Juu. Pitää ny vähä kahtella että minkä levystä vannetta. Ehkä jotain 8.5" eteen ja 9.5" taakse.jukkis. kirjoitti:20-35 et:llä menee taakse ongelmitta 20et vaatii jo vähän mankelia jos campperit on säädetty. eteen 9.5" vaati jo kyllä mankelia, jollakin 20ET:llä se voisi suurimmillaan olla ettei ota olkavarteen kiinni. tuolla 20ET:llä se tulisi 9mm ulommas mitä minulla on 9" leveä ja se ei vielä ottanut kiinni.
Wobblerin C 250 Turbodiesel
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Mercedes - Benz
Instagram: jonivirkkala
Instagram: jonivirkkala
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
8,5" on edessä mielestäni aika hyvä eikä tartte kaariin koskea, taakse menee kyllä 10" melko heittämällä, foorumilla evolutionin w202 on 10x17 et-10 225/35 takana. Eli oikealla et luvulla pyörii kyllä nätisti kerran noinkin pienellä saatu pyörimään.
Jos löytyy mieleinen vannesetti 9,5 etuvanteella niin nätisti sekin sinne mahtuu,kaarien sisäkanttien mankelointi on simppeli juttu ja maalitkin säilyy kun annat osaavan kaverin tehdä.
Jos löytyy mieleinen vannesetti 9,5 etuvanteella niin nätisti sekin sinne mahtuu,kaarien sisäkanttien mankelointi on simppeli juttu ja maalitkin säilyy kun annat osaavan kaverin tehdä.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Nytten on tiedossa yhdet rh zw1 jotka luultavasti hommaan. Koossa: 17" eteen 8.5 ja taakse 9.5. Nytten vaan suunnittelemaan että minkälaista kumee päälle, että saa kunnon venytykset! 

Mercedes - Benz
Instagram: jonivirkkala
Instagram: jonivirkkala
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Oisko 215/45-17 eteen ja 245/40-17 taakse? Aika mieto venytys tosin, mutta vois olla aika sopiva.
S204
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
eteen 205/45 ja taakse 235/40 on mulla puoli tuumaa leveemmisä.
ja aika hyvä mun mielestä.
ja aika hyvä mun mielestä.
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Tänään tuli katsastettua mersu, kaikki muut toimi ja oli kunnossa paitsi edestä kuskinpuolen jousi oli ns.poikki, nyt kuukausi aikaa hommata uus jousi. Pitää tässä kevään tienoilla kyllä korkeussäädettävä alusta hommata..
E: Mitäs mieltä porukka on tästä, http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=448" onclick="window.open(this.href);return false; onko kellään kokemusta?
E: Mitäs mieltä porukka on tästä, http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=448" onclick="window.open(this.href);return false; onko kellään kokemusta?
Mercedes - Benz
Instagram: jonivirkkala
Instagram: jonivirkkala
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Pitäis tuota alustaa vähän alkaa suunnittelemaan että minkälaisen ostaisi.
Auto pitää saada aika kenttää ku alle tulee tollaset huulivanteet ni haluan että kaaret myötäilee vannetta/rengasta
En tuhlaa alustaan älyttömää määrää rahaa, mutta ei nyt ehkä mitään halvintakaan vaihtoehtoo.
Minkälaisia ideoita teillä on? saa laittaa linkkiä, ym.
Auto pitää saada aika kenttää ku alle tulee tollaset huulivanteet ni haluan että kaaret myötäilee vannetta/rengasta
En tuhlaa alustaan älyttömää määrää rahaa, mutta ei nyt ehkä mitään halvintakaan vaihtoehtoo.
Minkälaisia ideoita teillä on? saa laittaa linkkiä, ym.
Mercedes - Benz
Instagram: jonivirkkala
Instagram: jonivirkkala
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Hyväksi on todettu yleensä eibachin jouset ja bilstein sprint iskarit.
Itellä koni sport alustasarja,tyytyväinen olen ja säädettävät iskunvaimentimet plussaa,myös erittäin mukava mutta jämäkkä.
Halvimmalla pääsee ku leikkaa vakiojousista pari kierrosta tai jostain halvoista madallusjousista lyhentelee sopivan,toki ei ajettavuuden kannalta paras vaihtoehto.
Itellä koni sport alustasarja,tyytyväinen olen ja säädettävät iskunvaimentimet plussaa,myös erittäin mukava mutta jämäkkä.

Halvimmalla pääsee ku leikkaa vakiojousista pari kierrosta tai jostain halvoista madallusjousista lyhentelee sopivan,toki ei ajettavuuden kannalta paras vaihtoehto.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Loppusyksystä vaihdoin alle eibachin pro-kitit koska oli mun makuun liika pintakova. Toki paljon jämäkämpi kovassa ajossa kun nuo eibachit.
Jos tarkoitus on saada auto tonttiin niin sitten jotain HR alustaa alle, saksasta saa pakettina aika edulisesti. Kannattaa katsella tarjontaa vaikka saksan ebaystä


-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Ei oo tullu vähäänaikaan tänne kirjoteltua. Nyt on itellä kortti taskussa, ja päässy tohon mersun makuun. Mersu on kyllä hirveen hyvä ajaa, kulkee suoraan ja tuntuu käännöksissä/mutkissa sopivan jämäkältä ja kääntösäde on suuri. Ihan hyvin tuo turbodiesel myös liikahtaa.
Huomenna paikalliseen autohuoltoon vaihatuttaan jousi ja takajarruletkut, nii menee sit katsastuksesta läpi.
Olen katsonut tuota TA-Technix korkeussäädettävä coil-over alustasarjaa mersuun, oisko kannattava? ottaen huomioon että opiskelijan tienesteillä ei mitään kalleinta laiteta.
Huomenna paikalliseen autohuoltoon vaihatuttaan jousi ja takajarruletkut, nii menee sit katsastuksesta läpi.
Olen katsonut tuota TA-Technix korkeussäädettävä coil-over alustasarjaa mersuun, oisko kannattava? ottaen huomioon että opiskelijan tienesteillä ei mitään kalleinta laiteta.

Mercedes - Benz
Instagram: jonivirkkala
Instagram: jonivirkkala
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Moro. Ainakin Bimmereissä noi TA-Technix korkeussäädettävät alustat on todettu hinta/laatu suhteelta loistaviks. Itelläki on e39:n bemarin alla kyseinen alusta, ja hyvin pelaa
Itellä oli myös TA-Technix iskarit W201 alla reilulla madalluksella ja pelas hyvin kesällä/talvella.
Ei oi hireveen hintanen kyl mersuunkaan toi alusta: http://kauppa.fabix.fi/technix-korkeuss ... -3833.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Itellä oli myös TA-Technix iskarit W201 alla reilulla madalluksella ja pelas hyvin kesällä/talvella.
Ei oi hireveen hintanen kyl mersuunkaan toi alusta: http://kauppa.fabix.fi/technix-korkeuss ... -3833.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Osta eibachin jouset, mersun jousipuristin ja kaiken paksuisia jousikumeja. Jotenkin ei näytä järkevältä tuo säätösysteemi.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Tänään tuli vanteet, käytetyt RH ZW1 8.5" ja 9.5", 17". Kumeina 215/45/17 - 225/45/17.
Kuvat kertokoon loput:



Pitää sovitella vanteita joku päivä alle, sitte näkee paljon autoo voi pudottaa, ym. Kuvia sitten lisää!
Kuvat kertokoon loput:



Pitää sovitella vanteita joku päivä alle, sitte näkee paljon autoo voi pudottaa, ym. Kuvia sitten lisää!

Mercedes - Benz
Instagram: jonivirkkala
Instagram: jonivirkkala
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Onnittelut hienosta vanne valinnastaWobbler kirjoitti:Tänään tuli vanteet, käytetyt RH ZW1 8.5" ja 9.5", 17". Kumeina 215/45/17 - 225/45/17.
Kuvat kertokoon loput:
http://i772.photobucket.com/albums/yy8/Wobblerxxx/vanteet3.jpg
http://i772.photobucket.com/albums/yy8/Wobblerxxx/vanteet2.jpg
http://i772.photobucket.com/albums/yy8/Wobblerxxx/vanteet1.jpg
Pitää sovitella vanteita joku päivä alle, sitte näkee paljon autoo voi pudottaa, ym. Kuvia sitten lisää!

"Jos tekisimme päätöksiä pelkällä järjellä, kaikki Suomessa ajaisivat saksalaisvalmisteisilla autoilla."-Tiede 5/2012
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Sopii varmasti autoos noi vanteet. Sovituskuvaa odotellessa! 

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Onpas hienot vanteet, jotka ostit kaveriltani, oliko elmukelmua liikaa laitettu?? T: apupakkaaja 

http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
http://www.minunauto.com/auto/24871
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Hyvin oli pakattu, pääasia ettei kuljetuksessa tullu mitään jälkiä!
Sovitin tuossa perjantaina aamulla takavannetta, oli niin kiire aamulla lähtee kaverinkaa käymään autopurkaamo erikksonilla ni ei kerenny ku hätäseen sovittaa. Autopurkaamolta ei lähtenyt mitään mukaan, lähdin hakemaan sieltä vaihdekepin nuppia (manuaali, Elegance), ym, pientä. Ja voihan siellä samalla jotakin löytöjä tehdä. Kaveri kyllä löysi bemariinsa kaikki mitä tarvitsi, ettei kuitenkaa aivan turha reissu ollut.
Vanteet passas hyvin taakse. Kehä tulee kaaresta ulos 11mm pitää varmaan vielä jokku pienet spacerit sorvata väliin, näyttäähän tuo vielä tyhmältä ku on niin maasturi.. Kaipaa alustasarjaa!
Mutta tuossa muutama kuva:

Yleiskuva:

Leveys eroo, oikealla talvirengas:



Sovitin tuossa perjantaina aamulla takavannetta, oli niin kiire aamulla lähtee kaverinkaa käymään autopurkaamo erikksonilla ni ei kerenny ku hätäseen sovittaa. Autopurkaamolta ei lähtenyt mitään mukaan, lähdin hakemaan sieltä vaihdekepin nuppia (manuaali, Elegance), ym, pientä. Ja voihan siellä samalla jotakin löytöjä tehdä. Kaveri kyllä löysi bemariinsa kaikki mitä tarvitsi, ettei kuitenkaa aivan turha reissu ollut.
Vanteet passas hyvin taakse. Kehä tulee kaaresta ulos 11mm pitää varmaan vielä jokku pienet spacerit sorvata väliin, näyttäähän tuo vielä tyhmältä ku on niin maasturi.. Kaipaa alustasarjaa!


Yleiskuva:

Leveys eroo, oikealla talvirengas:


Mercedes - Benz
Instagram: jonivirkkala
Instagram: jonivirkkala
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Toi saattaa sujahtaa täydellisesti kaareen ku madallat ja tulee camberia,mahtuu joustamaankin
Hienot vanteet on! Ite en lähtis väkisin vääntämään vanteita ulos korista vaikka se "muotia" onkin. Nätisti vanteen/renkaan reuna kaaren tasalle madalluksella ni olis lähes täydellinen 


W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
On just sopusuhtaisen näkönen noin, toki poislukien korkeus. Vanne tulee just sopivasti kaarelle ja venytyskin on "mukavuusalueella" ettei mee överiksi. Ei tosiaan kannata vielä alkaa kikkailemaan avaruuslevyjen kanssa ennen kuin olet saanut alustan sopivaan mataluuteen. Äläkä siinäkään vedä överiksi! 

S204
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Mersulle ei ole nyt tullu mitään ihmeempiä muutoksia, tilasin kristalli kylkivilkut mutta eilen ei kiinni menny kun sovittelin?
Vahvistimen ja subbarin sain eilen myös kunnon säätöihin. Seuraava isompi hanke on alusta, sen jälkeen pitäis auto myllyttää että sais ton pinnan blingaan.
Mihin muutes ootte näissä liittäny ahtopainemittarin, oisko jollakin jotain kuvaa tai muuten vain vois kertoa?
Päivittelen ja laitan kuvia ku jotain uutta tapahtuu!
E: Onko teillä ideoita / ohjeita että saisko tuohon w202 tekniikkaan kotikonstein jotain pientä piristystä? Moottori: 605.960, Turbo: Vakio Garret.

Mihin muutes ootte näissä liittäny ahtopainemittarin, oisko jollakin jotain kuvaa tai muuten vain vois kertoa?
Päivittelen ja laitan kuvia ku jotain uutta tapahtuu!
E: Onko teillä ideoita / ohjeita että saisko tuohon w202 tekniikkaan kotikonstein jotain pientä piristystä? Moottori: 605.960, Turbo: Vakio Garret.
Mercedes - Benz
Instagram: jonivirkkala
Instagram: jonivirkkala
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
om606sen ahdin ja uus ohjelma niin muuttuu jo kummasti
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Tuolla tekniikan puolella on om606 evry mod ja siellä on myös om605 ohjeita evryyn.Wobbler kirjoitti: E: Onko teillä ideoita / ohjeita että saisko tuohon w202 tekniikkaan kotikonstein jotain pientä piristystä? Moottori: 605.960, Turbo: Vakio Garret.
om606 evry mod
Lisäksi mesellä on:
c250turbodieseliin EVRY!? Toimii!! Jossa toimintaa demostroitu videollakin

"Jos tekisimme päätöksiä pelkällä järjellä, kaikki Suomessa ajaisivat saksalaisvalmisteisilla autoilla."-Tiede 5/2012
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Vaikutus näkyy videolla mutta ompahan harvinaisen laiska. Jotain vikaa täytyy olla, 250 vaparikin menee 60-100 yhtä "nopeesti"
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Ahtopainemittarin saat siihen letkuun mikä menee imusarjalta ahtopainetunnistimelle. Kyllä evryllä ja 606 ahtimella jo aika kivasti saa potkua. Yli 200 hepan menee varmasti sopivalla vastuksella. Kaverilla on nuo omassa sedanissaan paikollaan ja kyllä se on ihan eri auto vakioon verrattuna. Kytkin luistaa 3,4 ja 5 vaihteilla kunnon kiihytyksessä 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Lähinnä tarkoitinkin sitä savutus videota, joka löytyy samalta youtube kanavalta. Jos luit kyseistä ketjua, niin pumpun ajoitus oli autossa pielessä.S202 kirjoitti:Vaikutus näkyy videolla mutta ompahan harvinaisen laiska. Jotain vikaa täytyy olla, 250 vaparikin menee 60-100 yhtä "nopeesti"
"Jos tekisimme päätöksiä pelkällä järjellä, kaikki Suomessa ajaisivat saksalaisvalmisteisilla autoilla."-Tiede 5/2012
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Nyt on vapaavirtaussuodatin ja huohotinsäiliö laitettu kiinni. Kuvaa tulee ku kerkeen ottaa.
Voiko olla mahollista että tuo ahtais 1,2-1,3bar?
Kyllä niitä imuääniä tuli ku suodattimen laitto, kuulostaa jotenki härskiltä!
Suunnitelmana että kesällä sit lastuttais mersun.
Voiko olla mahollista että tuo ahtais 1,2-1,3bar?
Kyllä niitä imuääniä tuli ku suodattimen laitto, kuulostaa jotenki härskiltä!

Suunnitelmana että kesällä sit lastuttais mersun.
Mercedes - Benz
Instagram: jonivirkkala
Instagram: jonivirkkala
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Oma mersu ahtaa ainakin 1.2 autogaugen mittarin mukaan. Videoo kehiin että kuulee millaset äänet tuli. Itekkin miettiny tota suodattimen laittamista
Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel
Joo videoo vois laittaa, kattoo jos huomenna jaksaa kuvata. 

Mercedes - Benz
Instagram: jonivirkkala
Instagram: jonivirkkala