Mersun outo ääni
Mersun outo ääni
Minulla on vm- 1990 MB 190 E 2: n litran kone. Mootoritilasta, en pysty paikantamaan mistä, ääntä joka sieltä ajoittain kuuluu. Se on kaiketi sidottuna kierroslukuun, mutta on jonkin verran hitaampi. Ääni kuulostaa vaimealta hurinalta, hieman matalahko, ikään kuin jotain pehmeähköä hammashihnaa vedettäisiin jonkun kovemman ohi, niin että se hiljaa siihen koskettaisi. Joskus ääni katoaa kokonaan, välillä kuuluu selkeämmin, varsinkin hiljaisilla kierroksilla. enemmän se kuuluu kun kone on vielä kylmä käynnistyksen jaljiltä. Auto on ollut minulla vasta puoli vuotta, ja ääni on alkanut esiintymään yhä useammin ja useammin. Se on aika pehmeä, eikä kuulosta miltään metallin ääneltä. Onko kellään mahd. samantyyppisiä äänikokemuksia. Olisin kiitollinen vinkistä jonka avulla voisin itse korjata vian, kalliisiin korjaamoihin ei ole varaa.
Re: Mersun outo ääni
Harry O kirjoitti:Minulla on vm- 1990 MB 190 E 2: n litran kone. Mootoritilasta, en pysty paikantamaan mistä, ääntä joka sieltä ajoittain kuuluu. Se on kaiketi sidottuna kierroslukuun, mutta on jonkin verran hitaampi. Ääni kuulostaa vaimealta hurinalta, hieman matalahko, ikään kuin jotain pehmeähköä hammashihnaa vedettäisiin jonkun kovemman ohi, niin että se hiljaa siihen koskettaisi. Joskus ääni katoaa kokonaan, välillä kuuluu selkeämmin, varsinkin hiljaisilla kierroksilla. enemmän se kuuluu kun kone on vielä kylmä käynnistyksen jaljiltä. Auto on ollut minulla vasta puoli vuotta, ja ääni on alkanut esiintymään yhä useammin ja useammin. Se on aika pehmeä, eikä kuulosta miltään metallin ääneltä. Onko kellään mahd. samantyyppisiä äänikokemuksia. Olisin kiitollinen vinkistä jonka avulla voisin itse korjata vian, kalliisiin korjaamoihin ei ole varaa.
Vaikea saada tarkkaa selvää antamastasi " viankuvauksesta ". Kannattaisi alkujaan selvittää moniurahihnan vaikuttamalla alueella kaikki liikkuvat osakomponentit, jos sieltä löytyisi mahdollinen ratkaisu ongelmaan. Laturi...vesipumppu...ohjaustehostinpumpun...moniurahihnan kiristinmekanismi jne., sekä mahdollinen viskokytkimestä syntyneet äänet.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Mersun outo ääni
ota hihna kokonaan irti ja kuuntele häviääkö ääni ja sitten kokeile kaikkien laakerit/välykset.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-