Jotain ihan laitontaSiekkinen kirjoitti:Paljonkos tuli kahen baarin ahtopaineilla?

2.5 tuli 320hv ja 500nm mutta pakopaineet oli 3

Jotain ihan laitontaSiekkinen kirjoitti:Paljonkos tuli kahen baarin ahtopaineilla?
Lyhyt pakosarja? Onko hukkaporttia ja jos on niin minkälainen? Mikä pumppu tässä oli ku en lukenu noita ekoja? Pysyyhän nuo kuitenkin jokseenkin "sallituissa rajoissa" kun ne on vaan puoli baaria enemmän kuin ahtopaine.oltzi kirjoitti:Jotain ihan laitontaSiekkinen kirjoitti:Paljonkos tuli kahen baarin ahtopaineilla?![]()
2.5 tuli 320hv ja 500nm mutta pakopaineet oli 3voiko mikään muu ahistaa ku 16 pakopesä?
Oikein!? Koska tyhjä käynti on tonnin eikä saa tippumaan vivustosta?veskola kirjoitti:taitaa kallistua ajoitukseen tämä homma jos kaikki on muuten kunnossa.
pumppu on viimeisimpiä. en tiiä pohjaako. nii joo siitä pitiki kysyä että voiko liika tyhjäkäynti johtua siitä sammutin vivusta jossa on nyt se rikastus?Siekkinen kirjoitti:Ei varmasti ahista pakopuoli liikaa. Noilla pitäis tosissaan päästä yli 400 hepan. Tai riippuu toki onko pumppu ihan ensimmäisiä 110cm3 tuotolla vai viimesimpiä 150-170 tuotolla. Ja vakiokannella menee kyllä 500 heppaa rikki ettei siitä ole kiinni. Sitten tämä peruskysymys että pohjaako kaasuvipu kaasu pohjassa? Ja tarkista se ruiskutusennakko. Onko pumpussa sammutinvivussa mitään rajottimia?
Onkohan tämäkin pumppu säädetty niin että sisältä syötöt täysillä ja sammutinvivulla rajoitettu? Ja siitä sitten ulkonen syötön säätö. Se kuitenkin on varmaa että jos kaasuvipu ei pohjaa niin paljon hevosia jää uupumaan.oltzi kirjoitti:pumppu on viimeisimpiä. en tiiä pohjaako. nii joo siitä pitiki kysyä että voiko liika tyhjäkäynti johtua siitä sammutin vivusta jossa on nyt se rikastus?Siekkinen kirjoitti:Ei varmasti ahista pakopuoli liikaa. Noilla pitäis tosissaan päästä yli 400 hepan. Tai riippuu toki onko pumppu ihan ensimmäisiä 110cm3 tuotolla vai viimesimpiä 150-170 tuotolla. Ja vakiokannella menee kyllä 500 heppaa rikki ettei siitä ole kiinni. Sitten tämä peruskysymys että pohjaako kaasuvipu kaasu pohjassa? Ja tarkista se ruiskutusennakko. Onko pumpussa sammutinvivussa mitään rajottimia?
huome hakee leima ja muutokset lappuun jos vaan töitte jälkee ehtii. ei paljon nappaa ropata mitää ku on nii pähee nyt ajaa toi
Se riippuu millainen pumppu sulla on ?oltzi kirjoitti: vai miten näissä ns. ryyppy toimii? eli kylmänä käy vähä aikaa korkeemmalla?
nyt on paha sanoo onko turbon pumppu vaiko vaparin?veskola kirjoitti:Se riippuu millainen pumppu sulla on ?oltzi kirjoitti: vai miten näissä ns. ryyppy toimii? eli kylmänä käy vähä aikaa korkeemmalla?
88 joulukuusta, no ei ole teidänkään katsastusmiehet ihan kartalla, vai onko tämä alunperin ollut bensamoottorinen ?
sähköinen. johdon irrotus ei vaikuttanut päästöihin. katsuri käski käydä ajamassa jos auttais ja sillä reissulla sen irrotin.veskola kirjoitti:Jos se on papeerattu suomeen ennen 1/1992 ja on diesel niin ei ole mitään epäselvyyttä. Kyseinen inssi taitaa olla niitä katsastusopiston apukoululaisia![]()
Tähän tyhjäkäyntiasiaan ei vaikuta se onko vaparin vai turbon pumppu vaan se pökäle pumpun takakannen yläreunassa. Se on joko alipaineella tai sitten sähköllä.
Kuva a) Sähkösäätimellä: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0241.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva b) Alipainesäätimellä: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
On sulla siellä kumpi tahansa niin testaa miten vaikuttaa ohjausletkun tai johdon irroittaminen, jos nimittäin "säädin" jostakin syystä pitää tyhjäkäyntiä liian suurena. Sähköisessä yleensä kun johdon irroittaa se tyhjäkäynti pienenee mutta voi käydä myös toisin.
Vaparin ja turbon pumpuissa on erona alipainekello pumpun päällä sammutinkellon vieressä, se päästää turbossa täydet syötöt valloilleen kun ahtopaine nousee. Kun sulla on St niin seiköhän pumppupaja ole sinne jonkinlaisen täyden syötön kellon askarellut, jollei sitten käytä sitä originaalia. Tähän liittyen yksi tärkeä asia, jos sielä on se alkuperäinen, ne on joskus sillä tavalla rikki ettei ne anna täyttä syöttöä suuremmilla ahtopaineilla. Siitä voi johtua heikko vääntö/teho.
Joo ei vaikuta päästöihin vaan tyhjäkäyntiin. Nyt meni vaan sekavaksi. Onko siinä pumpussa siis morkooli? Vai mitä tarkotat täyden syötön kellolla? Sääjä siitä ruuvista sammutinvipua alaspäin niin päästöt laskee. Ja käy jossakin korjaamolla ottamassa päästöt niin saa sääjellä. En tiiä tarviisko sitä morkoolinkaan letkua irrottaa kun ei siellä hirveästi pitäis ahtojen nousta paikallaan polkiessaoltzi kirjoitti:sähköinen. johdon irrotus ei vaikuttanut päästöihin. katsuri käski käydä ajamassa jos auttais ja sillä reissulla sen irrotin.
tässä on sylinteri sammutin vivun yhteydessä. mutta siis sammutin kellon vieressä olevan mötikän päältä saa nyt sitten syöttöjä pienemmälle? ja tietty siltä täyden syötön kellolta letku irti. ja kuulemma pitäs kaasu vivuston liikettä rajoittaa ettei mene pohjaan.
edellisen st 123 mersun katsastin vain ottamalla morkoolilta letkun irti.
mutta nyt kun ryyppy on saatu päälle ni jatketaan sitä!![]()