ML 270 CDI ei käynnisty
ML 270 CDI ei käynnisty
Mersulla on ajettu 350 tuhatta, vuosimalli 2001. Oireet alkoi pari viikkoa sitten. Kun auto oli seisonut yön yli, sai startata useamman kerran ennenkuin käynnistyi.
Eilen sitten tultiin reissusta hinurin lavalla.
Matkalle lähtiessä sai taas startata useamman kerran ennenkuin käynnistyi. Oli seissyt 7-8 tuntia. Noin 5 kilometrin ajon jälkeen sammui taas, EPC valo syttyi hetkeksi mutta muutaman kerran startattuani käynnistyi. Ajelin 50 km ja poikkesin kaupassa. Sitten ei enää lähtenyt käyntiin. Vaihdoin tänään polttoainesuodattimen ja tarkistelin muitakin liitoksia, ei vuotoja näkyvissä. Startatessa ei tullut polttoainetta pa-suodattimelle tulevasta letkusta.
En tiedä liittyykö asiaan, mutta joka kerta, kun tällaisia ongelmia on ollut polttoainetankki on melkein tyhjä, eli juuri hilkulla, että keltainen mittarinvalo syttyy.
Voisiko tässäkin olla kyseessä nokka-akselin asennon tunnistin. Tuoreita sivuja lukiessani törmäsin [*]merkkiin, mitähän se tarkoittaa.
Eilen sitten tultiin reissusta hinurin lavalla.
Matkalle lähtiessä sai taas startata useamman kerran ennenkuin käynnistyi. Oli seissyt 7-8 tuntia. Noin 5 kilometrin ajon jälkeen sammui taas, EPC valo syttyi hetkeksi mutta muutaman kerran startattuani käynnistyi. Ajelin 50 km ja poikkesin kaupassa. Sitten ei enää lähtenyt käyntiin. Vaihdoin tänään polttoainesuodattimen ja tarkistelin muitakin liitoksia, ei vuotoja näkyvissä. Startatessa ei tullut polttoainetta pa-suodattimelle tulevasta letkusta.
En tiedä liittyykö asiaan, mutta joka kerta, kun tällaisia ongelmia on ollut polttoainetankki on melkein tyhjä, eli juuri hilkulla, että keltainen mittarinvalo syttyy.
Voisiko tässäkin olla kyseessä nokka-akselin asennon tunnistin. Tuoreita sivuja lukiessani törmäsin [*]merkkiin, mitähän se tarkoittaa.
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Star on mersuille tarkoitettu vikaan etsintä tai siis ihan korjaamo käytöissä oleva laite ja tämä lukee parhaiten mersuja muihin nähden.
Vaihtoehtoja on paljon ja siksi olisi hyvä viedä se pistokkeen päähän niin selviäisi vika helpommin.
o-renkaitakin voi olla vioittuneita ja nehän ei sitten välttämättä vuoda ulospäin vaan imulinjastossa ja sammuttaessa painelinjakin päästää ilmaa linjastoon ja sitten ei varmasti lähdekäyntiin joten epäilen kyllä tällaista vikaa ja etenkin silloin kun on kyseessä vielä tyhjätankki.
Tuolta löytyy forumilaisten stareja jolita voi kysyä apua lukuun:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ar#p800507" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaihtoehtoja on paljon ja siksi olisi hyvä viedä se pistokkeen päähän niin selviäisi vika helpommin.
o-renkaitakin voi olla vioittuneita ja nehän ei sitten välttämättä vuoda ulospäin vaan imulinjastossa ja sammuttaessa painelinjakin päästää ilmaa linjastoon ja sitten ei varmasti lähdekäyntiin joten epäilen kyllä tällaista vikaa ja etenkin silloin kun on kyseessä vielä tyhjätankki.
Tuolta löytyy forumilaisten stareja jolita voi kysyä apua lukuun:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ar#p800507" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Siirto pumppu on vasta suodatimen jälkeen(suodatimen letkusta ei tule ainetta)
Jos linjassa on ilmavuoto niin ei jaksa imeä ainetta tankista,
Tarkistele näkyykö niissä läpi näkyvissä letkuissa ilmaa,
Samoin tuleeko suutimen pallu puolelta polttoaineta,
Raili paineen säätimestä tarkistaa orinkula
(helppoja tarkistuksi tehdä vaikka kotipihassa)
Ja jos niistä ei vikaa löydy *:ri paikalle ja piuha kiinni
Jos linjassa on ilmavuoto niin ei jaksa imeä ainetta tankista,
Tarkistele näkyykö niissä läpi näkyvissä letkuissa ilmaa,
Samoin tuleeko suutimen pallu puolelta polttoaineta,
Raili paineen säätimestä tarkistaa orinkula
(helppoja tarkistuksi tehdä vaikka kotipihassa)
Ja jos niistä ei vikaa löydy *:ri paikalle ja piuha kiinni
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Nyt olen vaihtanut pa-suodattimen, putken suodattimen ja nokassa olevan pumpun väliltä ja pumpulta korkeapainepumpulle menevään liitokseen o-renkaan. Lähtee kyllä käyntiin ja käy komeesti. Mutta kun sammuttaa ja yrittää käynnistää uudelleen, pitää ensinnä imeä öljyntyhjennyspumpulla polttoainetta pumpun ylimmäisestä ulostulosta (josta putki lähtee korkeapainepumpulle). Kun polttoainetta tulee, olen laittanut liitoksen kiinni, ja noin minuutin starttauksen jälkeen kone lähtee käyntiin. En ole selvittänyt paluuputkesta tulevan polttoaineen määrää. Lämmitetäänkö sekin, vai mitä tapahtuu alumiinisen näköisessä laatikossa, jonka läpi näyttäisi kulkevan myös jäähdyttimen vesi.
Voisiko vika olla koneen nokassa olevassa imupumpussa, vai mikä se on. Onko sen tarkoitus imeä polttoaine tankista asti. Miten se toimii ja mistä saa tehonsa. Voiko saada ilmaa muualtakin kuin suodattimen ja imupumpun väliltä. Sen alapuolella lienee se korkeapainepumppu, joka sitten tekee paineen suuttimille.
Pystyykö tämä star selvittämään, missä vika on. Onko ilmavuoto ja missä, vai onko kysymyksessä jokin muu vika. Mitern saan staariin tyhteyden vai onko se Hämeenlinnassa LänsiAuto.
Kokemuksena vain:
Vuosi sitten oli autossani ongelmana se, että abs/esp valo syttyi satunnaisesti ja saattoi sammuakin kesken ajon. Kävin tohtorilla LänsiAutossa, ja diagnoosi oli: ohjauspylväässä oleva jokin tunnistin on viallinen ja ohjauspylväs pitää vaihtaa. Kustannusarvio oli 1250 euroa.
Vein kuitenkin auton aurauskulmien säätöön Vianorille, jossa todettiin, että säätö ei onnistu, koska raidetangon päät ovat väljät. Vaihdettiin sekä eteen että taakse alapallonivelet ja eteen raidetangon päät. Työ osineen oli muistaakseni liki 1500 euroa mutta sen jälkeen tehdyn aurauskulmien säädön myös asb/esp-valo sammui.
Voisiko vika olla koneen nokassa olevassa imupumpussa, vai mikä se on. Onko sen tarkoitus imeä polttoaine tankista asti. Miten se toimii ja mistä saa tehonsa. Voiko saada ilmaa muualtakin kuin suodattimen ja imupumpun väliltä. Sen alapuolella lienee se korkeapainepumppu, joka sitten tekee paineen suuttimille.
Pystyykö tämä star selvittämään, missä vika on. Onko ilmavuoto ja missä, vai onko kysymyksessä jokin muu vika. Mitern saan staariin tyhteyden vai onko se Hämeenlinnassa LänsiAuto.
Kokemuksena vain:
Vuosi sitten oli autossani ongelmana se, että abs/esp valo syttyi satunnaisesti ja saattoi sammuakin kesken ajon. Kävin tohtorilla LänsiAutossa, ja diagnoosi oli: ohjauspylväässä oleva jokin tunnistin on viallinen ja ohjauspylväs pitää vaihtaa. Kustannusarvio oli 1250 euroa.
Vein kuitenkin auton aurauskulmien säätöön Vianorille, jossa todettiin, että säätö ei onnistu, koska raidetangon päät ovat väljät. Vaihdettiin sekä eteen että taakse alapallonivelet ja eteen raidetangon päät. Työ osineen oli muistaakseni liki 1500 euroa mutta sen jälkeen tehdyn aurauskulmien säädön myös asb/esp-valo sammui.
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
CDI2034 kirjoitti
"Raili paineen säätimestä tarkistaa orinkula"
Lieneekö painovirhe jossakin. Mutta mistä pitää tarkistaa mitä ja millä.
"Raili paineen säätimestä tarkistaa orinkula"
Lieneekö painovirhe jossakin. Mutta mistä pitää tarkistaa mitä ja millä.
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
rail kiskon takapäästä löytyy säädin on kahdella ruuvilla kiinni kiskossa säätimen kärki osassa on pieni o-rengas (vihreä) sen takana pn nailoninen tukirengas (valkoinen)vamjs kirjoitti:CDI2034 kirjoitti
"Raili paineen säätimestä tarkistaa orinkula"
Lieneekö painovirhe jossakin. Mutta mistä pitää tarkistaa mitä ja millä.
voivat olla vioittuneita aiheuttaen sen että kiskon paine ei nouse sellaiseen lukemaan startattessa että suuttimien säköisesti ohjattu aukeneminen oilisi moottorin ohjausyksikön mielestä sopivaa
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
niin joo silmällä tarkistetaanxr kirjoitti:rail kiskon takapäästä löytyy säädin on kahdella ruuvilla kiinni kiskossa säätimen kärki osassa on pieni o-rengas (vihreä) sen takana on nailoninen tukirengas (valkoinen)vamjs kirjoitti:CDI2034 kirjoitti
"Raili paineen säätimestä tarkistaa orinkula"
Lieneekö painovirhe jossakin. Mutta mistä pitää tarkistaa mitä ja millä.
voivat olla vioittuneita aiheuttaen sen että kiskon paine ei nouse sellaiseen lukemaan startattessa että suuttimien säköisesti ohjattu aukeneminen oilisi moottorin ohjausyksikön mielestä sopivaa

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Jep osat irti ja tarkistaa katsomallaxr kirjoitti:niin joo silmällä tarkistetaanxr kirjoitti:rail kiskon takapäästä löytyy säädin on kahdella ruuvilla kiinni kiskossa säätimen kärki osassa on pieni o-rengas (vihreä) sen takana on nailoninen tukirengas (valkoinen)vamjs kirjoitti:CDI2034 kirjoitti
"Raili paineen säätimestä tarkistaa orinkula"
Lieneekö painovirhe jossakin. Mutta mistä pitää tarkistaa mitä ja millä.
voivat olla vioittuneita aiheuttaen sen että kiskon paine ei nouse sellaiseen lukemaan startattessa että suuttimien säköisesti ohjattu aukeneminen oilisi moottorin ohjausyksikön mielestä sopivaa
(siis jos ei *:rin piuhan päähän saa sinnä voi tehdä sähkö puolen tarkistuksen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Ei käynnisty, ei - vieläkään - vaikka viikko on vaihdettu osaa ja haettu vikapaikkaa
Nyt on uusittu kaikki ne putket konehuoneessa, jotka kuskaavat polttoainetta kofrkeapainepumpulle. Ja on ollut testerissäkin. Mutta ilmaa putkissa vielä liikkuu - ainakin siirtopumpun ja korkeapainepumpun välillä olevassa putkessa, jossa ei ole mustaa muovisuojusta. Ja jos auton laittaa käyntiin ylipitkällä (minuutti tai yli) starttauksella ja käyttää eri kierroksilla jonkin aikaa ja sitten sammuttaa ja heti starttaa uudelleen, ei käynnisty auttomaattistarttauksen aikana.
Olisiko mahdollista, että ennen suodatinta olevassa polttoaineen lämmittimessä (tai mikä lie) olisi ilmavuoto. Ainakaan polttoainetta sieltä ei näyttäisi vuotavan. Entä siitä tankille ja tankin liitoksissa. Tuohon lämmittimeen tulee tankilta päin kumiletku, mutta runkopalkin vieressä jarruputkien alla näyttäisi olevan metalliputket. Onko tankin päällä liitoksissa o-renkaita ja jos, niin miten niihin pääsee käsiksi (esim lattian läpi??).
Voisiko ratkaisu ilmaongelmaan olla imevä sähköpumppu esim polttoaineen lämmittimen ja polttoainesuodattimen välille. Eikö putkistossa ole missään vaiheessa ns. takaiskuventtiiliä, miksi ei, vai onko sellainen jossakin mahdollisesti toimimattomana.
Kiitoksia taasen avusta, Minun kalustoon tuntuu osuvan usein myös sellaisia vikoja, joita on vaikea paikallistaa. Olisiko vaika sittenkin ratin ja penkin välissä.
"mersumatti"
Nyt on uusittu kaikki ne putket konehuoneessa, jotka kuskaavat polttoainetta kofrkeapainepumpulle. Ja on ollut testerissäkin. Mutta ilmaa putkissa vielä liikkuu - ainakin siirtopumpun ja korkeapainepumpun välillä olevassa putkessa, jossa ei ole mustaa muovisuojusta. Ja jos auton laittaa käyntiin ylipitkällä (minuutti tai yli) starttauksella ja käyttää eri kierroksilla jonkin aikaa ja sitten sammuttaa ja heti starttaa uudelleen, ei käynnisty auttomaattistarttauksen aikana.
Olisiko mahdollista, että ennen suodatinta olevassa polttoaineen lämmittimessä (tai mikä lie) olisi ilmavuoto. Ainakaan polttoainetta sieltä ei näyttäisi vuotavan. Entä siitä tankille ja tankin liitoksissa. Tuohon lämmittimeen tulee tankilta päin kumiletku, mutta runkopalkin vieressä jarruputkien alla näyttäisi olevan metalliputket. Onko tankin päällä liitoksissa o-renkaita ja jos, niin miten niihin pääsee käsiksi (esim lattian läpi??).
Voisiko ratkaisu ilmaongelmaan olla imevä sähköpumppu esim polttoaineen lämmittimen ja polttoainesuodattimen välille. Eikö putkistossa ole missään vaiheessa ns. takaiskuventtiiliä, miksi ei, vai onko sellainen jossakin mahdollisesti toimimattomana.
Kiitoksia taasen avusta, Minun kalustoon tuntuu osuvan usein myös sellaisia vikoja, joita on vaikea paikallistaa. Olisiko vaika sittenkin ratin ja penkin välissä.
"mersumatti"
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Muillekin tiedoksi ettei startatessa nosta railipaineita kuin noin 80-90 baariin. *:ri näyttää että pitäisi olla suurempi kuin 120baaria. Polttoainelinja kuntoon ensin tankilta lähtien ja seuraavaksi sitten paineensäädin jos ei tuolla tiivistyksellä tokene. Harmi ettei löytynyt yhteistä aikataulua tämän asian tiimoilta vaan jäi pikavisiitiksi...
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
No miten se Rail-paineen säätimen tiivisteet?
Entä suuttimien ohivuodot?
Entä suuttimien ohivuodot?
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Se 120bar vaatimus johtuu ihan mekaanisesta asiasta, ei ohjelmasta.Jukkis79 kirjoitti:Muillekin tiedoksi ettei startatessa nosta railipaineita kuin noin 80-90 baariin. *:ri näyttää että pitäisi olla suurempi kuin 120baaria. Polttoainelinja kuntoon ensin tankilta lähtien ja seuraavaksi sitten paineensäädin jos ei tuolla tiivistyksellä tokene. Harmi ettei löytynyt yhteistä aikataulua tämän asian tiimoilta vaan jäi pikavisiitiksi...
Jotta suuttimen kärjessä oleva "neula" alkaa päästämään polttoainetta läpi, tarvitaan sen jousipaineen voittamiseksi väh. se 120bar.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Siis kaikki muoviputket/orinkulat uusitu?vamjs kirjoitti:Ei käynnisty, ei - vieläkään - vaikka viikko on vaihdettu osaa ja haettu vikapaikkaa
Nyt on uusittu kaikki ne putket konehuoneessa, jotka kuskaavat polttoainetta kofrkeapainepumpulle. Ja on ollut testerissäkin. Mutta ilmaa putkissa vielä liikkuu - ainakin siirtopumpun ja korkeapainepumpun välillä olevassa putkessa, jossa ei ole mustaa muovisuojusta. Ja jos auton laittaa käyntiin ylipitkällä (minuutti tai yli) starttauksella ja käyttää eri kierroksilla jonkin aikaa ja sitten sammuttaa ja heti starttaa uudelleen, ei käynnisty auttomaattistarttauksen aikana.
Olisiko mahdollista, että ennen suodatinta olevassa polttoaineen lämmittimessä (tai mikä lie) olisi ilmavuoto. Ainakaan polttoainetta sieltä ei näyttäisi vuotavan. Entä siitä tankille ja tankin liitoksissa. Tuohon lämmittimeen tulee tankilta päin kumiletku, mutta runkopalkin vieressä jarruputkien alla näyttäisi olevan metalliputket. Onko tankin päällä liitoksissa o-renkaita ja jos, niin miten niihin pääsee käsiksi (esim lattian läpi??).
Voisiko ratkaisu ilmaongelmaan olla imevä sähköpumppu esim polttoaineen lämmittimen ja polttoainesuodattimen välille. Eikö putkistossa ole missään vaiheessa ns. takaiskuventtiiliä, miksi ei, vai onko sellainen jossakin mahdollisesti toimimattomana.
Kiitoksia taasen avusta, Minun kalustoon tuntuu osuvan usein myös sellaisia vikoja, joita on vaikea paikallistaa. Olisiko vaika sittenkin ratin ja penkin välissä.
"mersumatti"
Suutimien paluupuolen vuoto, railipaineen säädin tutkittu?
Kumi letkut kunnossa myös ne suutimilta lähtevät kangaspäälysteiset?
Siirto/korkeapaine pumpun akslin tiivistyksen välistä on muutamissa ilmaa tullut syteemin
E:mitenkäs sitten kun lähtee käyntiin pysyykö ja voiko ajaa?
Jos ei vikaa ala löytymään kurvaa kuusenalle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Kun auton saa käyntiin, toimii se ihan normaalisti, ottaa kierroksia, vetää, kiihtyy ja pysyy käynnissä.
"mersumatti"
"mersumatti"
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Mulla oli jeepissä sama moottori ja samat oireet, vika löytyi kun laitettiin painetta naftan suodattimeen, vedenpoistopropun o-rengas otti ilmaa sisään, mutta ei vuotanut naftaa ulos.
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Yleensä joku suuttimista tai kaikki vuotavat paluupuolelle josta seuraa käynnistysongelmia.
Ilmeisesti on tutkittu ettei tätä ongelmaa ole ?
Ilmeisesti on tutkittu ettei tätä ongelmaa ole ?
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Sammaa koitin kysellä tuolla aiemin... ja muutam muukin sitä on kysellyt... vastausta ei tosin näkynyt(lienee vika korjaantunut tai ei kiinosta kuntoon saada...)dealer kirjoitti:Yleensä joku suuttimista tai kaikki vuotavat paluupuolelle josta seuraa käynnistysongelmia.
Ilmeisesti on tutkittu ettei tätä ongelmaa ole ?
syy kun on kärki päässä noissa vaivoissa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Rail-putken pää on aika hankalassa paikassa, joten en ole sinne vielä kajonnut. Haen nyt o-renkaat sinne ja askartelen. Miten pystyn kotikonstein tutkimaan suuttimien "ohivuodon".
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Tämän threadin ekassa kuvassa mittalaite jonka voi halutessaan tehdä myös itse:vamjs kirjoitti:Rail-putken pää on aika hankalassa paikassa, joten en ole sinne vielä kajonnut. Haen nyt o-renkaat sinne ja askartelen. Miten pystyn kotikonstein tutkimaan suuttimien "ohivuodon".
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=83970" onclick="window.open(this.href);return false;
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
tässä systeemi tuon kumoisempaa siihen ei tarvitavamjs kirjoitti:Rail-putken pää on aika hankalassa paikassa, joten en ole sinne vielä kajonnut. Haen nyt o-renkaat sinne ja askartelen. Miten pystyn kotikonstein tutkimaan suuttimien "ohivuodon".
letkun sisähalkisija 10mm myös 8mm saa vielä venymään siihen päälle
3sylinteri ok (uusisuutin)

sitten startaa 1min maks mitä sieltä saa tulla on 20ml ja suutimien välillä eroa saa olla maks 20%
(uudesta ehjästä ei tule juuri mitään)
Lisää kuvia /juttua ainakin tekemällä haku googlella mihin laittaa CDI203 ja mitä muuta hakee
E:ja tämä erikois työkalu maksaa ~1€

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Commonrailin paineensäätimen tiivisteet on uusittu, ei vaikuttanut mitään. Suuttimien vuoto paluupuolelle on testattu mupoviputken pätkillä, minun laskutaidolla minuutissa tuli noin 10-15 ml jokaisesta, eroa ei kymmentä prosenttia. Hyvin oli tasainen pylväikkö.
Kokeilin vielä polttoaineen syöttöä siirtopumppuun kanisterista, samalta tasolta, ja 20 cm korkeammalta, ei lähtenyt - ei.
Mistähän päin se löytyisi se oikea kuusi, jos lähtisi huomenna ajeleen. Ei nyt viitsisi viikkotolkulla pienen vian takia hermojansa rassata.
"mersumatti"
Kokeilin vielä polttoaineen syöttöä siirtopumppuun kanisterista, samalta tasolta, ja 20 cm korkeammalta, ei lähtenyt - ei.
Mistähän päin se löytyisi se oikea kuusi, jos lähtisi huomenna ajeleen. Ei nyt viitsisi viikkotolkulla pienen vian takia hermojansa rassata.
"mersumatti"
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Ja foorumi hiljeni..... samoin on hämeenlinnalaisten asiantuntijoiden neuvot kovin vähentyneet. Suurinpiirtein kaikki on nyt tehty, mitä olen ohjeita saanut. Vikahan saattaa kuitenkin olla jossakin, jonka olen mielestäni jo varmistanut. Siirtopumpun avatessani jäi epäselväksi se, mihin ja miten alhaalta tuleva jousen päässä oleva pyöreä "läppä" vaikuttaa. Ja mikä merkitys on jousen kireydellä.
Kun olen testaamiani asioita miettinyt, olen tullut siihen tulokseen, että
1. joko rail-putken paineentunnistin on viallinen
2- tai rail-putkessa tapahtuu ohivuoto
3. tai rail-putkeen ei tule riittävää painetta
Näiden testaaminen/selvittäminen ei kotikonstein taida onnistua.
Jos autoa starttaa automaattistarttauksilla vaikka akun tyhjäksi, auto ei käynnisty, mutta jos starttaa virta-avaimesta kiinni pitäen, paine nousee lopulta riittävän korkeaksi. Eli paine rail-putkessa vähenee aina kun starttaus, eli korkeapainepumpun syöttö lakkaa. Mutta kun starttaa jatkuvasti, paine nousee ennenpitkää riittäväksi. Voisiko tästä tehdä päätelmän. että painetunnistin on viallinen vaikojotain muuta. Mittarin mukaan autolla on ajettu 355.000 kilometriä, mutta auto on ns. tuontiauto (vuosimalli 2001).
Hyvät neuvot olisivat nyt .... paikallaan.
"mersumatti"
Kun olen testaamiani asioita miettinyt, olen tullut siihen tulokseen, että
1. joko rail-putken paineentunnistin on viallinen
2- tai rail-putkessa tapahtuu ohivuoto
3. tai rail-putkeen ei tule riittävää painetta
Näiden testaaminen/selvittäminen ei kotikonstein taida onnistua.
Jos autoa starttaa automaattistarttauksilla vaikka akun tyhjäksi, auto ei käynnisty, mutta jos starttaa virta-avaimesta kiinni pitäen, paine nousee lopulta riittävän korkeaksi. Eli paine rail-putkessa vähenee aina kun starttaus, eli korkeapainepumpun syöttö lakkaa. Mutta kun starttaa jatkuvasti, paine nousee ennenpitkää riittäväksi. Voisiko tästä tehdä päätelmän. että painetunnistin on viallinen vaikojotain muuta. Mittarin mukaan autolla on ajettu 355.000 kilometriä, mutta auto on ns. tuontiauto (vuosimalli 2001).
Hyvät neuvot olisivat nyt .... paikallaan.
"mersumatti"
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Voit kyllä testata kotikonstein sen painesäätimenkin. Ota se irti, pistät päähän sopivan tiiviin letkunpätkän ja sitten imet letkusta. Jos se vähääkään vuotaa niin silloin on osa kulunut.
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
eppe kirjoitti:Voit kyllä testata kotikonstein sen painesäätimenkin. Ota se irti, pistät päähän sopivan tiiviin letkunpätkän ja sitten imet letkusta. Jos se vähääkään vuotaa niin silloin on osa kulunut.
Olisiko jollakin nakata kuvaa missä tuo railpaineensäädin tarkalleen sijaitsee? Itselläkin pitäisi tarkastaa nuo o-renkaat tyhjäkäynnin humppaamisen vuoksi. Moottori siis 200cdi vuoden 2001 w210:sta.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Siinä paksussa putkessa mistä lähtee suutimille metalli putket,Timpsula kirjoitti:eppe kirjoitti:Voit kyllä testata kotikonstein sen painesäätimenkin. Ota se irti, pistät päähän sopivan tiiviin letkunpätkän ja sitten imet letkusta. Jos se vähääkään vuotaa niin silloin on osa kulunut.
Olisiko jollakin nakata kuvaa missä tuo railpaineensäädin tarkalleen sijaitsee? Itselläkin pitäisi tarkastaa nuo o-renkaat tyhjäkäynnin humppaamisen vuoksi. Moottori siis 200cdi vuoden 2001 w210:sta.
Tuulilasin puoleisessa päässä
E:näkyy tuolla kuvassa (harmaa mötikkä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ML 270 CDI ei käynnisty
CDI203 kirjoitti:Siinä paksussa putkessa mistä lähtee suutimille metalli putket,Timpsula kirjoitti:eppe kirjoitti:Voit kyllä testata kotikonstein sen painesäätimenkin. Ota se irti, pistät päähän sopivan tiiviin letkunpätkän ja sitten imet letkusta. Jos se vähääkään vuotaa niin silloin on osa kulunut.
Olisiko jollakin nakata kuvaa missä tuo railpaineensäädin tarkalleen sijaitsee? Itselläkin pitäisi tarkastaa nuo o-renkaat tyhjäkäynnin humppaamisen vuoksi. Moottori siis 200cdi vuoden 2001 w210:sta.
Tuulilasin puoleisessa päässä
E:näkyy tuolla kuvassa (harmaa mötikkä)
Huippua, kiitos!
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Tuhannet kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille ja käyntiinlähtöongelmaan paneutuneille. Vaihdoin uuden paineensäätimen rail-putken päähän. Ja nyt pelaa.
Hyvää juhannusta!
toivottelee
mersumatti
Hyvää juhannusta!
toivottelee
mersumatti
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Hyvä että tuli kuntoonvamjs kirjoitti:Tuhannet kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille ja käyntiinlähtöongelmaan paneutuneille. Vaihdoin uuden paineensäätimen rail-putken päähän. Ja nyt pelaa.
Hyvää juhannusta!
toivottelee
mersumatti

(monesti ennenkin maininnut että se voi olla rikki muutenkin kuin orinkulasta
Se muu vika selviää helposti *:rila...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Vaikuttaako tuo koneen tyhjäkäynnin heitteleminen muuten katsastukseen mitenkään? Jostakin luin, että tarkistetaan moottorin vikakoodit? En saanut autoa tänään testeriin vaikka piti, joten en tiedä onko autossa vikakoodeja päällä tyhjäkäynnin heittelyyn liittyen. Huomenna olisi katsastus, joten pitäisiköhän vielä perua kun ei ole vikakoodit selvillä. 

W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: ML 270 CDI ei käynnisty
Katsastusasemilla ei ole Mersuun tarvittavaa diagnoositesteriä. Yleistestereillä saa heittää vesilintua, jos täytyy Mersua tutkia.Timpsula kirjoitti:Vaikuttaako tuo koneen tyhjäkäynnin heitteleminen muuten katsastukseen mitenkään? Jostakin luin, että tarkistetaan moottorin vikakoodit? En saanut autoa tänään testeriin vaikka piti, joten en tiedä onko autossa vikakoodeja päällä tyhjäkäynnin heittelyyn liittyen. Huomenna olisi katsastus, joten pitäisiköhän vielä perua kun ei ole vikakoodit selvillä.
Tyhjäkäynnin heittelyt voi johtua vikatiloista ( riippuen mikä vika ), jotka ovat tallentuneet tietokantaan tai ovat päällä.
Turun seudulla meillä on stari, jolla onnistuu vikakoodien kuittaukset.