Tällainen näky odotti kun raapaistiin rengas pois alta. Voi sitä järkytystä
Auto: S211 320 CDI Avantgarde -04, täysin vakio - ei madallettu eikä tuunattu paitsi vanteet vaihdettu. Renkaat kokoa 235/40 18".
Kuva on takarenkaasta. Mikä saa renkaan kulumaan sisä syrjältä. Joku on jyrsinyt sisäkantista kumit pois osalta matkaa niin että kudokset paistaa. Sisäreunassa on selvä ura mutta se katsottiin että rengas ei ota mihinkään kiinni missään ollosuhteissa. Sama vamma molemmilla puolilla. Eturenkaat on edelleen hyvät. Järki ei sano mikä moisen kuluman aiheuttaa.
Hyviä arvauksia otetaan vastaan mikä tämän aiheuttaa sekä korjausehdotukset että uudet renkaat ei koe samaa kohtaloa.
Jos kyseessä suutausvika niin oikeat arvot kiinnostaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Jos takapää harittaa pitäisi ajettavuuden olla laatua hirvittävä joten siihen en usko suoraan kun valitusta ei ole tullut.
Onko w211 / s211 mallin takapään camber säädettävä ? Aurausta voi säätää.
Pyörät on silmämääräisesti ihan järkevässä asennossa. Täällä on tuuning-kuvia autoista joissa pyörät on todella pahasti lintassa. Tämä on täysin vakiokuntonen ja ryhdikäs yksilö.
Kilometrjä kumeilla takana arviolta noin 15 tkm.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
itselläni samanlaiset oli. suuntasin kulmia mut empäs huomannut kattoa että oliko ne niin kauheesti päin peetä haritus tuollasta kuulemma tekee mut lappuja en oo tosiaan havaannu kattoa
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Kyseessä tavallinen farkku ilman airmatickia. Perä on ihan normaalissa korkeussa.
Auto ei ole ollut peräkärryn edessäkään.
Haritusta saa olla jo todella reippaasti että renkaat menee sen takia tällaiseen kuntoon etupäässä matka-ajossa.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Alustassa väljää. Auraus pääsee muuttumaan, syö renkaan juuri noin.
Itselläni meni eturenkaat samalla tapaa, syynä oli alatukivarren etummaiset puslat, jotka olivat entiset.
Jos camper olisi pielessä, niin ei syö noin pieneltä alueelta.
Mullakin syönyt rengasta vastaavasti mutta vain n. 25-30 cm pätkältä aika voimakkaasti että oli muodostunut ns. monttu renkaaseen. Kuskinpuolen takarenkaan sisäreunasta kyse.
4-pyörä suuntaus tehtiin n. 1.5kk sitten, takapyörien kulmia säädettiin , camperia ei.
Omasta mielestä kun takarenkaita yritin siinä voimakkaasti heilutella että onko väljää niin väljää ei pitäisi olla kun eivät hievahtaneetkaan.
Nyt on alla uudet kumit takana, ens viikolla jos ajais katastus asemalle niin siellähän se selviää onko takapäässä jotain rikki/korjattavaa.
Muilla ideoita vikaan?
Ipofish kirjoitti:Mullakin syönyt rengasta vastaavasti mutta vain n. 25-30 cm pätkältä aika voimakkaasti että oli muodostunut ns. monttu renkaaseen. Kuskinpuolen takarenkaan sisäreunasta kyse.
4-pyörä suuntaus tehtiin n. 1.5kk sitten, takapyörien kulmia säädettiin , camperia ei.
Omasta mielestä kun takarenkaita yritin siinä voimakkaasti heilutella että onko väljää niin väljää ei pitäisi olla kun eivät hievahtaneetkaan.
Nyt on alla uudet kumit takana, ens viikolla jos ajais katastus asemalle niin siellähän se selviää onko takapäässä jotain rikki/korjattavaa.
Muilla ideoita vikaan?
Vöitä on katkennut, jos löytyy monttuja kulutuspinnasta.
Tähän on luultavammin syynä hyvin yksinkertainen syy.
Liian vähän ilmanpainetta renkaassa, syö helposti renkaan hyvinkin pienellä ajalla aivan pas/%%).
Renkaan sivun kohdalta rengas kantaa auton massaa ja kuluttaa näin renkaan kulutuspinnan nopeasti.
Matalaprofiilinen rengas vaatii kovemman paineen kuin normaali.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
jytäkkä kirjoitti:Tähän on luultavammin syynä hyvin yksinkertainen syy.
Liian vähän ilmanpainetta renkaassa, syö helposti renkaan hyvinkin pienellä ajalla aivan pas/%%).
Renkaan sivun kohdalta rengas kantaa auton massaa ja kuluttaa näin renkaan kulutuspinnan nopeasti.
Matalaprofiilinen rengas vaatii kovemman paineen kuin normaali.
Matalatkin kantit/rotvallin reunat ovat aivan myrkkyä renkaille, jos on liian alhaiset paineet.
Matalaprofiilisilla homma vielä korostuu.
Renkaissa oli ihan järjelliset paineet luokkaa 2,5 Bar, joten en lähtisi siitä syyttämään.
Alustan suuntaukset oli ihan spekseissä.
Jäljelle jää siis huonolaatuinen rengas jossa kudokset pettäneet. Tätä mieltä on moni ollut kun olen aiheesta kysellyt viisaammilta.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Noname kirjoitti:Tähän tapaukseen liittyen lopputulema.
Renkaissa oli ihan järjelliset paineet luokkaa 2,5 Bar, joten en lähtisi siitä syyttämään.
Alustan suuntaukset oli ihan spekseissä.
Jäljelle jää siis huonolaatuinen rengas jossa kudokset pettäneet. Tätä mieltä on moni ollut kun olen aiheesta kysellyt viisaammilta.
2.5 bar. tuon kokoluokan renkaalle on ihan liian vähän, eli kyllä paineissakin on ollut vikaa... sama juttu, jos pitäis 195/65 15" renkaassa jotain 1.3 bar. ja väittäis, että kyllä siellä ilmaa on ja siksi ne kudokset sieltä varmaan on lopuksi pettäneetkin, kun on ajettu vajaalla renkaalla
itse pidän 195/65 15" renkaassa tuollaista 2.6-2.8 bar. ja jos leveää matalaprofiilista alla, niin sitten reilusti yli 3 bar.
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Noname kirjoitti:Tähän tapaukseen liittyen lopputulema.
Renkaissa oli ihan järjelliset paineet luokkaa 2,5 Bar, joten en lähtisi siitä syyttämään.
Alustan suuntaukset oli ihan spekseissä.
Jäljelle jää siis huonolaatuinen rengas jossa kudokset pettäneet. Tätä mieltä on moni ollut kun olen aiheesta kysellyt viisaammilta.
2.5 bar. tuon kokoluokan renkaalle on ihan liian vähän, eli kyllä paineissakin on ollut vikaa... sama juttu, jos pitäis 195/65 15" renkaassa jotain 1.3 bar. ja väittäis, että kyllä siellä ilmaa on ja siksi ne kudokset sieltä varmaan on lopuksi pettäneetkin, kun on ajettu vajaalla renkaalla
itse pidän 195/65 15" renkaassa tuollaista 2.6-2.8 bar. ja jos leveää matalaprofiilista alla, niin sitten reilusti yli 3 bar.
Väyrysessä 245/40-18 ja e/t 2.4bar....renkaat kuluu tasaiseen kuin kalja kaapista....niin edessä kuin takana.
Aika paljon heittoa mittareissakin,0.5 kun mittari näyttää väärin tulee kans ongelmia. Itellä 3 mittaria ja kaikki näyttää eri arvoja. Huoltoasemilla näyttää mittarit mitä sattuu.
LopenUupunut kirjoitti:Väyrysessä 245/40-18 ja e/t 2.4bar....renkaat kuluu tasaiseen kuin kalja kaapista....niin edessä kuin takana.
.
ne on silti "alipaineiset", vaikka kuluiskin tasaisesti... tai voisivat kulua hitaammin, oikeilla paineilla voihan se olla, että se sun käyttämä mittari näyttää 0.5 bar. liian vähän... huoltamoiden mittareihin ei ainakaan ole luottamista...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
LopenUupunut kirjoitti:Väyrysessä 245/40-18 ja e/t 2.4bar....renkaat kuluu tasaiseen kuin kalja kaapista....niin edessä kuin takana.
.
ne on silti "alipaineiset", vaikka kuluiskin tasaisesti... tai voisivat kulua hitaammin, oikeilla paineilla voihan se olla, että se sun käyttämä mittari näyttää 0.5 bar. liian vähän... huoltamoiden mittareihin ei ainakaan ole luottamista...
Käytän kalvopaineastioihin tarkoitettua TARKASTETTUA mittaria yhdessä piilteman mittarin kanssa.
Renkailla ajettu n.20000km ja pintaa alkuperäisestä 8mm pinnasta vielä 4-5mm jäljellä.
E:kiinakumithan ne on....että "oikeilla" paineilla ilmeisesti 200.000km ei olisi matkajosmikään
E2: olisko sitten niin että laaturenkaissa runko ja kumiseos on sen verran kinkkurengasta löysempi että paineita pitää olla kuin kuorma-autossa....noissa kinkkurenkaisahan ei ole mitään pitoa viileässä sadekelissä, on kuin saippuapalat.
Nykyään on myynnissä parille ero "paineperheelle" suunniteltuja renkaan runkoja.
Helppo tarkastaa...
Jos renkaan kyljessä on ns. maksimipaine merkattu 300psi, niin painetta 2,3-2,8bar.
Ja jos sieltä löytyy 350psi (uuden sukupolven rengas), niin painetta 2,6-3,4 bar...
350psi rankaaseen kun laittaa alle 2,5 bar, niin varmasti menee kudokset rikki ajan kanssa.
(tietysti auton paino vaikuttaa vaurioriskiin)
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Alkuperäiseen kysymykseen palaten.
Iskaritesti katsastusasemalla voi auttaa ongelman ratkaisuun.Jos on kaasuiskari niin sen hajoamista ei huomaa päällisin puolin eikä painelemalla takalokarista.Renkaan sisäreunat kuluu kun perä painuu veto päällä
Renkaiden kulumista seurannut tuttujen autoista .Pääsääntöisesti kaikilla on renkaat kuluneet keskeltä.Koskee näitä matalaprofiilisia.Rengasliikkeissä laitetaan 2.7 kiloa 17 tuumasiin,Ei riitä jos ajelee sakkorajoilla.3 kiloa vähintään.
Työntömitalla on ihan hyvä välissä tarkastaa renkaiden kunto
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Kulmat on kunnossa ja auto menee ihan suoraan.
Uudet renkaat kuluu tasaisesti näin muuteman tuhannen kilometrin kokemuksella.
Paineista: Vikaantuneiden renkaiden merkki on Delfin DK 5000. Maksimi paine eturenkaissa on 51 PSI mikä vastaa konvertterin mukaan 3.5 bar lukemaa. Jos siitä voi jotain päätellä.
300 PSI vastaisi 20.68 Bar lukemaa ja mun kompuralla ei sellaista saa tehtyä millään vaikka jumputtaisi 2 päivää.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.