Wobblerin C 250 Turbodiesel

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

jukkis. kirjoitti:20-35 et:llä menee taakse ongelmitta 20et vaatii jo vähän mankelia jos campperit on säädetty. eteen 9.5" vaati jo kyllä mankelia, jollakin 20ET:llä se voisi suurimmillaan olla ettei ota olkavarteen kiinni. tuolla 20ET:llä se tulisi 9mm ulommas mitä minulla on 9" leveä ja se ei vielä ottanut kiinni.
Juu. Pitää ny vähä kahtella että minkä levystä vannetta. Ehkä jotain 8.5" eteen ja 9.5" taakse.
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 927
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja -230k- »

8,5" on edessä mielestäni aika hyvä eikä tartte kaariin koskea, taakse menee kyllä 10" melko heittämällä, foorumilla evolutionin w202 on 10x17 et-10 225/35 takana. Eli oikealla et luvulla pyörii kyllä nätisti kerran noinkin pienellä saatu pyörimään.

Jos löytyy mieleinen vannesetti 9,5 etuvanteella niin nätisti sekin sinne mahtuu,kaarien sisäkanttien mankelointi on simppeli juttu ja maalitkin säilyy kun annat osaavan kaverin tehdä.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Nytten on tiedossa yhdet rh zw1 jotka luultavasti hommaan. Koossa: 17" eteen 8.5 ja taakse 9.5. Nytten vaan suunnittelemaan että minkälaista kumee päälle, että saa kunnon venytykset! :wink:
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Oisko 215/45-17 eteen ja 245/40-17 taakse? Aika mieto venytys tosin, mutta vois olla aika sopiva.
S204
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5519
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tollaset renkaat minä laittaisin
S124 300TE
W124 300D
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

eteen 205/45 ja taakse 235/40 on mulla puoli tuumaa leveemmisä.
ja aika hyvä mun mielestä.
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Tänään tuli katsastettua mersu, kaikki muut toimi ja oli kunnossa paitsi edestä kuskinpuolen jousi oli ns.poikki, nyt kuukausi aikaa hommata uus jousi. Pitää tässä kevään tienoilla kyllä korkeussäädettävä alusta hommata..

E: Mitäs mieltä porukka on tästä, http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=448" onclick="window.open(this.href);return false; onko kellään kokemusta?
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Pitäis tuota alustaa vähän alkaa suunnittelemaan että minkälaisen ostaisi.

Auto pitää saada aika kenttää ku alle tulee tollaset huulivanteet ni haluan että kaaret myötäilee vannetta/rengasta
En tuhlaa alustaan älyttömää määrää rahaa, mutta ei nyt ehkä mitään halvintakaan vaihtoehtoo.

Minkälaisia ideoita teillä on? saa laittaa linkkiä, ym.
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 927
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Hyväksi on todettu yleensä eibachin jouset ja bilstein sprint iskarit.
Itellä koni sport alustasarja,tyytyväinen olen ja säädettävät iskunvaimentimet plussaa,myös erittäin mukava mutta jämäkkä. :thumbup:
Halvimmalla pääsee ku leikkaa vakiojousista pari kierrosta tai jostain halvoista madallusjousista lyhentelee sopivan,toki ei ajettavuuden kannalta paras vaihtoehto.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Jolle »

:thumbup: Mulla oli viime kesän alusta mallia alkuperäiset taksijouset (vahvistetut) joista nappasin edestä kierroksen pois ja takaa 1,5 kiekkaa.
Loppusyksystä vaihdoin alle eibachin pro-kitit koska oli mun makuun liika pintakova. Toki paljon jämäkämpi kovassa ajossa kun nuo eibachit.
Jos tarkoitus on saada auto tonttiin niin sitten jotain HR alustaa alle, saksasta saa pakettina aika edulisesti. Kannattaa katsella tarjontaa vaikka saksan ebaystä :) Nuo pelkät Hr jousethan ei paljoa maksa :thumbup:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Ei oo tullu vähäänaikaan tänne kirjoteltua. Nyt on itellä kortti taskussa, ja päässy tohon mersun makuun. Mersu on kyllä hirveen hyvä ajaa, kulkee suoraan ja tuntuu käännöksissä/mutkissa sopivan jämäkältä ja kääntösäde on suuri. Ihan hyvin tuo turbodiesel myös liikahtaa.

Huomenna paikalliseen autohuoltoon vaihatuttaan jousi ja takajarruletkut, nii menee sit katsastuksesta läpi.

Olen katsonut tuota TA-Technix korkeussäädettävä coil-over alustasarjaa mersuun, oisko kannattava? ottaen huomioon että opiskelijan tienesteillä ei mitään kalleinta laiteta. :D
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja tenzo »

Moro. Ainakin Bimmereissä noi TA-Technix korkeussäädettävät alustat on todettu hinta/laatu suhteelta loistaviks. Itelläki on e39:n bemarin alla kyseinen alusta, ja hyvin pelaa :wink:
Itellä oli myös TA-Technix iskarit W201 alla reilulla madalluksella ja pelas hyvin kesällä/talvella.

Ei oi hireveen hintanen kyl mersuunkaan toi alusta: http://kauppa.fabix.fi/technix-korkeuss ... -3833.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5519
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja S202 »

Osta eibachin jouset, mersun jousipuristin ja kaiken paksuisia jousikumeja. Jotenkin ei näytä järkevältä tuo säätösysteemi.
S124 300TE
W124 300D
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Tänään tuli vanteet, käytetyt RH ZW1 8.5" ja 9.5", 17". Kumeina 215/45/17 - 225/45/17.

Kuvat kertokoon loput:

Kuva
Kuva
Kuva

Pitää sovitella vanteita joku päivä alle, sitte näkee paljon autoo voi pudottaa, ym. Kuvia sitten lisää! :P
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
aleksin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 01.05.2011 20:06

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja aleksin »

Wobbler kirjoitti:Tänään tuli vanteet, käytetyt RH ZW1 8.5" ja 9.5", 17". Kumeina 215/45/17 - 225/45/17.

Kuvat kertokoon loput:

http://i772.photobucket.com/albums/yy8/Wobblerxxx/vanteet3.jpg
http://i772.photobucket.com/albums/yy8/Wobblerxxx/vanteet2.jpg
http://i772.photobucket.com/albums/yy8/Wobblerxxx/vanteet1.jpg


Pitää sovitella vanteita joku päivä alle, sitte näkee paljon autoo voi pudottaa, ym. Kuvia sitten lisää! :P
Onnittelut hienosta vanne valinnasta :thumbup: Millä et:llä vanteet?
"Jos tekisimme päätöksiä pelkällä järjellä, kaikki Suomessa ajaisivat saksalaisvalmisteisilla autoilla."-Tiede 5/2012
Zamppa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ke 26.11.2008 10:00
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Zamppa- »

Sopii varmasti autoos noi vanteet. Sovituskuvaa odotellessa! :twisted:
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Onpas hienot vanteet, jotka ostit kaveriltani, oliko elmukelmua liikaa laitettu?? T: apupakkaaja :D
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Hyvin oli pakattu, pääasia ettei kuljetuksessa tullu mitään jälkiä! :thumbup:

Sovitin tuossa perjantaina aamulla takavannetta, oli niin kiire aamulla lähtee kaverinkaa käymään autopurkaamo erikksonilla ni ei kerenny ku hätäseen sovittaa. Autopurkaamolta ei lähtenyt mitään mukaan, lähdin hakemaan sieltä vaihdekepin nuppia (manuaali, Elegance), ym, pientä. Ja voihan siellä samalla jotakin löytöjä tehdä. Kaveri kyllä löysi bemariinsa kaikki mitä tarvitsi, ettei kuitenkaa aivan turha reissu ollut.

Vanteet passas hyvin taakse. Kehä tulee kaaresta ulos 11mm pitää varmaan vielä jokku pienet spacerit sorvata väliin, näyttäähän tuo vielä tyhmältä ku on niin maasturi.. Kaipaa alustasarjaa! :twisted: Mutta tuossa muutama kuva:

Kuva

Yleiskuva:
Kuva

Leveys eroo, oikealla talvirengas:
Kuva

Kuva
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 927
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Toi saattaa sujahtaa täydellisesti kaareen ku madallat ja tulee camberia,mahtuu joustamaankin :) Hienot vanteet on! Ite en lähtis väkisin vääntämään vanteita ulos korista vaikka se "muotia" onkin. Nätisti vanteen/renkaan reuna kaaren tasalle madalluksella ni olis lähes täydellinen :thumbup:
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Jonze »

On just sopusuhtaisen näkönen noin, toki poislukien korkeus. Vanne tulee just sopivasti kaarelle ja venytyskin on "mukavuusalueella" ettei mee överiksi. Ei tosiaan kannata vielä alkaa kikkailemaan avaruuslevyjen kanssa ennen kuin olet saanut alustan sopivaan mataluuteen. Äläkä siinäkään vedä överiksi! :D
S204
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Mersulle ei ole nyt tullu mitään ihmeempiä muutoksia, tilasin kristalli kylkivilkut mutta eilen ei kiinni menny kun sovittelin? :crazy: Vahvistimen ja subbarin sain eilen myös kunnon säätöihin. Seuraava isompi hanke on alusta, sen jälkeen pitäis auto myllyttää että sais ton pinnan blingaan.

Mihin muutes ootte näissä liittäny ahtopainemittarin, oisko jollakin jotain kuvaa tai muuten vain vois kertoa?

Päivittelen ja laitan kuvia ku jotain uutta tapahtuu!

E: Onko teillä ideoita / ohjeita että saisko tuohon w202 tekniikkaan kotikonstein jotain pientä piristystä? Moottori: 605.960, Turbo: Vakio Garret.
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

om606sen ahdin ja uus ohjelma niin muuttuu jo kummasti
aleksin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 01.05.2011 20:06

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja aleksin »

Wobbler kirjoitti: E: Onko teillä ideoita / ohjeita että saisko tuohon w202 tekniikkaan kotikonstein jotain pientä piristystä? Moottori: 605.960, Turbo: Vakio Garret.
Tuolla tekniikan puolella on om606 evry mod ja siellä on myös om605 ohjeita evryyn.
om606 evry mod
Lisäksi mesellä on:
c250turbodieseliin EVRY!? Toimii!! Jossa toimintaa demostroitu videollakin :wink:
"Jos tekisimme päätöksiä pelkällä järjellä, kaikki Suomessa ajaisivat saksalaisvalmisteisilla autoilla."-Tiede 5/2012
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5519
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja S202 »

Vaikutus näkyy videolla mutta ompahan harvinaisen laiska. Jotain vikaa täytyy olla, 250 vaparikin menee 60-100 yhtä "nopeesti"
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ahtopainemittarin saat siihen letkuun mikä menee imusarjalta ahtopainetunnistimelle. Kyllä evryllä ja 606 ahtimella jo aika kivasti saa potkua. Yli 200 hepan menee varmasti sopivalla vastuksella. Kaverilla on nuo omassa sedanissaan paikollaan ja kyllä se on ihan eri auto vakioon verrattuna. Kytkin luistaa 3,4 ja 5 vaihteilla kunnon kiihytyksessä :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
aleksin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 01.05.2011 20:06

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja aleksin »

S202 kirjoitti:Vaikutus näkyy videolla mutta ompahan harvinaisen laiska. Jotain vikaa täytyy olla, 250 vaparikin menee 60-100 yhtä "nopeesti"
Lähinnä tarkoitinkin sitä savutus videota, joka löytyy samalta youtube kanavalta. Jos luit kyseistä ketjua, niin pumpun ajoitus oli autossa pielessä.
"Jos tekisimme päätöksiä pelkällä järjellä, kaikki Suomessa ajaisivat saksalaisvalmisteisilla autoilla."-Tiede 5/2012
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Nyt on vapaavirtaussuodatin ja huohotinsäiliö laitettu kiinni. Kuvaa tulee ku kerkeen ottaa.
Voiko olla mahollista että tuo ahtais 1,2-1,3bar?

Kyllä niitä imuääniä tuli ku suodattimen laitto, kuulostaa jotenki härskiltä! :P
Suunnitelmana että kesällä sit lastuttais mersun.
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
Zamppa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ke 26.11.2008 10:00
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Zamppa- »

Oma mersu ahtaa ainakin 1.2 autogaugen mittarin mukaan. Videoo kehiin että kuulee millaset äänet tuli. Itekkin miettiny tota suodattimen laittamista
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Joo videoo vois laittaa, kattoo jos huomenna jaksaa kuvata. :)
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
Vastaa Viestiin