Tervehdys!
Mulla meni farkusta takalasin pyyhin mykäksi (moottori ei toimi) niinpä aloin sitä irroittamaan kun iski tenkkapoo. Millä ilveellä sen pyyhkijän varren (akselin) saa siitä takalasin läpi? En uskaltanut rueta väkisin sitä vetämään. Siinä varressa on lasin ulkopuolella joku hela, mikä ei selvästi mahdu siitä lasissa olevasta reiästä tulemaan läpi.
Onko kokemusta???
Niin ja siiten jos jollain sattuisi olemaan ko. moottori joutilaana...
t. Timo
123 Farmarin takalasinpyyhin irti
123 Farmarin takalasinpyyhin irti
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
vaikka aikaa onkin kulunut, niin joku tiedonjanoinen saattaa
lukea...
-pyyhkijän kiinnitysmutteri ja prikka mäjelle
-sisäpuolelta kinkeet sen jousen poies: se on oletuksena siinä kolossa, nosta ylöspäin jousta jolloin se tulee siihen holkin yläreunaan, kinkeet sen siitä niiden välistä poies(levität, voi olla aika kankee, jos se ylempi muovirinkula ei suostu hevillä nouseen ylös), no näin kuitenkin saat sen jousen poies.
-nyt jos on ns. hyväsäkä, niin se lasin ulkopuolelle asti ulottuva muovikappale nousee siitä ylös, siis lasin ulkopuolelelta, mutta voi olla hyvinkin tiukassa.
-voit myös ottaa pyyhkijän siitä luukusta irti ja napata sen sisäpuolelta poies. siihen sähköliittimeen saa lisäliikettä kun hoksaa ottaa sen irti siitä pyyhkijänrungosta. Vänkää lattaruuvarilla niin se lähtee rungosta irti, tai sit ottaa vaan siit liittimestä sen irti(kun ovat periaatteessa samalla kohtaa).
-nyt pitäis pyyhkijä olla (ehkä, jotain saatto jäädä...) irti.
-sen mekanismin saa siitä varresta läpi kun vaan naputtelee siihen pultin päähän, mutta ota se seekeri poies ensteks, edistää tuota läpipääsyä.
-niin ja se muoviholkki mikä on siinä ihan juuressa, lähtee kanssa irti ruuvarilla tms. saattaa olla tiukassa. ks toteamus.
-moottori ei oo vältsisti kärvänny, vaan itellä oli ainaki menny vaan se punanen "g65" tms komponentti siitä, mikä sit ikinä lieneekään, ei päästäny virtoja läpi. no sen sain kuin sainkin varaosasta vaihdettua, ja nyt siitä sen läpi on maayhteys. Tai sitten voi olla hiilet sulahtanu kiinni siihen muoviin...
-toteamus: alumiinijohdannainen saa aikaan vuosien saatossa paljon vaaleaa jauhomaista oksidia, se taitaa olla melko suuressa osassa tuossa pyyhkijän tahmaisuudessa, kun se alkaa aikojen saatossa ahistamaan.
-pyyhkijän kiinnitysmutteri ja prikka mäjelle
-sisäpuolelta kinkeet sen jousen poies: se on oletuksena siinä kolossa, nosta ylöspäin jousta jolloin se tulee siihen holkin yläreunaan, kinkeet sen siitä niiden välistä poies(levität, voi olla aika kankee, jos se ylempi muovirinkula ei suostu hevillä nouseen ylös), no näin kuitenkin saat sen jousen poies.
-nyt jos on ns. hyväsäkä, niin se lasin ulkopuolelle asti ulottuva muovikappale nousee siitä ylös, siis lasin ulkopuolelelta, mutta voi olla hyvinkin tiukassa.
-voit myös ottaa pyyhkijän siitä luukusta irti ja napata sen sisäpuolelta poies. siihen sähköliittimeen saa lisäliikettä kun hoksaa ottaa sen irti siitä pyyhkijänrungosta. Vänkää lattaruuvarilla niin se lähtee rungosta irti, tai sit ottaa vaan siit liittimestä sen irti(kun ovat periaatteessa samalla kohtaa).
-nyt pitäis pyyhkijä olla (ehkä, jotain saatto jäädä...) irti.
-sen mekanismin saa siitä varresta läpi kun vaan naputtelee siihen pultin päähän, mutta ota se seekeri poies ensteks, edistää tuota läpipääsyä.
-niin ja se muoviholkki mikä on siinä ihan juuressa, lähtee kanssa irti ruuvarilla tms. saattaa olla tiukassa. ks toteamus.
-moottori ei oo vältsisti kärvänny, vaan itellä oli ainaki menny vaan se punanen "g65" tms komponentti siitä, mikä sit ikinä lieneekään, ei päästäny virtoja läpi. no sen sain kuin sainkin varaosasta vaihdettua, ja nyt siitä sen läpi on maayhteys. Tai sitten voi olla hiilet sulahtanu kiinni siihen muoviin...
-toteamus: alumiinijohdannainen saa aikaan vuosien saatossa paljon vaaleaa jauhomaista oksidia, se taitaa olla melko suuressa osassa tuossa pyyhkijän tahmaisuudessa, kun se alkaa aikojen saatossa ahistamaan.
w123, 240td
Kiitokset tiedoista!
Eipä kaksi vuotta ole pitkä odottelu aika näitten vehkeitten kanssa pelatessa
Itsellä ainakin se periaate, että nämä minun autot on ikuisuus projekteja
Eipä kaksi vuotta ole pitkä odottelu aika näitten vehkeitten kanssa pelatessa

Itsellä ainakin se periaate, että nämä minun autot on ikuisuus projekteja
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)