Kytkinpakettia 280G:n?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Kytkinpakettia 280G:n?

Viesti Kirjoittaja G280E »

Nyt olis hyvät neuvot tarpeen...Eli onko saatavissa muualta ku veholta.edellinen shoppailu jotain 3kk sitten veholta maksoi:kytkin levy,250e.asetelma,180e.
Kesti tämän n.kolme kuukautta.Ajokkini on kyllä tosi maastokäytössä ja tiedän et näitä tulee menemään ja joudun järjestelemään kunnon ilmastoinnin kytkin koppaan sisään,mut loppuu takataskusta paine tätä menoa.
sit veikkauksia ja asian kääntelyä asetelman tiimoilta...
löytyyköhän jäykempää asetelmaa(esim.kolmikäpäläasetelmaa)mistään mallista joka passais tuohon 110 moottoriin???
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Kytkinpakettia 280G:n?

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

G280E kirjoitti:löytyyköhän jäykempää asetelmaa(esim.kolmikäpäläasetelmaa)mistään mallista joka passais tuohon 110 moottoriin???
????
Mersussahan on tähtilevykytkin. Niiden paine on niin iso, että tuskin löydät jäykempää käpälämallia.
Pitoa saat lisää, jos löydät pehmeämmällä pinnalla olevan levyn. Sen kulutuskestävyys - joka sinulla taitaa olla suurin ongelma - on kyllä vastaavasti heikompi.

Taidat joutua maastokäytössä luistattamaan paljon kytkintä?
Volvon militariamaasturissa on säädettävissä esipaine jarruihin, jolloin kytkintä tarvitsee luistattaa vähemmän, kun pidetään jarruilla vauhti pois.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
pasik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 01.12.2003 15:00

Viesti Kirjoittaja pasik »

En tiedä MB280GE:n levyistä. Mutta MB240GD:n kytkin oli yllättäen yli 1" isompi kuin MB300GD:n Vauhtipyörän ulkohalkaisia on sama, mutta 300GD:n vauhtipyörä on paljon painavampi.

GD:ssä kyllä kytkin pääsee kohtuu helpolla, kiitos tiuhojen välitysten. Mutta onko 280GE sen verran kierroskone, ettei kytkin kestä (ja tietenkin tehoa on 2x enemmän). Mitkä pyörät sulla muuten on G-mesessä?

Velipojan mesessä, kun sillä oli vielä 300D kone hajos aika usein kytkinlevyn keskiöstä jouset (35x15" MudTerrain). Mut nyt on kestäny, kun vaihto automaattiin...

T Pasi
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Kai mersunkin osissa on takuu. Käy veholla ja hae takuuseen uusi kytkin??
E 290TDT Avantgarde
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

Eiks Motonetistä sais siihen sopivia kytkimiä paljon halvemmalla...
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

jormak;Jep näin on kyllä niinku sanotkin mut joutuessaan todella lujille nousee lämpötila kytkimessa niin kovaksi et jousi päästyy(Meni noin puolta kevyemmäksi painaa poljinta)sillä ajattelin et jos joku käpälä kytkin olis heittämällä sopiva,voisin sekoittaa jäykempiä jousia sinne sekaan??toi levy juttu on kans just noin,mut kun joutuu tiukoissa paikoissa lähteen niin varovasti liikkeelle,ettei pyörä sudi,ni sillon sitä luistoa on käytettävä apuna.sillon pehmeämpi levy taitais ottaa helpommin itseensä vai...
Pasik;Mulla on alkuperin 240GD tää laite ja siinä oli kyl huomattavasti pienempi levy ku mitä tuli tähän 280:n,240G:ssä on tiuhimmat välitykset ku missään G-mallisarjassa,eli välitykset on nyt tosi tiuhat ja se onkin tosi hyvä asia!Jep mulla on kans 35x12,5x15 ja mudterrain ympyrät.
villes;Jep tuota täytyy tosiaan käydä tutkimassa tuota takuu asiaa...joskus niin lähellä ja kuitenkin niin kaukana..
juhok;
No joo,sieltä olis kyllä löytyny aika moneen g:hen paketti,mut ei just tähän 280:een
Vastaa Viestiin