Ostettiin erääseen projektiin Vietnamin rosteripuskurit, ne tuli Saksan jälleenmyyjän kautta jotta ei ollut noita tulleja ja alveja riesana; muistaakseni hintaa noille tuli 1440 + 40 euroa rahti Suomeen.
Linkissä kuvia 1962 W111 220 Sb autosta jonka entisöinti valmistui pari vko sitten. Auto on nyt museokilvissä. Radio, kaiutin sekä antenni laitetaan paikoilleen tällä viikolla. Tunkki otetaan nyt W123 mallista aluksi, löysin orkkiksen pyöränmutteriavaimen jossa talttapää pillerikapseleille ja laitetaan mukaan vielä pyöränpultin kohdistustappikin .
Viime lauantaina tutkailin/jutustelin 220 b omistajan kanssa, nyt selvisi ne autojen erot lopullisesti kun näki livenä.
Odotin Pavea eilen mutta hänellä oli sattuneesta syystä keikka lauantai-illalla Tapsan Tahdeilla . Tosin varoitti että jos voittaa niin tulo siirtyy päivällä.
Pave oli niin tohkeissaan autostaan että meinasi unohtaa kitaransa minun SEL:lin takapenkille .
1440€:hän on tuommosista puskureista ihan sikahalpa... siihen voi hyvin väännellä vähän rautaa... tuohon hintaan saa Euroopasta uudelleen kromatun käytetyn etupuskurin. Uusi alkuperäinen maksaa, jos edes saisi yli 3000€ pääty...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111 kirjoitti:Oliko tuo MCE-87 tunnus tuon auton alkuperäinen rek. tunnus?
Ei ollut, tuo oli MR-pakasta vedetty. Ihan orkkis kilpi ei ole tiedossa. Autoon oli tullut uusi tunnus 3 v iässä ja sitten vielä Maijasen aikaan oli kertaalleen kilpi vaihtunut. En tietääkseni ole koetettu jäljittää orkkiskilpeä mutta senhän voi tehdä milloin haluaa.
Asensin tänään veljeni kanssa pontoonimersuuni vietnamin puskurit. Hyvin menivät paikoilleen. Aikaa meni reilu neljä tuntia vanhojen irroituksineen ja rekisterivalojen asennuksineen. Poistimme samalla vetokoukun. Rekisterivalot ovat kävyissä ja ne piti otaa vanhoista puskureista. Lopullista hintaa en vielä tiedä, muttaa jää alle tuhat euroa.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
No mikäs se biisi oli jossa tuo auto esiintyy, linkkiä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Biisi on "Musta Mercedes -62" ja löytyy Pave Maijanen Tanssivat kengät cd:ltä. Kannen lämiskän sisäpuolella Pave istuu mersussa ja telecaster nojaa takaovea vasten. Nähtävästi tämä sama auto on kyseessä. Spotify:sta löysin myös englannin kielisen version ko. biisistä.
W111 kirjoitti:Biisi on "Musta Mercedes -62" ja löytyy Pave Maijanen Tanssivat kengät cd:ltä. Kannen lämiskän sisäpuolella Pave istuu mersussa ja telecaster nojaa takaovea vasten. Nähtävästi tämä sama auto on kyseessä. Spotify:sta löysin myös englannin kielisen version ko. biisistä.
Pavehan esitti biisin taannoin telkkarissa kun oli Mikko Kuustosen haastateltavana. Tuo tanssivat kengät albumi osuu oikeaan aika-ikkunaan eli mersuhan oli Pavella ajossa 1982-1985 ainoastaan.
[quote="JiiÄSSÄ"]Asensin tänään veljeni kanssa pontoonimersuuni vietnamin puskurit. Hyvin menivät paikoilleen. Aikaa meni reilu neljä tuntia vanhojen irroituksineen ja rekisterivalojen asennuksineen. Poistimme samalla vetokoukun. Rekisterivalot ovat kävyissä ja ne piti otaa vanhoista puskureista. Lopullista hintaa en vielä tiedä, muttaa jää alle tuhat euroa.[/quote]
Olisi itsella sama homma edessa. Et viitsisi pistaa muutamaa kuvaa niista puskureista, ja oma kommenttisi asennuksesta ja laadusta.
Kiittelen nain Etukateen.
Puskurit ovat hyvät ja menee paikoilleen hyvin. Autonosturi olisi hyvä olla, koska kiinnikkeet tulee auton alle. Kiinniikkeet tulee uudet. Aikaa kannattaa varata ja kaveri, jotta homma onnistuu. En saanut kuvia liitettyä tähän viestiin.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
Laitanpa jatkoa tähän 10v. vanhaan ketjuun "Pave Maijasen mersusta" kun sellainen silmiin (somen kautta) osui.
Auto löyti uuden kodin jo Paven vielä eläessä, ja hyvä niin... En nyt keksinyt onko Jaakolla täällä nimimerkkiä...?
Muusikko Pave Maijasen legendaarinen musta Mersu on saanut uuden kodin laulajan lapsuuden maisemista Lappeenrannan Rakuunamäellä. Jaakko Kilpeläinen osti 60 vuotta vanhan auton Maijaselta vain kaksi kuukautta ennen tämän kuolemaa. https://www.is.fi/viihde/art-2000008906 ... VbMLl8plcs
PS. "muuta mersuasiaa" topikkien alla taisi olla myös jotain, jos sopii paremmin sinne niin siirrettäköön...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...