Moi,
ei näytä loppua tulevan. Väyrysiä saa jo reilusti alle 20000 EUR. Olikohan se 16000 EUR kun näin yhden alle 173000 ajetun. Väitettin olevan erittäin hyvässä kunnossa. Tosin malleja on paljon ja jotkut pitävät hintansa paremmin kuin toiset. Olen ollut huomaavinani että bensamallit ovat selvästi dieseleitä edullisempia. Senkin olen huomannut että nykyään ajokilometrilläkin on vaikutusta mersun hintaan.
Silloin kun W124 tuli markkinoille 85 tai jotain, niin se näytti selvästi (perästään) erilaiselta kuin muut ja pian sen jälkeen alkoi tulla muilta valmistajilta samannäköisiä autoja. Näin ainakin muistelen. Nyt jotenkin näyttäisi että uudet mersut eivät enää erotu muista niin vahvasti. Esim. takaa näyttävät monet ihan samanlaisilta.
Onkohan se vain vika siinä että itse vanhenee ja alkaa olla viimeinen väri päässä, niin aina vain vanhemmat mallit näyttävät hyviltä. Mutta ovat muutkin sanoneet että vanhemmat mallit kuten W140 ja W126 ja W124 ja W123 näyttävät enemmän mersuilta kuin uudet. Esim. nykyistä S-mallia ei nopeasti katsoen erota E-mallista. Äkkiä voi luulla S:ää vaikka tojotaksi. Ei hinnassakaan ole "prosenteissa" enää hirveää eroa E:n ja S:n välillä.
Oli kuinka oli, niin jotain taikaa mersun pidossa on vaikka vanhemmassakin. Sellaista karismaa on vaikea löytää muista merkeistä. Otetaan nyt vaikka saabit, on niissäkin monenlaisia ihmeellisiä juttuja, mutta ei niistä yksikään malli yllä vetovoimassaan mersun tasolle. Paitsi tietenkin 96:set mutta ne eivät olleetkaan autoja.
Saa nähdä kauanko näillä vanhoilla dieseleillä saa ajaa ja millaiset päästömääräykset tulevat, Omassani on joku euro-kat-III mutta ei se ainakaan savutukseen auta.
Mukavaa juhannusta!
Jari
Edit: siirretty oikealle osastolle. Timo L.
Mersut halpenevat
Mersut halpenevat
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998