On pieni ongelma. Takaluukunlukko ei käänny. Eli en saa luukkua avattua tai suljettua avaimella. Nyt alkaa olla lopussa irroitusöljyt jolla voisin kokeilla lukkopesää liuotella. Onko käveltävä ostamaan uusi vai onko jollakin poppakonstia millä lukkopesän saa toimimaan? Tämä vika luultavammin johtuu siitä, että lukko tulee harvemmin käytettyä ja sen huollon oli edellinen omistaja laimin lyönyt. Onkos kenelläkään tietoa miten lukkopesän saa purettua? Itse en sitä keksinyt , mutta olis kova halu ainakin aukaista se... On taas asia erikseen saanko sitä kasaan, mutta tulispahan ainakin kokeiltua... Ja tarpeeton on tuo reikä, jos siitä ei saa avaimella luukkua auki, joten sen vois vaikka hitsata umpeen...
Ota lukko irti ja anna uida polttoöljyssä yön yli, tai ainakin muutaman tunnin, huuhtelet kunnolla,, sen jälkeen uitat sitä notkeassa ölyssä. Muuta ei nyt heti tule mieleen.
Joskushan noita lämmitetään lietsollakin varovasti että paska palais pois
Onko sinulla se luukku kiinni jos on niin on vitsit vähissä mutta onko sinulla vanhoja oikein kuluneita auton avaimia niillä pääsee ainakin japanilaiseen
niillä minä olen mennyt moneen autoon ja joku väitti saaneensa ensiapulaukun luukusta tämän lukon auki. tähän patruunan aukaisemiseen minulle neuvottiin että pistä tämä patruuna yöksi jarrunesteeseen niin varmaan aukenee mutta katinpaskat ei vaikuttanut mitään mutta kun lopulta rikoin sen se oli hapettunut yhdeksi möykyksi ja hajosi melkein käsiin Parempaa neuvoa en osaa antaa.j.s.lehti
Kuulehan Kualeppi.
Useita jumittuneita lukkopatruunoita olen purkanut toivossa, jotta saisi lioteltua toimivaksi, mutta lopputulos on aina ollut suunnilleen sama. Uusiksi menee. Tapana hapettua niin, että vaikka lukkopesän saa purettua ja haittalevyt ovat näkyvissä, niin ei auta CRC:t tai vastaavat. Mersuissa on vielä sen verran viheliäinen purkaa ja kasata kontin lukko, jotta heikkohermoisten on syytä pyytää lähimmäisiä ystävällisesti siirtymään hiukka kauemmaksi. Jos avaimen saa survottua sisään lievää väkivaltaa käyttäen, niin avain puskee sisään mennessään haittalevyt ulos ja niiden saaminen takaisin avaimen koloihin on fakiirien hommaa. Yritin saada toimimaan 124 kontinlukkoa männäviikolla CRC:n ja paineilman avustuksella purkamatta patruunaa ja piti todeta, että ei onnistu.
Eli kukaan ei osaa sanoa miten lukkopesä purkautuu??? Lukkopesää useamman kerran kädessä pyöritelleenä oletan että siinä on nyt joku jippo... Kun olis ihan mukava saada toimimaan tuo lukkopesä...