Elikkä aika selvä tapaus näkyi konehuoneessa kun nappasin kannen pois. Lähinnä olisin kysellyt sitä kun näyttää että tuo reikä olisi sulanut tuohon mäntään kun kanneessakaan ei mitään jälkiä näkynyt niin onko imuvuodon seurausta vai onko suuttimissa voinut olla jtn häikkää että olisi yhdelle pytylle laihempi seos tullut??
Vikakoodia en ole lukenut tuosta vehkeestä ainakaan vielä.. Ja onko noita suuttimia mahdollista testata millään menetelmin että pelaako oikein?
Ei tuo kyllä sulaneelta näytä?
Toisekseen on täällä ollut reikäisiä mäntiä ennenki tolla konetyypillä ja just sulamisesta.
testata voi kaiketi että otat tukkineen suuttimet irti ja painetta mutta mites saisi sähköä sinne ja minkä verran?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
No tulppa oli aika tumma että sen perusteella ei ainakaan näyttäs nuo seokset olleen laihalla mutta itsellä kävi silloin kun noita tutkin mielessä että jos tuo alakerrasta päässyt öljy olisi värjännyt sitten kuuman tulpan (?????) Muuta erikoista siinä tulpassa ei tainnut olla kun että sulanut tuosta männästä(kö) irronnutta ainesta kiinni.
Ja tosiaan tuosta sulamisesta niin tuo männän reikä näyttää kyllä tosiaan enemmän sellaiselta "murentuneelta". Ja vielä sellainen asia mikä viittais tohon epänormaaliin lämpöön/seoksiin tossa pytyssä niin kaikki karsta oli palanut männän päältä ja palotilasta pois.
Tosiaan.. Noissa venttiileissäkään ei näy oikein mitään jälkiä. Pitää yrittää ottaa jtn tarkempaa kuvaa tässä. Se että nestettä olisi päässyt palotilaan on kyllä täysin mahdollista, pitää vielä tarkemmin tutkia tuota tiivestettä ja itse kantta. Mutta eipä tuo rikkinäinen kannentiiviste tai halkeama kannessa ole vielä tuskin reikää mäntään aiheuttaneet.. ???
Vesi isku kyllä repäsee reiän mäntään ja tuo kohta männässä on ohuin ja nestehän ei puristu kasaan ja toisekseen ei se sitä paljoa tarvitse.
Missäs tilanteessa tuo reikä tuli,ajossa vai aamulla ekakäynnistyksessä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Voiha se olla että neste on jo murentanut sitä ja kenkä antaessa antautui loput.
Laitatko nykyisen koneen kuntoon vai ostatko vaihto koneen?
Kaiketi tollasia koneita jo saa alle 300e.Toisaalta jostain vakio mäntä ja kone kasaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Kertokaas miksi vaurioituneen pytyn mäntä on kirkas ulkoreunnasta ? Voiko männänrenkaat vuotaa ja se aiheuttaa palotapahtumaan nakutuksen tapaista ilmiötä ?
Jokin vika koneessa on pakko olla kun noin pääsee käymään.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Väärä huomio ,korjasin tilanteen.
Vai onko kun näyttää että rikkoutunut mäntä on ylenpänä ,kakkosen mäntään nähden kun ne kuuluisi olla samass tasossa neloskoneessa?
Katsokaas tarkkaan.Toisekseen jos käsin painelis mäntää loksahtaako se pohjaan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Kertokaas miksi vaurioituneen pytyn mäntä on kirkas ulkoreunnasta ? Voiko männänrenkaat vuotaa ja se aiheuttaa palotapahtumaan nakutuksen tapaista ilmiötä ?
Jokin vika koneessa on pakko olla kun noin pääsee käymään.
Atlas kirjoitti:Väärä huomio ,korjasin tilanteen.
Vai onko kun näyttää että rikkoutunut mäntä on ylenpänä ,kakkosen mäntään nähden kun ne kuuluisi olla samass tasossa neloskoneessa?
Katsokaas tarkkaan.Toisekseen jos käsin painelis mäntää loksahtaako se pohjaan?
No se koko männän laki oli kirkas eli siitä oli karsta palanu ja tuo muu kohta männästä oli mennyt sellaiseksi tosi karheaksi.
Se taitaa vaan tossa kuvassa hämätä että nuo männät ei olis samassa tasossa, mutta pitää vielä varmistaa..
Uppia jos vielä joku tähän sattausi tuurilla kirjoittamaan. Niin on tuossa tullut punnittua eri vaihtoehtoja ja vähän olisin kallistunut vaihtokoneen puoleen. Niin tietääkö kukaan jos mah. vaihtaisi vaikka 2-2.2L koneen tuohon jos on suhteessa edulliseen saatavissa. Niin nuo M111 sarjan koneet taitavat olla perusrakenteeltaan senverran samoja (tyylin eri poraus ja iskun pituus) että pelkkä ECU:n ja mah suutimien vaihdolla saisi senkummemmin muita sähköjä uusimatta jommankumman paikalleen??
Jeps no tämä sulkeutuukin sitten pois vaihtoehdoista sillä en jaksa tuohon alkaa projektoimaan mitään niin aikaa vievää (näillä elektroniikan taidoilla) tällähetkellä koska kyseessä on kuitenkin käyttö auto ja pitäisi vielä saada ajoonkin jokupäivä ja vielä luotettavassa kunnossa.
Toi 2.0 pitäisik yllä kaiketi mennä pelkän ecun vaihdolla mutta tästä en ole kyllä sitten varma.
Tuosta 2.2 ruiskusta olen täysin varma että eri ruisku.
Vaihtokone on varmasti halvin homma sulla ja saat vielä kaupan päälle osaa,antureita ja jopa ehjän kaasuläppäkotelon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Joo kyllä tuo vaihtokone on aikalailla helpoin vaihtoehto. Kuitenkin itsellä ei ole nyt oikein aikaakaan alkaa tuota konetta remontoimaan (vaikka haluja kyllä olisi) ja kaikenlisäksi pitäisi vielä metsästää SATAVARMA syy tuohon koneen hajoamiseen ennen kuin tuolle olisi järkevää alkaa edes miettiä tuon koneen korjausta.
Täällä on kokonainen moottori C180 -94 ajettu 220tkm ollut minun käytössä 5 vuotta. ennen auton romutusta vaihdoin koneeeseen uudet tulpat venttiilikopan tiivisteen ja tulpan reikien stefat. ei vienyt öljyä eikä nestietä eli on aivan soiva peli nyt lähtis halvalla tyhjää nurkassa tiellä vain koko motti. ota yhteyttä jos kiinnostaa.. puh 0400-187251