Mistä saa kuristusrenkaita irtotavarana?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Timo S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Mistä saa kuristusrenkaita irtotavarana?

Viesti Kirjoittaja Timo S »

Jos joku tietää, niin kertokee hyvät immeiset. Vaihtelin tuossa vetoakselin laakerin ja stefan ja sieltä löytyi tämmöttis mielenkiintoinen "rynkkyrengas" ratkaisu. Merkkivaraosan hain, mutta enpä vaan saanut kyseistä rinkulaa merkkiliikkeestä. Eka kerta kun tulee mersuun ei-oota merkkiliikkeestä. Laakerikeskuksesta olisin saanut ko. renkaan jos oisin ostanut koko laakeripaketin (70 euroo), mitä en viitsinyt tehdä kun olin juuri antanut mersuliikkelle ko. laakerista 120 euroa. Kyllä se rengas irtosi tuurnalla ja meloonin kokoisella pajavasarallakin ja vielä ehjänä, että sain auton ihan ajoonkin eli laitoin vastoin kaikkia korjaamokäsikirjan ohjeita vanhan rynkkyrenkaan takaisin, kun ei muuta ollut. -85 vuoden jälkeen akseleissa on laakerille mutterilukitus, mutta se ei minua paljon auta. Pitää varmaan tehä vetareihin kierteet ja sellanen mutterihärdelli..... Nii, mutta se alkuperäinen kysymys - jos joku tietää ni kertokee :roll: .
....maanteillä kuljen kuin kuningas mä oisin....
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija

no..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Se "rinkula" lienee samantapainen kuin esim. w123:n takapyörännavasta ja perästäkin löytyy. Neuvoivat kerran MB-korjaamolla minulle, että hakkaa sopivan kokoisen putken päällä rinkulaa leveämmäksi ja ei muuta kuin paikoilleen.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Timo S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Re: no..

Viesti Kirjoittaja Timo S »

jarski kirjoitti:Se "rinkula" lienee samantapainen kuin esim. w123:n takapyörännavasta ja perästäkin löytyy. Neuvoivat kerran MB-korjaamolla minulle, että hakkaa sopivan kokoisen putken päällä rinkulaa leveämmäksi ja ei muuta kuin paikoilleen.
Eipä sitä tarvii ees hakata, kyllä se niin hiivatin tiukassa on kiinni vaikka ei oo hakattukaan, että tokkopa se irti lähtee... Vastaisuuden varalle muuten kaikille - jos tarvii uuden rynkkyrenkaan ja laakerin ja stefan, ni kannattaa ostaa laakeripaketti laakerikeskukesta tai vastaavasta ja pelkkä stefa Veholta tai mikä nyt sattuu olemaan merkkikorjaamo... Laakeriliikkeiden laakeripakettiin kuuluu usein se rynkkäri mukaan, mutta Veholta ei löytyny.

t:T
....maanteillä kuljen kuin kuningas mä oisin....
Vastaa Viestiin