Tunnistustehtävä: Vanhan Mersun ratti

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Ompas mielenkiintoinen topicci.

Minulla on -75 200D:ssä alkuperäinen vaahtomuoviratti ilman neljää kromeluuria ja molemmissa päissä keskiosaa kymmenen poimua.
Varastosta löytyy kromeillakin varustettu malli...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1635
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Saul kirjoitti:Minulla näyttäis W115:ssa (240D 1975 115.117) olevan, mutta W114:ssa (230 1976 114.008) ei. Luulin kyllä, että kummassakin olisi... :roll:
Kyllä tuossa Ruumarissakin näytäisi olevan kun tarkkaan katsoo. Jos ei ole, niin kuin Ollikin sanoo, uskoisin, että ovat vain tippuneet tai otettu pois. W123:n ratteja ne eivät ole, sillä ellei pääni ole jo aivan pehmeä tämän threadin jälkeen, ne boorit vaihtuu erikokoisiksi W115:n ja W123:n välissä (tarkistan asian heti kun pääsen rattieni ääreen seuraavan kerran).

Daazillakin on sellainen neljällä kromilla varustettu ratti odottamassa C114:n museorekisteröintiä. Eikös se niin ole, että kaksi "virhettä" eli vääränlaista osaa sallitaan, joten jos mulla on 3,5 litran M116-V8 tai 3,2 litran M104-kuutonen ja jatkeena ZF- tai Getrag-manuaali, niin siinä on jo kaksi virhettä, eikä ratti siten voi olla se vanhanmallinen muoviratti, vaan pitää laittaa vaahtomuovinen. :lol: :lol:

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Daaz ne kromit (4kpl) voi lisätä siihen vaahtomuovirattiin jälkeenpäin jos vaan saat semmoiset jostain ja on mullakin semmoiset ylimääräiset tallessa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
timoxi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 08.06.2003 22:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja timoxi »

Minulla W110 190c vm-65 on ratti kuvassa olevan näköinen jossa kromiosa pyörähtää ratin puolan taakse. Väriltään ratti on musta ja pakeliittia tai vastaavaa kovaa muovia ja keskiössa musta keinonahka ohuella superlonitäytteellä ja kromikehällä. Uskoakseni ratti on alkuperäinen. Auto ollut minulla 13 vuotta ja hankkiessani se oli verhoilua lukuunottamatta "alkuperäiskunnossa".
Aikaisempia omistuksia mm. W110 190c -65, W115 ja W123.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1635
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

timoxi kirjoitti:Minulla W110 190c vm-65 on ratti kuvassa olevan näköinen jossa kromiosa pyörähtää ratin puolan taakse. Väriltään ratti on musta ja pakeliittia tai vastaavaa kovaa muovia ja keskiössa musta keinonahka ohuella superlonitäytteellä ja kromikehällä. Uskoakseni ratti on alkuperäinen. Auto ollut minulla 13 vuotta ja hankkiessani se oli verhoilua lukuunottamatta "alkuperäiskunnossa".
...ja ratin "julkisivussa" kulkee kaksi rinnakkaista uraa, eikö? Vanhemmassa mallissa ei kulje.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mitä uria? Ainakaan W111:n ratissa moisia... jos me puhumme samasta asiasta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
timoxi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 08.06.2003 22:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja timoxi »

Ei siinä ole uria. Tarkennuksena aiempaan selostukseen ratin kromiosa itseasiassa menee ratin puolien läpi ja kurvaa puolien takana ratin keskiötä kohti..
Aikaisempia omistuksia mm. W110 190c -65, W115 ja W123.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1635
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Aku P kirjoitti:Mitä uria? Ainakaan W111:n ratissa moisia... jos me puhumme samasta asiasta.
Hmm... Näkeeköhän Daaz nyt uria vähän joka paikassa. Ehkä muistaan väärin, en nyt pääse rattikätkölleni tarkistamaan W111:n rattiversioita, joita on käsittääkseni kovasti monta. Urat tässä W115:n ratin kuvassa kuitenkin malliksi:

Kuva
timoxi kirjoitti:Ei siinä ole uria. Tarkennuksena aiempaan selostukseen ratin kromiosa itseasiassa menee ratin puolien läpi ja kurvaa puolien takana ratin keskiötä kohti..
Ööö... Eikös se mene sitten solmuun? Pitääkö se rälläköidä auki kun sen vaihtaa? :?: :lol:

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
timoxi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 08.06.2003 22:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja timoxi »

Meneehän se solmuun jos käyttää liikaa voimaa. Kromikehä on hattumuttereilla kiinnitetty takapuolelta tähän keskiöön menevään osaan joka ei ole kromattu vaan mustaksi maalattu. Otinpa pari kuvaakin ratin molemmilta puolilta mutta enpä osannut liittää sitä tähän.
Aikaisempia omistuksia mm. W110 190c -65, W115 ja W123.
Vastaa Viestiin