W202, c180 konerikko.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Elikkä aika selvä tapaus näkyi konehuoneessa kun nappasin kannen pois. Lähinnä olisin kysellyt sitä kun näyttää että tuo reikä olisi sulanut tuohon mäntään kun kanneessakaan ei mitään jälkiä näkynyt niin onko imuvuodon seurausta vai onko suuttimissa voinut olla jtn häikkää että olisi yhdelle pytylle laihempi seos tullut?? :think:
Vikakoodia en ole lukenut tuosta vehkeestä ainakaan vielä.. Ja onko noita suuttimia mahdollista testata millään menetelmin että pelaako oikein? :crazy:

http://www.freeimagehosting.net/mvrr2" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei tuo kyllä sulaneelta näytä?
Toisekseen on täällä ollut reikäisiä mäntiä ennenki tolla konetyypillä ja just sulamisesta.
testata voi kaiketi että otat tukkineen suuttimet irti ja painetta mutta mites saisi sähköä sinne ja minkä verran?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Minkä näkönen oli ko. pytyn sytytystulppa? Sulanu, vitivalkonen vai saman värinen kuin muut? Siitä vois päätellä jotain seoksesta...
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

No tulppa oli aika tumma että sen perusteella ei ainakaan näyttäs nuo seokset olleen laihalla mutta itsellä kävi silloin kun noita tutkin mielessä että jos tuo alakerrasta päässyt öljy olisi värjännyt sitten kuuman tulpan (?????) :roll: Muuta erikoista siinä tulpassa ei tainnut olla kun että sulanut tuosta männästä(kö) irronnutta ainesta kiinni.
Ja tosiaan tuosta sulamisesta niin tuo männän reikä näyttää kyllä tosiaan enemmän sellaiselta "murentuneelta". Ja vielä sellainen asia mikä viittais tohon epänormaaliin lämpöön/seoksiin tossa pytyssä niin kaikki karsta oli palanut männän päältä ja palotilasta pois.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Nestettä jos on päässyt palotapahtumaan niin mäntä kyllä on tällöin puhdas.
Mureneminen on kyllä outo juttu,ihan kun jokin muu juttu ois tehnyt reiän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Tosiaan.. Noissa venttiileissäkään ei näy oikein mitään jälkiä. Pitää yrittää ottaa jtn tarkempaa kuvaa tässä. Se että nestettä olisi päässyt palotilaan on kyllä täysin mahdollista, pitää vielä tarkemmin tutkia tuota tiivestettä ja itse kantta. Mutta eipä tuo rikkinäinen kannentiiviste tai halkeama kannessa ole vielä tuskin reikää mäntään aiheuttaneet.. ???
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Epäilisin että ns. vesi isku siihen on tapahtunut eli sylinteriin on valunut vettä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Voiko tuo tosiaan noin suurta tuhoa aiheuttaa ??
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vesi isku kyllä repäsee reiän mäntään ja tuo kohta männässä on ohuin ja nestehän ei puristu kasaan ja toisekseen ei se sitä paljoa tarvitse.
Missäs tilanteessa tuo reikä tuli,ajossa vai aamulla ekakäynnistyksessä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Ajossa ja kone sai vielä rikkoontumis hetkellä tavallista enemmän kenkää. Pitääpä tutkia tuo kansi ja kannentiiviste sitten ihan huolella.. :roll:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Löytyy koneita jos tarve vaatii 044-2628474
Joku mersupurkaamo??
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voiha se olla että neste on jo murentanut sitä ja kenkä antaessa antautui loput.
Laitatko nykyisen koneen kuntoon vai ostatko vaihto koneen?
Kaiketi tollasia koneita jo saa alle 300e.Toisaalta jostain vakio mäntä ja kone kasaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja Noname »

Omituinen reikä männässä :shock:

Kertokaas miksi vaurioituneen pytyn mäntä on kirkas ulkoreunnasta ? Voiko männänrenkaat vuotaa ja se aiheuttaa palotapahtumaan nakutuksen tapaista ilmiötä ? :roll:

Jokin vika koneessa on pakko olla kun noin pääsee käymään.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Väärä huomio ,korjasin tilanteen.
Vai onko kun näyttää että rikkoutunut mäntä on ylenpänä ,kakkosen mäntään nähden kun ne kuuluisi olla samass tasossa neloskoneessa?
Katsokaas tarkkaan.Toisekseen jos käsin painelis mäntää loksahtaako se pohjaan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Noname kirjoitti:Omituinen reikä männässä :shock:

Kertokaas miksi vaurioituneen pytyn mäntä on kirkas ulkoreunnasta ? Voiko männänrenkaat vuotaa ja se aiheuttaa palotapahtumaan nakutuksen tapaista ilmiötä ? :roll:

Jokin vika koneessa on pakko olla kun noin pääsee käymään.
Atlas kirjoitti:Väärä huomio ,korjasin tilanteen.
Vai onko kun näyttää että rikkoutunut mäntä on ylenpänä ,kakkosen mäntään nähden kun ne kuuluisi olla samass tasossa neloskoneessa?
Katsokaas tarkkaan.Toisekseen jos käsin painelis mäntää loksahtaako se pohjaan?
No se koko männän laki oli kirkas eli siitä oli karsta palanu ja tuo muu kohta männästä oli mennyt sellaiseksi tosi karheaksi.
Se taitaa vaan tossa kuvassa hämätä että nuo männät ei olis samassa tasossa, mutta pitää vielä varmistaa..
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Uppia jos vielä joku tähän sattausi tuurilla kirjoittamaan. Niin on tuossa tullut punnittua eri vaihtoehtoja ja vähän olisin kallistunut vaihtokoneen puoleen. Niin tietääkö kukaan jos mah. vaihtaisi vaikka 2-2.2L koneen tuohon jos on suhteessa edulliseen saatavissa. Niin nuo M111 sarjan koneet taitavat olla perusrakenteeltaan senverran samoja (tyylin eri poraus ja iskun pituus) että pelkkä ECU:n ja mah suutimien vaihdolla saisi senkummemmin muita sähköjä uusimatta jommankumman paikalleen??
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Nyt on vaan ongelma ,koska 1.8 ja 2.0 on kaiketi samaruisku mutta 2.2 on sitten aivan erilainen ruisku ja tämän laitto vaatii johtosarjan vaihdonkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Jeps no tämä sulkeutuukin sitten pois vaihtoehdoista sillä en jaksa tuohon alkaa projektoimaan mitään niin aikaa vievää (näillä elektroniikan taidoilla) tällähetkellä koska kyseessä on kuitenkin käyttö auto ja pitäisi vielä saada ajoonkin jokupäivä ja vielä luotettavassa kunnossa. :roll:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Toi 2.0 pitäisik yllä kaiketi mennä pelkän ecun vaihdolla mutta tästä en ole kyllä sitten varma.
Tuosta 2.2 ruiskusta olen täysin varma että eri ruisku.

Vaihtokone on varmasti halvin homma sulla ja saat vielä kaupan päälle osaa,antureita ja jopa ehjän kaasuläppäkotelon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Joo kyllä tuo vaihtokone on aikalailla helpoin vaihtoehto. Kuitenkin itsellä ei ole nyt oikein aikaakaan alkaa tuota konetta remontoimaan (vaikka haluja kyllä olisi) ja kaikenlisäksi pitäisi vielä metsästää SATAVARMA syy tuohon koneen hajoamiseen ennen kuin tuolle olisi järkevää alkaa edes miettiä tuon koneen korjausta.
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: W202, c180 konerikko.

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

Täällä on kokonainen moottori C180 -94 ajettu 220tkm ollut minun käytössä 5 vuotta. ennen auton romutusta vaihdoin koneeeseen uudet tulpat venttiilikopan tiivisteen ja tulpan reikien stefat. ei vienyt öljyä eikä nestietä eli on aivan soiva peli nyt lähtis halvalla tyhjää nurkassa tiellä vain koko motti. ota yhteyttä jos kiinnostaa.. puh 0400-187251
Vastaa Viestiin