Noniin, tässä sitä ollaan. Viime kesänä menin hetken mielenjohteesta vaihtamaan C-Mersun ST220-Mondeoon. Hieno auto kaikinpuolin eikä vuoden yhteisen taipaleen aikana ilmaantunut mitään vikojakaan, mutta kyllä se vaan niin on että kerran mersumies aina mersumies. Siispä Voortti lähti tänään uuteen kotiin, ja nyt ollaan Mersua etsimässä. Velkaa en enää autoon tee, nyt kun pääsi vanhoista eroon joten parin tonnin budjetilla lähdetään uutta "kultaa" hakemaan.
Eli eikun metsästämään sopivaa diesel-W124:stä, katsotaan mitä markkinoilta löytyy
"Tähti kirkkain, tähti kaunein mulle loistaa, yössä kuljen vain sen hohde seuranain.."
hyvä hyvä! sillainhan se menee, että kun kokeilee erimerkkisiä, niin voi löytää itselleen vieläkin mieleisemmän, mutta jos ja kun ei löydä, niin se mersu tuntuu vieläkin paremmalta. ei muutakun mekkeriä alle!
Kyllä mersussa vaan jotain ihme vetovoimaa on. Itsekkin vaihdoin viime syksynä mersun tommoseen olympiavolkkariin. Sellasta vähän lötkömpää koria. Vaikka se rinkulakeula on hemmetin hyvä ajaa, hiljainen, mukava jne., paremman näköinen kuin mersu sekä sisältä että ulkoa, niin jotenkin tekisi kuitenkin mieli mersua. Onhan tuossa lötkössä jonkin verran laittoa ollut (niinkuin oli toki mersussakin), ei mitään vakavaa, mutta silti tekniikka ei jotenkin herätä luottamusta samalla tavalla kuin mersun tekniikka. Ja uskokaa tai älkää, pikku ruostekukkaa meinaa siinäkin olla. Eihän audin pitänyt ruostua!
Eikös se oo ollu yleisesti hehkutettu totuus, ettei audi ruostu. Ja volkkarit ja kaikki, missä sinkkikori...
Kyllähän se näin vaan menee, että riittävän rankat olosuhteet, suolaa, ahtaita välejä, hiekan ym. shaitin aiheuttamaa mekaanista kulutusta, niin mikä tahansa ruostuu, vaikka haponkestävä teräs.
Tervetuloa takaisin !
Kyllähän mersulla on mukava ajaa ja onhan se ainoa auto, joka mainittiin jo raamatussa , sillä siellähän lukee kehoitus " on seurattava tähteä"...
Ruosteenkorjaus ikävä kyllä kuluu nykyisin mersuihmisen elämään mutta sen kanssa on vain elettävä.
Kyllä se on totta että esim golf IV -mallisarja on hyvin huono ruostumaan mutta ei se silti ole mersu.
Toisaalta jos lähemmäs 10 000 euroa pystyy sijoittamaan mersulla ajamiseen niin kyllä sillä on kohtalaisen ajoneuvon saa.
Muutam tapaus on ollut että täys sinkitty kori ja suht uusikin Ruotsista Tukholman alueelta niin jo on ruoste täplää maalin alla ja ei ole maalattu ikinä.
Mitä ne ne siellä kylvevä ttielle kun vastaavat autot suomessa ei ole mennyt miksikään?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Jonze kirjoitti:Eikös se oo ollu yleisesti hehkutettu totuus, ettei audi ruostu. Ja volkkarit ja kaikki, missä sinkkikori...
Kyllähän se näin vaan menee, että riittävän rankat olosuhteet, suolaa, ahtaita välejä, hiekan ym. shaitin aiheuttamaa mekaanista kulutusta, niin mikä tahansa ruostuu, vaikka haponkestävä teräs.
Mutta kyllä olympiavaunut ja vaginat ruostuu murto-osan valmistusmäärästä....kun mersulla taitaa tuo ruskea pohjamaali olla ihan vakiovaruste
Molemmissa merkeissä puolensa mutta audista vähempi puheenaiheita....
Tuhlaajapoika tämän ymmärrän jos olet tuhlannut rahasi muuhun merkkiin kauheissa remonteissa tai olet w124/201 peruslinjalta livennyt tuoreempiin malleihin ja huonoon yksiklöön niin kuin joku haukkui w210 ja kertoi että rahat loppuu ja on pakko palata häntäkoipien välissä takaisin w124/201 perus vahvaan malliin joka on halvempi ylläpitää.
Mutta kuitenkin tervetuloa takaisin.
Vaikka moni ei ole merkki uskollinen niin takaisin vaan tulevat.
Käyttö ja ylläpito kustannukset vaan tahtovat olla merkittävässä asemassa kuitenkin autoa valittaessa kun kaikki kallistuu paitsi palkat...rikkaat on erikseen muttei ne täällä forumilla oleilekaan
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Noniin, Mersu löytyi ja suunnilleen sellainen mitä etsinkin. E-mallin 124:nen, -94 200D, mittarissa kohtuulliset 486 tkm. Tuore leima, ja uudet talvirenkaat (kesärenkaat taitaa mennä vaihtoon). Pientä pintakukkaa siellä täällä, mutta ryhdikäs peli ja menee kuin juna. Penkitkin harvinaisen ehjät, joskin hieman likaiset. Ei tässä hintaluokassa paljon parempaa käyttöpeliä voi toivoa. Hieman vaatii kyllä totuttelua siirtyä 226 hevosvoimaisesta bensakutosesta 75 heppaseen nokivasaraan, mutta kyllähän tällä mennään vaikka kuuhun
"Tähti kirkkain, tähti kaunein mulle loistaa, yössä kuljen vain sen hohde seuranain.."