M104 kansipahvi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Keulatähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Su 01.08.2010 12:53

M104 kansipahvi

Viesti Kirjoittaja Keulatähti »

Vuotaa tunnetusti öljyä. Nooh, rahatilanne sen verran huono että kansi koneistamolla + venttiilien hionta + uusi kansipahvi + todennäköisesti venttiilivarren kumit ei oikein kiinnosta ostaa uutena.

Oikea etukulmahan kyseessä, vanhoilla öljyillä ei vuotanut yhtä paljon, eikä mitään jälkiä havaittavissa syylärinesteessä ja muutenkin käy hienosti. Ketjukopan tiiviste vaihdettu. 10min lämmittelyn jälkeen jo valunu öljypohjaan ja semmone 4x4cm läikkä lattialla.

Eli onkohan nyt ainut sit tuon pahvin vaihtaminen? Pitäiskö kokeilla paksuimmilla öljyillä vai onkohan maailmassa jonkunäköistä öljyyn sekoittavaa ainetta joka auttaisi asiaan?
Tallityhjennys, W201 tarvikkeita pois alta:

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1215057
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1216321
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: M104 kansipahvi

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Keulatähti kirjoitti:Vuotaa tunnetusti öljyä. Nooh, rahatilanne sen verran huono että kansi koneistamolla + venttiilien hionta + uusi kansipahvi + todennäköisesti venttiilivarren kumit ei oikein kiinnosta ostaa uutena.

Oikea etukulmahan kyseessä, vanhoilla öljyillä ei vuotanut yhtä paljon, eikä mitään jälkiä havaittavissa syylärinesteessä ja muutenkin käy hienosti. Ketjukopan tiiviste vaihdettu. 10min lämmittelyn jälkeen jo valunu öljypohjaan ja semmone 4x4cm läikkä lattialla.

Eli onkohan nyt ainut sit tuon pahvin vaihtaminen? Pitäiskö kokeilla paksuimmilla öljyillä vai onkohan maailmassa jonkunäköistä öljyyn sekoittavaa ainetta joka auttaisi asiaan?
Katoppa ettei vuoda öljynsuodattimen kotelon juuresta lauhuttimelle menevät putket. Niissäkin voi ruveta vuotaa ne O-renkaat.
Omasta kanssa ihmettelin että mistä se vuotaa niin nekin kusi öljyä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
hc3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: La 18.07.2009 00:13
Paikkakunta: Åbo

Re: M104 kansipahvi

Viesti Kirjoittaja hc3 »

Keulatähti kirjoitti:Vuotaa tunnetusti öljyä. Nooh, rahatilanne sen verran huono että kansi koneistamolla + venttiilien hionta + uusi kansipahvi + todennäköisesti venttiilivarren kumit ei oikein kiinnosta ostaa uutena.

Oikea etukulmahan kyseessä, vanhoilla öljyillä ei vuotanut yhtä paljon, eikä mitään jälkiä havaittavissa syylärinesteessä ja muutenkin käy hienosti. Ketjukopan tiiviste vaihdettu. 10min lämmittelyn jälkeen jo valunu öljypohjaan ja semmone 4x4cm läikkä lattialla.

Eli onkohan nyt ainut sit tuon pahvin vaihtaminen? Pitäiskö kokeilla paksuimmilla öljyillä vai onkohan maailmassa jonkunäköistä öljyyn sekoittavaa ainetta joka auttaisi asiaan?

Itellä vastaava tapaus, ketjukopantiiviste vaihdettu ja homma olikin ihan jees parin päivän ajan :mrgreen:

Iskin Valvolinen 10w-40 sisälle jos ois vähän jäykempää kamaa ja hieman harvemmin täytyy lisäillä kun aiemmin, eipä tohon ole kun kansipahvin vaihto ainoa ratkasu, johon hinta-arvio ulkoistettuna 1500-2000e :P

Nelisen vuotta tota öljyä tossa on tiputellut ja kummasti siihen ajatukseen vain tottuu :D
Vastaa Viestiin