MB 250 vm 78

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MB11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 07.06.2003 22:57
Paikkakunta: Järvi_Suomi
Viesti:

MB 250 vm 78

Viesti Kirjoittaja MB11 »

:shock:
Ongelma. Olen reakentelemassa kärjetöntä sytytysjärjestelmää em:uun moottoriin (olen vaihtanut sen jo paikalleen), mutta miten syttyboxi kytketään? Kuka tietää? Ja toinen kysymys. Mikä on alipaine putken päässä oleva rasia siitä lähtee yksi putki, joka haarottuu kahdeksi heti lähdön jälkeen. Jos siihen kytkee virran se naksahtaa.

Tuli esitettyä tietysti liian epäselvästi.
Autossa on ollut toinen 250 moottori (normaali syttyjärjestelmä).
olen asennellut siihen täträ hankkimaani 250 123 autossa ollutta konetta täydellisenä. Kaikki tilpehöörit tuli muklana, mutta syttyboks on irallaan ilman johtosarjaa. Siinä on neljälle johdolle + puolalle lähdöt. Liittimessä on numerot 31 (ilmeisesti maadoitus ja lisäksi 15, 16 ja luultavast 10 voi se kyllä ola TD:kin (huonosti näkyy.
Alipaine laatikko on kiin ni koneessa ja putket menee kaasuttimeen kiinni.
Viimeksi muokannut MB11, Ma 09.06.2003 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Täsmennä vähän

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Ei sillä että osaisin vastata mutta täsmennetään hiukan noita guruja varten:

- Oliko kone auton alkuperäinen?
- Mistä se kärjetön sytytys on peräisin?
- Mainitsemasi alipainehärpäke; oliko se auton orggisosa vai tuliko sytkän mukana?

Toivottavasti joku on tuollaisenkin projektin jo tehnyt... ;-)

H

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Onko koneesi, jota olet laittamassa kiinni kumpi versio 123 koneesta..
Tarkista ensin se ( numero löytyy virranjakajan jalan vierestä 123.??? )
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
matti virta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: To 17.04.2003 14:50

-79 w123 250

Viesti Kirjoittaja matti virta »

jep, minulla on samanlainen auto jossa on vielä 250-moottori kiinni.
Katsoin nopeasti niitä 'sytkäboksin' piuhoja mutten silloin tajunnut
ettei sinulla ole niitä siitä lähteviä piuhoja ollenkaan ?
Katsoin vain piuhojen värien mukaan....
-punamusta puolan esivastukselle
-ruskea maihin
-musta puolan -puolelle
-kelta-vihreä piuha yhdistyy johtonipusta tulevaan saman väriseen
tästä ei liene apua, voin joskus katsoa liittimien numeroiden mukaan.

'alipaine-putken päässä oleva laatikko' ainoa osa joka jollaintavoin
muistuttaa kuvaustasi ja 'naksahtaa' kun sytytysvirta kytketään on autossani
oikealla moottorin vieressä lokasuojassa, mutta siihen tulee kaksi alipaine-
letkua toinen kaasuttimesta toinen menee isoon alipainekelloon kaasuttimen
kylkeen, voisi luulla , että liittyvät kylmätyhjäkäyntiin, en ole varma.
Vastaa Viestiin