Classic W210 tonttiin avantgarden jousilla
Classic W210 tonttiin avantgarden jousilla
Ajattelin pudottaa autoa vähän hillitymmin ja hommasin avantgarden jouset.
Ja ne on allakin jo.
Mutta voiko olla niin, että avan jousilla ja ykkösen kumeilla loppuu edestä säätövara nelipyörä suuntausta tehdessä?
Siis pysty kulma? Vai pitääkö vaihtaa paikkaa missä säädättää.
Aiemmin joku on kirjoittanutkin, että pudotus tällä minun kokeilemalla menetelmällä on noin 35mm, mutta silloinhan kaikilla noin paljon pudottaneilla pitäisi olla renkaat yläreunasta sisempänä, jos on niin ettei säätö riitä.
Mitä olette mieltä?
Ja ne on allakin jo.
Mutta voiko olla niin, että avan jousilla ja ykkösen kumeilla loppuu edestä säätövara nelipyörä suuntausta tehdessä?
Siis pysty kulma? Vai pitääkö vaihtaa paikkaa missä säädättää.
Aiemmin joku on kirjoittanutkin, että pudotus tällä minun kokeilemalla menetelmällä on noin 35mm, mutta silloinhan kaikilla noin paljon pudottaneilla pitäisi olla renkaat yläreunasta sisempänä, jos on niin ettei säätö riitä.
Mitä olette mieltä?
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Re: Classic W210 tonttiin avantgarden jousilla
Jussa kirjoitti:Ajattelin pudottaa autoa vähän hillitymmin ja hommasin avantgarden jouset.
Ja ne on allakin jo.
Mutta voiko olla niin, että avan jousilla ja ykkösen kumeilla loppuu edestä säätövara nelipyörä suuntausta tehdessä?
Siis pysty kulma? Vai pitääkö vaihtaa paikkaa missä säädättää.
Aiemmin joku on kirjoittanutkin, että pudotus tällä minun kokeilemalla menetelmällä on noin 35mm, mutta silloinhan kaikilla noin paljon pudottaneilla pitäisi olla renkaat yläreunasta sisempänä, jos on niin ettei säätö riitä.
Mitä olette mieltä?


Joo, tässä aamun tunteina palstaa kolunneena olen tullut siihen tulokseen, että vaihdan eteen kolmosen kumit ja ajan kaupungin portin autoon (siis eri paikka kuin ensimmäinen säätö yritys).
Kolmosen kumit sen takia, että nykyisillä renkailla meinaa ottaa etupuskuri maahan liian helposti.
Kolmosen kumit sen takia, että nykyisillä renkailla meinaa ottaa etupuskuri maahan liian helposti.

MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Joo aikaisemmin kun perheessä oli e290td niin madalsin sen avantgarden jousilla Veholta sai niitä kumeja jousien alle 5mm, 11mm, 16mm ja 21mm. Laitoin eteen 21mm ja taakse 5mm koska etupää tippui liikaa,takapää liian korkea.Vanteet oli Intra AMG"kopiot" 18"x8" et35, renkaat 235/40 edessä ja takana 255/35.
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
No sen verran täytyy korjata, että se maahan ottanut kohta olikin ne kovat roiskeläpät edessä, eikä puskuri. Niistä roiskeläpistä maahan on n. 3 senttiä.Blue-BoY kirjoitti:etupuskuri kiinni?
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
- T_Ruokojärvi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Su 16.08.2009 11:15
- Paikkakunta: Kolari, Lappi
Re: Classic W210 tonttiin avantgarden jousilla
Nostetaan esille kun kerta näyttää olevan vanha topikki jo.
Miten onnistu madallus ja oliko ihan viellä kohtuu hyvä ajettava? Hillajänkälle ei varmaan enää menty mutta ei pohja raapinut silti joka töyssyssä? Itse olen tässä miettiny avantgarden jousilla madallusta. Jos se vaikka olis vähän hillitympi kuin joillaki H&R jousilla.
Miten onnistu madallus ja oliko ihan viellä kohtuu hyvä ajettava? Hillajänkälle ei varmaan enää menty mutta ei pohja raapinut silti joka töyssyssä? Itse olen tässä miettiny avantgarden jousilla madallusta. Jos se vaikka olis vähän hillitympi kuin joillaki H&R jousilla.
Nyt ajossa. E220CDI vm. -00
Sanovat että hulluja on montaa sorttia. Tiiä häntä? Mutta kyllä mie viellä sen yhden 190D :n laitan!
190D vm. -91 Ex
mitä mie teholla kun on aikaa :D
R.I.P 190D vm. -89
Tekevälle niitä vahinkoja sattuu. Joka asiassa ;) mutta jos ei tuherra niin ei pamaha.
Sanovat että hulluja on montaa sorttia. Tiiä häntä? Mutta kyllä mie viellä sen yhden 190D :n laitan!
190D vm. -91 Ex
mitä mie teholla kun on aikaa :D
R.I.P 190D vm. -89
Tekevälle niitä vahinkoja sattuu. Joka asiassa ;) mutta jos ei tuherra niin ei pamaha.
Re: Classic W210 tonttiin avantgarden jousilla
Eibach on suositeltava vaihtoehto, kyytikin parempi kuin Avantgarde vietereillä.
wiimax.fi
- T_Ruokojärvi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Su 16.08.2009 11:15
- Paikkakunta: Kolari, Lappi
Re: Classic W210 tonttiin avantgarden jousilla
Joo niin net kaikki sannoo ja kaikki näin kirjottaa että ei se avantgarde paras ole. Pintakova. Mutta itse nyt haen sitä hillittyä madallusta. Omasta pirssistä kun tuli aika traktori. Ei kellään sattuis olemaan tietoa näistä jousien koko erosta. Siis verrattuna vaikka väyrysen Classick alustan avantgarden ja vaikka Eibachin jousiin. että millä se olis saatavissa se muutaman millin/senti puotus parhaiten.
Nyt ajossa. E220CDI vm. -00
Sanovat että hulluja on montaa sorttia. Tiiä häntä? Mutta kyllä mie viellä sen yhden 190D :n laitan!
190D vm. -91 Ex
mitä mie teholla kun on aikaa :D
R.I.P 190D vm. -89
Tekevälle niitä vahinkoja sattuu. Joka asiassa ;) mutta jos ei tuherra niin ei pamaha.
Sanovat että hulluja on montaa sorttia. Tiiä häntä? Mutta kyllä mie viellä sen yhden 190D :n laitan!
190D vm. -91 Ex
mitä mie teholla kun on aikaa :D
R.I.P 190D vm. -89
Tekevälle niitä vahinkoja sattuu. Joka asiassa ;) mutta jos ei tuherra niin ei pamaha.
Re: Classic W210 tonttiin avantgarden jousilla
Avantgarde ja Eibachin -35/30 mm jousilla ei taida olla suurta eroa madalluksen määrässä.
Mainittu muutaman millin pudotus hoituu jousenkumeja vaihtamalla, vähän enemmänkin mikäli paikallaan on paksut kumit.
Pientä lisämadallusta saa myös leikkaamalla jousista pätkän pois, se ei kylläkään ole laillista -96 uudemmissa autoissa mutta ei aiheuta mitään ongelmia.
Mainittu muutaman millin pudotus hoituu jousenkumeja vaihtamalla, vähän enemmänkin mikäli paikallaan on paksut kumit.
Pientä lisämadallusta saa myös leikkaamalla jousista pätkän pois, se ei kylläkään ole laillista -96 uudemmissa autoissa mutta ei aiheuta mitään ongelmia.
wiimax.fi
- T_Ruokojärvi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Su 16.08.2009 11:15
- Paikkakunta: Kolari, Lappi
Re: Classic W210 tonttiin avantgarden jousilla
Itse en ole siittä laikka madaltamisesta koskaan innostunut... Kyllä se kannattaa auto laittaa kerrala kuosiin jos kerta meinaa laittaa. 190 aikoinaan madalsin H&R -40 jousilla. hyvä tuli ja ajettavuuski säily. Mutta mielestäni tuli silti turhan matala aatellen näitä arkisia kesäajoja mitä nyt mahdollisesti tullee. Mutta olisko se silti mahdollisesti paras H&R tai Eibach ja paksut jousen kumit?
Nyt ajossa. E220CDI vm. -00
Sanovat että hulluja on montaa sorttia. Tiiä häntä? Mutta kyllä mie viellä sen yhden 190D :n laitan!
190D vm. -91 Ex
mitä mie teholla kun on aikaa :D
R.I.P 190D vm. -89
Tekevälle niitä vahinkoja sattuu. Joka asiassa ;) mutta jos ei tuherra niin ei pamaha.
Sanovat että hulluja on montaa sorttia. Tiiä häntä? Mutta kyllä mie viellä sen yhden 190D :n laitan!
190D vm. -91 Ex
mitä mie teholla kun on aikaa :D
R.I.P 190D vm. -89
Tekevälle niitä vahinkoja sattuu. Joka asiassa ;) mutta jos ei tuherra niin ei pamaha.
Re: Classic W210 tonttiin avantgarden jousilla
En tiedä painaako ikä, vai mukavuuden haluisuus. Mutta kyllä tuo minun madallus meni v*****si. Nuorempana riitti se, että auto on matala, ihan sama millainen se oli ajaa.T_Ruokojärvi kirjoitti:Itse en ole siittä laikka madaltamisesta koskaan innostunut... Kyllä se kannattaa auto laittaa kerrala kuosiin jos kerta meinaa laittaa. 190 aikoinaan madalsin H&R -40 jousilla. hyvä tuli ja ajettavuuski säily. Mutta mielestäni tuli silti turhan matala aatellen näitä arkisia kesäajoja mitä nyt mahdollisesti tullee. Mutta olisko se silti mahdollisesti paras H&R tai Eibach ja paksut jousen kumit?
Ei ollut niinkään kivireki ongelma, vaan se, etten todellakaan saanu renkaita suoraan, mistä myös neuvoja kyselin. Eli ajettavuus oli huono. Mutta kyllä sillä tuli kuitenkin n. 65 000km/per vuosi ajeltua. Eli kaikki on suhteellista, kuinka paljon sitä kukakin siellä autossa sitten istuu.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
- T_Ruokojärvi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Su 16.08.2009 11:15
- Paikkakunta: Kolari, Lappi
Re: Classic W210 tonttiin avantgarden jousilla
Noo kyllä tuota aikaa tulee ittekki siellä autossa vietettyä
että ei se mikään kivireki saa olla
ja mukavahan se olis kun ei alkais renkaitasyömään tavallista enempää. Mutta noo katsellaan nyt tämä kesä viellä ja tutkitaan sekä hutkitaan. Jousen kumeilla taitaa saada tällä hetkellä parhaimman madalluksen aikaan (ja halvimman
) täällä meillä päin ja minunki hommissa ei mikään lintta ole aivan paras kapistus. Taidan alkaa ostamaan korokejouset tai katumaasturin
Asiassa pysyäkseni niin ei taida avantkartenin jouset olla se parhain vaihtoehto madaltamiseen. Että hyljätään kun täältä nyt on tullu seku iltojen ratoksi tutkittua niin ei sitä kovin moni Mersumies ole tainu tehdä että voiko se olla silloin hyvä? Tai sitte toisilla vain on tuota kylmää käteistä sen verran että saa sen avantkartenin autoonsa jos niin haluaa.




Nyt ajossa. E220CDI vm. -00
Sanovat että hulluja on montaa sorttia. Tiiä häntä? Mutta kyllä mie viellä sen yhden 190D :n laitan!
190D vm. -91 Ex
mitä mie teholla kun on aikaa :D
R.I.P 190D vm. -89
Tekevälle niitä vahinkoja sattuu. Joka asiassa ;) mutta jos ei tuherra niin ei pamaha.
Sanovat että hulluja on montaa sorttia. Tiiä häntä? Mutta kyllä mie viellä sen yhden 190D :n laitan!
190D vm. -91 Ex
mitä mie teholla kun on aikaa :D
R.I.P 190D vm. -89
Tekevälle niitä vahinkoja sattuu. Joka asiassa ;) mutta jos ei tuherra niin ei pamaha.
Re: Classic W210 tonttiin avantgarden jousilla
Ite asiassa Avantgardessa ei taida olla ihan samat tukivarret kuin Classic/Elegancessa. Voisko siinä olla syytä siihen, ettei pyöränkulmia saa kohdalleen madalluksen jälkeen. Eli jos aivan viimeisen päälle meinais tehdä, niin laittais myös Avantgarden tukivarret, madaltaa sitten orkkis-Avantgarden jousilla, Eibacheilla tai millä nyt madaltaakaan.
S204
Re: Classic W210 tonttiin avantgarden jousilla
kulmat saa kyllä kohdilleen jos on vaan säätäjällä intoa. tukivarsiin vaihtaa toisenlaiset epäkesko pultit.Jonze kirjoitti:Ite asiassa Avantgardessa ei taida olla ihan samat tukivarret kuin Classic/Elegancessa. Voisko siinä olla syytä siihen, ettei pyöränkulmia saa kohdalleen madalluksen jälkeen. Eli jos aivan viimeisen päälle meinais tehdä, niin laittais myös Avantgarden tukivarret, madaltaa sitten orkkis-Avantgarden jousilla, Eibacheilla tai millä nyt madaltaakaan.
kaverin mersussa 35 tai 40mm hr jouset ykkösen kumeilla niin siitä saivat kulmat kohilleen kun vaihtovat alatukivarsiin toisenlaiset epäkeskopultit
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Re: Classic W210 tonttiin avantgarden jousilla
Kysymys w210 E200CDI-sedanista ja Eibachin pro kit 35/30mm jousista. Haluaisin saada auton tasapainoon eli keulan ja perän samalle korkeudelle. Onko heittää kokemusperäistä tietoa siitä, millä jousensäätökumeillä tuo temppu tehdään? Pitääkö takana olla matalammat kumit kuin edessä (koska takapään jouset 5mm vähemmän madaltavat) vai tuleeko tasapainoon, jos asennan molempiin päihin esimerkiksi 17 millin neloskumit?
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: Classic W210 tonttiin avantgarden jousilla
jos sulla on perä korkeammalla, niin matalammat kumit perään. jos sulla on keula korkeammalla, niin matalammat kumit sinne. jos perä on matalammalla, niin sinne korkeammat kumit. jos keula on matalammalla, niin sinne korkeammat kumit. pienempi kumi madaltaa, isompi korottaa. yllätys yllätys. kannattaa varmaan ensimmäisenä ajaa auto esim. betonilattialle, ja mitata matka kaaresta lattiaan edessä ja takana. siitä sitten laskemaan.