Huh, 600SLSL666 kirjoitti:Jep, seurantaa seuraa. Joko tähän topikkiin tai tarvittaessa uuteen. Huomenna taas kerätään lisää kokemuksia.
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Huh, 600SLSL666 kirjoitti:Jep, seurantaa seuraa. Joko tähän topikkiin tai tarvittaessa uuteen. Huomenna taas kerätään lisää kokemuksia.
Lausuntoni oli ihan esteettinen. Ymmärrän toki, että autoa on nostettava, jos se on tarpeen käytön kannalta. Itselläni on melko madallettu harrasteauto, joka ottaa kiinni myös hidasteissa reippaammin ajettaessa, ja jota on vaikea saada katsastuksessa rampille. Tärkeintä on, että itse pitää autosta ja siitä, miltä se näyttää. Autossani on myös valkoiset parisenttiä paksut matot, joihin Vaimoni ja Tyttöni voivat upottaa varpaansa, siis pestyt ja puhtaat jalatE38 kirjoitti:en ymmärrä mikä hinku joillakin tyypeillä on puolustella madallusta, jos se tekee autosta käytännössä liikuntakyvyttömänhankkii sitten sellaisen näyttelyauton erikseen, jos auton pitää maata paikallaan, kuin rikkinäisen citikan...
[/quote]Huh, 600SL. Kelpaisi..
Oliko muuten Salossa myynnissä? Jos, niin ainakin kuvien perusteella poikkeuksellisen siistin näköinen. Odotamme malttamattomana lisätietoa ja -kuvia.
Hieno peli!SL666 kirjoitti:600:nen malli on myös herättänyt ilmeistä ihmetystä kaveripiirissä eli hupia on siitäkin riittänyt. Korkeat käyttökulut alkavat tulla esille kun otin liikennevakuutuksen. Pohjolan järjestelmässä ei edes ollut valmiina hintaa vaan kehoitus "ota yhteys vakuutusarvioitsijaan". Konttoristi soitti sai hinnan 970 EUR/v (0 bonuksilla). Vaihdoin melkoisen nopeasti bonukset Mersun vakuutukseen.
Saanko kysyä minkä ikäinen olet ja millä paikkakunnalla sijaitset?SL666 kirjoitti:Korkeat käyttökulut alkavat tulla esille kun otin liikennevakuutuksen. Pohjolan järjestelmässä ei edes ollut valmiina hintaa vaan kehoitus "ota yhteys vakuutusarvioitsijaan". Konttoristi soitti sai hinnan 970 EUR/v (0 bonuksilla).
Taitaapa olla vaan patterit hiipumassa avaimesta.E38 kirjoitti:Olen ajellut vain parina iltana Mesellä ja ihmetystä herättää ovessa olevat valot (vihreä ja punainen, samat jotka löytyy sisällä olevasta peruutuspeilistä), ne palavat kun suljen ovet ja aktivoin varashälyyttimen. Eli kuinka kauan valojen kuuluu palaa? Nyt ne vilkkuvat nyt n 30s, eli normaalia vai koittaako auto kertoa jotain?
muutaman kympihän (alle 100 € kuitenkin) tuo vain on kalliimpi, mitä esim. omasta 300E:stä (-89 mallinen 500 €:n ruoskaSL666 kirjoitti:Korkeat käyttökulut alkavat tulla esille kun otin liikennevakuutuksen. Pohjolan järjestelmässä ei edes ollut valmiina hintaa vaan kehoitus "ota yhteys vakuutusarvioitsijaan". Konttoristi soitti sai hinnan 970 EUR/v (0 bonuksilla).
Ok, pitää vaihtaa uusi.Jonze kirjoitti:Taitaapa olla vaan patterit hiipumassa avaimesta.E38 kirjoitti:Olen ajellut vain parina iltana Mesellä ja ihmetystä herättää ovessa olevat valot (vihreä ja punainen, samat jotka löytyy sisällä olevasta peruutuspeilistä), ne palavat kun suljen ovet ja aktivoin varashälyyttimen. Eli kuinka kauan valojen kuuluu palaa? Nyt ne vilkkuvat nyt n 30s, eli normaalia vai koittaako auto kertoa jotain?
Joo kääntösäde on yksi pienimmistä mitä on vastaan tullut! Olin tietoinen, että MB:n ohjaus ei palauta samalla tavalla kuten esim BMW:n ja se tekee nurkka-ajon vähän työlääksi. Minulla alusta toimii mutkissa ihan ok (tämän painoiseksi autoksi) ja tähän vaikuttaa tietysti tontitus ja 235/275 leveät renkaat. Ei tätä kuitenkaan voi ihan urheiluautoksi kutsua vaan enemmänkin ollaan pätevällä GT osastolla.SL666 kirjoitti: Kääntösäde on hyvä mutta ohjaus ei ihan kehuja saa, en kuitenkaan halua moittia koska voi olla kyse tottumisesta. Joka tapauksessa kaupunkiajossa ohjaus on hieman raskas ja palauttaa laiskasti. Mutkatiellä ohjaus on jollain tapaa kulmikas ja vaatii tarkaa ohjaamista. Välillä mutka meinaa mennä leveäksi ja toisinaan taas leikaa sisälle. Ominaisuus on lievä ja ei edes ole häirinnyt. Osasyynä lienee myös huonot ja vanhat renkaat jotka tulen uusimaan ensi kesänä.
Harrasteautoon liittyy myös aina ulkonäkö, mielikuva ja mielipiteet. On autoja jotka ovat "järkiostoksia" eli kestäviä, halvat huoltokustannukset ja hyvä jälleenmyyngti arvo... Niillä on paikkansa ja annan täyden tunnustuksen niiden omistajille: auto on aina auto totaaliselle petroolipäälle. Itselleni on tuonnut suurta hupia miten Mersu jakaa mielipiteitä laidasta laitaan: on haukuttu, ehdotettu mielenterveyspalveluita, kehuttu ja ihasteltu. Mercedes Benz ja 600SL herättävävät tunteita ja se on minulle autossa kiinnostava ja tärkeäkin ominaisuus. Ulkonäkö on on kerännyt kehuja, usein on luultu paljon uudemmaksi kuin -93. Erityisesti kovakatto päällä SL on hyvän näköinen.
SL oli tutkittavana ja valittelin Rollelle myös saman tapaisista oireista: Maantiellä auto vaeltaa ja käytös on mielestäni rauhatonta. Samalla tutkittiin alustaa natinöistä / rutinoista joista kirjoitin aikasemmin. Vaihtoon meni edestä molemmat alapallonivelet ja kallistuksen vakaajan päät. Apusimpukkaa kiristettiin ja ajo/pääsimpukkaa säädettiin. Täkapää hoitui pelkällä nivelien rasvauksella. Hinta kokonaisuudessaan 250€.SL666 kirjoitti: Mutkatiellä ohjaus on jollain tapaa kulmikas ja vaatii tarkaa ohjaamista. Välillä mutka meinaa mennä leveäksi ja toisinaan taas leikaa sisälle. Ominaisuus on lievä ja ei edes ole häirinnyt.
Alapallot oli Merteilistä: http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/view/992/22/8 En tiedä missä vuosimallissa pallot tuli kiinteiksi alatukivarsien kanssa? Noissa ilmoitetaan vm 89-01 ja hinta päätä huimaavat 22€/kpljens kirjoitti:Toi apusimpukan kiristys minua ihmetyttää, kun se ei kait ole kiristettävää mallia
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-R129-3 ... 90&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
(kaksi kumia joihin on vulkanoitu holkit ja pitkä pultti ) ja onko tuon ikäisessä alapallot vaihdettavaa mallia, meinaan mulla piti vaihtaa alatukivarretkin kun alapallot ovat kiinteät
Ihan näin ohimennen muistuu tästä mieleeni, kun kolme vuotta sitten oma SL oli Veholla huollossa vuotavan ohjausvaihde/simpukan takia. Olivat vaihdattamassa koko simpukkaa ja uusi maksoi Saksasta tilattuna 3000 euroa + työt vielä päälle. Lopulta vein auton Rollelle, laitettiin korjaussarja ja maksoi töineen 500 euroa.E38 kirjoitti:Alapallot oli Merteilistä: http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/view/992/22/8 En tiedä missä vuosimallissa pallot tuli kiinteiksi alatukivarsien kanssa? Noissa ilmoitetaan vm 89-01 ja hinta päätä huimaavat 22€/kpljens kirjoitti:Toi apusimpukan kiristys minua ihmetyttää, kun se ei kait ole kiristettävää mallia
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-R129-3 ... 90&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
(kaksi kumia joihin on vulkanoitu holkit ja pitkä pultti ) ja onko tuon ikäisessä alapallot vaihdettavaa mallia, meinaan mulla piti vaihtaa alatukivarretkin kun alapallot ovat kiinteät
Apusimpukasta: Vehon marmoritiskillä sanottiin, että joo tarvii koko apusimpukka vaihtaa ja lasku osastoa €€€€. Rollelle kun menin ne se kerto suoraan, että sitä voi kiristää ja jos se ei auta niin sitten laitetaan korjaussarja.
Hyvin on pätenyt nuo Mercefreakenin lukemat.Tenox kirjoitti:Kiitoksia! Paljonkohan todellisuus eroaa noista n. 10l / 100km matka-ajossa ja 16l/100km kaupungissa arvoista.