Onko kukaan käynyt tätä kurkkaamassa? Eihän satu olemaan kenenkään foorumilaisen exä? Millaisia kilometrejä näillä rullaillaan, onko tuo jo "liian" paljon ajettu?
Muutenkin olisi mielenkiintoista jos E50/E55 omistajat kertoisivat vähän kokemuksiaan autoistaan, huolloista yms yms.. Eli kaikkea tietoa vaan tänne Kiitos...
Ja se linkki vielä....
moi. ei tarvi pelätä kilsoja jos huollot tehty, kestää kovaakin ajoa !!!. tsekkaa kori (ruoste) ja mahdolliset "korjaukset"(kolarin jäljiltä). varaosissa miinuksena jarrujen,moottorin,amg-korinosien hinnat. mutta ei tarvi olla jokapäivä vaihtamassa. itse tykkään ajaa jo siitäkin syystä,että kulkupuoli ja kiihtyvyys on kohdallaan. ennenkaikkea tyylikäs pirssi.
Ei nyt liity itse autoon, mutta pisti silmään, että autoon on laitettu sekarengastus talvirenkaisiin. Nokian on vain nimittäin varoittanut, ettei Hakkapeliitta 5:sta ja 7:aa saisi laittaa saman auton alle, vaikka olisivatkin eri akseleilla. Ovat kuulemma ominaisuuksiltaan niin erilaisia. Lähinnä vain huomioitavaksi, jos päädyt tuon komian Mersun omistajaksi.
Auto itsessään oli kuvissa ainakin oikein oivan näköinen. Itsellä ei ole kokemusta AMG meseistä, mutta ainoa miinushan noissa taitaa olla korkeahko polttoaineen kulutus ja tosiaan jo nuo mainitut huoltokustannukset.
E 320 CDI Avantgarde -08 (S211)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
jees, poltto-aine kulutus on omassani n. 9.5L sadalle. keski-tuntinopeuden ollessa100-120km/h. varmaan samoihin menee E50,nen. niin ja en tiedä nuista rengas argumenteistä, mutta omasta kokemuksesta voin sanoo, että olkoon mitkä renkaat tahansa... jos autoo ei opettele ajamaan, niin ääritilanteissa kuskista tulee "matkustaja". ei kannata "leikkii" ensi metreillä.
AP-race/lake kirjoitti:jees, poltto-aine kulutus on omassani n. 9.5L sadalle. keski-tuntinopeuden ollessa100-120km/h. varmaan samoihin menee E50,nen. niin ja en tiedä nuista rengas argumenteistä, mutta omasta kokemuksesta voin sanoo, että olkoon mitkä renkaat tahansa... jos autoo ei opettele ajamaan, niin ääritilanteissa kuskista tulee "matkustaja". ei kannata "leikkii" ensi metreillä.
AP-race/lake kirjoitti:poltto-aine kulutus on omassani n. 9.5L sadalle. keski-tuntinopeuden ollessa100-120km/h.
Paljonko se kulutus on sitten, kun keskinopeus on normaaliajoa vastaava n. 50km/h (tai alle)?
(kerran olen saanut välillä Köln-Helsinki keskituntinopeudeksi n. 100km/h, mutta vähänkin sitä pidemmällä matkalla alkaa hyvin nopeasti lähestyä tuota 50km/h:ta)
karppov66 kirjoitti:Mun E55 vei työ matka ajossa 13L/100km, 3km suuntaansa kesällä.
Tuo normaalisti ajellen max 50kmh.
Leikkimällä saa menee kaikki mitä tamkkiin laittaa.
samma här!!! mut matka-ajossa tuon luokan auto ku lätkyttää reilu 2000r/min.niin kulutus tuon kokoluokan moottorissa on "lompsalle ystävällinen" terv, Ari-Pekka ja vauhtii on riittävästi !
AP-race/lake kirjoitti:poltto-aine kulutus on omassani n. 9.5L sadalle. keski-tuntinopeuden ollessa100-120km/h.
Paljonko se kulutus on sitten, kun keskinopeus on normaaliajoa vastaava n. 50km/h (tai alle)?
(kerran olen saanut välillä Köln-Helsinki keskituntinopeudeksi n. 100km/h, mutta vähänkin sitä pidemmällä matkalla alkaa hyvin nopeasti lähestyä tuota 50km/h:ta)
kun tuollaisen auton hankkiii, niin omakokemuksesta .. järki unohtaa rahapolitiikan, stadi ajossa soppa maistuu n, 17L/100km. ja toiset ajaa enemmän tai vähemmän.(ja ne pakolliset valoista lähdöt). mutta voihan sen auton parkkiinkin laittaa? mutta ei poiketa itse topikin ajatusta... edellä mainitut asiat kun tsekkaa... näitä "pirssejä" ei järjellä osteta.
tuossa vaiheessa sillä ei ole merkitystä. jos sinulla on KO. auto ? se on aivan sama mitä vie soppaa!!! ei pahalla missään nimessä. EI omanikaan ollut JÄRKIOSTOS !!!
Ap ja karppov.....ottakaa huomioon että 90% palstalaisista ajelee mahtisonnikiertokangenpesunestevehkeillä....
Ja koska ne kulkee 100km matkan bensan valmistukseen käytetyllä jäännöshajulla ja sonnin vääntämällä kikkareen määrällä aina kovempaa kuin nämä jätevedellä hitaasti maailman tuhoavat mopoautot.....voi kaupunkikulutus tuoda pahan mielen....
Todellisuudessa kun otetaan aikamme väyrysiä kaksin kappalein molemmista lajitovereista saman kulkemisen ja ajamisen ilon tuottavana näiden kulutukset ovat melko lähellä toisiaan....en oikein osaisi verrata 320cdi ja 420/50/55 väyrysiä toisiinsa mitenkään.
Tuo diesel pärjää vain yhdistetyn kulutuksessa sen ollen 7L sadalle vs 10L (420/50/55).....mutta mitenkään en saa rouskuttajasta tuolla erotuksella miellyttävämpää ajettavaa....enkä edes kännattavampaa esim. 25.000km vuodessa ajavalle.
LopenUupunut kirjoitti:Ap ja karppov.....ottakaa huomioon että 90% palstalaisista ajelee mahtisonnikiertokangenpesunestevehkeillä....
Ja koska ne kulkee 100km matkan bensan valmistukseen käytetyllä jäännöshajulla ja sonnin vääntämällä kikkareen määrällä aina kovempaa kuin nämä jätevedellä hitaasti maailman tuhoavat mopoautot.....voi kaupunkikulutus tuoda pahan mielen....
Todellisuudessa kun otetaan aikamme väyrysiä kaksin kappalein molemmista lajitovereista saman kulkemisen ja ajamisen ilon tuottavana näiden kulutukset ovat melko lähellä toisiaan....en oikein osaisi verrata 320cdi ja 420/50/55 väyrysiä toisiinsa mitenkään.
Tuo diesel pärjää vain yhdistetyn kulutuksessa sen ollen 7L sadalle vs 10L (420/50/55).....mutta mitenkään en saa rouskuttajasta tuolla erotuksella miellyttävämpää ajettavaa....enkä edes kännattavampaa esim. 25.000km vuodessa ajavalle.
Aloitetaas riitely.
.
Aloitetaan vaan!
Tai ehkei sittenkään. Kuten olen ennenkin todennut, diisseli on työkone. Ja mulle ei kannata tulla väittämään vastaan .
Kulutusero on varmaan kautta linjan siinä tosiaan kolmen-neljän litran pinnassa.
ja onhan ne saman näköisiä nuo paavot päällepäin...
Sen enempää ottamatta kantaa tuohon itse autoon josta topikin aloittaja kysyy, kerron oman kokemuksen itse liikkeestä. Keittiöhenkilökunnalle, eli avovaimolle ollaan etsitty halpaa ja luotettavaa kotteroa lyhyelle työmatkalle. Soittelin karhula-autossa olavasta Nissan Almerasta, kun kuvissa näytti hyvältä ja ajettukin oli melko vähän. Kehuttiin auton olevan siisti ja hyvällä pidolla, vain kaksi omistajaa. Ajeltiin paikan päälle katsomaan,ja aivan turhaan. Maalikynää ja kilikali maalia ei oltu säästelty,puskurit irvisteli ja konepelti hammasti. Ei hyvää päivää. Uutta autoa ei todellakaan oltu hakemassa, mutta kyseinen yksilö oli kuin erään "raveista pitävän heimokansan" kauppaamat yksilöt. Myyjä myönsi, että on siinä laittoa, oli vaan puhelimessa unohtanut mainita asiasta...joopa joo. Tämä kokemus vain tiedoksi muille, jotka löytävät "helmiä" kyseisestä liikkeestä...
ex s204 220cdi aut. -08
ex w202 2.0 aut. -99
ex c124 220ce aut. -93
ex W140 s420 aut.-97
ex W201 2.6 aut. -89
ex W124 e220 aut.-94
ex W203T kompressor Sport -04
ex w201 2.0 aut. -93
ex s124 300tdt -91
ex s210 320cdi -00
ex Sprinter Business Class-04
ex w124 260e -92
ex w201 2.0e -89
Näistä kulutuksista sen verran vielä, meinasin ottaa valokuvan tuon klonksvaakenin mittarista kun se näytti vakionopeussäätimellä mittarin mukaa 100kmh näytti kulutuksex 3.7l/100km.
karppov66 kirjoitti:Näistä kulutuksista sen verran vielä, meinasin ottaa valokuvan tuon klonksvaakenin mittarista kun se näytti vakionopeussäätimellä mittarin mukaa 100kmh näytti kulutuksex 3.7l/100km.
Mulla on jossain kuva audin mittaristosta jossa jäljellä oleva ajomatka tankissa olevalla polttoaineella (diesel) olisi 1950km....ajelin tuolloin norjassa 22km pitkän tunnelin 10km pitkää alamäkeä....vakkari päällä 80kmh....
Mulla on kuva jossain w204 200cdi:n tietokoneesta jossa yli 1000km keskikulutukseks 3,9l/100km Eivät Vehollakaan uskonu ennenko näytin kuvan..
E: Niin jottei nyt aivan oi aiheen mene, itekin juuri työkaluna käytän 200cdi ja mitä mainioin auto sellaseen! Mutta onhan tässä jo pitempään harkinnu jos ton kakkos/kesäauton päivittäis V12 möhköön jahka tästä jaksais saksaan lähteä. Ei sellasissa autoissa kulutus kiinnostaa pätkän vertaa niin kauan kun polttoainetta saa rajattomasti tankilta!
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Juu kulutukset on tullut tutuiksi kun exänä oli 300CE-24 ja S500:nen ja sit kun on vielä tuo 500SL jolle tuntuu tuo soppa maistuvan
Auto tulisi varmaan ihan "kesä-autoksi" jos nyt siis päädyn tuohon korimalliin, kiire ei ole mihinkään ja pitäähän asiaa nyt vähän tässä sulatella=) Tosin uittokin olisi yksi mahdollisuus mutta kun tuo nyt ei ole ihan pahan hintainen suomessakaan ja kun ei millään jaksaisi alkaa tulli yms muihin hommiin Eihän se tietty ole mikään iso homma!
Harmi kun se yksi Japanin tuonti E50:nen poistui jo myynnistä=/ Sillä kun oli rullattu vasta vähän yli 100tkm eikä hinta nyt ihan älyttömän paljon kalliimpi ollut kun tuolla linkin autolla. No juu mut täytyy katsoa jos viikolla "piruuttani" kilauttaisin tuonne ja jos vähän vaikka koittais tinkin Tasarahaanhan se pitäisi saada=P ja voihan se tinkiminen onnistuakkin kun ei noita autoja ihan joka päivä kaupaksi saa
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Varmasti saa hyvän käteisalennuksen. Vielä kun isomoottorista vanhaa bensa-autoa on näillä bensan hinnoilla äärettömän vaikea myydä, ei kaikki näiden päälle meinaa ymmärrä.
van_gils kirjoitti:Tässäkin vaihtoehto! Mutta taitaa mennä hinta aika samoihin katsastusten/ verojen kanssa...
Kieltämättä hyvä hinta! Mutta vähän noi viritykset tossa vaikuttaa snikketi snakketi puuhilta... Ekaks mitkä on noi vanteet ja laitettu vielä fl-peilit jne.. En ehkä laittais näppejäni jos olis mun rahat.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Juu siis sama se olisi kumpi se olisi! Miten niissä muka osat halvempia olisi? Eikö noissa ole lähes sama moottori?
Mä olen nyt niin HULLU että soitan viikolla tuosta autosta vähän lisätietoja
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
van_gils kirjoitti:Juu siis sama se olisi kumpi se olisi! Miten niissä muka osat halvempia olisi? Eikö noissa ole lähes sama moottori?
van_gils kirjoitti:Juu siis sama se olisi kumpi se olisi! Miten niissä muka osat halvempia olisi? Eikö noissa ole lähes sama moottori?
E50 kone = E420
E55 kone = E430 muistaakseni.
Eli täysin eri koneita, ja valmistusmäärät e50 muistaakseni huomattavasti pienemmät....
Ahaa, aina oppii kun kyselee tyhmiä No mutta mitä sanoo arvon raadi, olisiko tuo 55:nen sitten "järkevämpi"? Ja vähän perusteluita...
Suoritus-arvoissahan ei taida olla mitään älyttömiä eroja? On tää vattumainen tunne kun on päättänyt että jotain haluaa Järkeähän ei ole yhtään ostaa tuollaista mutta pitäähän sitä lapsella leluja olla Niin ja kerranhan täällä ollaan.. Tarkoitus olisi pitää auto sitten maailman tappiin eikä hukata sitä vaan väkertää siitä pikkuhiljaa omanlaisensa!
Umpiot olisi vaihdettava ensimmäisenä! Nettiautossa näkyi olevan 15t€ e50 hämeenlinnasta missä oli paremman näköisen umpiot, laitanpa linkin tähän..
van_gils kirjoitti:Ahaa, aina oppii kun kyselee tyhmiä No mutta mitä sanoo arvon raadi, olisiko tuo 55:nen sitten "järkevämpi"? Ja vähän perusteluita...
Suoritus-arvoissahan ei taida olla mitään älyttömiä eroja? On tää vattumainen tunne kun on päättänyt että jotain haluaa Järkeähän ei ole yhtään ostaa tuollaista mutta pitäähän sitä lapsella leluja olla Niin ja kerranhan täällä ollaan.. Tarkoitus olisi pitää auto sitten maailman tappiin eikä hukata sitä vaan väkertää siitä pikkuhiljaa omanlaisensa!
Umpiot olisi vaihdettava ensimmäisenä! Nettiautossa näkyi olevan 15t€ e50 hämeenlinnasta missä oli paremman näköisen umpiot, laitanpa linkin tähän..
Tuohan on ollut varmaan vuoden myynnissä....oisko vähän ylihintaa...?
Mielestäni noitten hinnat ei sais ylittää kymppiä....ei ne ole vuosikertaviinejä.