CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.2)
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Syy ei ollutkaan suuttimessa, kaikkihan alkoi siitä, että vaihdoin isomman kp.pumpun paikalleen ja samalla huolsin sen niin luultiin ensit et joku p***a oli lähtenyt liikkeeseen ja suutin ois jäänyt auki..
Starilla tutkittiin et tuon suuttimen on oltava jumissa niinpä se auki ja uudet tiivisteet, mut käynti oli edelleen todella naputtavaa.
kunnes tuli mieleen et oisko railpaineessa taikka pumpussa jokin vika, koska korjauskeroimet hyppivät edestakaisin joka suuttimella -5 ja +5 välillä.
Railpaineanturin johto irti ja auto kävi nätisti Hieman liittimen johtojen tarkastusta ja auto kävi taas normaalisti, tuli pestyä perjantaina konehuone ja samalla kun pumppua irroitettiin yksi polttoaineputki painoi liitintä alspäin joten oli ottanut joko kiipeetä painepesuirista taikka tuosta pumpunirroituksesta.
Siinä kun suutinta rassattiin loppujen lopuksi aika yksinkerainen laitos tuo suutin on, harmi kun ei ollut yhtään vakiosuutinta kotona niin oli voinut mittailla mitä eroa niissä säätö osissa on..
Mielestäni sitä syöttöä voi aika monesta paikkaa säätä, ongelmaksi varmaanki tulee se et heti alussa tulee liikaa ainetta..
Starilla tutkittiin et tuon suuttimen on oltava jumissa niinpä se auki ja uudet tiivisteet, mut käynti oli edelleen todella naputtavaa.
kunnes tuli mieleen et oisko railpaineessa taikka pumpussa jokin vika, koska korjauskeroimet hyppivät edestakaisin joka suuttimella -5 ja +5 välillä.
Railpaineanturin johto irti ja auto kävi nätisti Hieman liittimen johtojen tarkastusta ja auto kävi taas normaalisti, tuli pestyä perjantaina konehuone ja samalla kun pumppua irroitettiin yksi polttoaineputki painoi liitintä alspäin joten oli ottanut joko kiipeetä painepesuirista taikka tuosta pumpunirroituksesta.
Siinä kun suutinta rassattiin loppujen lopuksi aika yksinkerainen laitos tuo suutin on, harmi kun ei ollut yhtään vakiosuutinta kotona niin oli voinut mittailla mitä eroa niissä säätö osissa on..
Mielestäni sitä syöttöä voi aika monesta paikkaa säätä, ongelmaksi varmaanki tulee se et heti alussa tulee liikaa ainetta..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Kylmäkäynnistys oikkuilee täälläkin, autona w203 270cdi. Onko erot liian suuria kun muutaman tunnin seisseenä sattui vielä lähtemään käyntiin ja käytin 2min. niin ohivuodot seuraavanlaisia...
1. 35ml
2. 40ml
3. 45ml
4. 15ml
5. 35ml
Suutinten korjaus kiinnostais kyllä kovasti... varsinki jos sillä sais vian pois
Mutta mitä suutinta nuista arvais alkaa korjaamaan. Kaikkia neljää(1235) vai kahta(23)?
Nelos pytyn suutin on päällepäinkin uuden näköinen eli vaihdettu.
1. 35ml
2. 40ml
3. 45ml
4. 15ml
5. 35ml
Suutinten korjaus kiinnostais kyllä kovasti... varsinki jos sillä sais vian pois
Mutta mitä suutinta nuista arvais alkaa korjaamaan. Kaikkia neljää(1235) vai kahta(23)?
Nelos pytyn suutin on päällepäinkin uuden näköinen eli vaihdettu.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Max 20ml minuutissa max ero 20%Arscars kirjoitti:Kylmäkäynnistys oikkuilee täälläkin, autona w203 270cdi. Onko erot liian suuria kun muutaman tunnin seisseenä sattui vielä lähtemään käyntiin ja käytin 2min. niin ohivuodot seuraavanlaisia...
1. 35ml
2. 40ml
3. 45ml
4. 15ml
5. 35ml
Suutinten korjaus kiinnostais kyllä kovasti... varsinki jos sillä sais vian pois
Mutta mitä suutinta nuista arvais alkaa korjaamaan. Kaikkia neljää(1235) vai kahta(23)?
Nelos pytyn suutin on päällepäinkin uuden näköinen eli vaihdettu.
eli jos 2min ollut testi aika niin 2 ja 3
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Onko kukaan onnistunut tilaamaan ulkomailta noita suuttimen tiivisteitä+ holkkimutteria?
Ainakin täällä paikallinen diesel korjaamo pitää osia kultaakin kalliimpana..
Vai löytyykö Suomesta paikka mistä noita löytys kohtuuhintaan
Ainakin täällä paikallinen diesel korjaamo pitää osia kultaakin kalliimpana..
Vai löytyykö Suomesta paikka mistä noita löytys kohtuuhintaan
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Tänään justiinsa tilasin Tammer diesel:stä neljään suuttimeen korjaussarjat + alatiivisteprikat ja pultit. Tiivistesarjoilla oli hintaa 2.60€/suutin. Postiennakolla lähettivät.joskami kirjoitti:Onko kukaan onnistunut tilaamaan ulkomailta noita suuttimen tiivisteitä+ holkkimutteria?
Ainakin täällä paikallinen diesel korjaamo pitää osia kultaakin kalliimpana..
Vai löytyykö Suomesta paikka mistä noita löytys kohtuuhintaan
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Kiitoksia tiedosta, pistetään tilaukseen.Arscars kirjoitti:Tänään justiinsa tilasin Tammer diesel:stä neljään suuttimeen korjaussarjat + alatiivisteprikat ja pultit. Tiivistesarjoilla oli hintaa 2.60€/suutin. Postiennakolla lähettivät.joskami kirjoitti:Onko kukaan onnistunut tilaamaan ulkomailta noita suuttimen tiivisteitä+ holkkimutteria?
Ainakin täällä paikallinen diesel korjaamo pitää osia kultaakin kalliimpana..
Vai löytyykö Suomesta paikka mistä noita löytys kohtuuhintaan
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Toimiiko nämä ohjeet suuttimeen mikä naputtaa ahdoilla. kaasua, naputtaa. pikkuisen kaasua pois, hiljaista.
S211.216
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Naputtava ääni lähtee saamani tiedon mukaan "kuluneesta" suuttimesta. Sellainen löytyy myös täältä appiukon s202:sta. Lisäksi paluuvuodot 20-25ml.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
"Naputus" vika ja jutussa mainitu tiivisteitten vaihto ovat eri vikojamkos kirjoitti:Toimiiko nämä ohjeet suuttimeen mikä naputtaa ahdoilla. kaasua, naputtaa. pikkuisen kaasua pois, hiljaista.
(kyllä siihen naputavaan suutimeenkin voi sen tehdä... mutta ei vaikautta naputukseen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Uuutenakin suuttimet naputtavat/tikittävät jonka kyllä kuulee.
joku oli ajellut yli satatonniakin naputuksesta huolimatta ja ei mitään ongelmia.
joku oli ajellut yli satatonniakin naputuksesta huolimatta ja ei mitään ongelmia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Tuo nakutus mikä täällä on se ei ole normaalia. Ääni on häiritsevän voimakas. Tyhjäkäynnilläkin nelosen suutin antoi eri äänen kuin muut puutikulla kuunnellen.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Sen normaali tiksutuksen tosiaan kyllä erottaa semoisesta äänestä millä on jotain merkitystämarkoala kirjoitti:Tuo nakutus mikä täällä on se ei ole normaalia. Ääni on häiritsevän voimakas. Tyhjäkäynnilläkin nelosen suutin antoi eri äänen kuin muut puutikulla kuunnellen.
jo siitäkin jos äänisä on eroja suutimien välillä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Toi 20ml ja max 20% niin s kaiketi pitää tulla sillä minuutin käytöllä kylmänä tyhjäkäynnillä?
Kun itse sain 5ml mutta suurin heitto oli 30% mutta siinäkään ei ollut vuotoa kuin ehkä8ml.
Mäniköhän tämä nyt oikein mutta epäilyttää kun muut vetää 40-50ml astioihin mutta kaiketi liianpitkä käyttö?
Kun itse sain 5ml mutta suurin heitto oli 30% mutta siinäkään ei ollut vuotoa kuin ehkä8ml.
Mäniköhän tämä nyt oikein mutta epäilyttää kun muut vetää 40-50ml astioihin mutta kaiketi liianpitkä käyttö?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Ei kun parempi mitä vähemmän eli se 20ml on max arvo mitä sieltä saa tullaatlas kirjoitti:Toi 20ml ja max 20% niin s kaiketi pitää tulla sillä minuutin käytöllä kylmänä tyhjäkäynnillä?
Kun itse sain 5ml mutta suurin heitto oli 30% mutta siinäkään ei ollut vuotoa kuin ehkä8ml.
Mäniköhän tämä nyt oikein mutta epäilyttää kun muut vetää 40-50ml astioihin mutta kaiketi liianpitkä käyttö?
(ja pienissä määrissä määrävä % senteihin nähden)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Parin minuutin käytön jälkeen.
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Joko tuollainen vuoto yhdessä suuttimessa parantuu tiivistesarjalla vaikka katsoin kyllä että se 20ml jo ylittyy ja olisi uuden/vauhtosuuttimen paikka?
Tieten edellyttäen sitä minuutin kylmänä testausta.
Tieten edellyttäen sitä minuutin kylmänä testausta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Onko nuo 270 ML:n suuttimet erit vs henkilömallin esim 270 C tai E korinen? Noissa ML:n suuttimissa alkaa osa numero 613xxx joka viittaa 320cdi:n suuttimiin.
Noissa muissa oli 2-3min käytön jälkeen tuo 20-35ml ja tuossa yhdessä täys desilitra.
Kuvaan on nuo letkutkin valutettu tyhjiksi noihin purkkeihin joten mittatarkkuus pitäs olla aika hyvä.
Tosin ei ole minkäänlaisia oireita käyntiinlähdössä tai missään muussakaan, mutta kyllä tuo ennen pakkasia täytyy korjata/vaihtaa.
Noissa muissa oli 2-3min käytön jälkeen tuo 20-35ml ja tuossa yhdessä täys desilitra.
Kuvaan on nuo letkutkin valutettu tyhjiksi noihin purkkeihin joten mittatarkkuus pitäs olla aika hyvä.
Tosin ei ole minkäänlaisia oireita käyntiinlähdössä tai missään muussakaan, mutta kyllä tuo ennen pakkasia täytyy korjata/vaihtaa.
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Tokkopa käyntiin lähtöön vaikuttaa vaikka olisi kaksi yhtä vuotavaa.
tehokin voisi tuntua ihan kun ton yhden korjaa.
Prosentuaallinen vuoto ero muihin on kyllä valtava ja näinköhän tuossa sylinterissä tapahtuu mitään palotapahtumaa,menee kaikki tankkiin takas.
tehokin voisi tuntua ihan kun ton yhden korjaa.
Prosentuaallinen vuoto ero muihin on kyllä valtava ja näinköhän tuossa sylinterissä tapahtuu mitään palotapahtumaa,menee kaikki tankkiin takas.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Jaa eipä tiä sanoa.atlas kirjoitti:näinköhän tuossa sylinterissä tapahtuu mitään palotapahtumaa,menee kaikki tankkiin takas.
Tasasesti tuo kyllä käy ilman kummempia tärinöitä niin tuntus että kai siellä vielä jotain eloa on.
muuten tuossa koneessa ei kyllä ihmeitä vetoja ole, mutta ei ole kyllä vertailupohjaa muihin 270 ML:iin.
Korjausarvot on kuitenkin mallikkaasti kaikissa alle +-1
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
On noin alkavia suutima nähty myös monessa 210 mallissaMika.T kirjoitti:Onko nuo 270 ML:n suuttimet erit vs henkilömallin esim 270 C tai E korinen? Noissa ML:n suuttimissa alkaa osa numero 613xxx joka viittaa 320cdi:n suuttimiin.
Noissa muissa oli 2-3min käytön jälkeen tuo 20-35ml ja tuossa yhdessä täys desilitra.
Kuvaan on nuo letkutkin valutettu tyhjiksi noihin purkkeihin joten mittatarkkuus pitäs olla aika hyvä.
Tosin ei ole minkäänlaisia oireita käyntiinlähdössä tai missään muussakaan, mutta kyllä tuo ennen pakkasia täytyy korjata/vaihtaa.
Jos ei mitään polttoaine puoleen
vittaava vikaa ole, ei ole mitään syytä remonttiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Jos "vuoto" tuohon paluu suuntan,atlas kirjoitti:Tokkopa käyntiin lähtöön vaikuttaa vaikka olisi kaksi yhtä vuotavaa.
tehokin voisi tuntua ihan kun ton yhden korjaa.
Prosentuaallinen vuoto ero muihin on kyllä valtava ja näinköhän tuossa sylinterissä tapahtuu mitään palotapahtumaa,menee kaikki tankkiin takas.
olisi niin iso että ei yhdessä pytyssä olis mitään tapahtumaa,
raili paine romahtaisi niin että ei kävisi ollenkaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Alkaisi suuttimet olemaan vaihdon tarpeessa. Huoltopaikan mukaan ohivuotoa alkaa olemaan kolmessa suuttimessa kuudesta melkein liikaa eli lähellä raja-arvoja mennään. Autona W210 320cdi, ajettu 250tkm. Kuinka pitkään noiden suuttimien pitäisi yleensä kestää? Jos suuttimet vaihdetaan, niin onko mitään vaikutusta, että vaihdetaanko alkuperäisten tilalle vaikka W211-mallin suuttimet, tai AMG-suuttimet? Toimiiko kone niillä? Autoa on piristetty täällä foorumilla vaikuttavan yhden henkilön softalla. Ilmeisesti W211-mallin suuttimet ovat tarkoitettu korkeammalle ruiskutuspaineelle?
T. Mikko
T. Mikko
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Toimii(kunhan ei ole piezot tai delphit ja rippuu toki mitä toiminalla tarkoitta)mikko82hyt kirjoitti:Alkaisi suuttimet olemaan vaihdon tarpeessa. Huoltopaikan mukaan ohivuotoa alkaa olemaan kolmessa suuttimessa kuudesta melkein liikaa eli lähellä raja-arvoja mennään. Autona W210 320cdi, ajettu 250tkm. Kuinka pitkään noiden suuttimien pitäisi yleensä kestää? Jos suuttimet vaihdetaan, niin onko mitään vaikutusta, että vaihdetaanko alkuperäisten tilalle vaikka W211-mallin suuttimet, tai AMG-suuttimet? Toimiiko kone niillä? Autoa on piristetty täällä foorumilla vaikuttavan yhden henkilön softalla. Ilmeisesti W211-mallin suuttimet ovat tarkoitettu korkeammalle ruiskutuspaineelle?
T. Mikko
kaikkien suutimien olis hyvä olla samanlaisia
liikaa paluu vuota on ollut melko vähilläkin kilometreillä ja
taas toiseen suuntaan ei vielä likka vuotoa yli 600tkm ajetusa
(lähinnä tuurista kiinni)
säätely voi olla tarpeen(savuaa) jos laittaa amg suutimet
211 on 1600bar systeemi
(*:rila asetettava suutimen koodi voi olla hankala saada asetettua jos on jotain muuta kuin 1-3 ja sitten ei näytä testailessa
kaikikkia arvoja oikeen, jonkin verran vaikutusta "tyhjä"käyntiin, kulutuksen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Kiitos tähän astisestä CDI203. Eli ilmeisesti W210-mallissa ja W211-mallissa on eri ruiskupumppu, jos W211-mallissa on kovempaa ruiskutuspainetta tarjoavat suuttimet, vai kykeneekö W210-mallin pumppu tuottamaan uudemmilla suuttimilla korkeampaakin painetta? Mietin, että jos vaihtaisi kaikki suuttimet kerrallaan, niin toiminta olisi identtistä kaikilla suuttimilla. Onko tässä operaatiossa mitään järkeä? Miten tehojen laita, jos vaihtaa W211-suuttimet tai AMG:n?CDI203 kirjoitti:Toimii(kunhan ei ole piezot tai delphit ja rippuu toki mitä toiminalla tarkoitta)mikko82hyt kirjoitti:Alkaisi suuttimet olemaan vaihdon tarpeessa. Huoltopaikan mukaan ohivuotoa alkaa olemaan kolmessa suuttimessa kuudesta melkein liikaa eli lähellä raja-arvoja mennään. Autona W210 320cdi, ajettu 250tkm. Kuinka pitkään noiden suuttimien pitäisi yleensä kestää? Jos suuttimet vaihdetaan, niin onko mitään vaikutusta, että vaihdetaanko alkuperäisten tilalle vaikka W211-mallin suuttimet, tai AMG-suuttimet? Toimiiko kone niillä? Autoa on piristetty täällä foorumilla vaikuttavan yhden henkilön softalla. Ilmeisesti W211-mallin suuttimet ovat tarkoitettu korkeammalle ruiskutuspaineelle?
T. Mikko
kaikkien suutimien olis hyvä olla samanlaisia
liikaa paluu vuota on ollut melko vähilläkin kilometreillä ja
taas toiseen suuntaan ei vielä likka vuotoa yli 600tkm ajetusa
(lähinnä tuurista kiinni)
säätely voi olla tarpeen(savuaa) jos laittaa amg suutimet
211 on 1600bar systeemi
(*:rila asetettava suutimen koodi voi olla hankala saada asetettua jos on jotain muuta kuin 1-3 ja sitten ei näytä testailessa
kaikikkia arvoja oikeen, jonkin verran vaikutusta "tyhjä"käyntiin, kulutuksen)
T. Mikko
- _-wiltsu-_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ti 30.03.2010 16:44
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Mistäs ootte tilaillu noita AMG:n kärkiä?
Alkoi vähän tekemään mieli suuttimia turboa ja ohjelmaa parantaa tuohon omaan w211 200cdi jos vaikka kokeilis pääsiskö sinne 200hp paremmalle puolelle
Alkoi vähän tekemään mieli suuttimia turboa ja ohjelmaa parantaa tuohon omaan w211 200cdi jos vaikka kokeilis pääsiskö sinne 200hp paremmalle puolelle
Hymy kilosta, ilo kahdesta, Hauskaa on vasta 3bar
(W201 om605 ST) (S211 280cdi) (W211 200cdi/E500 Ex) (W210 Ex) (W204 Ex)
(W201 om605 ST) (S211 280cdi) (W211 200cdi/E500 Ex) (W210 Ex) (W204 Ex)
- _-wiltsu-_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ti 30.03.2010 16:44
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
_-wiltsu-_ kirjoitti:Mistäs ootte tilaillu noita AMG:n kärkiä?
Alkoi vähän tekemään mieli suuttimia turboa ja ohjelmaa parantaa tuohon omaan w211 200cdi jos vaikka kokeilis pääsiskö sinne 200hp paremmalle puolelle
Auttakaas ny joku, löytyykö tuohon w211 amg:n kärkiä?
Hymy kilosta, ilo kahdesta, Hauskaa on vasta 3bar
(W201 om605 ST) (S211 280cdi) (W211 200cdi/E500 Ex) (W210 Ex) (W204 Ex)
(W201 om605 ST) (S211 280cdi) (W211 200cdi/E500 Ex) (W210 Ex) (W204 Ex)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
"Autobending" niitä ainakin myi_-wiltsu-_ kirjoitti:_-wiltsu-_ kirjoitti:Mistäs ootte tilaillu noita AMG:n kärkiä?
Alkoi vähän tekemään mieli suuttimia turboa ja ohjelmaa parantaa tuohon omaan w211 200cdi jos vaikka kokeilis pääsiskö sinne 200hp paremmalle puolelle
Auttakaas ny joku, löytyykö tuohon w211 amg:n kärkiä?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Miten sen kalibrointikoodin kanssa toimii? Kun sinne Robi-tecin suuttimiin on vanhoihin runkoihin kasattu uudet neulat ja tiivisteet, niin mikä kalibrointi siinä pitää paikkansa? Pitääkö se vain katsoa starilla ja se antaa jotain korjauskertoimia, mutta mihin niitä pitäisi mennä muuttamaan, kun nehän on niitä korjauskertoimia... Suuttimien matkassa tuli jotkin laput. Ilmeisesti jokin pöytäkirja, että ovat testatut eri ruiskutusmäärillä.
Eli onko noilla korjauksella käyneissä mitään taikaa muutella mitään korjauskertoimia, kun niiden anatomia voi olla aivan mitä hyvänsä?
Tuossa Robi-tecin mainoksessa ei tuon 611-suuttimen päässä lue sitä ympyrää, jossa numero oli entisissä suuttimissa(2).
Eli onko noilla korjauksella käyneissä mitään taikaa muutella mitään korjauskertoimia, kun niiden anatomia voi olla aivan mitä hyvänsä?
Tuossa Robi-tecin mainoksessa ei tuon 611-suuttimen päässä lue sitä ympyrää, jossa numero oli entisissä suuttimissa(2).
C270 W203.216
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Hanan messinkinen kiinnitysmutterikin toimi erikoistyökaluna oikein hyvin. Siinä on valmis reikäkin.
Re: CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.
Hyvää iltaa jokaiselle säädylle.
Aloin nostattamaan tätä ylös sillä kun olisi väykyssä suutinonkelma. Korkeapainepumppu leikkasi kiinni sillä tavalla että pumpusta irtosi metallihilua polttoaineen sekaan. Autona on W210 E 320 cdi -99. Vekottimeen on jo kerran vaihdettu uudet suuttimet erään nimeltämainitsemattoman korjaamon toimesta. Heiltä kuitenkin pääsi unohtumaan järjestelmän puhdistus ja näin ollen ainakin yksi uusista suuttimista on tukossa,eikä auto lähde käyntiin.... tästä sen enempää kertomatta... pitkä juttu.
Olen puhdistanut järjestelmän tankkia myöten mutta pähkäilen tätä suutinten hommaamista. Mitä asiantuntijat ovat mieltä siitä että ostaisin uudet pelkät kärjet ja purkaisin nämä ja puhdistaisin ne ja kasaisin uusilla suutinkärjillä ? Olen yhden suuttimen jo purkanut näiden aivan erinomaisten ohjeiden. Suuttimen osia pyöitellessä tuli väkisinkin mieleen että kärkihän se on varmaan joka menee helpoiten tukkoon.
Jos tämä korkealentoinen idea ammutaan alas niin onko porukka ostanut saksasta ebaysta suuttimia ja ollanko niihin oltu tyytyväisiä
Kiitos mahdollisista neuvoista.
Aloin nostattamaan tätä ylös sillä kun olisi väykyssä suutinonkelma. Korkeapainepumppu leikkasi kiinni sillä tavalla että pumpusta irtosi metallihilua polttoaineen sekaan. Autona on W210 E 320 cdi -99. Vekottimeen on jo kerran vaihdettu uudet suuttimet erään nimeltämainitsemattoman korjaamon toimesta. Heiltä kuitenkin pääsi unohtumaan järjestelmän puhdistus ja näin ollen ainakin yksi uusista suuttimista on tukossa,eikä auto lähde käyntiin.... tästä sen enempää kertomatta... pitkä juttu.
Olen puhdistanut järjestelmän tankkia myöten mutta pähkäilen tätä suutinten hommaamista. Mitä asiantuntijat ovat mieltä siitä että ostaisin uudet pelkät kärjet ja purkaisin nämä ja puhdistaisin ne ja kasaisin uusilla suutinkärjillä ? Olen yhden suuttimen jo purkanut näiden aivan erinomaisten ohjeiden. Suuttimen osia pyöitellessä tuli väkisinkin mieleen että kärkihän se on varmaan joka menee helpoiten tukkoon.
Jos tämä korkealentoinen idea ammutaan alas niin onko porukka ostanut saksasta ebaysta suuttimia ja ollanko niihin oltu tyytyväisiä
Kiitos mahdollisista neuvoista.