w124 280TE 4krpm rajoitinohitus.RATKAISTU)!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Maakenz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 14.06.2012 19:19

w124 280TE 4krpm rajoitinohitus.RATKAISTU)!

Viesti Kirjoittaja Maakenz »

Ostin tällasen auton "(280TE) tiptop kunnossa, se on korinvaihto ja tekniikkana nyt toi M104 145KW
kone ei ota yli 4000 kierrosta, ennenkuin vauhti on käyny yli 120km/h, sen jälkeen ottaa paremmin ,mutta ei vieläkään yli 6000 ja tuntuu et joku vikatila ois ehkä päällä...
tyhjäkäynti on todella siisti kuitenki.
auton on korinvaihto, tehty kyllä viimesen päälle ja moottori on tullut saksasta jostain ambulanssista, voi olla että on ollut automaattilaatikossa kiinni, nyt kuitenkin manuaali..
saakohan tuo auton ecu värrä tietoa ajonoppeusignaalista...
oon kolmas omistaja ja edellinen tiesi kertoa että se on ollu tollanen korinvaihdon jälkeen ku se sille tuli. ne jotka sen on vaihtanut, on mun tavoittamattomissa..
edellistä omistajaa se ei haitannu koska sen vaimo sillä ajeli eikä varmaan koskaan ylittäny tota 4000rpm.. MUT MINÄ HALUAISIN 8)


http://190rev.net/forums/showthread.php?t=41641" onclick="window.open(this.href);return false; / tuossa lienee samanlainen ongelma...
varmaan tossa koneessa on ollu automaattilaatikko aiemmin kinni ja se ECU saa nyt jotain väärää tietoa jos oikein ymmärsin..
jos joku on kyseiseen moottorityyppin vaihtanut manuaaliaskin tomaatin tilalle niin kertokaas jos samoja ongelmia on ollu
Viimeksi muokannut Maakenz, Su 17.06.2012 17:32. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: w124 280TE prob, hätäkäytölläkö? (korinvaihto)

Viesti Kirjoittaja cuuno »

Lankut ei tunteneet hätäkäyttö tilaa ! Tuli väyrysten mukana :wink:
Avatar
vimakuus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 30.07.2007 09:41
Paikkakunta: Satakunta

Re: w124 280TE prob, hätäkäytölläkö? (korinvaihto)

Viesti Kirjoittaja vimakuus »

Ilmamassamittari vois olla yks vaihtoehto. Tarvike ilmamassamittari teki mulla tollasta, ettei ottanut kierroksia kunnolla, muuten pelas hyvin. Bosch toimi sitten oikein.
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
Maakenz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 14.06.2012 19:19

Re: w124 280TE nopeusignaali ongelma?

Viesti Kirjoittaja Maakenz »

Nyt ehkä viisastuin vähän kun katsoin noita auton papereita tarkemmin yms.
saksankielinen käsikirja tuli mukana ja siinä lukee korin malli 220TE. luin sitä opusta ja huomasin sitten että vaihdekaavio on eri näissä moottoreissa.
Näyttäisi että tässä on 220sen manuaalivaihteisto paikallaan, koska 280TEssä on käsikirjan mukaan pakki vasemmalla ylhäällä.
voiko se sotkea ECUn niin että auto luulee olevan paikallaan tai saa ihan väärää tietoa....Nyt ois mersulaisten hyvät neuvot paikallaan..
tämä on siis korinvaihto 220TE->280TE
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1803
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: w124 280TE nopeusignaali ongelma?

Viesti Kirjoittaja sompio »

Minun mielestä manuaski ei anna mitään sähköistä tietoa, ainut pakkivalonkytkin. Voin olla totaalisen väärässäkin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Maakenz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 14.06.2012 19:19

Re: w124 280TE nopeusignaali ongelma?

Viesti Kirjoittaja Maakenz »

hmm, ei taida lähettää ajonopeussignaalia toi ABS boksi, vissiin liitin on siitä 220TE:stä, siinä ei käsitääkseni ole tuota rajotin systeemiä, ABS boksissa on paikka pinnissä 30, mutta liittimessä on tyhjä kohta siinä...
pitänee koettaa vetää ajonopeussignaali rosvolla hall anturilta tohon liitinpaikkaan 30...aika vittumaiselta näyttää kun on valettu nuo johdot siihen kiinni :cry:

edit: luin tosta yhestä kirjasta jonka sain mese kaverilta että m104 moottorissa on joku vääntömomenttisuoja, eikä se anna paikallaan nostaa yli 4k rpm kierroksia,
sit luin siitä et se ajonopeussignaali pitäs mennä ABS boxiin, jotta auto tajuaa et se likkuu. nyt siellä liittimessä on tyhjä paikka missä pitäs ajonopeusignaali olla.
Viimeksi muokannut Maakenz, La 16.06.2012 18:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 280TE nopeusignaali ongelma?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Katsopa syttyboxin numerosarja ja syötä se googleen niin selviää mikä boxi siellä on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Maakenz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 14.06.2012 19:19

Re: w124 280TE nopeusignaali ongelma?

Viesti Kirjoittaja Maakenz »

taas päivitetään, katon ton syttyboksin tossa kans, mutta nyt näyttää että ongelma on löytyny, koska tästä puuttuu kokonaan CC/isc moduuli (tmp/LLR)
se tyhjäkäynnin ja vakkarin säätöjuttu, sinne pitäis kaavion mukaan mennä ABS moduulista kierrosluku signaali ja Hall anturilta ajonopeus signaali..
avasin ton vänkärin puolen lattiamaton ja koko boksia ei näy :D :shock:
220sessä sitä ei tannut olla ollenkaan, sit myös hall anturin johdot olivat sielä irrallaan...

EDIT: oisko kellään ABS moduulin kytkentäkaaviota olemassa? siis m104...se kuitenkin näyttäs olevan moottoriin kuuluva, pitäs sieltä ottaa pinniltä 30 johto ECUlle...
Maakenz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 14.06.2012 19:19

Re: w124 280TE 4krpm rajoitinohitus..help!

Viesti Kirjoittaja Maakenz »

Ongelma ratkaistu!!! ainakin osittain, ykkösellä ei vielä anna mennä 4kn ,mutta siitä eteenpäin antaa!! yhdistin vihreämustaan johtoon joka roikkui yksinään apparin jalkatilassa hall anturilta nopeussignaalin nii johan mennään! voimaki tuntuu olevan hyvin tallella, ei sinäsä haittaa toi ykkösvaihteen rajoitus, eipä hän tuu turhaa rääkättyä
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: w124 280TE 4krpm rajoitinohitus.RATKAISTU)!

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Ei liity kyllä ongelman ratkaisuun mitenkään, mutta miten tuo on saatu kilvitettyä ilman prosenttien ylitystä? eli jos oikein tekstin ymmärsin niin 280 farkkuunon vaihdettu 220 farkun kori ja vaihteisto ja sitten vielä jossain vaiheessa moottorikin on tullu purkuautosta.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Maakenz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 14.06.2012 19:19

Re: w124 280TE 4krpm rajoitinohitus.RATKAISTU)!

Viesti Kirjoittaja Maakenz »

Jani R-K kirjoitti:Ei liity kyllä ongelman ratkaisuun mitenkään, mutta miten tuo on saatu kilvitettyä ilman prosenttien ylitystä? eli jos oikein tekstin ymmärsin niin 280 farkkuunon vaihdettu 220 farkun kori ja vaihteisto ja sitten vielä jossain vaiheessa moottorikin on tullu purkuautosta.
jaa-a sitä minä en tiiä, mut tämä on kaiken lisäksi autoverovapaa, ilmeisesti ambulanssi ton moottorin mukaan...paari ja arkkupaikat : 1 ,lukee otteessa :D
myös rek seittemälle...tai siis kaks tilapäis matkustajaa saa olla.
otteessa lukee etä autoon vaihettu ,kori, osa verhoilua yms yms..

vm -94, facelift kori,ruosteeton ja sisältäkin kuin uus.
Vastaa Viestiin