W211 Vaihdelaatikko ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Aki P »

No kunhan on saatu V6 cdi:hin pakosarjat+ turbo, startin hammaskehä ja takastefa ja 6kpl katkennutta hehkua niin alkaa 211 suoran kutosen turbiinin vaihto hommat tuntuun leikkisältä. Sillä rahalla ostaa jo yhden 320cdi -03 auton...... hyvän ja kohtuu metreillä.

Nimim. kahdet pakosarjat tilattu, yksi turbo ja yksi hammaskehä odottaa kasausta. Kaikki v6 cdi:tä . Löytyy muuten semmoset sarjat sitten hyllystä. On vasta 8. korvaava varaosanumero menossa, että ei niissä ole kyllä ollut vikoja..... :crazy:

Manuaalibensalla jos pitäis ajaa ja kyseessä varma auto niin puhutaan vm -88 1.6 nissan synnystä vileä 8v koneella :thumbup:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Aki P kirjoitti:No kunhan on saatu V6 cdi:hin pakosarjat+ turbo, startin hammaskehä ja takastefa ja 6kpl katkennutta hehkua niin alkaa 211 suoran kutosen turbiinin vaihto hommat tuntuun leikkisältä. Sillä rahalla ostaa jo yhden 320cdi -03 auton...... hyvän ja kohtuu metreillä.

Nimim. kahdet pakosarjat tilattu, yksi turbo ja yksi hammaskehä odottaa kasausta. Kaikki v6 cdi:tä . Löytyy muuten semmoset sarjat sitten hyllystä. On vasta 8. korvaava varaosanumero menossa, että ei niissä ole kyllä ollut vikoja..... :crazy:

Manuaalibensalla jos pitäis ajaa ja kyseessä varma auto niin puhutaan vm -88 1.6 nissan synnystä vileä 8v koneella :thumbup:
Ja varsinkin jos vehosta kysyy onko noita mennyt
Niin vastaus on aina sama että ei
Vaikka edeliset olis hakenut hetki sitten...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2362
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Aki P kirjoitti: Nimim. kahdet pakosarjat tilattu, yksi turbo ja yksi hammaskehä odottaa kasausta. Kaikki v6 cdi:tä . Löytyy muuten semmoset sarjat sitten hyllystä. On vasta 8. korvaava varaosanumero menossa, että ei niissä ole kyllä ollut vikoja..... :crazy:

Manuaalibensalla jos pitäis ajaa ja kyseessä varma auto niin puhutaan vm -88 1.6 nissan synnystä vileä 8v koneella :thumbup:


Olisko tuo nyt niin paha että Nissankin olisi parempi...?

http://tinyurl.com/cohfmgk" onclick="window.open(this.href);return false;

Nyt yksikään kirjoittaja ei ole kumonnut sitä faktaa minkä esitin: Manuaali on vähemmän häiriöaltis kuin automaattivaihteisto.

Alkuperäinen kysyjähän tiedusteli automaattilaatikoiden vikaherkkyyttä glykolin suhteen perusteena se ettei haluaisi maksaa 15 000€ autosta ja 5000€ vaihteistoremontista.
Tuolla kriteerillä ei pidä sulkea pois manuaalivaihteistoa.

JOS nyt kuitenkin haluaa automaatin niin sitten kannattaa laittaa se 5000€ HETI ostohintaan ja tehdä kaupat
06/2006-> Facelift Junge Sternesta tehtaan vaihtoautotakuulla niin se korjausriski jää muiden huoleksi.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Se on kyllä fakta että käytettyä mersua ei kannata ostaa viimeisillä rahoillaan. AINA pitää olla se toiminta kakstonnia heti oston jälkeen auton toimintaan saattamiseksi :!:
Mersuissa vaan tahtoo olla se vika että kun kaikki muu on automaattista niin miksi pitäis kepillä hämmentää paskasia rattaita :wink: Mukavuus maksaa!
Ylivoimaisesti eniten mersuihin kysytään ja myydään manuaalilaatikoita. Ne ei oireile eikä mee vikatilaan, ne on vaan kertalaakista paskana. 6v manuaali maksaa yhtä paljon kuin 722.699 tiptronic. Ja mersun 6v ei oo toiminu uutenakaan jouhevasti!

Tuossa ois ainaki ehjä/ ehjätty 320cdi -03 http://www.parkkila.fi/e320cdiat-elegance-03" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin ei ookkaan 15k€ auto :wink: Näkyy olevan uusi syyläri ja putket. Erillinen lauhdutin ois aikeissa vielä laittaa, niinkuin noita on tehty muutenki.

Ja meillä on tosiaan konsernin ykkösautona synny vm -88. talvella kovilla pakkasilla saa jättää mersun avaimet uunin päälle lämpiään ja nissan lähtee ilman roikkaa (vastus rikki) -37'c pakkasella nöyrästi käyntiin eka startista 8)
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Division »

tj86430 kirjoitti:
Division kirjoitti:Ei minua riso mikään muu kuin manuaalivaihteiset Mersut, se kai jollain tapaa kävi viestistä ilmikin. Jos se yhtään oloa helpottaa niin myönnytyksenä voidaan sopia, että ne käräjät voidaan minun puolestani vaihtaa myös esim. EU-tuomioistuimeen, koska manuaalivaihteet isossa Mersussa on myös rikos ihmisyyttä vastaan.
Mulla on tossa Vitossa manuaali, toivottavasti ei pukkaa haastetta. Se on paaaljon isompikin kuin W211
Yritin tavoitella haastemiestä puhelimitse, mutta oli lomaviesti vastaajassa. Menköön nyt tällä kertaa ilman sanktioita, mutta sovitaan, että seuraava Vito on automaattilaatikolla.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Aki P kirjoitti:No kunhan on saatu V6 cdi:hin pakosarjat+ turbo, startin hammaskehä ja takastefa ja 6kpl katkennutta hehkua niin alkaa 211 suoran kutosen turbiinin vaihto hommat tuntuun leikkisältä. Sillä rahalla ostaa jo yhden 320cdi -03 auton...... hyvän ja kohtuu metreillä.

Nimim. kahdet pakosarjat tilattu, yksi turbo ja yksi hammaskehä odottaa kasausta. Kaikki v6 cdi:tä . Löytyy muuten semmoset sarjat sitten hyllystä. On vasta 8. korvaava varaosanumero menossa, että ei niissä ole kyllä ollut vikoja..... :crazy:

Manuaalibensalla jos pitäis ajaa ja kyseessä varma auto niin puhutaan vm -88 1.6 nissan synnystä vileä 8v koneella :thumbup:

Alkusarjan ( vm 05-06) V6 pakosarjoissa on ollut kait hieman joillain murheita... itsellä mallivuosi -07 145 000 km ajettu... hyvin on minulla pakosarja kestänyt.

Turbo mielestäni lujilla, jos esim pakopaine nousee liian suureksi DPF: n tukkeutuessa... tai jäähdytyskäyttö unohtuu kovan ajon päälle... niin, alkuperäinen turbokin on minulla hyvissä voimissaan.

Takastefa taitaa maksaa noin 20 eur veholla... ja sekin alkaa hikoilemaan vasta pakkasella senjälkeen, kun ensin vanhastamuistista laittaa vanhanaikaisen mineraali-lukkoperäöljyn tehtaan nykyään suositteleman notkean synteettisen sijasta peräänsä. Alkuperäisosa-hehku maksanee noin 25 eur esim oulun tarviketorilla... minullakin meni yksi hehku hiljattain!

Mielestäni autossani on ollut käsittämättömän vähän vikoja ajamani 100 000 km / 4 vuoden aikana; kylläkin esim. hehkutulppaan on minulla kulunut 25 euroa... ensimmäiset 50 000 kilometriähän ajoi se mystinen saksankielinen - henkilö autoani.

Jos katsot alta, huomaat minun omistaneen kaksi kpl rivi-4 alkusarjan manuaali 211: sta myös... niissä esim alustan niveliä jouduin jonkun vaihtamaan... tässä facelift V6: ssa nekin kestävät ihan eri mainiosti.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Juu. En väitä että OM642 V6 kone olisi sen huonompi kone kun muutkaan , mutta ei sekään viaton tule olemaan. Pakosarjoissa menossa 8. tai 9. korvaava numero, takastefa vuotaa moottorissa, eikä maksa kuin 50€ mutta vaatii laatikon pois käytön. Hehku katkenneena kanteen maksaa myös yli 25€.

Itsellä etsinnässä v6 Cdi sekä pakettiautona että henkilöautona ja molemmat automaattina että sikäli en kokonaisuutta huonona pidä. Kaikkien vikojen kans pärjää kun ne löytyy ja tiedostaa. -03 auto on yleisesti paskempi kuin -09. -03 on 9 vuotta vanha ja -09 vain kolme vuotta. Useimmiten ajomäärissäkin eroa koska isot mersut ostetaan pääosin käyttöön eikä kauppakassiksi.
Täällä vain yleistetään aina kaiken muun olevan paskaa paitsi se mitä itsellä on. Varsinkin kun täällä "asiantuntija" kirjoittaa jotain edellisen kaltaista vikastooria niin kaikki alkavat vierastamaan kyseistä kampetta. Asiantuntija tittelin saat kun kirjoitat tarpeeksi monta viestiä..... Sen perusteella täältä sitten luetaan mikä vika ja miten tuli kuntoon ja tullaan herkästi korjaamolle että "netistä luin" .

Sitten toinen on ku tullaan työmaalla kysymään millaisia vikoja tällaisessa mersussa on ollut. Jos annan ihan rehellisen tyhjentävän vastauksen mitä remppoja on mersuihin esim. tehty niin kukaan ei osta enää mersua. :D :D

Eikä sitten oteta henkilökohtaisesti oli nyt sitte auto suoralla tai Väärällä moottorilla. Jopa nyky tojotissa ole kuullut olevan vikaa :shock:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Ymmärsin sinun tarkoittavan takastefalla perästefaa... enpä ole kuullut kertomasi stefan pettäneen kenelläkään V6: ssa... onko ollut oikea öljymäärä ko moottorissa?

Pitkään pimenneenä ollut hehkutulppa katkeaa varomattomasti irroitettaessa riippumatta mäntäasettelusta, jos sitä ei vaihda pian sen kylmettyä... ko asialla ei ole mitään tekemistä V6 CDI: n kanssa sen erikoisemmin.

En ole haukkunut aiempia omistamiani mersumalleja yhdessäkään viesteissäni... kun ei ole ollut siihen minkäänlaista syytä... mutta kun omistin nuo kaksi alkusarjan karvalakki rivi-4 CDI 211: sta nykyistä autoani vastaavan ikäisinä ja vastaavasti ajettuna, niin niissä oli hieman enemmän murheita kulutusosien kestävyydessä... nykyisessä kun niitä on ollut luonnottoman vähän.

Ko omistamissani autoissa on muuten niin iso ero ajonautinnossa, että en vertaisi niitä keskenään.... itse arvostan nykyään nopeuden mukaan säätyvän avantcardeni tukevampaa ja tunnokkaampaa ajettavuutta, ko tuontiautoni hyviä varusteita, isoa vääntävää moottoria ja hienosti toimivaa 7 G vaihteistoa niin paljon, että sallisin sille jo jotain vikojakin... niitä vain ei tunnu tulevan edes tavallista määrää.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Division »

Yllä mainittuihin aiheisiin liittyen, kannan oman korteni kekoon ja toivon siitä olevan jollekin hyötyä tulevaisuudessa:

W211 V6 Cdi alkupään viat:

-Yksi hehku katkesi kanteen kiinni. Normaali kaikkien hehkujen vaihto maksaa 300 eur, mutta katkenneen hehkun kanssa +1000 eur.
Vinkit: Vaihda hehkut 100.000 km välein ja jos katkeaa kanteen niin ota yhteyttä palstalta nimimerkkiin "dealer" tai sitten Kirkkonummen C & G Serviceen, koska siellä on minun rahoillani hankitut laitteet sen irroittamiseen. Niillä saadaan hehkuun tehtyä vastakierre sisäkautta ja kantta ei tarvitse irroittaa. Tiettävästi tätä laitetta ei ole muualla, ainakin maahantuojan mukaan joka piti korjaamolle 3h käyttökoulutuksen. Toinen vinkki on se, että vie Veholle hehkun vaihtoon niin siellä on saksan tehtaan laitteet ja ne irtoaa niillä nätisti.

-Pakosarjat räjähtivät, kun DPF:n paine-eroanturit vikaantuivat. Jos asiaa kysyt Veholta tai tehtaalta niin he eivät ole koskaan kuulleet vastaavasta, vaikka vika on yleinen.
Vinkki: Vaihdata DPF:n paine-eroanturit, se ei maksa paljoa tai sitten ota hittoon koko sisälmykset ja ohjelmoi uudelleen. Vinkit osaaviin pajoihin ympäri suomen saat mm. Karalalta. Softa pitää mielellään muokata sellaisesta autosta, jossa ei ole tehtaalta lähtiessä ollut olleenkaan hiukkassuodatinta niin se ei herjaa vikavaloa. Onnistuu myös erilailla, mutta tuo on pääsääntöisesti pomminvarma. Testaa myös pakosarjojen seinämien paksuus teleskooppipeilillä ja jollain käyrällä hammaslääkärinpiikillä sekä käsikopelolla. Testaa varsinkin saumojen läheltä. Jos piikki menee jostain painamalla läpi niin pakosarjat vaihtoon. Molemmat kannattaa vaihtaa yhtäaikaa.

-Turbon putkien tiivisteet vuotaa 5/2007 asti ja tiputtaa öljyä M51-moottorin päälle, joka on imuläppiä ohjaava katkaisumoottori.
Vinkki: Jos ostat tätä vanhemman V6 Cdi-koneen niin vaihda kaikki 9 kpl tiivisteet, päivitettyihin versioihin. Voit myös antaa vuotaa ja kytke läpät pois käytöstä sekä jätä M51 hurisemaan itsekseen irti kytkettynä. Tämä pitää tehdä ennen kuin M51 hajoaa.

-Takastefa: (Moottorin)takastefan vuoto on minulle uusi tieto, jonka luin tuosta ylempää. Tämä vika on siis mahdollisesti minullakin edessä. Voin sanoa, ettei naurata yhtään. Usein moottorin takastefan vuodon korjaamiseksi pitää irroittaa vaihdelaatikko ja pahimmillaan nostaa hieman konetta irti, jolloin hinta 20 eur tiivisteen vaihdosta kohoaa 3000-6000 eur tietämille.
Vinkki: Pistä auto kiertoon, kun takastefa alkaa tihkumaan, koska myöhemmin isolla öljyvuodolla se ei mene leimasta läpi ympäristöhaittana ja silloin joudut maksamaan tuon hinnan. (Tämä takastefa-asia laitetaan kuitenkin alla olevaan KRS:n viestiin viitaten vielä hevosmiesten tietotoimiston mappiin, ellei asiasta ala tulemaan foorumilla enemmänkin tarinaa).

Itselläni on 2006 vuoden V6 Cdi ja olen korjannut kaikki muut yllä mainitut viat paitsi tuon stefan, kun se ei vuoda ainakaan vielä. Korjaukset olivat v****maisia ja nyppi maksella. Tapahtuivat vielä ensimmäisen omistusvuoden aikana. Mutta noiden korjausten jälkeen onkin saanut ajella rauhassa. Tällä hetkellä kiesi on autohistoriani mukavin vekotin ja se ei ole myynnissä millään rahalla. Moni jo yrittänyt sitä ostaa.

Vinkkinä lienee se, että osta esim. 2008 vuosimalli niin suurinosa noista vioista jäänee jo tehtaalle.

Edit: Lisätty "dealer" hehkuasiantuntijaksi
Viimeksi muokannut Division, To 28.06.2012 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Aki P kirjoitti:Juu. En väitä että OM642 V6 kone olisi sen huonompi kone kun muutkaan , mutta ei sekään viaton tule olemaan. takastefa vuotaa moottorissa, eikä maksa kuin 50€ mutta vaatii laatikon pois käytön.
Hyvä kaverini on pohjois-suomen kokeneinpia ja arvostetuinpia MB- organisaation pitkänlinjan mekaanikkoja... hänkään ei ole kuullut myöskään yhdestäkään takastefa-vuodosta ko koneessa ( on kertonut minulle takuulla kaikki murhemahdollisuudet harkitsemissani / omistamissani MB-malleissa noin 15 vuoden ajan, ohjaten mallivalintaani... viimeksi tänään päivitettiin tietojani ).

Hänenkin mielestään ko huhut johtanevat jälkensä huolimattomasti asennettuihin/ viottuneisiin vanhan mallin tiivisteihin imuputkistossa... vuotoöljy löytyy painovoiman ansiosta lopulta koneen alta.

Itse olen näistä tiivisteistä kirjoittanut jo noin 3 vuotta sitten tänne... ne kun pitäisi aina uusia jokaisen ilmanputsarin vaihdon yhteydessä (uusi originaali tiivistehän maksaa monta euroa siellä kirotulla veholla)... vanha tiiviste hieman huolimattomasti asennettuna vuotaa takuulla. Toki rakenne ei ole totutun MB- mäisen huoltoystävällinen, vaan vaatii kärsivällisyyttä asentajalta tavallista enemmän ja aina uudet tiivisteet joka ilmanputsarin vaihdossa, tai divisioonan yllä kertomia murheita seuraa.

Itselläkin paloi ensimmäinen hehku hiljattain ( jotain 120 000 km)... vaihdoin sen heti merkkivalon sytyttyä ja samalla kaikki muutkin hehkut. Tulikuumasta koneesta juuri sammunut hehku irtosi leikiten... (piki on kuumana nöyrää). Uudet alkuperäisvalmisteiset hehkut (6 kpl) maksoivat noin + 100 eur. Oulun veholtakin löytyy myös pakkokeinokonstit kiinni poltettun (siis aikoinaan vaihtamatta jätetyn ja siksi kiinni tarttuneen ) hehkun irroitukseen ilman kannen raotusta. Yksi mies on ko hommaan vihkiytynyt talossa.

Ja samalla lailla se sammunut hehku jumii vanhemmantyyppisiin moottoreihin, jos sitä ei heti vaihda uuteen...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Executive
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 19.09.2013 17:06
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Executive »

Mikähän mahtaa olla nyt vikana. Nyt kun vihdoin sain kesällä vaihdettua 7g turbiinin nopeusanturin ja ajattelin, että nyt aski toimii taas kuin ihmisen mieli. Siitä on nyt useampi 1000km. Auto rupes merkkaamaan paikkaansa ja vaihteistoöljyähän se oli. Paisarissa myös taso laskenut. Alustaa tutkiessa päättelisin, että öljy on tullut öljypohjan tiivisteen läpi. Mitään reilumpaa täristystä ei ole ollut, jota pitäisi ilmetä sekaisin menneistä nesteistä. Jäähdyttimestä löytyi jo valkoinen piste vaikka se olikin päivätty auton valmistusaikakaudelle. 12/2005 Ja autohan on 06 w211 7g v6 .
Voisikohan olla vaan niin, että viimeksi asennettu Febi Bilsteinin tiiviste ei olisi kestänyt Febin öljyä?
S211 2006 & W204 2008 & STAR 2013.7
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Executive kirjoitti:Mikähän mahtaa olla nyt vikana. Nyt kun vihdoin sain kesällä vaihdettua 7g turbiinin nopeusanturin ja ajattelin, että nyt aski toimii taas kuin ihmisen mieli. Siitä on nyt useampi 1000km. Auto rupes merkkaamaan paikkaansa ja vaihteistoöljyähän se oli. Paisarissa myös taso laskenut. Alustaa tutkiessa päättelisin, että öljy on tullut öljypohjan tiivisteen läpi. Mitään reilumpaa täristystä ei ole ollut, jota pitäisi ilmetä sekaisin menneistä nesteistä. Jäähdyttimestä löytyi jo valkoinen piste vaikka se olikin päivätty auton valmistusaikakaudelle. 12/2005 Ja autohan on 06 w211 7g v6 .
Voisikohan olla vaan niin, että viimeksi asennettu Febi Bilsteinin tiiviste ei olisi kestänyt Febin öljyä?
Jos se tulee sieltä tivisteestä,
eikäpä vaikka stefoista, asenon valitsemakselista, johtojen liitimen tiivisteestä
ja eihän sitä ole yli täytetty, öljypohja kiristetty oikeen

Öljy ei mösköön aina tule paisunta säilöön päin
Mökkillä
'
Executive
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 19.09.2013 17:06
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Executive »

Ihan ohjeen mukaiseen momenttiin ensin Nm ja siteen kulmat ja uusilla pulteilla. Ja täyttö starilla 40°C ja valutus ilimääräisistä. Oikein pitäisi olla. En vielä ehtinyt tänään kattoa, kun auto on pukeilla ja eilen pesin pohjaa niin ei pahemmin tiivistettä korkeammalla ollut märkää. Nyt näkee paremmin. Alkuun ajattelin, että jäähdyttäjän paine tunkisi öljyt öljypohjan tiivisteen läpi, mutta kun täristys oireita ei ollut...
S211 2006 & W204 2008 & STAR 2013.7
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Executive kirjoitti:Ihan ohjeen mukaiseen momenttiin ensin Nm ja siteen kulmat ja uusilla pulteilla. Ja täyttö starilla 40°C ja valutus ilimääräisistä. Oikein pitäisi olla. En vielä ehtinyt tänään kattoa, kun auto on pukeilla ja eilen pesin pohjaa niin ei pahemmin tiivistettä korkeammalla ollut märkää. Nyt näkee paremmin. Alkuun ajattelin, että jäähdyttäjän paine tunkisi öljyt öljypohjan tiivisteen läpi, mutta kun täristys oireita ei ollut...
Tarkista samalla että ei pohjassa ole (kiinnitys pulttien) lähellä säröjä
Mökkillä
'
Executive
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 19.09.2013 17:06
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Executive »

Kerkesin tarkemmin tutkimaan. Taitaa se aurinko vielä paistaa. Näytti siltä, että laatikon öljypohjan tiiviste on vaan kuroutunut ja ruvennut vuotamaan. ketuttaa silti, mutta ei enää niin paljoa. Selviää pelkällä öljyn vaihdolla.
S211 2006 & W204 2008 & STAR 2013.7
pekez89
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 18.06.2012 08:47

Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja pekez89 »

Selailin tässä foorumia ja huomasin että vanha topikkini on noussut taas ylös.

Tuolloin jäi tähtikeula ostamatta koska budjetti ei antanut myöten ostaa kerralla sellasta kun ois halunnut ja noh käsi pystyyn virheen merkiksi tuli tehtyä oikein emämoka ja ostettua audi tt kun semmonen oli sopivasti tarjolla. Jestas siihen kippoon meni rahaa millon antautu mitäkin mittaristot,alusta,moottorin osia jne jne. 10 kilon autosta tuli sen elin iän eli 50 000km ja 5 vuoden aikana 17kilon auto.

Sen jälkeen volvo v50 eikä asiat parantunu kyllä siinäkään, laitoin ohjelmaa, poistin dpf,paineensäädintä uusittiin ja tuntui kyllä tosi tehottomalta vehkeeltä ohjelmallakin (tuli 170hp ja 350newtonia) muistaakseni. Vastoinkäymisiä oli, kytkin alkoi luistella, eeberi ei suostunut toimimaan,jakopäähihnan vaihto tuli ajankohtaiseksi ja toinen kylmä talvi volvon kabiininissa mielessä lähti volvo vaihdossa eteenpäin ja lopulta s211 320cdi -06 alle.

Tässä on ollut autoa kyllä enemmän kun noissa edellisissä yhteensä, talvella riittää lämpöä vaikka ei eeberiä olekkaan, ei vatkaa minnekkään suuntaan vaan kulkee kaistalla niinkun juna, tehot riittää hyvin trailerin vetämiseen ja jopa ohittaakkin uskaltaa. Ajomukavuus noihin ylivertainen ja kun vetää neljällä pyörällä niin onpa mukava vehe talvella. Ulkomailta tilatut Arnottin pussit vaihdettu kun perä alhaalla alkoi tervehtiä aamuisin, ei maistunut aamukahvi hyvälle kun kurkisti ikkunasta ja näki että siellä se taas ala-asennossa odottaa. Edellisen lisäksi vaihdettu abs kehät ja 1 suuttimen pohjatiiviste, nyt 195 000km mittarissa ja toivotaan ettei perus huoltojen lisäksi tarvitsisi lähiaikoina tehdä mitään.
Ex w203 C200 kompressor vm2000
Vastaa Viestiin