W201,124 coilover

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
h33bo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 06.07.2011 23:39
Paikkakunta: Turku

W201,124 coilover

Viesti Kirjoittaja h33bo »

Onko ihmiset täällä soveltanu coileja kyseisiin mersuihin? Jos olette niin voisitte hieman ohjeistaa. Kaverin kans tuumailtiin, että e36 korimallin Bemarin Jom- merkkiset sais varmaankin aikas helposti asennettua? Ainakin samantapainen kiinnitys pyörän napaan.
W124 230E

Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: W201,124 coilover

Viesti Kirjoittaja johani »

http://mbworld.org/forums/e-class-w124/ ... ers-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
razz3
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 12.07.2011 00:14

Re: W201,124 coilover

Viesti Kirjoittaja razz3 »

mites kävi ? koititteko e36 coileja paikalleen ? sopiko?
S203
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: W201,124 coilover

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Jounssillahan tuommoinen operaatio on ollut, en tiedä tuleeko nyt kesäksi alle vai siirtyykö suoraan ilma-alustaan. Maailmalla ovat käyttäneet juurikin e36:sen coilareita, mutta tämä vaatii sitten yläpään vahvistuksen. Voipi olla että vaatii alapäänkin kiinnityksen vaihdon, mutta ei tämäkään mitää avaruustekniikkaa ole. Ja jomeista en edes sano mielipidettäni :shifty:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
h33bo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 06.07.2011 23:39
Paikkakunta: Turku

Re: W201,124 coilover

Viesti Kirjoittaja h33bo »

Juu ei sitte saatu aikaseks sovitettua. Juurikin tuolta nps foorumilta lukenu tuosta jounssin alustaratkasusta . Eihän se kovin paha homma olisi tehdä. Eikös ebaysta kuitenkin joskus saanut coilit ostettua missä oli camber ja jäykkyyssäätö, mutta hintaakin oli ihan sopivasti...
W124 230E

Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: W201,124 coilover

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Onko yleensäkkään kukaan tietonen että saako tuohon satalankkuun ilmapusseja/ilma alustaa mistä?
Siis valmiita settejä.
Kun eikös tähän ikähaarukkaan se ite rakentaminen ole vähän niin ja näin?
Vai miten nää on toteutettu? Näkyyhän noita ulkomaailmassa olevan mut Suomi on Suomi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
zuuzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 15.06.2008 18:49

Re: W201,124 coilover

Viesti Kirjoittaja zuuzo »

Manu300cea24 kirjoitti:Onko yleensäkkään kukaan tietonen että saako tuohon satalankkuun ilmapusseja/ilma alustaa mistä?
Siis valmiita settejä.
Kun eikös tähän ikähaarukkaan se ite rakentaminen ole vähän niin ja näin?
Vai miten nää on toteutettu? Näkyyhän noita ulkomaailmassa olevan mut Suomi on Suomi.

Voipi olla tiukassa löytää plug and play settiä 124:en. Jostai muistan lukeneeni että -93 vanhempiin sais muutoskatastamalla vaihtaa jousitustyyppiä, liekkö totta sitten? Onko tuossa muutaku lowtoyssiltä sopivat pussit jousien tilalle? Sitte tietenni kompura/säiliö yms letku/sähkötyöt. Perus ilmajousipakettia näyttäs tonnilla saavan.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: W201,124 coilover

Viesti Kirjoittaja nj^ »

ennen 1.1.96 ensirekisteröityyn autoon saa tunkea mitä vaan kuhan siinä on lain vaatimat joustovarat ja 8cm maavara :P
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: W201,124 coilover

Viesti Kirjoittaja Tuori »

nj^ kirjoitti:Jounssillahan tuommoinen operaatio on ollut, en tiedä tuleeko nyt kesäksi alle vai siirtyykö suoraan ilma-alustaan. Maailmalla ovat käyttäneet juurikin e36:sen coilareita, mutta tämä vaatii sitten yläpään vahvistuksen. Voipi olla että vaatii alapäänkin kiinnityksen vaihdon, mutta ei tämäkään mitää avaruustekniikkaa ole. Ja jomeista en edes sano mielipidettäni :shifty:

E36:sen tolpat istuu nätisti. Edessä ylempikorva 5mm alemmas niin johan sopii, muuten napaan kiinnitys täysin identtinen. Noh! hieman alalaippa jyrkemmässä kulmassa kuin vakio mersun iskaris, eli tolppa on vähä enempi kallellaan.. mutta puhutaan noin 3mm...
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: W201,124 coilover

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Eikös se kuitenkin vaadi sen yläpään vahvistuksen? vai kestääkö se ihan kivasti?

Ei tuo nyt, mitä sun projektiakin katsoi, niin pahalta projektilta edes vaikuttaisi. Pitäisköhän se oma tenava sittenkin säilyttää, automatisoida ja lyödä om605. Näistä haaveista kyllä luovuttu jo w123:sen oston yhteydessä, mutta mutta :think:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
h33bo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 06.07.2011 23:39
Paikkakunta: Turku

Re: W201,124 coilover

Viesti Kirjoittaja h33bo »

Niin siis laittaisi samalla vahvemmat yläpäät vaikka Bemarista vai vahvistaa koria yläpään kohdalta?
W124 230E

Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: W201,124 coilover

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Lähinnä siis vahvistaa iskaritornin yläpäätä, tavalla millä hyvänsä :crazy:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: W201,124 coilover

Viesti Kirjoittaja Tuori »

nj^ kirjoitti:Eikös se kuitenkin vaadi sen yläpään vahvistuksen? vai kestääkö se ihan kivasti?

Ei tuo nyt, mitä sun projektiakin katsoi, niin pahalta projektilta edes vaikuttaisi. Pitäisköhän se oma tenava sittenkin säilyttää, automatisoida ja lyödä om605. Näistä haaveista kyllä luovuttu jo w123:sen oston yhteydessä, mutta mutta :think:

Joo, muutenki pitää tehdä laipat yläkiinnityksille.. esti ajattelin että tekis eteen vaan kaks samanlaista laippaa per puoli(alta ja päältä) ja ruuviliitoksilla puristaa tolppa/laipat kiinni koriin,mutta kyllä se vähä jotenki heikolta idealta vaikuttaa.(ei tarttisi hitsailla :problem:) Nykku on ruvettu tekeen niin tehdään ny kunnolla elikkä itte hitsaan laipan koriin ja samalla nostetaan laippa niin ylös ku saa, saadaan säätö mahdollisuudet vähä optimaalimmaksi 8)
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Vastaa Viestiin