Minulla on siis 97' vuoden c180 elegance ja ongelma on seuraava:
Pienen ajon jälkeen auto alkaa pitään meteliä käännyttäessä ja ei enää käänny portaattomasti. Mielestäni ääni kuuluu edestä vasemmalta.
Katsastuksessa olen juuri käynyt, joten mitään sellaista vikaa ei pitäisi olla. Vika oli jo vuosi sitten ja silloinkin meni katsastuksesta läpi.
Korjaamolla eivät tienneet mistä vika voisi johtua. Kyseinen korjaamo korjaa enimmäkseen mersuja, joten luulisi, että heillä olisi tietoa ollut.
Ohjaustehostimen nesteet on vaihdettu, se ei auttanut.
Omituisinta tässä viassa on se, että se alkaa vain lämpöisillä keleillä. Eli talven taas ajelin ihan mukavasti ilman mitään vikaa. Heti kun lämpötila
nousee +15 asteeseen, vika alkaa.
Ainakin auton sisälle tuo meteli kuuluu erittäin hyvin. Mitä pidempi matka, sitä helpommin ja isompana ääni kuuluu ja sitä hirveämpi ohjattavuus on.
Ainakin mutkaisella tiellä kovalla vauhdilla tuo tuntuu hyvinkin vaaralliselta, kun ohjaus ei ole portaaton.
Olisiko kenelläkään mitään tietoa, missä vika voisi olla?
c180 ohjauksessa vika
Re: c180 ohjauksessa vika
OutoVika kirjoitti:Minulla on siis 97' vuoden c180 elegance ja ongelma on seuraava:
Pienen ajon jälkeen auto alkaa pitään meteliä käännyttäessä ja ei enää käänny portaattomasti. Mielestäni ääni kuuluu edestä vasemmalta.
Katsastuksessa olen juuri käynyt, joten mitään sellaista vikaa ei pitäisi olla. Vika oli jo vuosi sitten ja silloinkin meni katsastuksesta läpi.
Korjaamolla eivät tienneet mistä vika voisi johtua. Kyseinen korjaamo korjaa enimmäkseen mersuja, joten luulisi, että heillä olisi tietoa ollut.
Ohjaustehostimen nesteet on vaihdettu, se ei auttanut.
Omituisinta tässä viassa on se, että se alkaa vain lämpöisillä keleillä. Eli talven taas ajelin ihan mukavasti ilman mitään vikaa. Heti kun lämpötila
nousee +15 asteeseen, vika alkaa.
Ainakin auton sisälle tuo meteli kuuluu erittäin hyvin. Mitä pidempi matka, sitä helpommin ja isompana ääni kuuluu ja sitä hirveämpi ohjattavuus on.
Ainakin mutkaisella tiellä kovalla vauhdilla tuo tuntuu hyvinkin vaaralliselta, kun ohjaus ei ole portaaton.
Olisiko kenelläkään mitään tietoa, missä vika voisi olla?
Simpukassa ei mainitunlaista vikaa voi olla.
Ohjaustehostimen pumpun ylipaineventtiili voi jumittaa. Kannattaisi purkaa ylipaineventtiili ja katsoa ettei luistiosuus jumita tai jousi on poikki tms.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: c180 ohjauksessa vika
No ensinnäkin: Suomessa katsastussysteemi on sellainen että vaikka auto menee ns. "läpi", se ei tarkoita että auto olisi kunnossa!
Tarinoita on lukemattomia. Pari viikkoa aiemmin katsastetusta 124:sta hyppää alapallo pois kupistaan yms...
Mutta itse vikaan: Auton keula vaan reilusti ylös, että eturenkaat on ilmassa. Kaveri kääntelemään ohjausta ja itse lyöt vaaka-asentoon auton alle.
Mahdollisuuksiahan on periaatteessa kaikki mikä ohjaussysteemissä liikkuu. Raidetangot, alapallonivelet, iskunvaimentimien yläpäiden tukilaakerit. Ja sitten kaikki simpukan ja ratin välillä!
Kun vika löytyy, niin kerro tännekin.
Tarinoita on lukemattomia. Pari viikkoa aiemmin katsastetusta 124:sta hyppää alapallo pois kupistaan yms...
Mutta itse vikaan: Auton keula vaan reilusti ylös, että eturenkaat on ilmassa. Kaveri kääntelemään ohjausta ja itse lyöt vaaka-asentoon auton alle.
Mahdollisuuksiahan on periaatteessa kaikki mikä ohjaussysteemissä liikkuu. Raidetangot, alapallonivelet, iskunvaimentimien yläpäiden tukilaakerit. Ja sitten kaikki simpukan ja ratin välillä!
Kun vika löytyy, niin kerro tännekin.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: c180 ohjauksessa vika
Tenutähti kirjoitti:No ensinnäkin: Suomessa katsastussysteemi on sellainen että vaikka auto menee ns. "läpi", se ei tarkoita että auto olisi kunnossa!
Tarinoita on lukemattomia. Pari viikkoa aiemmin katsastetusta 124:sta hyppää alapallo pois kupistaan yms...
Mutta itse vikaan: Auton keula vaan reilusti ylös, että eturenkaat on ilmassa. Kaveri kääntelemään ohjausta ja itse lyöt vaaka-asentoon auton alle.
Mahdollisuuksiahan on periaatteessa kaikki mikä ohjaussysteemissä liikkuu. Raidetangot, alapallonivelet, iskunvaimentimien yläpäiden tukilaakerit. Ja sitten kaikki simpukan ja ratin välillä!
Kun vika löytyy, niin kerro tännekin.

Ja vika ilmenee mainitulla tavalla vain läpötilassa +15 jne.


Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: c180 ohjauksessa vika
En uskoisi että vika olisi ohjaustehostinpumpussa. Meteli mikä kuuluu on siis sellaista klonksuntaa (vaikea kuvata), ei mitään surinaa tai vinkunaa. Raidetangon päät on muistaakseni vaihdettu niinkuin palloniveletkin ihan pari vuotta sitten. Ja luulisi että ne on nuo "Raidetangot, alapallonivelet, iskunvaimentimien yläpäiden tukilaakerit.!" tarkistanut siellä korjaamolla. Koska vika on vain lämpöisellä kelillä, niin onko mahdollista että jokin ylikuumenisi? Itse en autoista mitään ymmärrä, mutta en hieman ikävää kun vika todellakin on mutta eivät edes korjaamolla tiedä mikä voisi olla. Ei turhaa remonttiakaan viitsisi tehdä. Ja mikä ihmeen vika olla, jos ohjauksesta tulee portaaton.
Re: c180 ohjauksessa vika
Voi olla että joku on kirinyt pumpun säätöruuvin liian tiukalle ja nyt lämmetessään se alkaa leipomaan kiinni ja ohjaus jäykkenee ja takertelee ja tosiaan tulee kulmikkaaksi.
jos peruutat renkaat linkussa ja päästät kädet irti niin suoristuuko ohjaus itsestään?
Voi kuitenkin olla että simpukka on ottanut jo itseensä ja ainut keino on käytetty simpukka.
voithan kokeilla löysätä ruuvia vähän jos tilanne muuttuisi.
Toi peruuttamis kokeilu nimittäin paikallistaisi sen liian kireäksi tai rikkonaiseksi simpukaksi.
jos peruutat renkaat linkussa ja päästät kädet irti niin suoristuuko ohjaus itsestään?
Voi kuitenkin olla että simpukka on ottanut jo itseensä ja ainut keino on käytetty simpukka.
voithan kokeilla löysätä ruuvia vähän jos tilanne muuttuisi.
Toi peruuttamis kokeilu nimittäin paikallistaisi sen liian kireäksi tai rikkonaiseksi simpukaksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: c180 ohjauksessa vika
Moi täällä on purettuna -94 C180 mese ja ohjaukseen löytyy osia jos tarvii. eikä ole hinnalla pilattu.