
W202 M111 vauhtipyörä vaihto..
W202 M111 vauhtipyörä vaihto..
Jeps elikkä ostin itselleni tuohon imuvuodon takia hajonneeseen c180:en vaihtokoneen. Kone oli muuten samanlainen mutta kys koneessa oli pykälän uudempi ruisku elikkä tämä muovisella imusarjalla oleva. Elikkä vaihdoin sitten entisestä koneesta ruiskun tämän tilalle mutta huomasin vielä juuri kun olin konetta laittamassa kiinni että tuo vauhtipyörä on tässä hieman erilainen kuin entisessä että pitääkö vauhtipyörä vaihtaa entisesta koneesta koska tuo asentotunnistinkin on vanhasta koneesta joten osaakohan tuo tuolta erilaiselta lukea kierroksia?? Ja onkohan näiden koneiden tasapainoituksessa eroa että pystyykö tuota vauhtipyörää päikseen vaihtamaan..?? 

Re: W202 M111 vauhtipyörä vaihto..
En usko kone kohtaisiin tasapainoituksiin vaan teko vaiheessa se tasapainotetaan erikseen.
tutki onko samalla tavalla rautakohoamat vai onko ne mangneetit siinä vauhtipyörällä tai onko samannäköiset anturit.Niistä päättelet tartteeko vaihtaa limput.
tutki onko samalla tavalla rautakohoamat vai onko ne mangneetit siinä vauhtipyörällä tai onko samannäköiset anturit.Niistä päättelet tartteeko vaihtaa limput.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 M111 vauhtipyörä vaihto..
Jeps selvä homma. Kyllä tossa sitten vaihtohommiin joutuu koska toi vauhtipyörän kehä mistä anturi lukee niin on aika erilainen 

Re: W202 M111 vauhtipyörä vaihto..
Käytät kaiketi oman autosi ecua tällöin koska vaihdat antureita hajonneesta koneestasi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 M111 vauhtipyörä vaihto..
Joo kyllä käytän. Uudesta koneesta ei ole oikestaan mitään osaa tuon ruiskun kannalta.
Re: W202 M111 vauhtipyörä vaihto..
Onko uudemmassa koneessa kaksimassainen vauhtipyörä? Onko uudemmassa vauhtipyörässä 60-2 hammasta?RedXIII kirjoitti:Jeps selvä homma. Kyllä tossa sitten vaihtohommiin joutuu koska toi vauhtipyörän kehä mistä anturi lukee niin on aika erilainen
Anturi lienee 40 mm pitkä ja 15 mm paksu tappi, joka sopii mitoiltaan ainakin M102- ja M111-koneisiin. Anturin johdoissa ja vastusarvoissa on pieniä eroja, mutta se saattaa käydä sellaisenaan eri M111-koneisiin.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 M111 vauhtipyörä vaihto..
Juuri sellainenhan se anturi oli. Kerkesin tosin jo vaihtaa vauhtipyörän vanhasta koneesta koska se oli muutenki parempi kuntoinen.. 
