Bensan haju kylmänä, 350 SLC
Bensan haju kylmänä, 350 SLC
Olisiko kokemuksia / vinkkejä mistä päin lähtisin otsikon mukaista 'vikaa' paikallistamaan?
Auto on siis 350 SLC -75. Kylmänä käynnistettäessä tunkee puhaltimen suuttimista voimakas bensan haju hyttiin. Auton ulkopuolella ei haise, ei myöskään konehuoneessa. Haju tulee ainoastaan puhaltimen puhaltaessa kylmää ilmaa, mutta jos kääntää puhaltamaan lämmintä niin haju lakkaa. Myös koneen lämmettyä haju lakkaa.
En ole myöskään huomannut, että auto tiputtaisi bensaa tallin lattialle mistään "väärästä" paikasta.
(Kylmänä jättää kyllä aika paljon benziiniä polttamatta kun katsoo mitä pakoputkenpäistä roiskuu... )
Auto on siis 350 SLC -75. Kylmänä käynnistettäessä tunkee puhaltimen suuttimista voimakas bensan haju hyttiin. Auton ulkopuolella ei haise, ei myöskään konehuoneessa. Haju tulee ainoastaan puhaltimen puhaltaessa kylmää ilmaa, mutta jos kääntää puhaltamaan lämmintä niin haju lakkaa. Myös koneen lämmettyä haju lakkaa.
En ole myöskään huomannut, että auto tiputtaisi bensaa tallin lattialle mistään "väärästä" paikasta.
(Kylmänä jättää kyllä aika paljon benziiniä polttamatta kun katsoo mitä pakoputkenpäistä roiskuu... )
Mulla haisi tuo 300E aikoinaan bensalle kylmänä. Vika löytyi yhden ruiskusuuttimen tuloputken juuresta. Mutteria tiukemmalle niin herkesi vuotamasta.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Polttamatta jättäminen
Mulla on 350SL:n (-72) juuri täsmälleen samat oireet.
Jättää tosi paljon polttamatta, pakarin kohdalta maa aivan kosteana. Paikallinen Bosch huolto sanoi, että ei kannata koskea D-Jetroniciin kun kerta pelaa. Eli ei kai auta kuin kärsiä lompakossa reilumpi bensan tarve. Vai onko vinkkejä, miten voisi säätää?
Tyhjäkäynti on nyt niin säädetty, että kylmänä on reilut 1000 rpm, mutta lämpinä hädin tuskin pysyy käynnissä...
Jättää tosi paljon polttamatta, pakarin kohdalta maa aivan kosteana. Paikallinen Bosch huolto sanoi, että ei kannata koskea D-Jetroniciin kun kerta pelaa. Eli ei kai auta kuin kärsiä lompakossa reilumpi bensan tarve. Vai onko vinkkejä, miten voisi säätää?
Tyhjäkäynti on nyt niin säädetty, että kylmänä on reilut 1000 rpm, mutta lämpinä hädin tuskin pysyy käynnissä...
MB 350SL -72
MB A170CDI -99
EX-MB 300E -91
MB A170CDI -99
EX-MB 300E -91
D-jetronicin letkunpätkät kannattaa tosiaan tarkistaa säännöllisesti. Vähintään talviseisonnan jälkeen, ja aina jos tuntuu bensanhajua. Bensasuihku kuumassa konehuoneessa voi saada paljon aikaan...
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Juhannusreissun jälkeen ajoin tänään ekan kerran ja taas sama juttuMatti R kirjoitti:D-jetronicin letkunpätkät kannattaa tosiaan tarkistaa säännöllisesti. Vähintään talviseisonnan jälkeen, ja aina jos tuntuu bensanhajua. Bensasuihku kuumassa konehuoneessa voi saada paljon aikaan...
- ajon jälkeen fikkarin kanssa syynäämällä löytyi vuotokohta juuri tuollaisen letkun pätkän toisesta päästä.
Huomenna taas putsarin kotelo irti ja lisätutkimuksia, kiristyksiä / korjauksia.... ettei tulevaisuudessa leimahda