W211 sähköpenkit
W211 sähköpenkit
Autossani on ortopedi penkit näillä ilmasäädöillä ja sähköllä ynm, ratti myös. Olen ymmärtänyt kuskinpenkin säätyvän itsestään taakse kun auto sammutetaan ja ovi avataan, ratti ainakin nousee ylös ja käynnistettäessä laskee. Joskus jos on virrat ollut jonkunaikaa ac asennossa penkki liikkuu taakse kun oven avaa. En ole päässyt kärrylle tämän ominaisuuden kanssa että miten toimii vai toimiiko. Ajotietokoneen valikonkin olen selannut mielestäni läpi..
Kuka tietäisi..?
Kuka tietäisi..?
Re: W211 sähköpenkit
Tuo penkin liike on kytkettävissä pois joko ajotietokoneella tai Starilla, en muista kumpi.
Onko ollut sama avain käytössä, kun penkki liikkui? Avaimeen tallentuu asetukset.
Aika paljon juttua tästä aiheesta on kansainvälisillä foorumeilla:
Jos penkki on riittävän takana, se lakkaa liikkumasta. Ominaisuus eikä vika, siis.
http://www.motor-talk.de/forum/ausstieg ... 31814.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Muodistetussa W211:ssa liikkuu enää pelkkä ohjauspyörä.
Onko ollut sama avain käytössä, kun penkki liikkui? Avaimeen tallentuu asetukset.
Aika paljon juttua tästä aiheesta on kansainvälisillä foorumeilla:
Jos penkki on riittävän takana, se lakkaa liikkumasta. Ominaisuus eikä vika, siis.
http://www.motor-talk.de/forum/ausstieg ... 31814.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Muodistetussa W211:ssa liikkuu enää pelkkä ohjauspyörä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Ajotietokoneelta tosiaan voi valita että liikkuuko ratti tai ratti+penkki, voi myös valita että mikään ei liiku. Minulla auttoi samaan vaivaan penkin ns. normitus. Normitus tehdään seuraavasti, paina penkinsäätö nuppia eteen päin niin kauan että penkki tulee etuasentoon, mutta penkin tullessa etuasentoon johon se myös pysähty jatka napin painamista vielä noin 10 sekunttia (5 sekunttiakin voi riittää). Tee sama homma ajaen penkki taka asentoon. Näin ole tehnyt penkin normituksen. Itse seisoin ulkona autosta tätä tehdessä jotta penkki pääsi tulemaan etuasentoon. Toivottavasti tästä on sinullle apua.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T

Ex. S211 270 cbia T
Miten ne asetukset saa tallennettua sinne avaimeen?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Kiitos vastauksista, oli apua! En tiennytkään että penkki pitää tosiaa olla niinkin edessä että se liikkuu. Normipituinen ei enää väliin meinaa mahtua.
Muuttaako tuo normituksen teko penkkiä kuinka, eli voiko tuohon itse vaikuttaa koska se penkki liikkuu taakseppäin? Että se penkki ei tarvi olla niin edessä liikkuakseen?

Ei kai asetuksia saakaan avaimeen tallennettua. Nehän tallennetaan mittaristoon ja jos ei ole aktiivisena sitä valikkoa jolla avainkohtaiset säädöt voidaan ottaa käyttöön niin se valikko pitäisi aktivoida. Tuolta sitten luetaan sopivat arvot sen mukaan mikä avain on virtalukkoon laitettu (eipä sillä väliä mihin ne arvot tallennetaan ja tiedän ettei kysymyksellä sitä haettukaan mutta ongelman jäljille pääsee paremmin kun muistaa mistä purkista on kyse).simppa80 kirjoitti:Miten ne asetukset saa tallennettua sinne avaimeen?
Minä olen noin 180 cm ja minulla penkki kyllä liikkuu kun oven aukasen, eikä penkki ole etua asennossa lähelläkään ja tietenkin ratti nousee samalla.
Avaimeen ei ohjelmoida mitään vaan auton valikosta valitaan avaintunnistus ja sitten penkin ja ratin säädöt tehdään erikseen eri avain virtalukossa ja tellennetaan muistiin niin sitten auto tunnista kumpi avain sinne virtalukkoon laitetaan, isännän vai emännän. Näin sitten penkki ja ratti säätyvät sen avaimen mukaan. (näin ainakin luulen tapahtuvan). Varmaan sillä s***rilla voi noita etäisyyksiä säätää.
Avaimeen ei ohjelmoida mitään vaan auton valikosta valitaan avaintunnistus ja sitten penkin ja ratin säädöt tehdään erikseen eri avain virtalukossa ja tellennetaan muistiin niin sitten auto tunnista kumpi avain sinne virtalukkoon laitetaan, isännän vai emännän. Näin sitten penkki ja ratti säätyvät sen avaimen mukaan. (näin ainakin luulen tapahtuvan). Varmaan sillä s***rilla voi noita etäisyyksiä säätää.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
Ex. S211 270 cbia T

Ex. S211 270 cbia T
Aika harvoin tuollaisia arvoja saa asetettua normi versiokoodauksella mutta tuon poistumisavustimen asetuksia tosiaan voi säätää.nh1131 kirjoitti:Varmaan sillä s***rilla voi noita etäisyyksiä säätää.
Noilla saksalaisilla keskustelupalstoilla on yhtä paljon tai vähän paikkansapitävää tietoa kuin
suomalaisillakin, ts. niihin ei voi sokeasti luottaa.
Tämä penkin liian takanaolo kuulostaa vähemmän uskottavalta seltykseltä kuin penkin
liikerajojen haku muistiin (normitus).
Kumpiko keini tuntui auttavan? Jos penkki on takana, liikkuuko se poistuttaessa?
suomalaisillakin, ts. niihin ei voi sokeasti luottaa.
Tämä penkin liian takanaolo kuulostaa vähemmän uskottavalta seltykseltä kuin penkin
liikerajojen haku muistiin (normitus).
Kumpiko keini tuntui auttavan? Jos penkki on takana, liikkuuko se poistuttaessa?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Kiitos! Eli sinne pitää koodata aktiivises se näyttö. Pitääpä tutkailla joku päivä.DBFI kirjoitti:Ei kai asetuksia saakaan avaimeen tallennettua. Nehän tallennetaan mittaristoon ja jos ei ole aktiivisena sitä valikkoa jolla avainkohtaiset säädöt voidaan ottaa käyttöön niin se valikko pitäisi aktivoida. Tuolta sitten luetaan sopivat arvot sen mukaan mikä avain on virtalukkoon laitettu (eipä sillä väliä mihin ne arvot tallennetaan ja tiedän ettei kysymyksellä sitä haettukaan mutta ongelman jäljille pääsee paremmin kun muistaa mistä purkista on kyse).simppa80 kirjoitti:Miten ne asetukset saa tallennettua sinne avaimeen?

Tuikutusta Oulun kuppeessa
Mulla tuo penkki ei liiku taakseppäin kuin todella etuasennossa, silloinkin aika vähän ettei autosta meinaa mahtua pois. Tein tuon normituksenkin, ei mitään vaikutusta mihinkään. Olis kyllä kiva jos tuon penkin saisi liikkumaan ns.normi asennosta taakseppäin.
-
- Mersumies
Mulla on samanlainen kinneri, ja siihen saa kolmelle kuskille asetettua penkin, ratin, ja peilien säädöt muistiin. Ihmetyttää jos sulla penkki säädetty mieleiseen ajoasentoon, miksi penkin pitäisi mennä taaksepäin,kun ovi avataan,eikö sieltä pääse pois vaan mikä siinä nyt vikana. Kyllähän se sanoo jo järki miten siinä käy siirtomekanismille jos se jatkuvasti siirtää penkkiä paino päällä. Eriasia jos kyseessä joku invaliidi joka ei muuten pääse autosta pois, niin kannattaa ottaa tuollaiset asetukset käyttöön.Coupe* kirjoitti:Mulla tuo penkki ei liiku taakseppäin kuin todella etuasennossa, silloinkin aika vähän ettei autosta meinaa mahtua pois. Tein tuon normituksenkin, ei mitään vaikutusta mihinkään. Olis kyllä kiva jos tuon penkin saisi liikkumaan ns.normi asennosta taakseppäin.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Niin no, sitähän mä täällä kysyin että pitääkö sen liikkua missäkin asennossa vai ei! Joillakin liikkuu ja joillakin ei!? järki sanoo sen että on helvetin huonot siirtomekanismit jos tuohon hajoaa. Muillakin saksalaismerkeillä sama optio käytössä, kai ne on sitten parempiajussilampi kirjoitti:Mulla on samanlainen kinneri, ja siihen saa kolmelle kuskille asetettua penkin, ratin, ja peilien säädöt muistiin. Ihmetyttää jos sulla penkki säädetty mieleiseen ajoasentoon, miksi penkin pitäisi mennä taaksepäin,kun ovi avataan,eikö sieltä pääse pois vaan mikä siinä nyt vikana. Kyllähän se sanoo jo järki miten siinä käy siirtomekanismille jos se jatkuvasti siirtää penkkiä paino päällä. Eriasia jos kyseessä joku invaliidi joka ei muuten pääse autosta pois, niin kannattaa ottaa tuollaiset asetukset käyttöön.Coupe* kirjoitti:Mulla tuo penkki ei liiku taakseppäin kuin todella etuasennossa, silloinkin aika vähän ettei autosta meinaa mahtua pois. Tein tuon normituksenkin, ei mitään vaikutusta mihinkään. Olis kyllä kiva jos tuon penkin saisi liikkumaan ns.normi asennosta taakseppäin.

-
- Mersumies
On tosiaan niin hennot vermeet, etten ainakaan omalla elopainolla viitsi istua kun penkkiä liikutan.Jenkki autoissahan on sohvan siirto moottori niinkuin starttimoottori että sitä uskaltais siirrellä ja kun se korkkaa palaa koko penkki.Yleensä näissä on huoltamista ihan tarpeeksi,ettei penkin hammasrattaita ja moottoreita huvikseen viitsi särkeä.En ole vaan sellaista autoa nähnyt jos penkki on oikein kuskille säädetty,ettei sieltä pääse pois, vaan miksi sen penkin pittäisi liikkua taaksepäin, eriasia jos invaliidi ja esimerkiksi puujalka, niin kannattaa siirtää penkki takaasentoon että pääsee pois.Coupe* kirjoitti:Niin no, sitähän mä täällä kysyin että pitääkö sen liikkua missäkin asennossa vai ei! Joillakin liikkuu ja joillakin ei!? järki sanoo sen että on helvetin huonot siirtomekanismit jos tuohon hajoaa. Muillakin saksalaismerkeillä sama optio käytössä, kai ne on sitten parempiajussilampi kirjoitti:Mulla on samanlainen kinneri, ja siihen saa kolmelle kuskille asetettua penkin, ratin, ja peilien säädöt muistiin. Ihmetyttää jos sulla penkki säädetty mieleiseen ajoasentoon, miksi penkin pitäisi mennä taaksepäin,kun ovi avataan,eikö sieltä pääse pois vaan mikä siinä nyt vikana. Kyllähän se sanoo jo järki miten siinä käy siirtomekanismille jos se jatkuvasti siirtää penkkiä paino päällä. Eriasia jos kyseessä joku invaliidi joka ei muuten pääse autosta pois, niin kannattaa ottaa tuollaiset asetukset käyttöön.Coupe* kirjoitti:Mulla tuo penkki ei liiku taakseppäin kuin todella etuasennossa, silloinkin aika vähän ettei autosta meinaa mahtua pois. Tein tuon normituksenkin, ei mitään vaikutusta mihinkään. Olis kyllä kiva jos tuon penkin saisi liikkumaan ns.normi asennosta taakseppäin.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Ei ole tullut mieleenkään, että penkki menisi siitä rikki, jos sitä siirtää kun siinä istuu?
T:120kg
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Sama, tosin viitisen kiloa vähemmän. Nouseeko joku sitten aina ylös ja siirtää vähäsen ja sitten kokeilee onko sopiva ja sitten taas ylös ja siirtää vähäsen jne. jos penkki on epämukavassa/väärässä asennossa? Kuulostaa hankalalta varsinkin pidemmällä matkalla kun joskus haluaa vaan vähän vaihtaa asentoa ettei mikään paikka pääse puutumaan.jartuo kirjoitti:Ei ole tullut mieleenkään, että penkki menisi siitä rikki, jos sitä siirtää kun siinä istuu?
-
- Mersumies
tj86430 kirjoitti:Sama, tosin viitisen kiloa vähemmän. Nouseeko joku sitten aina ylös ja siirtää vähäsen ja sitten kokeilee onko sopiva ja sitten taas ylös ja siirtää vähäsen jne. jos penkki on epämukavassa/väärässä asennossa? Kuulostaa hankalalta varsinkin pidemmällä matkalla kun joskus haluaa vaan vähän vaihtaa asentoa ettei mikään paikka pääse puutumaan.jartuo kirjoitti:Ei ole tullut mieleenkään, että penkki menisi siitä rikki, jos sitä siirtää kun siinä istuu?
Nythän puhutaan sähköpenkistä,tietenkin sen voi säätää ja panna säätö muistiin,eikä sitä ole sen koomin tarvinnu säädellä, mutta eihän siinä mitään järkeä jos se joka oven aukasulla menee penkki takaasentoon ja kun tulet autoon siityy sähkösesti kohilleen,voithan kokeilla kuinka kauvan sähköpenkki siirtelee toistasataa kilosta ukkoa,pikku moottorilla,ja olemattomilla hammasrattailla.
Niin, kyllä minä ainakin pitkillä ajotaipaleilla (500+ km) haluan joskus vähän vaihtaa asentoa. Enkä pysähdy tekemään sitä, vaan säädän istuinkulmaa, etäisyyttä, jne ihan lennossa. 115kg ukko päällä. Eikä yksikään sähköpenkki ole vielä antautunut.jussilampi kirjoitti:tj86430 kirjoitti:Sama, tosin viitisen kiloa vähemmän. Nouseeko joku sitten aina ylös ja siirtää vähäsen ja sitten kokeilee onko sopiva ja sitten taas ylös ja siirtää vähäsen jne. jos penkki on epämukavassa/väärässä asennossa? Kuulostaa hankalalta varsinkin pidemmällä matkalla kun joskus haluaa vaan vähän vaihtaa asentoa ettei mikään paikka pääse puutumaan.jartuo kirjoitti:Ei ole tullut mieleenkään, että penkki menisi siitä rikki, jos sitä siirtää kun siinä istuu?
Nythän puhutaan sähköpenkistä,tietenkin sen voi säätää ja panna säätö muistiin,eikä sitä ole sen koomin tarvinnu säädellä, mutta eihän siinä mitään järkeä jos se joka oven aukasulla menee penkki takaasentoon ja kun tulet autoon siityy sähkösesti kohilleen,voithan kokeilla kuinka kauvan sähköpenkki siirtelee toistasataa kilosta ukkoa,pikku moottorilla,ja olemattomilla hammasrattailla.
-
- Mersumies
tj86430 kirjoitti:Niin, kyllä minä ainakin pitkillä ajotaipaleilla (500+ km) haluan joskus vähän vaihtaa asentoa. Enkä pysähdy tekemään sitä, vaan säädän istuinkulmaa, etäisyyttä, jne ihan lennossa. 115kg ukko päällä. Eikä yksikään sähköpenkki ole vielä antautunut.jussilampi kirjoitti:tj86430 kirjoitti:Sama, tosin viitisen kiloa vähemmän. Nouseeko joku sitten aina ylös ja siirtää vähäsen ja sitten kokeilee onko sopiva ja sitten taas ylös ja siirtää vähäsen jne. jos penkki on epämukavassa/väärässä asennossa? Kuulostaa hankalalta varsinkin pidemmällä matkalla kun joskus haluaa vaan vähän vaihtaa asentoa ettei mikään paikka pääse puutumaan.jartuo kirjoitti:Ei ole tullut mieleenkään, että penkki menisi siitä rikki, jos sitä siirtää kun siinä istuu?
Sullako menee joka oven aukasulla penkki takaasentoon,ja taas autoon tullessa oikeaan asentoon,tätä minä olen sanonut että ei tule pitemmän päälle kestämään, tottakai se tavalliset säädöt pitäisi kestää.Sulla on vissiin tuossa suomen kielen tekstissä ymmärtämisvaikeuksia vaan mitä tuo jankutus tarkoittaa
Tässä on sinun kirjoittamasi lause, johon kommenttini liittyy:jussilampi kirjoitti:tj86430 kirjoitti:Niin, kyllä minä ainakin pitkillä ajotaipaleilla (500+ km) haluan joskus vähän vaihtaa asentoa. Enkä pysähdy tekemään sitä, vaan säädän istuinkulmaa, etäisyyttä, jne ihan lennossa. 115kg ukko päällä. Eikä yksikään sähköpenkki ole vielä antautunut.jussilampi kirjoitti:tj86430 kirjoitti:Sama, tosin viitisen kiloa vähemmän. Nouseeko joku sitten aina ylös ja siirtää vähäsen ja sitten kokeilee onko sopiva ja sitten taas ylös ja siirtää vähäsen jne. jos penkki on epämukavassa/väärässä asennossa? Kuulostaa hankalalta varsinkin pidemmällä matkalla kun joskus haluaa vaan vähän vaihtaa asentoa ettei mikään paikka pääse puutumaan.jartuo kirjoitti:Ei ole tullut mieleenkään, että penkki menisi siitä rikki, jos sitä siirtää kun siinä istuu?
Sullako menee joka oven aukasulla penkki takaasentoon,ja taas autoon tullessa oikeaan asentoon,tätä minä olen sanonut että ei tule pitemmän päälle kestämään, tottakai se tavalliset säädöt pitäisi kestää.Sulla on vissiin tuossa suomen kielen tekstissä ymmärtämisvaikeuksia vaan mitä tuo jankutus tarkoittaa
Voi hyvin olla, etten ymmärrä mitä tuo tarkoittaa.On tosiaan niin hennot vermeet, etten ainakaan omalla elopainolla viitsi istua kun penkkiä liikutan.
Kyllä meidän perheessä penkkiä joutuu välillä siirtämään montakin kerta päivässä, vaimo on ratissa kiinni ja itse istun kohtuu takana. Mikäli yksikseen ajelee niiin silloin säädöt on kohtuu turhia. Syksyllä jannu saa kortin ja yksi käyttäjä lisää.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Hauskaksi meni aihe, kukaanhan ei kysynyt sitä kestääkö mekanismit vai ei. Mua ei henkilökohtaisesti se kiinnosta! Tähän vain viitaten kommentoin silloista BMW merkkistä henkilöautoa joka siirti penkin hieman taakseppäin AINA kun oven avas, ihan vain mukavemman poistumisen kannalta, samoin siirti sen eteen kun laitoit avaimen virtalukkoon. Auto oli yli 13v vanha! Ja muutenkin, kyllä se penkki nyt istaaltaan säädetään, hajos sitte tai ei.
-
- Mersumies
tj86430 kirjoitti:Tässä on sinun kirjoittamasi lause, johon kommenttini liittyy:jussilampi kirjoitti:tj86430 kirjoitti:Niin, kyllä minä ainakin pitkillä ajotaipaleilla (500+ km) haluan joskus vähän vaihtaa asentoa. Enkä pysähdy tekemään sitä, vaan säädän istuinkulmaa, etäisyyttä, jne ihan lennossa. 115kg ukko päällä. Eikä yksikään sähköpenkki ole vielä antautunut.jussilampi kirjoitti:tj86430 kirjoitti:Sama, tosin viitisen kiloa vähemmän. Nouseeko joku sitten aina ylös ja siirtää vähäsen ja sitten kokeilee onko sopiva ja sitten taas ylös ja siirtää vähäsen jne. jos penkki on epämukavassa/väärässä asennossa? Kuulostaa hankalalta varsinkin pidemmällä matkalla kun joskus haluaa vaan vähän vaihtaa asentoa ettei mikään paikka pääse puutumaan.jartuo kirjoitti:Ei ole tullut mieleenkään, että penkki menisi siitä rikki, jos sitä siirtää kun siinä istuu?
Voi hyvin olla, etten ymmärrä mitä tuo tarkoittaa.On tosiaan niin hennot vermeet, etten ainakaan omalla elopainolla viitsi istua kun penkkiä liikutan.
Se tarkoittaa justiin sitä mitä siinä lukee, 414,60 maksaneena kuskinpenkin korjauksesta, painan yleensä nappia 1 ennenkuin menen kinneriin jos joku muu on sillä ajanut, haittaakse!
No sittenhän kommentoin ihan oikeaa asiaa, mitä ihmeen mussutusta. Vai eikö saa kommentoida, jos ei ole kanssasi samaa mieltä?jussilampi kirjoitti:tj86430 kirjoitti:jussilampi kirjoitti:tj86430 kirjoitti:Tässä on sinun kirjoittamasi lause, johon kommenttini liittyy:jussilampi kirjoitti: Sullako menee joka oven aukasulla penkki takaasentoon,ja taas autoon tullessa oikeaan asentoon,tätä minä olen sanonut että ei tule pitemmän päälle kestämään, tottakai se tavalliset säädöt pitäisi kestää.Sulla on vissiin tuossa suomen kielen tekstissä ymmärtämisvaikeuksia vaan mitä tuo jankutus tarkoittaa
Se tarkoittaa justiin sitä mitä siinä lukee, 414,60 maksaneena kuskinpenkin korjauksesta, painan yleensä nappia 1 ennenkuin menen kinneriin jos joku muu on sillä ajanut, haittaakse!
-
- Mersumies
tj86430 kirjoitti:No sittenhän kommentoin ihan oikeaa asiaa, mitä ihmeen mussutusta. Vai eikö saa kommentoida, jos ei ole kanssasi samaa mieltä?jussilampi kirjoitti:tj86430 kirjoitti:jussilampi kirjoitti:tj86430 kirjoitti:Tässä on sinun kirjoittamasi lause, johon kommenttini liittyy:jussilampi kirjoitti: Sullako menee joka oven aukasulla penkki takaasentoon,ja taas autoon tullessa oikeaan asentoon,tätä minä olen sanonut että ei tule pitemmän päälle kestämään, tottakai se tavalliset säädöt pitäisi kestää.Sulla on vissiin tuossa suomen kielen tekstissä ymmärtämisvaikeuksia vaan mitä tuo jankutus tarkoittaa
Saa tietenkin esittää omat mielipiteet. Tarkoitus olikin sanoa vaan oma mielipide, että typerimpiä varusteita mitä MB-ssä on tuo penkin taaksemeno ja ratin ylösnousu, oven aukaisun yhteudessä,hiissaa penkkiä edes takas niin kauvan että hajoaa, onneksi Veholla poistivat em. toiminnan korjauksen yhteydessä. Yhtä tyhmä juttu on peilien kääntyminen koria vasten ovet lukitessa pitää sekin toiminto poistattaa kun tulee huoltoon asiaa. Ovien turhanpäiväisen lukkoon menon sain jo poistettua. Kumma ettei sähkömoottoria ole laitettu joka kääntäisi tähden lepoasentoon kun auto sammutetaan !!!!
No hyvä. Tuosta poistumisavustahan ketjussa alunperin puhuttiin, mutta sitten joistain kommenteistasi sai sen kuvan että kaikenlainen penkin siirto paino päällä on pahasta. Itselläni ei poistumisapu siirrä kuin rattia (eikä ainakaan ajotietokoneesta saa muunlaista poistumisapua päälle; sen sijaan poistumisavun saa omassa kinnerissä kyllä ajotietokoneesta halutessaan kokonaan pois), joten alkuperäinen aihe on minulle outo. Muusta siirtelystä paino päällä olen sitä mieltä, että kyllä sen penkin se pitää kestää, tosin meillä vaimo ajaa harvakseltaan ja silloinkin samoilla asetuksilla, joten siirtely on lähinnä tuota pitkillä matkoila asennon vaihtelua.jussilampi kirjoitti:
Saa tietenkin esittää omat mielipiteet. Tarkoitus olikin sanoa vaan oma mielipide, että typerimpiä varusteita mitä MB-ssä on tuo penkin taaksemeno ja ratin ylösnousu, oven aukaisun yhteudessä,hiissaa penkkiä edes takas niin kauvan että hajoaa, onneksi Veholla poistivat em. toiminnan korjauksen yhteydessä. Yhtä tyhmä juttu on peilien kääntyminen koria vasten ovet lukitessa pitää sekin toiminto poistattaa kun tulee huoltoon asiaa. Ovien turhanpäiväisen lukkoon menon sain jo poistettua. Kumma ettei sähkömoottoria ole laitettu joka kääntäisi tähden lepoasentoon kun auto sammutetaan !!!!
Peileistäkään en tiedä, kun minulla ei (kumma kyllä) ole sähköllä kääntyviä peilejä, ovet menee kyllä lukkoon automaagisesti (saa pois ajotietokoneesta), enkä voi uskoa että sekään olisi kovin haitallista.