Jos korjausoppaassa on ilmoitettu sytytysennakko 13-20 astetta tyhjäkäynnillä ilman alipaineletkua niin olen säätänyt sen nyt 16 asteeseen... Niin suomeksi kysymys kuuluu että mitä vaikutusta on jos laitan 13 astetta tai 20 astetta?? Molemmilla kone käy kuitenkin ihan samalla lailla.(kai)
Mulla on tuommoinen mittari jossa on kierrokset, kosketuskulma jne. Mitenhän tuo kytketään niin että näkisin kosketuskumat kun siltä osin ei mittari pelitä
säädä ne ennakot aina kierroksilla...tuo vaihteluväli johtuu siitä, että keskipakosäätö "vatkaa" tyhjäkäynnillä ja tyhjäkäyntiarvo on vain tarkistusta varten, että jakaja toimii oikein.. Eli kierrokset sinne 4500 1/min.
Kosketuskulmaa varten kaikki johdot kiinni: punainen "+" , musta "-", vihreä katkojan johtoon puolassa, Sitten "dwell" tai vastaava asetus päälle, sitten asteikosta katsotaa oikeaa syliterilukua vastaava kosketuskulma...se ei muutu kierroksillakaan. kosketuskulma on joku 35 astetta...muistaakseni.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
mulla on kans tollanen samanlainen vilikku lamppu ollu jo yli kakskytä vuotta jos kauemminki, mulla ei pellaa ennää siinä kun se vilikkulamppu
ainiin, tartteehan sulla olla ton laitteen käyttöohoje siinä pahavi rasiassa missä se on sulle tullukki, iteltä se on tainu hukkua jo ajat sitten
Juu 53 on kosketuskulma tässä. Tosiaan säädin vain tyhjäkäynnillä, pitääpä säätää sitten kierroksilla.
Ohjeita ei ollu mukana, no huomenna vaihdan uusilla ohjeilla kärjet. Mietin vain että pitääkö ennakkoa kompensoida jotenkin moottorin iän myötä Tavoitteenahan on säästää viimeinenkin tippa bensiiniä Vähän huonot tukikumit niin olen säätänyt tyhjäkäynnin 950 lisäksi on mukavempi ajella töyssyjen yli ja lähteä valoista näin
Ennakko oli n.38 astetta eli siis 5 astetta liian myöhäisellä, lieköhän mitään merkitystä, en ajossa huomannut suurta eroa.
Ja tosiaan kosketuskulma mittari toimi tässä kun kytki vihreän johdon puolaan. 0.3mm välillä kosketuskulma on aika tarkkaan 53 astetta.
Nuo motonetin OSSCA merkkiset kärjet jotka vaihdoin vuosi sitten, niissä ei enää osunu kärjet kunnolla vastakkain vaan parimilliä oli ylös alas liikettä. Ostin tilalle motonetista samanhintaset mutta jokin englantilainen valmistaja ja niissä ei ollu samaa ongelmaa. Pieni nakutus mikä koneessa oli yllättäen katosi, saatto tuo 5 asteen heitto vähän vaikuttaa
Parivuotta ajellu näillä tulpilla ilman ongelmia WR8DC+ super plus
Ohjekirjassa puhutaan erikseen jostain kaupunkiajotulpista, mitkä ne voisi olla ja onko niillä mitään eroa tai merkitystä, käytännössä ajan vain helsingissä max 15km kerrallaan