Turbon asennus W124 E320 T kuutoseen?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 10.03.2004 16:17
Paikkakunta: Kanta-Häme

Turbon asennus W124 E320 T kuutoseen?

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

Tulipa mieleeni sellainen viritys, että voisin asennuttaa vm. -93 W124 E320 T farmariini turbon bensankulutuksen laskemiseksi. :?:

Eikös se niin mene, että jos autoa ei oikein urakalla polje, vaan ajelee ns. ihmisiksi, niin turbollinen kone vie vähemmän bensaa kuin vapaasti hengittävä?

Jos turbon asennuksella saisi litran tai pari keskikulutuksesta pois, niin nykyisillä (ja tulevilla :cry: ) bensan hinnoilla moinen viritys saattaisi jopa maksaa itsensä joskus takaisin.

Millainenkohan projekti turbon asennus tuohon M104 koneeseen olisi, ja kenen puoleen kannattaa kääntyä sen toteuttamiseksi, jos asiassa on mitään järkeä?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Voikos turbolla ajella ihmisiksi? :wink:

Jos haet pelkästään bensansäästöä, niin parempi konsti on vaihtaa pidempi perä. Kone riittää mainiosti, ja huippunopeuskin taitaa mennä jo yli 250!!
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Vilenin Herttua
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 27.05.2004 10:29
Paikkakunta: Tampere / Pohjois-Suomi

Re: Turbon asennus W124 E320 T kuutoseen?

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Ramstad kirjoitti:Tulipa mieleeni sellainen viritys, että voisin asennuttaa vm. -93 W124 E320 T farmariini turbon bensankulutuksen laskemiseksi. :?:
Laillisestiko ajattelit?

Lainaus erään turbopajan sivulta:

"Vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:

Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta."

Sitten toinen asia ovat esim. Mosselmanin kitit, joilla kuulemma (VAHVAA HUHUPUHETTA, varmistakaa/ampukaa alas joku tietävämpi ;) ) voi onnistua laillisesti.

Vaihda valmiiksi ahdettuun ja/tai dieseliin, jos ahtoja kaipaat. Tai vanhempaan. Vanhaa 3-satasta saisi ahtaa, 86 - 87 ;)
Vastaa Viestiin