124:n perän nytkytys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

124:n perän nytkytys

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

On vaivannut jo jonkin aikaa :x ja ajattelin löytyiskö lääkettä aluksi täältä. Eli kun kytkintä nostaa alkaa peräpäässä h-moinen ravistus/nytkytys. Kytkin on uusi tosin alan jo epäillä senkin laatua. Sama nytkytysilmiö tapahtuu moottorijarrutuksessa kaupungissa ja kun survaisee kunnolla kaasua kiihdyttäessä pienella nopeudella. Veto on jotenkin kuminauhamaista. Kumilaippa kardaanissa oli ehjä ainakin kytkinrempan aikaan, mutta kardaanissa lienee ns. kumilaakeri joka tietysti voisi olla väljä . En päässyt sitä tarkistamaan kun on pakarin suojapellin takana. Perän kumityynyt yms. vastaavat pitäis olla ehjät.

Onko kokemuksia vastaavasta häiriöistä :?: Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu maantienopeuksilla :!:
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Avatar
Paavo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 07.04.2003 17:32
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paavo »

Mun autossa (300Dturbo) oli vastaavia oireita ja syyksi selvisi riekaleina oleva etummainenrättinivel... Sitä ei välttämättä huomaa altapäin tutkiessa, koska sen takana on värinänvaimennin mikä peittää koko nivelen... Koitas katsoo...
Avatar
diisselin kannattaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
Paikkakunta: keskeinen suomi

kokemusta

Viesti Kirjoittaja diisselin kannattaja »

Mulla on kokemusta tosta nytkyttelystä ja perän väljyydestä.
:shock:
Etummainen rättinivel on vaihdettu, vaihdelaatikon alapuolinen kumityyny on vaihdettu. Takarättinivel on ok. Väljää on kuitenkin perässä.
Jos pitää löysää kaasua päällä ja lisää äkisti niin alkaa hytkyä. Joskus joutuu survaisemaan kytkimen kopjaan.ketuttaa, kun ei kehtaa kavereiden antaa kokeilla kun aina joutuu selittelemään.
Ens viikolla vaihdetaan perän takana olevat 2 kumia ja sit tukivarsien kumit. Katotaan auttaako. Sit ehkä moottorin kumityynyt.

Yks sanoi mulle et vaihda apurungon etumaiset kumipuslat ja perän 2 kumikiinnikettä. Toinen taas sano et väännä pumppuun lisää syöttöä.

Mene ja tiedä.Katotaan auttaako ens viikko.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Sama vika 123 300D. Vanhalla kytkimellä ei ravistanut eikä nykinyt yhtään. Kytkilevy hajos ja vaihdoin levyn, asetelman ja laakerin. Nyt kytkin ravistaa ja perä hakkaa sinnetänne. Kardaanin rättinivelet uusittiin ja tukilaakeri ja sen kumi. Parani, mutta ei ole hyvä.
Sanojia on niin monenlaisia, mutta todellista tietoa on liikkeellä paljon vähemmän.
Seuraavaks vaihdan takakelkan kumit kaikki ja katellaan sit miten muuttuu.
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

joo Samanlaista vähän......

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Mulla on etummainen Rättinivel aika läjässä !! :o
Huomasin katsastuksessa kun Inssi näytti .
Mutta en ole ajossa mitään huomannut :o ja se inssi sanoi että
voi tuolla viellä jonkin aikaa ajella.
Kai sitten ilmoittaa itsestään kun se on tarvis vaihtaa??
Ravistaa tai jotain nytkytystä ??
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

Joo takakelkan kumit voi olla mullakin loppu. Tutkin niitä iskarirempan yhteydessä ja löysää oli pystysuunnassa mielestäni aika reilusti. Voi tieten olla että kuuluukin olla. Sivuliikettä en niinkään havainnut.

Toi kytkimen viallisuus alkaa kohottaa päätään (faijan 123:ssa sama ongelma kytkinrempan jälkeen, tosin sen alustakaan ei ole niitä jämäkimpiä) :?

Olen myös havainnut vaivan lisääntyvän pikän ajon jälkeen ja kaupungin ruuhkassa.

Millainen projekti se autoaskin vaihto mahtas olla? Ainakin mua alkaa ketuttaa toi kepin hämmentäminen ja loppus nuo mahdolliset kytkin vaivat eikä perä loukuttas aina tyhjää kepittäessä :?:
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Poistettiin 200 D -92:sta tuo nytkytysominaisuus vaihtamalla moottorin tukikumit, kardaanin rättinivelet molemmista päistä ja perän kannatin kumit. Nytkytykset katosivat täysin. Auto kulkee kuin uusi.

Kyllä sitä ihmeteltiin, että mistä ihmeestä tuo nytkytys ja nykytys voi johtua, mutta näin jälkikäteen asia tuntuu aika selkeältä: jos voimansiirron tuenta on löysä alusta loppuun niin voi tosiaan odottaa pientä nytkyttelyä.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

nytkytystä täälläkin oli

Viesti Kirjoittaja suzy »

ja vikana oli polttoaineputkessa ollut reikä(!).Niin pieni, ettei vuotoa havainnut, mutta ilmat pääsi sisälle ja nytkytteli.Haettiin sitä vikaa kytkimestä,kardaanista ja vaikka mistä.Lopulla reikä kasvoi niin että alkoi tihkumaan.Uusiksi meni, oli muistaakseni tuloputki.
Toisen kerran alkoi taas nytkytellä, oikein paukahdella perä.Rättinivelet sökönä molemmat.Uusiksi meni ja meno jatkuu.
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Vastaa Viestiin