB+E+/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3990
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: epk:n pajoitus topikki, S211, vanneksia..

Viesti Kirjoittaja Nozki »

epk kirjoitti:kiitoksia.

vanteet on 221 korisen orkkis vanteet.


kiitokset veljelle parista ruudusta :) ...
Njoo, ei ollu EeKillä vissiin ihan ensimmäistä kertaa kamera kädessä - sen verran onnistuneita kuvia on nuo. :) Muutenkin sen puolesta mielenkiintoisia fotoja, että niistä näkyy, miten Mersun farkku on muuttunut parin mallisukupolven välillä. Itse asiassa kun niitä noin vertaa vierekkäin, niin yllättävänkin eri näköisiä ne mun silmään ovat, kun kuitenkin molemmat ovat helposti Mersuiksi tunnistettavia aina olleet.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3789
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , pixolor 12.7

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Hyvältähän tuo näyttää.. hmm.. jotenkin omaan silmään jotain puuttuu mutta silti en tekis mitään. Pitäs nähdä livenä.

Eekille kiitoksia erittäin hyvistä kuvista jälleen! :thumbup: Mitähän linssiä näissä on käytetty, alussa näyttäs olevan laajista mutta loput on vissiin jollain hyvä valovoimaisella tuubilla 17-55? Mikä runko?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: epk:n pajoitus topikki, S211, vanneksia..

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Nozki kirjoitti:
epk kirjoitti:kiitoksia.

vanteet on 221 korisen orkkis vanteet.


kiitokset veljelle parista ruudusta :) ...
Njoo, ei ollu EeKillä vissiin ihan ensimmäistä kertaa kamera kädessä - sen verran onnistuneita kuvia on nuo. :) Muutenkin sen puolesta mielenkiintoisia fotoja, että niistä näkyy, miten Mersun farkku on muuttunut parin mallisukupolven välillä. Itse asiassa kun niitä noin vertaa vierekkäin, niin yllättävänkin eri näköisiä ne mun silmään ovat, kun kuitenkin molemmat ovat helposti Mersuiksi tunnistettavia aina olleet.
Mitään erinäköisiä ole,onhan niissä vielä samoja osiakin käytetty :)
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5518
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , pixolor 12.7

Viesti Kirjoittaja S202 »

Luojan kiitos ne teki tosta S211 peräpäästä samantyylisen mitä s202-203
S124 300TE
W124 300D
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , massattu

Viesti Kirjoittaja epk »

massailin alustan ison kaavan mukaan, kaikki suojat, puskurit, helmat, eristeet yms. pois ja massat päälle. Nyt onpi sitten pitkäksi asti autoa, ei meinnut edes pintaruostetta löytyä ennenkuin aloitin hommat. Parista kohtaa piti ruostetta poistella.

Lisäsin myös helmojen reunaan, koriin, läpinäkyvää kiveniskuteippiä jottei helmamuovi ajankuluessa hio maalia pois.


Ja tilasin alustankin, h&r monotube coili satsi (tai eteenhän tuossa vaan coilit on , taakse pelkät iskarit).


Kuvatuksia aiheesta : http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/S211+E+270+CDI/alusta/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , massattu

Viesti Kirjoittaja Lade »

Hienosti sovitettu noi ässän vanteet epk:lla. Paljonko mahtaa olla spaceria, vanteiden et lienee 43? Onko koko kierros 9,5 eli takavanteita?
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , massattu

Viesti Kirjoittaja epk »

juu joka nurkassa 9.5" , et:t on 27 ja 24 tätä nykyä.
Avatar
JaniP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 05.12.2006 19:20
Paikkakunta: Kaustinen/Lohtaja

Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , massattu

Viesti Kirjoittaja JaniP »

Epäkiitollinen homma tuo massaus: Aikaa vievää ja hommaa pirusti eikä ulospäin näy mitään. Saapahan mielenrauhan ainaki. Siistin näköstä jälkeä :clap:
W638 2.3B '98
W123 300TDT '84
W123 300D '78
W203 270CDI '01
W963 316CDI '01
EX: W209, W202 x 2, W201 x 3, W123 x 3 + muun merkkiset
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , massattu

Viesti Kirjoittaja epk »

sanoppa muuta, mulla meni 4 työpäivää... paskimpia hommia mitä tiedän :/ onneksi ei tarvii ihan heti tähän autoon tehdä uudestaan :)))
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , massattu

Viesti Kirjoittaja epk »

dodii nyt on h&r satsi alla. Ajotuntuma tietenkin vähän topakampi mitä avari alustalla, mukava päästellä mutka tietä vakkari päällä 8)

Kuva
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3789
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , H&R alusta kiinni

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ryhtiä näyttääs olevan enemmän..? Paljonkos tuosta hiiriasennosta on mahdollista nostaa? Eli mikä tossa sarjassa on se säätövara? Tää satsi oli vissiin ebayssa jotain 1200e luokkaa? Vähän on turhan kentässä omaan silmään mutta tuo "topakkuus" on se mitä itsekkin kaipaan tuohon Eemeliin, vähän löysä meinaa tuo avantgarde alusta mun mielestä olla. Saa nyt nähdä saako tuohon omaan ikään noin hyvää satsia vai tyydynkö vain jousiin. Mitäs seuraavaksi? :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , H&R alusta kiinni

Viesti Kirjoittaja epk »

onhan tuossa hyvät säätö varat, tolpassa alespäin kierrettä 45mm ja ylöspäin vähintään normi avarikorkeuteen. Kyllä siitä ihan hyvä saa jopa vakiojousellakin ja iskareilla, kunhan poistaa pohjaanlyönti kumeista tavaraa. Toimii niillä oikeenkin hyvin kun on navan keskeltä kaareen 32cm (normi avari se 35cm). Toki jos sen napakammaksi haluaa niin sitten ne jouset eteen ja mahdollisesti iskarit...

Seuraavaksi ? no amgi korisarjaa tekis mieli ja 19" huulivanteet. Jos nyt nyt ajelis näinkin ettei ihan päätyyn asti heti rakentele, kun kuitenkin aattelin semmoisen 5 vuotta tämän pitää :)
Avatar
hasa_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 04.07.2010 16:54
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , H&R alusta kiinni

Viesti Kirjoittaja hasa_ »

hyvältä nayttää :thumbup:
S 350 TD -94
E 300 D -93

exät:
Bmw 325i coupe -93
Bmw 535iA -89
Bmw 520i -88
W210 E 200 CDI -00
W202 C 200 D -93
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 989
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , H&R alusta kiinni

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

epk kirjoitti:onhan tuossa hyvät säätö varat, tolpassa alespäin kierrettä 45mm ja ylöspäin vähintään normi avarikorkeuteen. Kyllä siitä ihan hyvä saa jopa vakiojousellakin ja iskareilla, kunhan poistaa pohjaanlyönti kumeista tavaraa. Toimii niillä oikeenkin hyvin kun on navan keskeltä kaareen 32cm (normi avari se 35cm). Toki jos sen napakammaksi haluaa niin sitten ne jouset eteen ja mahdollisesti iskarit...

Seuraavaksi ? no amgi korisarjaa tekis mieli ja 19" huulivanteet. Jos nyt nyt ajelis näinkin ettei ihan päätyyn asti heti rakentele, kun kuitenkin aattelin semmoisen 5 vuotta tämän pitää :)

Ei muutaku muttereiksi vaan ja amg sarja paikalleen
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
JaniP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 05.12.2006 19:20
Paikkakunta: Kaustinen/Lohtaja

Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , H&R alusta kiinni

Viesti Kirjoittaja JaniP »

Teet totutusti justiin niinkö haluat, mutta mielestäni näyttää vähän jotenki liian tuningilta tuo amg:n etupuskuri... Ja kiinnostais nähdä kaikkien pappawagonistien ilmeet ku veisit tuon vakiopuskureilla loppusilaukseen asti :roll:
W638 2.3B '98
W123 300TDT '84
W123 300D '78
W203 270CDI '01
W963 316CDI '01
EX: W209, W202 x 2, W201 x 3, W123 x 3 + muun merkkiset
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , H&R alusta kiinni

Viesti Kirjoittaja epk »

juu ei se amgi satsi oo todellakaan mikään must have. Sitä mieltä olen itsekkin ettei se nyt ulkonäöllisesti niin paljon parempi ole jotta heti tänne ja nyt, rauhassa etsiskelee ja jos sattuu edukkaasti vastaan niin sitten.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , H&R alusta kiinni

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

ei ois uskonu että tästä tulee taaskin näin hieno.Se amg ois vielä kova sana 10p
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, MB s211 , H&R alusta kiinni

Viesti Kirjoittaja epk »

aikana kuluksi kiilloittelin ajovalot uuden veroisiksi. Ei ne huonot olleen lähtöjään mutta mutta.

Aikaan vievintä oli hiota tehtaan suojalakka noista pois. Työvaiheet:

800>1000>1500-> myllytys karkeella>myllytys hionolla>collinitet pintaan.


ennen :

Kuva


jälkeen :



Kuva



800:lla hiottu:

Kuva



keulasta ennen :

http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/S211+E+270 ... mg1280.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

ja jälkeen :

http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/S211+E+270 ... mg1280.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin