Tulevan S-sarjan (W222) suojana on enää vain harsoa, tuosta hyvällä mielikuvituksella pystyy jo hahmottamaan uutuuden muodot. Saammekohan "fully-naked" otoksia jo lähiaikoina...
Tämmöinenkin kuva löytyi netistä, huono laatu mutta saattaisi olla lähestulkoon se "real thing":
E-mallin faceliftistä netistä löytyy kuvia joissa keulan ja perän lisäksi on peitetty myös kylkeä ovien kohdalta. Enteileeköhän se että faceliftissä puututaan myös kylkilinjojen muotoiluun ja siihen ristiriitaisia mielipiteitä herättäneeseen ponton-pokkaukseen... Aika näyttää.
Viimeksi muokannut Eldorado, Ma 26.05.2014 12:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Onko tämä siis Möhkön facelift malli vai? Ikkunat on liian pienet, maskikin on jotenkin outo ja valot liian futuristiset. Liian massiivinen jopa S-luokan mittoihin ja näyttää muutenkin vähän tönköltä.
Jää tämä Mersu minulta ostamatta..
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
Jos tuo mustavalkoinen kuva W222:sta on vähänkään sinne päin, niin minusta se näyttää aika makealta. Tosin etuosassa on jotain häiritsevän Volvo S80-mäistä...
W221 ei koskaan ole sopinut minun silmääni, mutta tämän näköinen W222 olisi aika hieno.
Ja kyllä, W212 on minun mielestäni kaivannut kiireellistä kosmeettista kirurgiaa ensiesittelystään lähtien. Toivottavasti jossain aiemmin nähdyt salakuvat joissa oli yksiosaiset etulyhdyt vastaavat myöskin todellisuutta. Nykyiset kahdesta kulmikkaasta osasta kootut etuvalot ovat olleet hirvityksen kauhistus alusta asti. Jopa niin pahasti, että nykyinen E-sarja on omasta mielestäni rumin mersu kautta aikojen.
Viimeksi muokannut pforsell, La 02.06.2012 23:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
Salaisuuden verho ei ole vieläkään täysin avautunut, mutta kyllä näistä viimeisimmistä kuvista tulevan ässän perusmuodot voi jo hahmottaa. Ensimmäisten virallisten kuvien julkaisuun lienee enää vain päiviä tai korkeintaan viikko-pari.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Taitaa tulla CLS-tyylin takavalot hieman pystympään asetettuna vaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Taas yksi netin syövereistä löytynyt W222 kuva. Tuosta nyt ei ota enää selvää onko kyseessä PS-tekele vai ihan aito asia. Samantyyliset sammakonsilmät tuossa kyllä on kuin uudessa SL:ssä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Aika paljonhan noita kuvia netistä löytyy kun googlettaa.. http://4.bp.blogspot.com/-2Z4p3s1qXBs/T ... n_12-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässäkö se nyt sit on Edeltävä on omaan silmään parempi mutta makuasioitahan nämä on
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
W212:n osalta Vehon myyntimiehet sanoivat kesäkuun alussa kahden asian olevan varmaa: ponttoonipokkaus poistuu ja valoista tulee yksiosaiset. Aika raju racelift, yleensä ei Mersulla pelteihin juuri kajota vaan enimmäkseen plastiikaan. Vaikka henkeen ja vereen mersumies olenkin niin kyllä w212 kaipaa piristystä jos vieressä on uusi BMW:n viitonen... Tämä tietysti puhtaasti oma mielipide, saa olla eri mieltä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Viimeaikaisista blogikirjoituksista ja huhuista päätellen alkaa olla satavarmaa ettei W222:ta esitellä vielä 2012, vaan keväällä 2013 Geneven näyttelyssä. Pari uutta salakuvaa kojelaudasta on julkistettu:
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Eldorado kirjoitti:Viimeaikaisista blogikirjoituksista ja huhuista päätellen alkaa olla satavarmaa ettei W222:ta esitellä vielä 2012, vaan keväällä 2013 Geneven näyttelyssä. Pari uutta salakuvaa kojelaudasta on julkistettu:
Hyvältä näyttää tuo laajakulmanavigaattori BMW:n tyyliin ja tykkäsin myös noista suuttimista. Onkohan tuo mittaristo perinteinen vai olisiko tuo täysin digitaalinen, kuvasta on vaikea saada selvää.
D-MB kirjoitti:Hyvältä näyttää tuo laajakulmanavigaattori BMW:n tyyliin ja tykkäsin myös noista suuttimista. Onkohan tuo mittaristo perinteinen vai olisiko tuo täysin digitaalinen, kuvasta on vaikea saada selvää.
Täytyy sen mittariston olla "digitaalinen", siis LCD-näyttö (tai vastaava, mitä niitä nykyään on) kun 221:ssäkin on kierroslukumittaria lukuun ottamatta. Pimeänäköavustimen kuvan täytyy tulla siihen mittaristoon (kuten 221) eikä keskinäyttöön (kuten 212), mittaristostakin riittävän vaikea seurata.
Kuvassa näyttää vähän liian massiiviselta se keskinäyttö mutta luonnossa varmaan parempi. Ne ilmastoinnin suuttimet siinä keskellä on kyllä tosi rumat. Keskikonsolin käyttöpylpyrä ja näppäimet siinä vierellä siistin näköiset ja varmaan helpot käyttää.
pforsell kirjoitti:
Ja kyllä, W212 on minun mielestäni kaivannut kiireellistä kosmeettista kirurgiaa ensiesittelystään lähtien. Toivottavasti jossain aiemmin nähdyt salakuvat joissa oli yksiosaiset etulyhdyt vastaavat myöskin todellisuutta. Nykyiset kahdesta kulmikkaasta osasta kootut etuvalot ovat olleet hirvityksen kauhistus alusta asti. Jopa niin pahasti, että nykyinen E-sarja on omasta mielestäni rumin mersu kautta aikojen.
Minä olen nähnyt W212:n alusta lähtien pahasti myöhäsä tulleena kilpailijana BMW:n E60:lle kulmikkaine muotoineen.
Toivottavasti facelift tulee heti alkuvuodesta.
Laaksonen kirjoitti:
Minä olen nähnyt W212:n alusta lähtien pahasti myöhäsä tulleena kilpailijana BMW:n E60:lle kulmikkaine muotoineen.
Minä en ymmärrä miksi auton valmistajan pitäisi muuttaa omaa muotoilu/suunnittelu linjaansa kilpailijan mukaan. Pitäisikö mersunkin rueta tekemään sellaisia helvetin oksettavan näköisiä periä kuin esim. 5- sarjan Gran Turismossa ja X6 on?
Laaksonen kirjoitti:
Minä olen nähnyt W212:n alusta lähtien pahasti myöhäsä tulleena kilpailijana BMW:n E60:lle kulmikkaine muotoineen.
Minä en ymmärrä miksi auton valmistajan pitäisi muuttaa omaa muotoilu/suunnittelu linjaansa kilpailijan mukaan. Pitäisikö mersunkin rueta tekemään sellaisia helvetin oksettavan näköisiä periä kuin esim. 5- sarjan Gran Turismossa ja X6 on?
Mistäs sitä koskaan tietää vaikka Mersultakin muutaman vuoden päästä tuollaisiakin malleja tulisi. M-B kun yrittää kasvattaa mallivalikoimansa rajattomaksi. Mersu on sitä paitsi jo pitkään kokeillut kaikkea BMW:n jälkeen (esim. V12-moottori - täysin turha möhkäle nykyään, mutta täytyihän sellainen tuoda valikoimaan 90-luvun alussa, koska BMW:kin oli ottanut tuotantoon jo 80-luvulla; oma F1-talli; särmikäs muotoilu...).
Laaksonen kirjoitti:
Minä olen nähnyt W212:n alusta lähtien pahasti myöhäsä tulleena kilpailijana BMW:n E60:lle kulmikkaine muotoineen.
Minä en ymmärrä miksi auton valmistajan pitäisi muuttaa omaa muotoilu/suunnittelu linjaansa kilpailijan mukaan. Pitäisikö mersunkin rueta tekemään sellaisia helvetin oksettavan näköisiä periä kuin esim. 5- sarjan Gran Turismossa ja X6 on?
Mistäs sitä koskaan tietää vaikka Mersultakin muutaman vuoden päästä tuollaisiakin malleja tulisi. M-B kun yrittää kasvattaa mallivalikoimansa rajattomaksi. Mersu on sitä paitsi jo pitkään kokeillut kaikkea BMW:n jälkeen (esim. V12-moottori - täysin turha möhkäle nykyään, mutta täytyihän sellainen tuoda valikoimaan 90-luvun alussa, koska BMW:kin oli ottanut tuotantoon jo 80-luvulla; oma F1-talli; särmikäs muotoilu...).
Mä oon ymmärtänyt että BMW toi 5GT:n markkinoille kilpailemaan CLS:n kanssa, mikä lanseerattiin joskus -04. Niinkuin Audilta tuli hiljattain samaan luokkaan A7. Kummatkin "pahasti myöhässä kilpailijaansa". Enkä todellakaan usko että MB rupes tarjoamaan V12 konetta vain koska bemarillakin sellainen oli Ja sitte se F1 juttu, mersun ensimmäinen omaa nimeä kantava F1-talli taitaa olla 50- luvulta, plus siihen päälle lukemattomian muiden sarjojen tallit. Ja melko menestyksekäs moottori toimittajakin mese ollut autourheilun puolella..
On jännää, että Mersulla on kuitenkin sellainen imago, että tehdas "voi" tehdä kaikkea repäisevää paljon helpommin kuin BMW: esimerkkeinä W168, CLS, smart, jopa MB-trac aikoineen .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mersu on mielestäni ollut aika pitkälle oman tiensä kulkija - niin hyvässä kuin pahassa. Mutta totta on että vaikutteita muista merkeistä voi löytää aika ajoin ja se lienee ihan normaalia. Tuosta V12 moottorista puhuttiin tuossa edellä, siinä kyllä aika yleinen mielipide (tehtaan omistakin lähteistä näitä voi lukea) on että nimenomaan BMW:n 80-luvun lopulla esittelemä V12 moottori sai myös MB:n kehittämään pikapikaa oman vastineensa. Alunperin W126:n seuraajan suurin kone piti olla edelleen V8, ja itseasiassa W140 piti alunperin esitellä 87/88 jolloin W126:n elinkaareksi olisi tullut se normaali 7-8 vuotta. Mutta ehkäpä juuri BMW:n seiskasarja pisti MB:n siirtymään osittain uudelleen piirustuslautojen ääreen ja W140-sarja V12-moottorin kera näki päivänvalon vasta 1991, ja onnettomuudeksi juuri maailmantalouden taantuman aikaan.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Eldorado kirjoitti:Tuosta V12 moottorista puhuttiin tuossa edellä, siinä kyllä aika yleinen mielipide (tehtaan omistakin lähteistä näitä voi lukea) on että nimenomaan BMW:n 80-luvun lopulla esittelemä V12 moottori sai myös MB:n kehittämään pikapikaa oman vastineensa. Alunperin W126:n seuraajan suurin kone piti olla edelleen V8, ja itseasiassa W140 piti alunperin esitellä 87/88 jolloin W126:n elinkaareksi olisi tullut se normaali 7-8 vuotta. Mutta ehkäpä juuri BMW:n seiskasarja pisti MB:n siirtymään osittain uudelleen piirustuslautojen ääreen ja W140-sarja V12-moottorin kera näki päivänvalon vasta 1991, ja onnettomuudeksi juuri maailmantalouden taantuman aikaan.
ssuvik kirjoitti:
Mä oon ymmärtänyt että BMW toi 5GT:n markkinoille kilpailemaan CLS:n kanssa, mikä lanseerattiin joskus -04. Niinkuin Audilta tuli hiljattain samaan luokkaan A7. Kummatkin "pahasti myöhässä kilpailijaansa".
Uskoisin, että tällainen facelift tulee olemaan. Jos ei oteta etuvaloja huomioon, niin muuten aika hienovarainen facelift. Täällä monet pitävät nykyistä 212 maskia rumana mutta minun mielestä se on sopivan vihaisen näköinen, jotakin mitä E:ssä ei ennen ole ollut. Tämä facelift vie ilmettä taas vähän ilmeettömämpään ja konservatiivisempaan suuntaan. Se on on toki yksi MB:n core value, joten ihan ymmärrettävää.
NYK: S212 E250 CDI 4Matic T AMG-sport
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
Toiveeni seuraavan sukupolven Eemelin suhteen:
*W/S211:n kaltainen pyöreämpi muotoilu
*>300 hv 6-diesel (mieluusti vaikka R6)
tällöin oltaisiin mielestäni suht samalla tasolla BMW:n nykyisen F10/11:n kanssa.
Laaksonen kirjoitti:Toiveeni seuraavan sukupolven Eemelin suhteen:
*W/S211:n kaltainen pyöreämpi muotoilu
*>300 hv 6-diesel (mieluusti vaikka R6)
tällöin oltaisiin mielestäni suht samalla tasolla BMW:n nykyisen F10/11:n kanssa.
Siis W211 on ehkä munattomin Mersu ikinä. Ainakaan täällä Saksassa niitä ei näy yhtään alle 50 vuotiaalla omistajalla. 212 oli pitkästä aikaa ensimmäinen Mersu jossa oli hieman särmää, eikä pyöreä mikäänsanomaton ilmestys. Tuo uusi facelift on ihan niillä rajoilla ettei mene taas liaan pliisuksi. No tuo mittaraisto ja uusi navigaattori voivat olla kyllä olla riittävä syy vaihtaa JOS on tarjolla myös jo mainitsemasi yli 300 hv Diesel.