taitaa olla ihan perusjouset.tuli ostettua biltemasta http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... kpl-19256/" onclick="window.open(this.href);return false; jousipuristimet joten pitää kokeilla jos sais hieman alaspäin.
slamdiesel kirjoitti:taitaa olla ihan perusjouset.tuli ostettua biltemasta http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... kpl-19256/" onclick="window.open(this.href);return false; jousipuristimet joten pitää kokeilla jos sais hieman alaspäin.
älä sitten tapa itseäs noilla puristimilla... no, takajouset vaihtaa turvallisesti ilman mitään puristimia, tunkin avulla, kun pudottaa koko takakelkkaa mutta nuo puristimet veisin äkkiä takaisin biltemaan, niin kauan, kun on yhtenä palana ja ostaisin jotain järkevempää tilalle...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
slamdiesel kirjoitti:taitaa olla ihan perusjouset.tuli ostettua biltemasta http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... kpl-19256/" onclick="window.open(this.href);return false; jousipuristimet joten pitää kokeilla jos sais hieman alaspäin.
älä sitten tapa itseäs noilla puristimilla... no, takajouset vaihtaa turvallisesti ilman mitään puristimia, tunkin avulla, kun pudottaa koko takakelkkaa mutta nuo puristimet veisin äkkiä takaisin biltemaan, niin kauan, kun on yhtenä palana ja ostaisin jotain järkevempää tilalle...
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
Pitihän Sjoen uudessa Biltemas käydä heti kun aika oli
Tosiaan, ole sitten perkeleen varovainen noiden jousipuristimien kanssa, voipi olla että sattuu juhaa leukaan kun kasaan puristetut etujouset kolahtaa tonne leukaperälle
Sergey kirjoitti:Niissä ei riitä puristus pituus, ahdas kolo ja mersun jousi on kiero. tuo systeemi ei siksi sovellu kuin suorille ja lyhyille (mcphersson) jousille
onko jotain topiccia jossa ois kuvaa millanen se peränsäätö vimpstaaki on siel peräs..tutkis saisko sillä korjattua etunojaa?
Petterii kirjoitti:Biltemastahan saa niitä oikein mersun jousillekki tarkoitettuja puristimia, ne on hyvät
No mä tässä ihmettelinkin, että miten nyt yhtäkkiä kaikki kertoo, että Bilteman puristin on huono, kun muistelin sitä ennen sanotun ihan asialliseksi vehkeeksi. No tuon Petteriin kommentin jälkeen ymmärsin katsoa linkin takaa kuvaa, ja ymmärsin paremmin. Ei siis nyt ollutkaan siitä Mersuille tarkoitetusta puristimesta kyse.
Siksi lähinnä kirjoittelen, kun olen itsekin harkinnut sellaisen Bilteman MB-jousipuristimen hankkimista. Onko siitä huonoja kokemuksia vielä kenelläkään?
Juuri nuo puristimet!
Kerran oon jouset vaihtanu lankkuun sellasilla kynsipuristimilla ja oli kyllä sen verta kuumottavaa hommaa ettei tuo reilun 200e sijoitus Bilteman kunnon puristimii ole hatuttanu kertaakaa. Kyllähän noita aina sillon tällön kysytää lainaaki ja aina on palautettu 10-20e setelin kera tai tarjottu sitä perinteistä kossupulloa vaikka mitää en oo pyytäny (varsinkaa kossupulloa ).
Tein itse ja säästin.. ei muuta kun kierretankoa, muutama mutteri,prikka,pala metalliputkea ja koukku+ hitsillä yhteen ja valmis .. ja toiselta kyllä niillä biluteman puristimillakin saa laitettua jouset pinkkaa...mut jos rahaa on niin sit
Mitähän te nuljaatte. Viimeksi kun vaihdoin noi H&R cupitikin vanhojen vogtlandien tilalle, niin en käyttäny minkäänlaisia puristimia. en takana enkä edessä.
Se nyt on ihan pelleilyä koittaa mersuun vaihtaa jousia kun biltemasta saa ne hyvät puristimet nykyään halvalla, vaikka totta perkeleessä se onnistuu jos haluaa nysvätä koko pirun kolme tuntisen niiden parissa.
Multa löytyy molemmat kuvien jousipuristimista mitä täällä nyt on esitelty.
TUUTTERO kirjoitti:Mitähän te nuljaatte. Viimeksi kun vaihdoin noi H&R cupitikin vanhojen vogtlandien tilalle, niin en käyttäny minkäänlaisia puristimia. en takana enkä edessä.
Niin edestä ottaa alatukivarren irti? Mullaki kyllä lyhkäset jouset on ja vaikka päästää iskarin alapäästä ja vakaajan niin ei kyllä mitää toivoa ilman puristinta.
Mulla ei oo auto mitenkään ihan maissa, 305mm navasta kaareen.
Edessä: Iskarin alapään, ylätukivarren mutterin ja kallistuksenvakaajan kun irroitti ja vähän taivutti alatukivartta alaspäin niin etujouset lähes tippuivat pois, toimii siis varmaan ripauksen vähemmän madalletuissakin,kyseessä kylläkin w202.
Vakio jousia en lähtis edestä irrottamaan ilman mb-puristimia.
Alkuperäisessä viestissähän puhuttiin takajousista, jotka helppo irroittaa alatukivarren ja (tarvittaessa)iskarin pultin irroittamalla oli siellä sitten vakio tai madallusjousi. Siihen ei puristimia tarvita.
Ja tasonsäädöllä olevissa ei välttämättä tarvitse jousta lyhentää,kuten jo sanottu.
TUUTTERO kirjoitti:Mitähän te nuljaatte. Viimeksi kun vaihdoin noi H&R cupitikin vanhojen vogtlandien tilalle, niin en käyttäny minkäänlaisia puristimia. en takana enkä edessä.
Niin edestä ottaa alatukivarren irti? Mullaki kyllä lyhkäset jouset on ja vaikka päästää iskarin alapäästä ja vakaajan niin ei kyllä mitää toivoa ilman puristinta.
Viimeksi taas tänään illalla vaihdettiin etujouset toverin autoon. iskarin yläpää irti vain ja sinne meni kioskiraudan kans nätisti.
Vogtland on yksi miljoonista madallusjousi, iskari, jne valmistaja.
Se nyt on ihan pelleilyä koittaa mersuun vaihtaa jousia kun biltemasta saa ne hyvät puristimet nykyään halvalla, vaikka totta perkeleessä se onnistuu jos haluaa nysvätä koko pirun kolme tuntisen niiden parissa.
Näinpä, ja turha höpistä mistään helposta vaihtamisesta esim. 124 vakio etujousien kanssa ellei ole puristinta käytössä
tuli tehtyä "toistaiseksi" ratkaisu jättäen sen laikkaamisen vielä toistaiseks, pienellä peränsäädöllä sai ny vähä korjattua. Vaikka tekis mieli tontittaa vielä ympäriinsä ainakin se kierros."käyttöauto"
Viimeksi muokannut slamdiesel, Ti 15.05.2012 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.