Bensa kone -> Diesel
- Matti-Pekka
- Sisäänajossa
- Viesti:
Re: Bensa kone -> Diesel
En tunne tuota laatikkoa, mutta näissä mun wanhoissa laatikoissa menee "ohjaavat paineet" lauhduttimen kautta, joten jos siellä tai putkistossa on tukosta ei laatikossa tapahdu mitään.....
Matti
Pur-valuja
http://www.elisanet.fi/ville-pekka/
Pur-valuja
http://www.elisanet.fi/ville-pekka/
Voihan sitä kokeilla vetää putki suoraan jäähyttimen banjosta toiseen. Ei yhtään huono idea. Varsinkin kun vänkärin puolen jäähyttimen putken aukasit jos sieltä ei tullu kovalla paineella öljyä. Ja pitäis tulla vielä kovemmalla paineella öljyä kun kierroksia nostaa.Matti-Pekka kirjoitti:En tunne tuota laatikkoa, mutta näissä mun wanhoissa laatikoissa menee "ohjaavat paineet" lauhduttimen kautta, joten jos siellä tai putkistossa on tukosta ei laatikossa tapahdu mitään.....
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Mietintä myssyyn kun huomenna saan laatikon takaisin ja yritän lauantain aikana saada kiinni (kun krapuloilta ehtiiSiekkinen kirjoitti:Voihan sitä kokeilla vetää putki suoraan jäähyttimen banjosta toiseen. Ei yhtään huono idea. Varsinkin kun vänkärin puolen jäähyttimen putken aukasit jos sieltä ei tullu kovalla paineella öljyä. Ja pitäis tulla vielä kovemmalla paineella öljyä kun kierroksia nostaa.Matti-Pekka kirjoitti:En tunne tuota laatikkoa, mutta näissä mun wanhoissa laatikoissa menee "ohjaavat paineet" lauhduttimen kautta, joten jos siellä tai putkistossa on tukosta ei laatikossa tapahdu mitään.....

Niin no joo..Larva kirjoitti:Mietintä myssyyn kun huomenna saan laatikon takaisin ja yritän lauantain aikana saada kiinni (kun krapuloilta ehtii). Jos sielä nyt on tukosta, niin saishan sen myös paineilmalla pois, toisesta päästä paineilmaa ja katsoo kuinka se tulee toisesta päästä..
W211 4.0 CDI / om628
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Tuli mieleen että mikä tämä on(Punaisen rinkulan sisällä)? Olen veikannut että se olisi sportti asento. Se toimii solenoidilla, kokeilin äsken yhdistä laatikon miinukseen ja sitten tuon piuhan mikä siitä lähtee niin plussaan ja se napsahteli. Ei kai TUO estä painetta tulemasta.. Laatikon korjaajakin sanoi että ekaa kertaa näki tuollaisen ja veikkas myös että olisi sport asento. Mutta en hoksannut sitä sanoa että se ei ole nyt kiinni ja kysyn ny teiltä että olisiko se mahdollista että tämän takia kun se ei ole auki koko aikaa ajossa niin ei ole toiminut.. (Enhän minä mitää ole kerennyt laatikkoa kiinni laittamaan kun tua meidän öljymonttu on suunniteltu vuoristokääpiöille ja ei siellä saa millää yksin nostettua tuata lootaa ja laitettua pulttia kiinni, kun ei ole kukaan kaveri ehtinyt tulla avuksi..)

Laatikko toimii nyt:D Kyllä oli ihmeellinen vika.. En kyllä osaa sanua että mikä sielä ny on sitte lopuuksi ollu..
Vaikka laitoit kaikki samalla tapaa paikolleen? 

W211 4.0 CDI / om628
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Ei niitä paljo toisinkaan saa:D Toki puhalsin öljyputket, ainut mitä tein. Tua kuva tossa ylempänä laitoin plussaan kiinni mutta kokeilin ottaa irti niin toimi silti..Siekkinen kirjoitti:Vaikka laitoit kaikki samalla tapaa paikolleen?
Ainut enää kuinka sammuttajan duunais sinne.
Magneettiventtiili taitaa olla helpoin. Mersujen diisselikoneissa (om601-2-3) on pakokaasunkierrätyksessä venttiili jota voit käyttää apuna. Venttiili aukeaa 12voltin virralla. Otat alipainepumpulta alipaineen venttiiliin, sähköt normaalisti virtalukolta ja jatkat alipaineletku venttiililtä sammutinkelloon. Kun venttiiliin tulee virta niin auto sammuu. Noita venttiileitä on sitten kuulemma kahenlaisia noissa pakokaasujärjestelmissä. Toiset aukeaa 12 voltilla ja toiset sulkeutuu 12 voltilla. Testaa että otat oikean. Mutta tuo laatikon toimiminen vaivaa nytLarva kirjoitti:Ei niitä paljo toisinkaan saa:D Toki puhalsin öljyputket, ainut mitä tein. Tua kuva tossa ylempänä laitoin plussaan kiinni mutta kokeilin ottaa irti niin toimi silti..Siekkinen kirjoitti:Vaikka laitoit kaikki samalla tapaa paikolleen?

W211 4.0 CDI / om628
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Erikoista. Roskaa ohjauskanavissa ehkäpä?Larva kirjoitti:Ei niitä paljo toisinkaan saa:D Toki puhalsin öljyputket, ainut mitä tein. Tua kuva tossa ylempänä laitoin plussaan kiinni mutta kokeilin ottaa irti niin toimi silti..Siekkinen kirjoitti:Vaikka laitoit kaikki samalla tapaa paikolleen?
Kaupan kassalla:
-Onko s-korttia?
-Ei ko mie oon mersumiehii.
W638 112CDI A4
Vitossa kaikki pitää ääntä paitsi torvi.
-Onko s-korttia?
W638 112CDI A4
Laatikon korjaaja ei löytänyt mitää vikaan, ja ei kyllä ölyputkissakaan mitään ollu, vähä ilmaa päästi niin tuli kaarella öljyä mitä sinne oli jääny..Mohmelo kirjoitti:Erikoista. Roskaa ohjauskanavissa ehkäpä?Larva kirjoitti:Ei niitä paljo toisinkaan saa:D Toki puhalsin öljyputket, ainut mitä tein. Tua kuva tossa ylempänä laitoin plussaan kiinni mutta kokeilin ottaa irti niin toimi silti..Siekkinen kirjoitti:Vaikka laitoit kaikki samalla tapaa paikolleen?
Olisiko pyhällä hengellä tekemistä tämän kanssa?Siekkinen kirjoitti:Magneettiventtiili taitaa olla helpoin. Mersujen diisselikoneissa (om601-2-3) on pakokaasunkierrätyksessä venttiili jota voit käyttää apuna. Venttiili aukeaa 12voltin virralla. Otat alipainepumpulta alipaineen venttiiliin, sähköt normaalisti virtalukolta ja jatkat alipaineletku venttiililtä sammutinkelloon. Kun venttiiliin tulee virta niin auto sammuu. Noita venttiileitä on sitten kuulemma kahenlaisia noissa pakokaasujärjestelmissä. Toiset aukeaa 12 voltilla ja toiset sulkeutuu 12 voltilla. Testaa että otat oikean. Mutta tuo laatikon toimiminen vaivaa nyt![]()

Mistä nuata nuata magneettiventtiiliä saa? Olen kuullut niistä käytettävänki mutta en tiä kylä mistä päin niitä voi hommata?
E: sori, en lukenut ajatuksella vissiin tuata.. No mun konees ny tuata ei ainakaan ole, pitäisi etsiä jostakin purkukoneesta?
Purkukoneesta joo. Ei varmasti maksa paljoa toisin kuin jossakin alan liikkeissä. Yksinkertaistan vielä tuon asennusidean. Venttiili päästää alipaineen alipainepumpulta tai jarrutehostimen putkelta sammutinkellolle kun siihen tulee 12 voltin jännite virtalukon kautta
osat ehkä kympin tai kaks. Vaihtoehto on sitten ostaa purkuautosta diisselin virtalukko ja laittaa alipainelinjat kulkemaan alipainepumpulta hyttiin ja virtalukon venttiilin kautta sammutinkellolle.

W211 4.0 CDI / om628
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Virtalukko olis tiedos mutta ei millään jaksaasi purkaa tuata sisustaa niin että sen saisi irti, toki se olisi se järkevin idea.. Laitan ny mietintämyssyyn kumman laitan..Siekkinen kirjoitti:Purkukoneesta joo. Ei varmasti maksa paljoa toisin kuin jossakin alan liikkeissä. Yksinkertaistan vielä tuon asennusidean. Venttiili päästää alipaineen alipainepumpulta tai jarrutehostimen putkelta sammutinkellolle kun siihen tulee 12 voltin jännite virtalukon kauttaosat ehkä kympin tai kaks. Vaihtoehto on sitten ostaa purkuautosta diisselin virtalukko ja laittaa alipainelinjat kulkemaan alipainepumpulta hyttiin ja virtalukon venttiilin kautta sammutinkellolle.

Kävi jo mielessä että samanlainen sammutus kuin vanhoissa raktoreissa, että pitää vetää voimallaJuhoK kirjoitti:laita vaijeri siihen sammuttimeen..

Tuosta koneen vaihdosta vielä.On olemassa semmonen laki pykälä että vuonna 1987 olikohan kesäkuu ja sen jälkeen rekisteröityyn autoon ei saa vaihtaa vanhempaa moottoria kun auto on!! tuli itellä eteen kun 5 vuotta sitten vaihdoin -87 maaliskussa rekisteröityyn autoon vm85 moottorin
Eipä sitä koneen vuosimallia taida mistään saada selville. Sanot vaan koneen olevan uudemmasta autosta.
W211 4.0 CDI / om628
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vaan jos katsuri vaatii siitä näytön, niin mites sitten suu pannaan?
Millä se sitten todistetaan jos luovuttaja-auton kori on vaikkapa romutettu?teppo21 kirjoitti:Vaan jos katsuri vaatii siitä näytön, niin mites sitten suu pannaan?
W211 4.0 CDI / om628
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Luovuttaja-auton rungonnnumerolla 

Jos sitä ei enää autosta nää eikä papereita ole jos moottori olis ostettu purkaamolta.teppo21 kirjoitti:Luovuttaja-auton rungonnnumerolla
W211 4.0 CDI / om628
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Todistustaakka taitaa levätä tässä tapauksessa asiakkaalla?
Joten jos ei voi osoittaa autoa josta moottori on, niin ei kelpaa.
:nocando:
Joten jos ei voi osoittaa autoa josta moottori on, niin ei kelpaa.
:nocando:
Jos moottori on vuoden -89 ja auto -90 . Moottori on sama vuosien -87 - -91 välillä (muistaakseni), niin mikä siinä suomen laissa muka sitte tuon estäisi.. Samalaisen koneen laittaa mutta eri vuosimallia vain.
Tuo sinun tapauksesi on vähän erilainen, ainaki käsittääkseni, alle -87 moottoria ei saa laittaa uudempaan autoon vaikka olisi samanlainen. Mutta taas tuo mun moottori on -89 eikä alle -87 joten sen voi laittaa uudempaan autoon, näin sen käsitin..
Mitä katsastusmies meinaa kun on hehkulle ja sammutukselle omat napit?:D Hehkulle oli pakko laittaa kun en jaksanut lukkopesää vaihtaa ja sammutukseen piti laittaa myös kun en löytänyt tähän hätään oikeanlaista magneettiventtiiliä ja se tarvi virtaa että se sammutti auton..
Tuo sinun tapauksesi on vähän erilainen, ainaki käsittääkseni, alle -87 moottoria ei saa laittaa uudempaan autoon vaikka olisi samanlainen. Mutta taas tuo mun moottori on -89 eikä alle -87 joten sen voi laittaa uudempaan autoon, näin sen käsitin..
Mitä katsastusmies meinaa kun on hehkulle ja sammutukselle omat napit?:D Hehkulle oli pakko laittaa kun en jaksanut lukkopesää vaihtaa ja sammutukseen piti laittaa myös kun en löytänyt tähän hätään oikeanlaista magneettiventtiiliä ja se tarvi virtaa että se sammutti auton..
Jos ne toimivat, ei katsastusmiehellä pitäisi olla asiaan mitään sanomista. Tuo hehkuhan ei sitten ole sellainen varuste josta katsastusmies muutenkaan korjauskehotuksia jakelisi jos auto lähtee käyntiin ilmankin.Larva kirjoitti: Mitä katsastusmies meinaa kun on hehkulle ja sammutukselle omat napit?:D Hehkulle oli pakko laittaa kun en jaksanut lukkopesää vaihtaa ja sammutukseen piti laittaa myös kun en löytänyt tähän hätään oikeanlaista magneettiventtiiliä ja se tarvi virtaa että se sammutti auton..
Kaupan kassalla:
-Onko s-korttia?
W638 112CDI A4
-Onko s-korttia?
W638 112CDI A4
Mistä saisin tietää om602 painon? Pitäisi tietää että onko se +20% painavampi että pitääkö vaihdella jousia/iskaria..
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M102_engine Tuolta löysin m102 eli 2.3 vuoteen -86 asti, yhtä paljo siinä ainaki on tehoja mitä mun tossa uudemmassa 2.3 (-90) mallissa. Eli kait se painoki on sitten suurinpiirteen se sama.
M102: 118kg
OM602: ?kg
Olen etsinyt haulla ja googlea käyttänyt mutta en vain ole löytänyt, olen yrittänyt löytää ettei tarvitsisi teitä vaivata mutta itse en vain löydä..
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M102_engine Tuolta löysin m102 eli 2.3 vuoteen -86 asti, yhtä paljo siinä ainaki on tehoja mitä mun tossa uudemmassa 2.3 (-90) mallissa. Eli kait se painoki on sitten suurinpiirteen se sama.
M102: 118kg
OM602: ?kg
Olen etsinyt haulla ja googlea käyttänyt mutta en vain ole löytänyt, olen yrittänyt löytää ettei tarvitsisi teitä vaivata mutta itse en vain löydä..
Mikä voisi olla vikana kun alipaine on poissa aluksi mutta sitten heräilee pikku hiljaa kun auto ollut käynnissä..? Olisiko jokin pieni vuoto jossain jota ei huomaa, mutta tyhjenee sitä kautte kun auto ei ole käynnissä, ja on niin olematon reikä että se ei poista alipainetta kokonaan käytöstä? moottori tilassa kaikki alipaine letkut tarkistettu ja ei pitäisi sieltä ainakaan vuotaa..
Ja haluaisin vastauksen tohon mun ylempäänkin kysymykseen..
Alipainepumpun mäntä voi olla väljä ja kestää vähän aikaa ennen kuin se saa paineen aikaan. Ja vuotoa voi olla vähän vaikka missä. Laatikon putket, valojen säätö..Larva kirjoitti:Mikä voisi olla vikana kun alipaine on poissa aluksi mutta sitten heräilee pikku hiljaa kun auto ollut käynnissä..? Olisiko jokin pieni vuoto jossain jota ei huomaa, mutta tyhjenee sitä kautte kun auto ei ole käynnissä, ja on niin olematon reikä että se ei poista alipainetta kokonaan käytöstä? moottori tilassa kaikki alipaine letkut tarkistettu ja ei pitäisi sieltä ainakaan vuotaa..
W211 4.0 CDI / om628
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
om602 paino oli muistaakseni 208 kiloa apulaitteiden kans. Sivua missä ol nää painot en kyllä löytäny enää.
Joo, täytyy käyrä varmistamas vielä veholta=) Tarkat painot.umppo kirjoitti:om602 paino oli muistaakseni 208 kiloa apulaitteiden kans. Sivua missä ol nää painot en kyllä löytäny enää.
Kertokaas poiijjat miks tua moottori täryttää niin maan p*rkeleesti. Tyhjäkäynnillä vain, ei sitten muuten täryytä. Ja sitten kun auto on ylämäkeen päin parkkeerattuna, jokseenkin niin että etupyörät on parikytä senttiä ylempänä kuin takapyörät niin se ei täryytä tyhjäkäynnillä ja käy niinku pitääkin. Mikä auttaisi tärytyksen poistamiseen?
Joko ilmaa liikkuu polttoainejärjestelmässä tai moottorin kumityyny on rikki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-