peltsi_racing kirjoitti:koppa on 2,3 16v ja joku puhu että verrataan 300td???????
meinaat, että kannattaa/pystyy verrata pienempi tehoiseen jos sulla siis on 2.3-16 cossu w201, niin ei sitä tarvitse mihinkään verrata, sinne saa laittaa nokivasaran nokalle ja teholappo riittää, että ei ylitä auton vakio tehoja...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
peltsi_racing kirjoitti:koppa on 2,3 16v ja joku puhu että verrataan 300td???????
meinaat, että kannattaa/pystyy verrata pienempi tehoiseen jos sulla siis on 2.3-16 cossu w201, niin ei sitä tarvitse mihinkään verrata, sinne saa laittaa nokivasaran nokalle ja teholappo riittää, että ei ylitä auton vakio tehoja...
Malleissa 190E 2.3-16 ja 190E 2.5-16 on sama alusta eli kaikkiin kossuihin saa koneenvaihdossa laittaa 20% tehokkaamman vertailumoottorin kuin 2.5-mallissa. Vaihdetussa koneessa saa siis olla 180kW eli 244hv. Omamassan pitää tällöin olla vähintään 7x180=1260kg, mikä täyttyy kossumalleissa.
Edit: omamassa sisältää kuljettajan painoa 75kg. Ennen vuotta 1992 (vanhempi DIN-normi) ei omassa painossa ole kuljettajaa mukana, minkä voi muutoskatsastuksessa oikaista.
tomant
Viimeksi muokannut tomant, Pe 16.09.2011 12:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ja täytyy oikein höystää meinaan tänään vihdoin päästy itse asiaan eli kuminpolttoon ja hyvin pitää kytkin ja muutenkin pelaa.. ja tietysti ahtoletku pääs karkuun.... no eipä mitään huomenna jatkuu kepitys. tätä hetkeä odotettu jo aika kauan
no nyt käyty penkis ja maanantaina konttorille. 0,8 paineilla 272hv ja enempää ei saanu ahtoja nostaa. eli maximi tehot vielä mittaamatta mutta vielähän kesää on jäljellä ja suunitelmia tullut lisää mm jäykän taka-akselin vaihto.. inssi selvittää sen vaihdon ''laillisuutta''
en muista mitä lapuissa luki ja varmasti löytyy sulakkeet ja nopeesti joo pistän kyllä ja oisjo videotakin mutta en oo saanu niitä toimimaan koneella :/ ja luulis tajuavan miks noin pienillä painella penkissä käyty vai luuletko että oisin saanu lailliset paperit katsastukseen 3,0bar paineilla??
mutta joo vielä lisäks että leimalla käytin ja 3 vikaa löyty. yks pusla, parkkipolttimo ja tiedossa olikin töötti eli ei isoja huomenna vie näytille uudella puslalla. ja jäykkää akselia ei saa kuulemma vaihtaa.. vaan pitäis tietää oisko joku tehny jossain EU maas 190 jäykällä akselilla sekä leimannut nii sit sais kuulemmä sen tehä tääläkin.,. muuten akseli rakennetta ei sais muuttaa.
joo lähinnä pituudeltaan ei mahtunu ja sit ajattelin korottaa takapäätä että tulis lämpö pois se on sitä tyyliä kun pitää aina olla vehkeet erilaiset kuin muilla
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
peltsi_racing kirjoitti:joo lähinnä pituudeltaan ei mahtunu ja sit ajattelin korottaa takapäätä että tulis lämpö pois...
Konepellin takareunan korottaminen painaa ilmaa sisään konehuoneeseen, koska se sijaitsee ylipainealueella. Samasta kohtaa otetaan raitisilma kabiiniin. Konepellin etuosassa oleva aukko taas saattaa olla alipainealueella, joten se voi vetää ilmaa ulos konehuoneesta.
varaan ajan nyt toiseen penkkiin, jossa saa kokeilla täysillä paineilla, mutta toivottavasti ulkonäkö ja tehot on linjassa hyvin tuo tuntuu lämpösä pellinalta hukkaavan kun ei edes lämpösuojaa oo tarvinnu mihinkään tehä.
penkissä lämmöt nousvaan 53ast.. ettei se kuumana ainakaan käy hetikun muistan soittaa oikarille penkki ajan mutta mahdollisimman nopeasti pitäis vaan etsiä ruotsista jos joku ois rakentanu/leimannu 190 jäykällä taka-akselilla, että sais lailliseks sen täälläkin
peltsi_racing kirjoitti:penkissä lämmöt nousvaan 53ast.. ettei se kuumana ainakaan käy hetikun muistan soittaa oikarille penkki ajan mutta mahdollisimman nopeasti pitäis vaan etsiä ruotsista jos joku ois rakentanu/leimannu 190 jäykällä taka-akselilla, että sais lailliseks sen täälläkin
Penkissä tulleet lämmöt hyvin hillityt, koitahan löytää sieltä ruottinmaalta!
Mercedes benz W124 250D Ambulance
Mercedes Benz W124 200E
Moottorin virittäminen on onnistunut jos teho ei laske yli 30%
Ootteko vetässy ton 606 metallipahvin 603:ssa vakio kiristysohjeilla? Eli jotain nm ja sitten asteita päälle. Kun tosta omasta toivottavasti meni vaan pahvi, niin laitan samalla sen metallisen tilalle.
Sultzi kirjoitti:Ootteko vetässy ton 606 metallipahvin 603:ssa vakio kiristysohjeilla? Eli jotain nm ja sitten asteita päälle. Kun tosta omasta toivottavasti meni vaan pahvi, niin laitan samalla sen metallisen tilalle.
Kannattaa sitten oikasta myös lohkotaso jos haluat että metallipahvi pitää.