W201,124 coilover
W201,124 coilover
Onko ihmiset täällä soveltanu coileja kyseisiin mersuihin? Jos olette niin voisitte hieman ohjeistaa. Kaverin kans tuumailtiin, että e36 korimallin Bemarin Jom- merkkiset sais varmaankin aikas helposti asennettua? Ainakin samantapainen kiinnitys pyörän napaan.
W124 230E
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Re: W201,124 coilover
http://mbworld.org/forums/e-class-w124/ ... ers-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W201,124 coilover
Jounssillahan tuommoinen operaatio on ollut, en tiedä tuleeko nyt kesäksi alle vai siirtyykö suoraan ilma-alustaan. Maailmalla ovat käyttäneet juurikin e36:sen coilareita, mutta tämä vaatii sitten yläpään vahvistuksen. Voipi olla että vaatii alapäänkin kiinnityksen vaihdon, mutta ei tämäkään mitää avaruustekniikkaa ole. Ja jomeista en edes sano mielipidettäni 

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: W201,124 coilover
Juu ei sitte saatu aikaseks sovitettua. Juurikin tuolta nps foorumilta lukenu tuosta jounssin alustaratkasusta . Eihän se kovin paha homma olisi tehdä. Eikös ebaysta kuitenkin joskus saanut coilit ostettua missä oli camber ja jäykkyyssäätö, mutta hintaakin oli ihan sopivasti...
W124 230E
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: W201,124 coilover
Onko yleensäkkään kukaan tietonen että saako tuohon satalankkuun ilmapusseja/ilma alustaa mistä?
Siis valmiita settejä.
Kun eikös tähän ikähaarukkaan se ite rakentaminen ole vähän niin ja näin?
Vai miten nää on toteutettu? Näkyyhän noita ulkomaailmassa olevan mut Suomi on Suomi.
Siis valmiita settejä.
Kun eikös tähän ikähaarukkaan se ite rakentaminen ole vähän niin ja näin?
Vai miten nää on toteutettu? Näkyyhän noita ulkomaailmassa olevan mut Suomi on Suomi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: W201,124 coilover
Manu300cea24 kirjoitti:Onko yleensäkkään kukaan tietonen että saako tuohon satalankkuun ilmapusseja/ilma alustaa mistä?
Siis valmiita settejä.
Kun eikös tähän ikähaarukkaan se ite rakentaminen ole vähän niin ja näin?
Vai miten nää on toteutettu? Näkyyhän noita ulkomaailmassa olevan mut Suomi on Suomi.
Voipi olla tiukassa löytää plug and play settiä 124:en. Jostai muistan lukeneeni että -93 vanhempiin sais muutoskatastamalla vaihtaa jousitustyyppiä, liekkö totta sitten? Onko tuossa muutaku lowtoyssiltä sopivat pussit jousien tilalle? Sitte tietenni kompura/säiliö yms letku/sähkötyöt. Perus ilmajousipakettia näyttäs tonnilla saavan.
Re: W201,124 coilover
ennen 1.1.96 ensirekisteröityyn autoon saa tunkea mitä vaan kuhan siinä on lain vaatimat joustovarat ja 8cm maavara 

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: W201,124 coilover
nj^ kirjoitti:Jounssillahan tuommoinen operaatio on ollut, en tiedä tuleeko nyt kesäksi alle vai siirtyykö suoraan ilma-alustaan. Maailmalla ovat käyttäneet juurikin e36:sen coilareita, mutta tämä vaatii sitten yläpään vahvistuksen. Voipi olla että vaatii alapäänkin kiinnityksen vaihdon, mutta ei tämäkään mitää avaruustekniikkaa ole. Ja jomeista en edes sano mielipidettäni
E36:sen tolpat istuu nätisti. Edessä ylempikorva 5mm alemmas niin johan sopii, muuten napaan kiinnitys täysin identtinen. Noh! hieman alalaippa jyrkemmässä kulmassa kuin vakio mersun iskaris, eli tolppa on vähä enempi kallellaan.. mutta puhutaan noin 3mm...
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: W201,124 coilover
Eikös se kuitenkin vaadi sen yläpään vahvistuksen? vai kestääkö se ihan kivasti?
Ei tuo nyt, mitä sun projektiakin katsoi, niin pahalta projektilta edes vaikuttaisi. Pitäisköhän se oma tenava sittenkin säilyttää, automatisoida ja lyödä om605. Näistä haaveista kyllä luovuttu jo w123:sen oston yhteydessä, mutta mutta
Ei tuo nyt, mitä sun projektiakin katsoi, niin pahalta projektilta edes vaikuttaisi. Pitäisköhän se oma tenava sittenkin säilyttää, automatisoida ja lyödä om605. Näistä haaveista kyllä luovuttu jo w123:sen oston yhteydessä, mutta mutta

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: W201,124 coilover
Niin siis laittaisi samalla vahvemmat yläpäät vaikka Bemarista vai vahvistaa koria yläpään kohdalta?
W124 230E
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Re: W201,124 coilover
Lähinnä siis vahvistaa iskaritornin yläpäätä, tavalla millä hyvänsä 

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: W201,124 coilover
nj^ kirjoitti:Eikös se kuitenkin vaadi sen yläpään vahvistuksen? vai kestääkö se ihan kivasti?
Ei tuo nyt, mitä sun projektiakin katsoi, niin pahalta projektilta edes vaikuttaisi. Pitäisköhän se oma tenava sittenkin säilyttää, automatisoida ja lyödä om605. Näistä haaveista kyllä luovuttu jo w123:sen oston yhteydessä, mutta mutta
Joo, muutenki pitää tehdä laipat yläkiinnityksille.. esti ajattelin että tekis eteen vaan kaks samanlaista laippaa per puoli(alta ja päältä) ja ruuviliitoksilla puristaa tolppa/laipat kiinni koriin,mutta kyllä se vähä jotenki heikolta idealta vaikuttaa.(ei tarttisi hitsailla


Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81