Jees. Tämän päivän remppalistalla oli etuperän ... öö... oliko se nyt pienen vetopyörän tiivisteen vaihto. Kuitenkin vuoti öljyä siitä mihin kardaani tulee etuperään. Lisäksi takapallot vaihdettiin, ei kuulu klopinaa enää! Positiivinen yllätys, meinasin jo että hydrauli-iskarin sinne vähintään joutuu vaihtamaan. No ääni oli kyllä hieman pehmeämpi kuin iskarin alapään nivel, kun vihreään farkkuun aikanaan vaihdettiin toinen iskari. Ajomukavuus ei kyllä kovin kauaksi jää ex-farkusta, vaikka itse sanonkin. Samalla takapää nousi oikealle korkeudelle siten, että meikäläisen pieni nyrkki mahtuu hyvin heilumaan pyöränkaaren ja kumin välissä... Itse asiassa se olikin hieman perä lyyhällään.
Jakoketju ja kiristin vaihdettiin myös, vanha ketju oli venynyt n. 5 mm. Mielestäni aika paljon ottaen huomioon sen, että kannellakin on joskus käyty (kuulemma) ja ketju oletettavasti vaihdettu tuolloin. Laatikkoakin hieman säädettiin, luisto saatiin pois vaihtotapahtuman kovenematta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:PS. Ajoin ensimmäisen kerran tietä 280 Somerolta Helsingin suuntaan: aivan mahtavat ja vaihtelevat maisemat! Sattui vielä sunnuntain lämmin päivä, mikäs siinä oli kattoluukku auki ajellessa kiireettömästi .
Mutta mihin jäit, kun moottoritielle siirryttiin....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Timo L. kirjoitti:PS. Ajoin ensimmäisen kerran tietä 280 Somerolta Helsingin suuntaan: aivan mahtavat ja vaihtelevat maisemat! Sattui vielä sunnuntain lämmin päivä, mikäs siinä oli kattoluukku auki ajellessa kiireettömästi .
Mutta mihin jäit, kun moottoritielle siirryttiin....
Pyörät vispasi yli 100 km/h vauhdissa niin pirusti, että päätin olla pk-seutulaisten kiusana ja ajella max. em. nopeutta .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:EGR:stä: tulppasin siis siihen näkyvälle alipainekellolle menevän letkun sopivalla kierretangon pätkällä. Ei näy päällepäin. Lisäksi otin esille ilmamittarin suodatinkotelon alta. Sisällä on läppä, joka käännetään auki ja samalla katsotaan pohjasta päin mihin porataan reikä siten että läppä jää auki kun reiästä laitetaan pultti. Mutteri sitten pohjan puolelle. A'vot. Kokoaminen käänteisessä järjestyksessä .
Mietin kyllä että mikä järki säilyttää sitä ilmamittaria. Eikös vanhemmissa malleissa sen tilalla ole vaan sellainen hauskanmuotoinen ilmaputki? Käynee suoraan kiinnikkeisiin?
...
Moi,
anteeksi, että lainaan tässä topiccia vähän niinku väärään aihepiiriin, mutta kun tästä jo keskusteltiin aiemminkin...
Halusin vielä varmistua, että ymmärsin oikein tuon ennen kuin teen mitään toimenpiteitä. Ja kun nyt kerran yksi kuva kertoo enempi kuin melkoinen määrä sanoja, niin, ymmärsinkö oikein?
- Tukitaan nuolen numero 1 osoittaman kellon alipaineletku. Tämä aiheuttaa sen, että pakokaasua imuilman joukkoon päästävä venttiili pysyy kiinni aina vain?
- Lukitaan nuolen numero 2 osoittamasta pömpelistä se läppä päinvastaiseen asentoon kuin mihin jousi sitä yrittää vääntää. Tämä aiheuttaa sen, että ilma pääsee liikkumaan mahdollisimman vapaasti nuolen osoittamaan suuntaan tuon pömpelin läpi?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tämän auton "stänssi" on nyt tällainen perän säädön jälkeen. Paljon parempi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Agentti hoiti kaikki paperityöt valmiiksi, itse vain kirjoitin ne alle autoa tullattaessa Jyväskylässä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Komea peli kyllä on. Itse kyllä pidän jostain syystä enemmän prefaceliftin ulkonäöstä (ja oransseilla vilkulla siis).
Katselin tässä eilen illalla Tekniikan Maailmaa vuodelta 90 (tarkemmin numero 2/90), ja siellä oli Autohinnasto. Tällainen 300TDT 4-Matic kustansi 494 000 markkaa, eikä hintaan kuulunut edes automaattivaihteistoa! Ja siihen vielä varusteet päälle, ei se ollut ihan ilmainen auto uutena
Verrokiksi voi laittaa vielä vaikka Jaguar Sovereign 5.3l V12 maksoi 475 000mk... Myös 300SEL melkein mahtui budjettiin maksaessaan 505 100mk! Hinnat ovat pääsääntöisesti syksyltä 1989.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
H.E. von Kuusi kirjoitti:
Katselin tässä eilen illalla Tekniikan Maailmaa vuodelta 90 (tarkemmin numero 2/90), ja siellä oli Autohinnasto. Tällainen 300TDT 4-Matic kustansi 494 000 markkaa, eikä hintaan kuulunut edes automaattivaihteistoa! Ja siihen vielä varusteet päälle, ei se ollut ihan ilmainen auto uutena .
Kyllä se automaatti on ihan vakiovaruste. Näitä ei ole saanut manuaalina.
H.E. von Kuusi kirjoitti:
Katselin tässä eilen illalla Tekniikan Maailmaa vuodelta 90 (tarkemmin numero 2/90), ja siellä oli Autohinnasto. Tällainen 300TDT 4-Matic kustansi 494 000 markkaa, eikä hintaan kuulunut edes automaattivaihteistoa! Ja siihen vielä varusteet päälle, ei se ollut ihan ilmainen auto uutena .
Kyllä se automaatti on ihan vakiovaruste. Näitä ei ole saanut manuaalina.
Niin luulisi, mutta miksi ketussa tuossa sitten lukee auton olevan 5-vaihteinen manuaali?
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Painovirhe... automaatteja nämä ovat olleet kaikki. 250 D Turboa sai tietyn aikaa 5-v. manuaalilla.
Itsellenikin kieltämättä kakkossarjan ulkonäkö tuntuu mukavimmalle, mutta onhan tämä mukavaa vaihtelua. Tähti tästä näkyy jopa paremmin kuskinpukille kuin aiemmissa .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tänään tuli verotuspäätös. Aikaa meni siis n. 6 viikkoa. Veroprosentti on 30,4 %, yleinen vähittäismyyntiarvo yleisten vähennyksien jälkeen 3228,40 e. Veron määrä täten 981,43 e. Vähän yläkanttiin mitä itse arvioin n. 600-700 e. Verrokit oli otettu 2 kpl Nettiautosta, toinen 4Matic 260 tkm/7500 e ja toinen takaveto, 470 tkm/4990 e.
Kannattaako valittaa ja miten, lieneekö hyötyä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tuleehan ne ohjeet mukana, mutta lähinnä tuosta tasosta...
Takaistuimen istuinosan leveämpi puoli jätti painumatta ihan alas. Nyt se on n. 5 cm korkeammalla kuin pienempi puoli, joka napsahtaalukitukseen hyvin. Ei näytä kovin monimutkaiselle, mutta vekslailusta huolimatta ei vaan painu. Vinkkejä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Verotusarvosta valittaminen on hieman vaikeaa ,mutta veroa ei saa periä enempää(%) kuin sitä aikoinaan perittiin vastaavasta uudesta .
Eli veroprosentista valittaminen ehkä kannattaa ?
Timo L. kirjoitti:Jees. Tämän päivän remppalistalla oli etuperän ... öö... oliko se nyt pienen vetopyörän tiivisteen vaihto. Kuitenkin vuoti öljyä siitä mihin kardaani tulee etuperään. Lisäksi takapallot vaihdettiin, ei kuulu klopinaa enää! Positiivinen yllätys, meinasin jo että hydrauli-iskarin sinne vähintään joutuu vaihtamaan. No ääni oli kyllä hieman pehmeämpi kuin iskarin alapään nivel, kun vihreään farkkuun aikanaan vaihdettiin toinen iskari. Ajomukavuus ei kyllä kovin kauaksi jää ex-farkusta, vaikka itse sanonkin. Samalla takapää nousi oikealle korkeudelle siten, että meikäläisen pieni nyrkki mahtuu hyvin heilumaan pyöränkaaren ja kumin välissä... Itse asiassa se olikin hieman perä lyyhällään..
Tämä onkin metka tieto. Mullahan klopsahtelee farkun takapyörät, varsinkin ulospäinjoustossa tuntuu että jarruttavaa voimaa ei juuri ole. Ajomukavuus on kuitenkin kohtalainen. Tasonsäätö on myös kohtalaisen laiska, kyllä se vielä kierroksilla pitää mutta ihan optimisti ei perä nouse. Tähän mennessä on tulkittu että klopsunta johtuu takatolppien sisäisestä viasta tai jopa klassikosta eli alapäiden väljyydestä. Mutta että se voisi olla pallosidonnaista sekin... Hmm, hmm. MIeluummin satasen pallot kuin 300 e tolpat, kuitenkin.
Osta Aku Venetmäeltä käytetyt iskarit 100 e/kpl ja uudet pallot . Noin siis itse tein ja se käytetty iskari pelaa vieläkin varmaan kuudetta-seitsemättä vuotta nyt uudella omistajalla. Tämä palloista johtuva ääni oli tosiaan pehmeämpi klopse kuin iskarin alapään kulumisesta johtuva pauke tai napse, miksikä sitä nyt sanoisi.
Takaistuin on nyt paikoillaan, WD-40 ja vasara auttoivat. Se oli ilmeisesti vaan jumissa, niin kuin moni muukin paikka on tuntunut olevan. Samalla tuli tutkittua tuota takapenkin ja -selkänojan lukitussysteemiä. Yksinkertainen ja toimiva, vähän kuin miekin.
Näköjään pääsen tekemään jarruremonttia lähiaikoina, levyt on varmasti minimirajalla ympäriinsä, paloissakaan ei ole hurraamista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Osta Aku Venetmäeltä käytetyt iskarit 100 e/kpl ja uudet pallot . Noin siis itse tein ja se käytetty iskari pelaa vieläkin varmaan kuudetta-seitsemättä vuotta nyt uudella omistajalla. Tämä palloista johtuva ääni oli tosiaan pehmeämpi klopse kuin iskarin alapään kulumisesta johtuva pauke tai napse, miksikä sitä nyt sanoisi..
Tätä tässä on mietitty, jahka talous- ja aikataulupuoli antaisi myöden. Voipi olla 20 vuotta vanhoissa palloissa ja runsaasti ajetuissa alapäissä ( ) sanomista molemmissa. Kummasti ääni on vaimetakseen, kun takapenkille lastaa pari korstoa ja vähän roinaa konttiin. Mistä lie kertovaa tuokin sitten. Mutta ei se kyllä ihan entiseen tasoonsa sitten enää nousekaan.
Letkut ja putkethan jo onkin uutta, sikäli savotta olisi puolet halvempi tehdä.
Syynäilinpä 2.6.1994 -lisävarustehinnastoa ja tein havainnon, että kohtalaisen varusteltu yksilö on kyseessä. Jos AMG-varusteluja ei oteta lukuun, autosta puuttuu kuusi tuohon malliin saatavilla ollutta varustetta. Ne ovat:
Tavaratilan lisälämmitystä ei enää saanut E-malliin eikä taukolämmitys ollut mahdollinen varsinaisen lisälämmittimen kanssa.
Liekö raha loppunut ensi ostajalta kesken?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Syynäilinpä 2.6.1994 -lisävarustehinnastoa ja tein havainnon, että kohtalaisen varusteltu yksilö on kyseessä. Jos AMG-varusteluja ei oteta lukuun, autosta puuttuu kuusi tuohon malliin saatavilla ollutta varustetta. Ne ovat:
H.E. von Kuusi kirjoitti:Kuitenkin sitten kun aikanaan myyt, kirjoittelet lisätietoihin "KAIKILLA VARUSTEILLA"
Ja en varmasti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Syynäilinpä 2.6.1994 -lisävarustehinnastoa ja tein havainnon, että kohtalaisen varusteltu yksilö on kyseessä. Jos AMG-varusteluja ei oteta lukuun, autosta puuttuu kuusi tuohon malliin saatavilla ollutta varustetta. Ne ovat:
Timo L. kirjoitti:Syynäilinpä 2.6.1994 -lisävarustehinnastoa ja tein havainnon, että kohtalaisen varusteltu yksilö on kyseessä. Jos AMG-varusteluja ei oteta lukuun, autosta puuttuu kuusi tuohon malliin saatavilla ollutta varustetta. Ne ovat:
Ööö, muistan joskus kuulleeni puhuttavan jostain Reiserechneristä. Mikä se nyt sitten on - ajotietokone vai? Ajotietokonetta muistan nähneeni vain bensamalleissa, mutta en kyllä yhtään tiedä, oliko sitä muihinkin saatavilla.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Se on kyllä eriskummallista, ettei edes vielä tosiaan loppupään 124:ssa ollut juurikaan ajotietokoneita, edes alku väykyissä sitä ei ollut vakiona. 140:ssäkin melko harvinainen varuste...
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ja heti perään W210 faceliftiin Eikös muuten W210 ja W220 ole melkolailla sama ajotietokone? Ja eikös sama laite löydy vielä Maybacheista (ekoista ainaskin)?
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98