Tunnistustehtävä: Vanhan Mersun ratti
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Kyllä tuossa Ruumarissakin näytäisi olevan kun tarkkaan katsoo. Jos ei ole, niin kuin Ollikin sanoo, uskoisin, että ovat vain tippuneet tai otettu pois. W123:n ratteja ne eivät ole, sillä ellei pääni ole jo aivan pehmeä tämän threadin jälkeen, ne boorit vaihtuu erikokoisiksi W115:n ja W123:n välissä (tarkistan asian heti kun pääsen rattieni ääreen seuraavan kerran).Saul kirjoitti:Minulla näyttäis W115:ssa (240D 1975 115.117) olevan, mutta W114:ssa (230 1976 114.008) ei. Luulin kyllä, että kummassakin olisi...![]()
Daazillakin on sellainen neljällä kromilla varustettu ratti odottamassa C114:n museorekisteröintiä. Eikös se niin ole, että kaksi "virhettä" eli vääränlaista osaa sallitaan, joten jos mulla on 3,5 litran M116-V8 tai 3,2 litran M104-kuutonen ja jatkeena ZF- tai Getrag-manuaali, niin siinä on jo kaksi virhettä, eikä ratti siten voi olla se vanhanmallinen muoviratti, vaan pitää laittaa vaahtomuovinen.


-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Minulla W110 190c vm-65 on ratti kuvassa olevan näköinen jossa kromiosa pyörähtää ratin puolan taakse. Väriltään ratti on musta ja pakeliittia tai vastaavaa kovaa muovia ja keskiössa musta keinonahka ohuella superlonitäytteellä ja kromikehällä. Uskoakseni ratti on alkuperäinen. Auto ollut minulla 13 vuotta ja hankkiessani se oli verhoilua lukuunottamatta "alkuperäiskunnossa".
Aikaisempia omistuksia mm. W110 190c -65, W115 ja W123.
...ja ratin "julkisivussa" kulkee kaksi rinnakkaista uraa, eikö? Vanhemmassa mallissa ei kulje.timoxi kirjoitti:Minulla W110 190c vm-65 on ratti kuvassa olevan näköinen jossa kromiosa pyörähtää ratin puolan taakse. Väriltään ratti on musta ja pakeliittia tai vastaavaa kovaa muovia ja keskiössa musta keinonahka ohuella superlonitäytteellä ja kromikehällä. Uskoakseni ratti on alkuperäinen. Auto ollut minulla 13 vuotta ja hankkiessani se oli verhoilua lukuunottamatta "alkuperäiskunnossa".
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Hmm... Näkeeköhän Daaz nyt uria vähän joka paikassa. Ehkä muistaan väärin, en nyt pääse rattikätkölleni tarkistamaan W111:n rattiversioita, joita on käsittääkseni kovasti monta. Urat tässä W115:n ratin kuvassa kuitenkin malliksi:Aku P kirjoitti:Mitä uria? Ainakaan W111:n ratissa moisia... jos me puhumme samasta asiasta.

Ööö... Eikös se mene sitten solmuun? Pitääkö se rälläköidä auki kun sen vaihtaa?timoxi kirjoitti:Ei siinä ole uria. Tarkennuksena aiempaan selostukseen ratin kromiosa itseasiassa menee ratin puolien läpi ja kurvaa puolien takana ratin keskiötä kohti..


-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Meneehän se solmuun jos käyttää liikaa voimaa. Kromikehä on hattumuttereilla kiinnitetty takapuolelta tähän keskiöön menevään osaan joka ei ole kromattu vaan mustaksi maalattu. Otinpa pari kuvaakin ratin molemmilta puolilta mutta enpä osannut liittää sitä tähän.
Aikaisempia omistuksia mm. W110 190c -65, W115 ja W123.