Elikkäs laitan uuden viestin koska vanha oli jostain syystä poistunut!
Nyt tarvittais jonkun apua sillä isän auto käy kolmella sylinterillä, 2kpl sytytysjohtoja, 1puola sekä molempiin puoliin ne mustat 10cm jatkopalat mitkä menee puolasta tulppaan. Vikamuistit luettu kahteen kertaan ekalla kerralla anto vikakoodin että 4puola olis rikki no se uusittiin mutta pätkii edelleen kun painaa kaasua reippaammin. Mikä siinä voi olla vikana? Ainoastaan sytytyspuolella on vanhaa 1puola ja sähköjohdot mitkä menee puolille, voisko niissä olla joku vialla? Toisella vikamuisti lukukerralla ei antanut selvää vikakoodia joten vikaa aika hankala löytää! Jos teilla on vastaavan laisia tullu eteen niin ilmoittakaa niin koitetaan keksiä jos vika löytyisi. Kiitos!
Kävi vain mielessä että antaisiko nokan asento tunnistin ja kampuran välillä riita tietoa tai jopa ecu pätkii juotoksesta tai jostakin.
tämä on sitten sellaista arvailua mistä se voisi johtua.
Bensa puolella tuskin vikaa on.
Star olisi paras laite etsiessä vikaa kun muitakin paikkoja katsoisi.
Olikohan näissä yjrelettä?
Toisekseen voisiko se olla bensan saanti pulaa jos suodin ei laske kakkua tarpeeksi läpi kun tallaa painaa tule vaje ja nykii,hyytyy.
Onkohan suotin milloin vaihdettu.
Mitä itse epäilisit viaksi bensa vai kipinä?
Puolakin taisi maksaa maltaita mutta voithan kokeilla jo vaihdetulla puolalla siis vanhalla sen ainoan vaihtamattoman tilalle.
niin ...on se viestisi tuolla 2-sivulla......voit vaikka poistaa sen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Jaa a, vaikea mennä sanomaan mikä voipi olla vikana mutta normaalia se ei kyllä ole eli on laiska ja pätkii kun pikkasenkin antaa kaasua. Vikaa on vaikea mun mielestä etsiä jos ei tiedä mistä päin sitä lähtee etsimään. Ei oo tietoa milloin bensasuodatinta on vaihdettu, tuontiauto siis kysymyksessä! Kyl mä silti veikkaan et vika löytyy sytytyspuolelta mutta eihän sitä voi ihan varmaksi mennä sanomaan. Ollaan muuten koitettu vaihtaa vanha puola takaisin mutta edelleen sama juttu eli pätkii. Ja se vielä kummastuttaa eli kun auton sammuttaa kun se alkaa pätkimään niin vika poistuu ja auto toimii moitteettomasti tämän sammutuksen jälkeen ihan hyvin. Kumma vika kerta kaikkiaan.!
Voikohan ilmamassamittari tehdä moista vikaa?Voithan putsata sen kliinerillä.
Arvauksiahan nämä on mutta toi onkin outo kun kuittaamalla tulee kuntoon eli sammuttamalla ja sitten taas vikatilaan.
Jokin komponentti siellä nyt herjaa.
Tavallaan kun auto pätkii on vika päällä ja sen pitäisi näkyä testerillä ainakin jos se olisi kytketty ja ajaisi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Tuo että auton sammuttaa ja se alkaa sen jälkeen toimimaan viittaisi ecuun ja tarkemmin ilmamassaanturi vikaan.
Näyttää vääriä arvoja,ecu menee vikatilaan ja tehot poissa, uudelleenkäynnistyksellä nollaantuu.
Maf anturin putsaus auttaa vain harvoin. Siitä voi tosin ottaa kokonaan johdon irti, jos lopettaa pätkimisen niin vika on paikallistettu.
Auton ilmamassamittari on puhdistettu (ilmeisesti) korjaamolla silloin kun vikamuistia luettiin mutta eipä auttanut. Pitää silti itse vielä tarkistaa ja puhdistaa se jos se auttais! Voiskos olla vika bensan saannissa, suuttimet tai bensasuodatin tukossa eli ei saa tarpeeksi polttoainetta moottoriin? Missäs toi bensasuodatin sijaitsee, onko se moottoritilassa jossain vai auton pohjamuovien alla vai missä??
Toi puhdistus auttaa yhdessä tapauksessa sadasta Kokeile irrottaa liitin ilmamassa-anturista ja kokeile pätkiikö silloin. Vaihtaisin silti kokonaan uuden anturin.
Bensasuodatin on tosiaan kartturin puolella taka-akselin edessä. Muovisuojan takana joka 3 mutterilla kiinni.Löytää kyllä helposti.
Nyt on vaihdettu uudet tulpat ja se bensasuodatin mutta eipä auttanut! Samalla tarkastettiin lambda-anturit että ne toimivat. Koeajolenkillä alkoi taas pätkimään ja auto ei kulkenut kuin 60km/h vaikka kuinka painoi kaasua ajoi sitten millä vaihteella tahansa, eli hieman huononi koko korjauksesta. Ilmamassamittarin johtoliittimen otin pois niin se auttoi hieman ja alkoi käymään ehkä aavistuksen paremmin mutta koeajolenkillä edelleen pätki hieman mutta kiihtyi paremmin kuin että liitin olisi ollut kiinni. Eli ei mitään mullistavaa tehnyt toi liittimen irroitus mutta aavistuksen ehkä parani mut ei oikein viitsis ostaa sitä ilmamassa mittaria jos vika ei oo siinä?
Puhdistin ilmamassamittarin puhdistus spray:llä mutta eipä sekään auttanut. Itse oon nyt sen kannalla että kun auton sammuttaa niin se saattaa hetken auttaa mutta vika tulee takaisin eli voisikos vika olla rikkinäisessä katalysaattorissa mikä tukkii pakokaasun ulos pääsyn eli se kenno olisi jostain kumman syystä hajonnut (se ei kyllä pidä mitään ääntä/kolinaa). Välillä kun kaasuttelee niin kuulostaa ihan siltä että pakoputki olis tukossa tms. kun ei oikein jaksa ottaa välillä kierroksia.
Sitten auto on ollut erikoinen pitemmän aikaa eli kun ollaan ajettu ns. kaupunki ajoa niin jos vaikka vaihtaa 4 vaihteelta 3 vaihteelle niin on pienessä nopeuksissa alkanut nypyttämään ja on pitänyt vaihtaa 2 vaihteelle suurentaen nopeutta hieman ja sen jälkeen voinut vaihtaa 3 vaihteelle takaisin. Eli tämäkin on ollu erikoinen vika.
Jos ilmamassa olisi toimiva ja sen irroittaa ,menee auton toiminta aina reilusti huonompaan.
Jos auto toimii yhtä hyvin tai paremmin ilman maf anturia on siinä varmasti vika joka saa auton oireilemaan oireissa mainitulla tavalla.
Jos haluaa vielä jtn koittaa ennen sen vaihtoa niin korjaamoon jossa star vikakoodilaitteet. Ne voi siellä myös mitata maf anturin signaalia ja todeta että sillä on kilometrit täynä.
150tkm noilla kai optimi toiminta-aika,suunnilleen. joskus kai toimii 300tkm.
Litteellä uudemmalla liittimellä oleviin saa pelkän anturinkin satasella....Ei kai pakko koko putkea vaihtaa.