w201 flekti
w201 flekti
Millon ton flektin pitäs lähtee pyöriin, omassa mesessä ei lähde vaikka lämmöt on 90C(?) yläpuolella. Eli lämpömittarin viisari on jo 80C;stä sen seuraavan pykälän yläpuolella. Lämmöt siis nousee heti sinne 90C hujakoille, jos ajelee kaupunki ajoa, eli nopeutta alle 40km/h, tai kierrättelee konetta paikoillaan.
Ja voiko tota flektin toimivuutta testata mitenkään?
Ja voiko tota flektin toimivuutta testata mitenkään?
Re: w201 flekti
Tai 110c riipuen autostamarkoala kirjoitti:100c
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w201 flekti
Tai niin että taaempi puhallin 100c ja etu 110? Jos ilmastointi ja siten kaksi puhallinta molemmin puolin kennoja. Minkä ikäisissä yhdellä puhaltimella 110? Testataan oikosulkemalla johdot.
Viimeksi muokannut markoala, Su 17.06.2012 00:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: w201 flekti
Elikkä sen ei ole vielä pitänykkää lähtä hyöriin? Missä kohtaa lämpömittaria toi 100C, onko se juurikin se toisiks ylin pykälä?
Ja auto 2,0l bensa vm -89, ei ole mitää ilmastointeja.
Mutta onko tosiaan normaalia että lämmöt nousee heti reippaasti yli 80C kaupunki ajossa, vaikka ulkonakaan ei ole kuin +20c..?
Ja auto 2,0l bensa vm -89, ei ole mitää ilmastointeja.
Mutta onko tosiaan normaalia että lämmöt nousee heti reippaasti yli 80C kaupunki ajossa, vaikka ulkonakaan ei ole kuin +20c..?
Re: w201 flekti
Jos on samanlainen tsydeemi kuin omassani vm -90 1,8 Kat; magneettikytkimen anturi on kannessa etummaisena. Liittimiä on anturissa kolme, joista se yksinäinen menee lämpömittarille. Kaksi muuta oikosulkemalla kytkeytyy flektin magneettikytkin. Juuri perjantaina vertailimme kaverin ehjää anturia (kytkeytyi hiukan 100 asteen yläpuolella) ja omaa rikkinäistä (ei kytkenyt ainakaan vielä 120 asteessa, jolloin pokka loppui kesken ja katkaisimme sytytysvirran). Toivottavasti vastauksesta on jotain hyötyä..
S
S
Re: w201 flekti
Se kannessa oleva anturi on rikki mutta testaa ensin että yhdistä pistokkeesta johdolla navatyhteen lähteekö silloin flekti päälle.
Anturi on väriltään punainen jos nyt ei ole paljoa variaatiota mallien kesken.
Anturi on väriltään punainen jos nyt ei ole paljoa variaatiota mallien kesken.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 flekti
niitä on punaisia, sinisiä ja vihreitä ainakin, riippuen mallista.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Re: w201 flekti
Listaan jatkoksi musta ja harmaa.JohaT kirjoitti:niitä on punaisia, sinisiä ja vihreitä ainakin, riippuen mallista.
Väri kertoo missä lämmössä kytkin kytkee flektin päälle.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: w201 flekti
Kokeilin tänään tuota oikosulkuun kytkemistä eli otin kannesta sen punasen anturin liittimen irti, ja pistin oikkariin sähköjohdolla. Pistin virrat päälle ja kuului naksaus, muuta ei tapahtunut. Teinkö kytkennän oikeen, vai onko magneettikytkin, anturi vai mikä rikki?
Re: w201 flekti
Naksu kuulostaa oikealta. Pidä se hyppyjohto kiinni ja laita auto käyntiin ja anna kaasua. Jos flekti "hurjistuu" kaasun kanssa samaan tahtiin, on homma reilassa. Sitten vaan motonetista se uusi anturi^^
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: w201 flekti
Itsellään oli sama ongelma hetki sitten ja sain korjattua silleen että, irrotin koko tuulettimen ja siitä putsasin liittimet crc:llä ja taas toimii niinkun pitääkin.
Re: w201 flekti
Joo flekti lähti pyöriin kun laitoin auton käyntiin kun se hyppyjohto oli kiinni, elikkä anturi sökö.mamu kirjoitti:Naksu kuulostaa oikealta. Pidä se hyppyjohto kiinni ja laita auto käyntiin ja anna kaasua. Jos flekti "hurjistuu" kaasun kanssa samaan tahtiin, on homma reilassa. Sitten vaan motonetista se uusi anturi^^
Mutta ei kai siitä oo mitään haittaa jos jätin sen hyppyjohdon sinne, flekti pyörii siis nyt koko ajan? Ja siihenhän vois vielä viritellä on/off katkaisijan, eli sais flektin päällä ja pois kun itse haluaa?
Re: w201 flekti
Eikös kannataisi vaihtaa tuo anturi ei se niin hirveen kallis ole
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w201 flekti
Kyllä aattelin vaihtaa, kun tulee ens kuussa käytyä motonetissä muutenkin. Mutta näin väliaikaisesti ei kait haittaa mitää jos se pyörii koko ajan?
Re: w201 flekti
Mitäs tuo haittaa syö vaan flektin moottoria jos koko ajan pyörii täysillä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w201 flekti
Eikös nyt puhuta sähkömoottorista kuinkas tuo flekti lähtis pyrimään hyppyjohdolla olisi hihnavetoinen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w201 flekti
Ei puhuta kun hihnavedosta.Flekti kytketään vapaalta pyörimään käyttäen magneettikytkintä, jonka siis saa tuolla hyppyjohdolla toimimaan anturin ollessa rikki.
Re: w201 flekti
Mistä vois saada sähkökytkennät tähän anturiin? Oikosulkemalla ei flekti lähtenyt pyörimään. Onko tässä jokin rele jossain? Ainakin sulake boxissa oli jotain kannan paikkoja? Se pyörii kokoajan mutta hyvin hiljaa sen voi käsin pysäyttää ja sitten se siittä aloittaa taas hiljaa pöyrimisen. 2.0e 86- anturissa ei ollu punasta kantaa vaan musta? Kuvien perusteella ainakin samanlainen anturi on kyseessä.
w201 2.0e -86
Re: w201 flekti
Ei ole relettä, vaan on ihan suoraan kytketty. Juuri siksi nuo anturit palaakin rikki, kun koko kytkentämagneetin ottama virta kulkee anturin läpi. Ei siihen oikeastaan kytkentäkaaviota tarvitse, katso, että jompaankumpaan piuhaan tulee 12V sytytysvirran ollessa päällä. Nyt kun laitat sen hyppylangan paikalleen, sama 12V pitää löytyä flektin juuren liittimestäkin. Siellähän on sitten joku liukurengassysteemi siellä flektin päässä, joka saattaa olla sökö/puhdistuksen tarpeessa.
Musta anturi on ilmastoimattomaan, punainen ilmastoituun. Punaisessa on kytkimet kahdelle eri flektille eri lämpötiloissa ja muistaakseni vielä lämpömittarin anturikin samassa. Mutta musta on ihan simppeli yksinapainen kytkin.
Musta anturi on ilmastoimattomaan, punainen ilmastoituun. Punaisessa on kytkimet kahdelle eri flektille eri lämpötiloissa ja muistaakseni vielä lämpömittarin anturikin samassa. Mutta musta on ihan simppeli yksinapainen kytkin.
Re: w201 flekti
Eikös nämä kuitenkin oo jonkun sulakkeen takana? Kaikki sulakkeet näyttäis olevan ehjiä, mutta mikä numero sillä sulakkeella on? Saksan tuonti tämä meinaan on. Saako jostain noita antureita kylmempänä esim. 90c?Audio67 kirjoitti:Ei ole relettä, vaan on ihan suoraan kytketty. Juuri siksi nuo anturit palaakin rikki, kun koko kytkentämagneetin ottama virta kulkee anturin läpi. Ei siihen oikeastaan kytkentäkaaviota tarvitse, katso, että jompaankumpaan piuhaan tulee 12V sytytysvirran ollessa päällä. Nyt kun laitat sen hyppylangan paikalleen, sama 12V pitää löytyä flektin juuren liittimestäkin. Siellähän on sitten joku liukurengassysteemi siellä flektin päässä, joka saattaa olla sökö/puhdistuksen tarpeessa.
Musta anturi on ilmastoimattomaan, punainen ilmastoituun. Punaisessa on kytkimet kahdelle eri flektille eri lämpötiloissa ja muistaakseni vielä lämpömittarin anturikin samassa. Mutta musta on ihan simppeli yksinapainen kytkin.
Täytyis meinaan saada toimiin ennen lämpimiä kelejä kerran on keittäny jo. :/
w201 2.0e -86
Re: w201 flekti
Näkyisi olevan sulake N:o 10 (punainen, 16A). Saman sulakkeen takana ovat myös pissipoikien suuttimien lämmitys, kierroslukumittari, sähkösäätöinen ja lämmitettävä taustapeili, ulkolämpömittari ja tyhjäkäyntivakautuksen luistiventtiili. Viimeksimainitulla tuossa tekstissä tarkoitettaneen sitä kuuluisaa kenkkuilevaa tyhjäkäyntimoottoria(säädintä). Kun yhdelle sulakkeelle on sälytetty noinkin monta duunia luulisi olevan helppoa todeta onko sulake kärähtänyt. Jos vaan kaavio pitää paikkansa, täältä foorumiltahan se on peräisin.
Re: w201 flekti
Ei niitä taida saada kylmempänä. Tosin ellei syylari ole tukossa, termostaatti ja vesipumppu toimii, ei ole mitään syytäkään. Kojetaulun mittarin mukaan lämpö käy maksimissaan hiukan yli 100 C jolloin flekti lähtee pyörimään ja sitten putoaakin suht nopesti. Jos vielä paisuntasäiliön korkkikin pitää paineen systeemissä, on tuosta lämpöpiikistä vielä toistakymmentä astetta keittämiseen. Olen ajanut pari viime kesää työmatkoilla päivittäin 120m korkean "vuoren" päälle, eikä lämmöt ole koskaan olleet ongelma. Eli varmista muunkin systeemin kunto...
Hoseer, huolehdi sulakkeesta vasta sitten, jos yleismittari EI näytä 12 V maata vastaan jommassakummassa anturin piuhassa kun virta on päällä. Jos jännite tulee, eikä kytkin naksahda hyppylangalla kiinni, vika on flektissä itsessään. Joku tuossa taisi kertoakin putsanneensa sieltä jonkun liukupinnan tms.
Hoseer, huolehdi sulakkeesta vasta sitten, jos yleismittari EI näytä 12 V maata vastaan jommassakummassa anturin piuhassa kun virta on päällä. Jos jännite tulee, eikä kytkin naksahda hyppylangalla kiinni, vika on flektissä itsessään. Joku tuossa taisi kertoakin putsanneensa sieltä jonkun liukupinnan tms.
Re: w201 flekti
Joo ei se koko systeemi toimi suoralla virrallakaan ollenkaa purin kaikki irti ja hitsasin laakerin jumiin pyörii nyt vesipumpun tahtiin. Tänään käyn hakemassa sähköflektin jonka vaihdan paljon halvempi käydä sellanen hakemassa kun alkaa selvittään mitä tarttee uusia tohon vakio flektiin. Kytken siis nappulalla auto/on periaattella saa pakotettua flektin aikasemmin päälle jos on tarvis. Omega A anturin 14x1.5 95-90 joten sekin käy siihen anturin paikkaan suoraan. Päätin luovuttaa kun sieltä löytyryöstiliittimiä se ei oo anturin kautta mennyt ollenkaa ilmeisesti + virta menee johkin akulle päin.Audio67 kirjoitti:Ei niitä taida saada kylmempänä. Tosin ellei syylari ole tukossa, termostaatti ja vesipumppu toimii, ei ole mitään syytäkään. Kojetaulun mittarin mukaan lämpö käy maksimissaan hiukan yli 100 C jolloin flekti lähtee pyörimään ja sitten putoaakin suht nopesti. Jos vielä paisuntasäiliön korkkikin pitää paineen systeemissä, on tuosta lämpöpiikistä vielä toistakymmentä astetta keittämiseen. Olen ajanut pari viime kesää työmatkoilla päivittäin 120m korkean "vuoren" päälle, eikä lämmöt ole koskaan olleet ongelma. Eli varmista muunkin systeemin kunto...
Hoseer, huolehdi sulakkeesta vasta sitten, jos yleismittari EI näytä 12 V maata vastaan jommassakummassa anturin piuhassa kun virta on päällä. Jos jännite tulee, eikä kytkin naksahda hyppylangalla kiinni, vika on flektissä itsessään. Joku tuossa taisi kertoakin putsanneensa sieltä jonkun liukupinnan tms.
w201 2.0e -86
Re: w201 flekti
Minkälainen homma tuo on, ja missä ne liittimet ovat? Ei lähtenyt flekti pyörimään oikosulkemalla.solamii85 kirjoitti:Itsellään oli sama ongelma hetki sitten ja sain korjattua silleen että, irrotin koko tuulettimen ja siitä putsasin liittimet crc:llä ja taas toimii niinkun pitääkin.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti 25.02.2014 18:22
Re: w201 flekti
w201 2.0 bensa, vm -91. Flekti ei lähde pyörimään lämpöjen noustessa, kuitenkin pyörii kun laittaa flektin anturille tulevan johdon suoraan maihin. Tässä mallissa anturi 1-napainen ja vesipumpun kyljessä. Tilasin tämän anturin http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 6245/10/18" onclick="window.open(this.href);return false; mutta flekti ei siltikään lähde pyörimään vaikka lämmöt olivat 110-115 mittarin mukaan. Tilasinko oikean anturin vai onko anturi valmiiksi rikki?
w201 2.0 -91
Re: w201 flekti
Tämä keltainen anturi vesipumpun kyljessä EI ole flektin anturi (muistaakseni ohjaa imuilman esilämmitintä). Joka tapauksessa etsimäsi anturi löytyy sylinterinkannen etupäästä "kuskinpuolelta" liittimen piikit ylöspäin. Jos ilmastoitu auto, anturi on punainen. Ellei, anturi on todennäköisesti musta. Siinä on kolme kontaktia, joista yksi menee lämpömittarille ja jäljelle jäävä pari kytkee flektin (sulkeutuu 110 C). Juuri tuo pari palaa niistä rikki ja flektin magneetti ei saa sitten virtaa.
Kun hommaat uuden anturin, katsele myös sillä silmällä, kannattaisiko ottaa samalla venttiilikopan tiiviste ja termostaattikotelon ja syl.kannen välinen paperitiiviste. Anturi on nimittäin sen muotoinen, että hylsyavain ei läpi mene. Omaa vaihtaessani huomasin pienimmäksi riesaksi nostaa venttiilikoppa tulpanpiuhoineen ja virranjakajankansineen pois ja irroittaa termarikotelo kannesta jonka jälkeen kiintoavaimen sai anturin juureen. En väitä tämän olevan ainoa tapa...
Kun hommaat uuden anturin, katsele myös sillä silmällä, kannattaisiko ottaa samalla venttiilikopan tiiviste ja termostaattikotelon ja syl.kannen välinen paperitiiviste. Anturi on nimittäin sen muotoinen, että hylsyavain ei läpi mene. Omaa vaihtaessani huomasin pienimmäksi riesaksi nostaa venttiilikoppa tulpanpiuhoineen ja virranjakajankansineen pois ja irroittaa termarikotelo kannesta jonka jälkeen kiintoavaimen sai anturin juureen. En väitä tämän olevan ainoa tapa...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti 25.02.2014 18:22
Re: w201 flekti
Ok, mutta miksi sitten kun tälle anturille tulevan johdon kun pistää maihin niin flekti pyörii? Ja onko merteilin sivulla myös mokattu?
Edit. katsoin osanumeron vanhasta anturista ja se oli 0065459024, kyllä google tarjoaa flektin lämpöanturia tuolla koodilla
Edit. katsoin osanumeron vanhasta anturista ja se oli 0065459024, kyllä google tarjoaa flektin lämpöanturia tuolla koodilla
w201 2.0 -91
Re: w201 flekti
En tiedä, vastasin vain sen mukaan miten asiat oli omassa w 201 vm.-90