
Noikin jarrut käy sulle (muille) pieneksi vähän rivakamman lenkin päätteeksi.
Kirjoittamalla itse. Se vaatii salapoliisityötä ja pitää selvittää varaosaluetteloista, EPC:stä tai muulla tavoin eri mallien jarrujen, jousituksen jan voimansiirron eroavaisuudet. Homma on yksinkertainen, mutta työläs.Paskahousu kirjoitti:Mistäköhän nuita alustan vertauslappuja saa ja kuinka??
EPC Net on Mersun varaosaluettelo, josta löytyy kaikkien mallien varaosanumerot. Vuosilisenssi netissä maksaa noin 20 euroa. Hakutoiminnolla löytyy lisätietoa.Paskahousu kirjoitti:eroavaisuuret? mitäs jos on sama alusta? sitte se kai pitää todistaa? ja kerros ny tyhymälle mikä on EPC?
Teknisiä tietoja vanhemmista Mersuista löytyy esim. tuolta.Paskahousu kirjoitti:kuinkas ku vaihroon 200D:hen 250D vaparin mutta laitan turbon? vertaanko 250D:hen vai 230E:hen joka on tehokkain samalla alustalla kun 200D? ja mistäs kunkin auton kW lukemat saan kopiootua?
Mikäli auto on EI vähäpäästöinen. Niin varmistus konttorilta että mihinkä malliin verrataan,penkityslappo ja vastaavuustodistus jarruista...TS_W124 kirjoitti:Löytyy -90 300 bensamersu mikä olisi tarkoitus katsastaa om603 moottorilla vakio turbolla mutta välijäähdytin laitettu keulille.
Eli mitä lappuja tarvitsee kun vie tuon leimalle? Tarvitseeko teholappu käydä hakemassa tuon välijäähdyttimen takia, ja ilmeisesti ei tarvitse mitään jarruja tai alustan osia vaihtaa kun penkittää vaan vähemmän tehoa kuin tuossa bensassa on vakiona.
Eikös se ole ihan perus määräaikais katsastus, josse on ollu 300D ja meet nyt katsastaan sen 300DT vaparinaEeti kirjoitti:Terve!
Mitä sanotte kun työn alla vaparin tekniikan vaihto 300 turbosedaniin. Vielä ei ole ahdinta mitä kiinni laittaa mutta kelpaako leimalla ilman turboa? Pitääkö muutoskatsastaa vähempitehoiseksi vai katkasen konepellin vaijerin ettei päästä konehuonetta tutkimaan?
Tuori kirjoitti:Eikös se ole ihan perus määräaikais katsastus, josse on ollu 300D ja meet nyt katsastaan sen 300DT vaparinaEeti kirjoitti:Terve!
Mitä sanotte kun työn alla vaparin tekniikan vaihto 300 turbosedaniin. Vielä ei ole ahdinta mitä kiinni laittaa mutta kelpaako leimalla ilman turboa? Pitääkö muutoskatsastaa vähempitehoiseksi vai katkasen konepellin vaijerin ettei päästä konehuonetta tutkimaan?
Paras aihio on 190E 2.3-16 tai 2.5-16, niin saa ottaa tehoa 180 kW ja alusta, jarrut sekä voimansiirto ovat valmiina.pavee kirjoitti:Millä tekniikalla oleva w201 aihio olis fiksuin katsastaa ahdetulle om605:lle? Tarkotus olis rakentaa tästä Superturbo. Halvimmalla ja paras tarjonta olis ehkä vähäpäästönen vapari 250D, johon päivittää 2.6 bensan jarrut, tai ehkä suoraa konevikainen 2.6 bensa?
Pumppu vielä menettelee mutta ahtimen kanssa tulee ongelmia. Voit toki tehdä niin että vaihat sen vakioturbon sinne aina katastukseen. Tai sitten heität sitä kuuluisaa armeijan naamiointiverkkoa ahtimen päälle konttorille mennessämaKe| kirjoitti:Koitin käydä päässä läpi mahdollisia komplikaatioita pienoisesta kone swapista ja mekaanisesta mynästä, mutta ennen kun viittii edes ajatusta pidemälle edetä onko tämmönen käytännössä mahdollista?
-97 Diesel väykky alunperin, 606 swappi keulalle sopivan tuhdilla hiustenkuivaajalla ja mekaaninen mynä. Voiko tuommonen kombo edes huonosti olla toteutettavissa "laillisesti" ?
Päästöt nyt varmaan saa helposti sinne max sallitun 3 nurkille tai alle, mutta teknisesti tuo Holsetti ja pumppu varmaan tuhoaa koko idean ellei sitten satu tietämään minne romut vie leimattavaksi ja muutoskatsastettavaksi.
Pään raapimista tuottaa luultavasti myös sähköjen jumppaamisessa ja ajonestossa, jos nykyinen ECU on käytännössä käyttökelvoton ja uusi mosa toimii kaiketi lähes mekaanisesti kunhan sammutuksen ja käynnistyksen saa toimimaan?
Tämäpä ei juolahtanut mieleen notta taitaa siitä sähkösestä rivipumpustakin jotain tulla pihalle oikean tekijän ja säätäjän jäljiltä. Ehkä melko savutonta +300hv käyttötehoa laajalla väännöllä? Varmaankin oikein mitoitetulla hukkaportti ahtimella pärjää mainiosti alkuunsa, eikä tarvitsisi VNT häkkyröillä kikkailla?veskola kirjoitti:Minkä ihmeen takia se sähköpumppu pitäisi korvata vaijeripumpulla, ei muuta kun 8mm tapit sähköpumppuun ja urku auki.
Ahtimen ja välijäähdyttimen se katsastusmies sitten pyytää poistamaan sieltä konehuoneesta.
Välijäähdyttimen fyysinen kokoko on se ratkaseva seikka, vai sekö että kyseessä ei ole OEM varuste? Tuoko oli nyky meiningillä rinnastettavissa moottorin vaihtoon jos sinne sattuu eksymään joku megakenno isoilla lähdöillä? Toki kaikki ahtoputkethan, letkut ja kennothan "olisi" sävytettynä mustaksi. Eihän konehuoneeseen mitään bling blingiä kuulu kumminkaan.dealer kirjoitti:Kyseessä ilmeisesti allekirjoituksen 290, saahan sen(kin) muutoskatsastettua OM606 turbolle mutta alkuperäisestä poikkeavat coolerit ja turbot saa unohtaa katsastuksen osalta.
Voihan ne tietysti jäädä huomaamatta mutta mitäpä se hyödyttää.