om606 ei pyöri
Re: om606 ei pyöri
Sama kävi itsellä mielessä mutta mites käy kun vaihdat öljyt koneeseen niin onhan silloinkin imuputki valunut tyhjäksi.
Pää asia että pumpussa on edes vähän öljyä koska jos laitat uuden pumpun ja kuivana kasaat niin tekee just tuon kun Mika .T kertoi ja tossa moottorissa on kyllä ollut öljyä pumpussa jos nyt ei ole mitään polttoöljy pesua tehty
Pää asia että pumpussa on edes vähän öljyä koska jos laitat uuden pumpun ja kuivana kasaat niin tekee just tuon kun Mika .T kertoi ja tossa moottorissa on kyllä ollut öljyä pumpussa jos nyt ei ole mitään polttoöljy pesua tehty
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: om606 ei pyöri
no ennen remonttia oon pitäny kyllä huolen että öljypinta ei o menny alle alarajan missään vaihees hetkeksikään.tiivisteliimaa laitettiin kaveriksi normitiivisteelle,että olisko sitä sitte sieltä päässy öljynkiertoon ja tukkinu jotain?sitä täs ny on kans mietitty,toki sen annettiin hyvin olla ja jähmettyä n.15-16h ennenku öljyt laitettiin koneeseen.on tullu myös mietittyä että käynnistysongelmia on ollu viime talvena,vaikka on akku ollu täys niin ei oo jaksanu pyörittää kunnolla ja kyllähän tuollasen terveen koneen ny tietääkseni pitääs lähtiä käyntiin vaikka minkälaases pakkases,toissatalvena vielä lähti vaan eipä nyt kuluneena talvena lähteny ilman roikkaa..liittyykö sitte nämä oireet tähän mitäny on tapahtunu.syy varmaan löytyy kuhan saadaan kone pois ja taas pohja auki..mutta te viisaammat saatta kyllä antaa tästä veikkauksia
Re: om606 ei pyöri
heräsipä vain kysymys oliko kone sittenkään terve ja tuon tiivisteliiman syytäkö tämäny sitteki on..
Re: om606 ei pyöri
Jos kytkimenpuolelta olis jumiutunut niin sieltä olis kyllä luullu kuuluneen ääniä ja niitähän nyt ei kuulunu joten tuskin siltäpuolen on kiinni.ToniP1983 kirjoitti:no ennen remonttia oon pitäny kyllä huolen että öljypinta ei o menny alle alarajan missään vaihees hetkeksikään.tiivisteliimaa laitettiin kaveriksi normitiivisteelle,että olisko sitä sitte sieltä päässy öljynkiertoon ja tukkinu jotain?sitä täs ny on kans mietitty,toki sen annettiin hyvin olla ja jähmettyä n.15-16h ennenku öljyt laitettiin koneeseen.on tullu myös mietittyä että käynnistysongelmia on ollu viime talvena,vaikka on akku ollu täys niin ei oo jaksanu pyörittää kunnolla ja kyllähän tuollasen terveen koneen ny tietääkseni pitääs lähtiä käyntiin vaikka minkälaases pakkases,toissatalvena vielä lähti vaan eipä nyt kuluneena talvena lähteny ilman roikkaa..liittyykö sitte nämä oireet tähän mitäny on tapahtunu.syy varmaan löytyy kuhan saadaan kone pois ja taas pohja auki..mutta te viisaammat saatta kyllä antaa tästä veikkauksia
Ja kait öljuputken alkupäässä on sihti joten eikait tiivisteliimasoiroja ole päässy öljykanaviinkaan mutta sihdin ne voi tukkia. Mutta siitä kyllä seuraa öljynpaineen romahdus joten ei oikein sekään. Voisi kuvitella että kampikammio haisee poikkeavalle jos leipoi kiinni Pistävä/palaneen haju? Tai no on jo voinu hajut haihtua kun joku vuorokausi tapahtumasta on aikaa.
Vaihdoitko öljynsuodattimen?
Re: om606 ei pyöri
joo kyllä suodatin vaihdettiin.ja nytpä tuli mieleen että siinä kun lisävirralla saatiin auto käyntiin ja pidin sitä käynnis niin jostain nousi pieni käry..eikä muuten ollu pumpusta kaukana,mutta ei myöskään huohotin letkun päästä..että..
Re: om606 ei pyöri
No sitten löysäät ketjukiristintä ja jos pumppu on jumissa niin kampura liikkuu pikkasen vaikka olisi aivan bränikkä ketju paikallaan. Ketjussa on senverran "liikapituutta".ToniP1983 kirjoitti:joo kyllä suodatin vaihdettiin.ja nytpä tuli mieleen että siinä kun lisävirralla saatiin auto käyntiin ja pidin sitä käynnis niin jostain nousi pieni käry..eikä muuten ollu pumpusta kaukana,mutta ei myöskään huohotin letkun päästä..että..
Pumppujumintakia ei koko konetta kannata irroittaa. Jokatapauksessa elementit ei voi jumittaa konetta niin ettei startilla pyöri se on kokolailla varma.
Re: om606 ei pyöri
tuota pumppua täs on itteki miettiny niin jotta omaki pumppu jo reistaa mutta jumittaako niin paljon ettei kammenkaa päästä saa hievahtamaan yhtään kumpaankaa suuntaan?
Re: om606 ei pyöri
Transitin kone meni kerran jumiin parkkipaikalla Kun startti ei pyörittäny niin haalattiin ylämäkeen ja sitten sartilla ja vaihteella ja kas mustaa rantua jäi No selityskin sille loppuviimmein löytyi. Venttililautanen putosi parkissaollessaan männänpäälle ja siitä jumi.
Re: om606 ei pyöri
Ketjussa on senverran varaa että kampura liikkuu vaikka pumppu jumissa olisikin. Löysäät ensin vaan sitä ketjukiristintäToniP1983 kirjoitti:tuota pumppua täs on itteki miettiny niin jotta omaki pumppu jo reistaa mutta jumittaako niin paljon ettei kammenkaa päästä saa hievahtamaan yhtään kumpaankaa suuntaan?
Re: om606 ei pyöri
joo eli selvitään ilman isoompia purkamisia tuon kokeelun kans?
Re: om606 ei pyöri
Pitäs sen vähän liikkua vaikka ei ketjua löysäis. Öljynpaineella se kiristää loput ja sammuksissa on aina vähän löysää. Jos ei liiku OLLENKAAN niin sitten on kyllä kampura leikannu kiinni. Mutta miten tuo vois öljypohjan irrotuksesta johtua niin sitä en tiiä. Samanlailla ne öljyt sieltä tyhjenee normi öljynvaihossakin. Paitsi jos öljypohjaan on jääny jotakin haitallista. Konetta ei oikein kampuran päästä voi pyörittää vastapäivään kun pultti todennäkösesti aukeaa. Mutta tuskinpa se vääräänkään suuntaan liikkuis.Jari Ke kirjoitti:Ketjussa on senverran varaa että kampura liikkuu vaikka pumppu jumissa olisikin. Löysäät ensin vaan sitä ketjukiristintäToniP1983 kirjoitti:tuota pumppua täs on itteki miettiny niin jotta omaki pumppu jo reistaa mutta jumittaako niin paljon ettei kammenkaa päästä saa hievahtamaan yhtään kumpaankaa suuntaan?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om606 ei pyöri
satavarma asia että mitään työkalua/ruuvia ei oo sinne öljypohjaan jääny..oireet ennen auton sammumista oli juuri samanlaaset kun nafta olis loppunu..tiesin että polttoaine on vähis mutta edelleen mietityttää että, loppuuko sittekää nafta.
Re: om606 ei pyöri
Tyhmä kysymys mutta jos sulla oli mosa irti niin kait laitoit myös nesteet
Re: om606 ei pyöri
eei oo nesteitä otettu tippaaka mäkeen
Re: om606 ei pyöri
Tota pelkäsin tos omassaki projektis, Että ku kone käy aluksi "kuivana" jonka takia tietysti käytettiin kasaus vaiheessa reilusti öljyä.Mika.T kirjoitti:Öljypohjan irrotuksessa öljypumpun imuputki on päässyt tyhjäksi ja sitten uudelleen kasattuna jäänyt ilmaa pumppuun eikä siksi ole heti nostanut öljyä pumpulle niin on pyörinyt kuivana.
Vahva mutu.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: om606 ei pyöri
Arvelinkin että ei noin voi käydä. No sit selviää pienemmillä kustannuksilla. Mutta nyt lienee selkeintä koittaa liikkuuko kampura yhtään Jos on kova kuin kivi niin laakerointi/kampurakoneistukseen saapi varautua. Toivottavasti kankien alapäänreiät on vielä pyöreät. Jos laakeriliuska nemee toisen päälee saattaapi kankikin mennä uusiksiToniP1983 kirjoitti:eei oo nesteitä otettu tippaaka mäkeen
Niin ja enen kasausta pitäisi saada syy selville ettei uudelleen samaa käy
Re: om606 ei pyöri
Eli ensin ryki jonkun aikaa ja sitten sammu ja jäikin siihen? Laakerivialle ääni. Öljypohja pois ja pari runkolaakeripukkia irti ja samalla pari kk-pukkia. En oikein jaksa uskoa että olis vaikka menny venttiili poikki ja jumittanu koneen. Oireet passais mutta kummallinen sattuma olis..ToniP1983 kirjoitti:satavarma asia että mitään työkalua/ruuvia ei oo sinne öljypohjaan jääny..oireet ennen auton sammumista oli juuri samanlaaset kun nafta olis loppunu..tiesin että polttoaine on vähis mutta edelleen mietityttää että, loppuuko sittekää nafta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om606 ei pyöri
mä en jaksa uskoa että kampi hirttäisi 100% kiinni ilman kilinöitä. luulen että siellä on pikkusen kammenpäässä varaa liikutella edes takasi konetta varsinkin jos kiristintä löyhdyttää. aukasesny jo jostain päin ettei tarvi netissä koko konesta aukoa. ketju voi olla poikki. eikai runkolaakeritkaan nuin kovaan kerrasta kilahda
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: om606 ei pyöri
joo eiköhän arvootukselle vastaus löydy ku vähä otetaan jostain auki,venttiilikoppa jo aukaastiin ens nälkään mutta sieltä ei viisastunu..kyllä tänne sitte ilmootusta tuloo ku saamma jotain tietoon jos saamma
Re: om606 ei pyöri
se vielä jäi auki että onko se tosiaan niin että ei liiku milliäkään kumpaankaan suuntaan se kones ...ootellaan tuloksia
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: om606 ei pyöri
Kuten aiemmin todettiin, ellei kampiakseli liiku yhtään kumpaankaan suuntaan niin ei ole pumpusta tai nokasta kiinni tämä ongelma.
Ketjulla on liikevaraa vaikka kiristin on paikallaan.
Kyllähän se on alakerta leikannut.
Ketjulla on liikevaraa vaikka kiristin on paikallaan.
Jouduit ottamaan öljypumpun irti että sait öljypohjan pois. Muistitko kiristää ruuvit ... onko ihan varmaa että öljynpainetta oli ?...siitä se vielä lähti käyntiin toki lisävirralla kunei enää jaksanu pyörittää kunnolla ja käynnis pysyy vain kierroksilla mutta ku meinas päästää tyhjäkäynnille niin sammuu ja siihen jäi,ennen tätä lähti käyntiin ku palmun alta ja 500m sain ajettua! kokeiltiin lykätä käyntiin niin huomattiin että kone on jumis..
Kyllähän se on alakerta leikannut.
wiimax.fi
Re: om606 ei pyöri
dealer kirjoitti:Kuten aiemmin todettiin, ellei kampiakseli liiku yhtään kumpaankaan suuntaan niin ei ole pumpusta tai nokasta kiinni tämä ongelma.
Ketjulla on liikevaraa vaikka kiristin on paikallaan.Jouduit ottamaan öljypumpun irti että sait öljypohjan pois. Muistitko kiristää ruuvit ... onko ihan varmaa että öljynpainetta oli ?...siitä se vielä lähti käyntiin toki lisävirralla kunei enää jaksanu pyörittää kunnolla ja käynnis pysyy vain kierroksilla mutta ku meinas päästää tyhjäkäynnille niin sammuu ja siihen jäi,ennen tätä lähti käyntiin ku palmun alta ja 500m sain ajettua! kokeiltiin lykätä käyntiin niin huomattiin että kone on jumis..
Kyllähän se on alakerta leikannut.
Tai männästä.
Totaalinen junttura kun on, niin ei ole paljon muita vaihtoehtoja.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: om606 ei pyöri
Terho P kirjoitti:se vielä jäi auki että onko se tosiaan niin että ei liiku milliäkään kumpaankaan suuntaan se kones ...ootellaan tuloksia
joo ei liiku ei..mutta täs ny saa odotella tuloksia ny vielä ainaki viikon ennenku kerkiää mitään tehdä/tutkia
Re: om606 ei pyöri
kone otettu pois autosta ja aleettu tutkimaan,öljypohjan irroottamisen jälkeen ei mitään epänormaalia näy ainakaan siitä mitäny pohjan irroottamisen jälkeen näkyy,öljypumpun sihti ei näkyny olevan tukos,öljypumpun ketju oli paikoollaan ok,jakopään ketju ok. syöttöpumppu seuraava kohde mikä kattotaan..
Re: om606 ei pyöri
syöttöpumpuskaan ei vika ollut,aina vaan niin jumis ettei edes meinaa pyöriä vaikka ketjukin on löyhdytetty..nyt puretaan alakerrasta ylhäpäin niin kauan että vika löytyy/näkyy.liuskoja on veikkailtu aikalailla että olsikohan vaan menny päällekkäin jossain kohtaa..
Re: om606 ei pyöri
no niin nyt kun muistaa niin ongelma oli 3kpl runkolaakeria hirttäny kiinni,johtuen siitä jotta oli päässy jäähdytinnestettä öljynsekaan.öljypohjaan menevistä lauhdutinputkista toinen päässy irti öljypohjan tiivisteen vaihdon yhteydes ja sitä kautta nesteet sekaan.
Re: om606 ei pyöri
Herättelen tätä keskustelua henkiin , eli : 606 kone ei pyöri kampiakselista väännettynä kuin sen verran että 2 mäntä paria käy ylhäällä ja takasi alas. Ajoitukset on kaikki kohillaan! Ennenkä räikkä tökkää kuuluu selvä naksaus, sitten saa pyöritettyä takasin päin saman verran.. missä vika
Re: om606 ei pyöri
Venttiilikoppa auki ja kato onko nokka-aksila ehjä!
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: om606 ei pyöri
katsoppa että imunokka ei ole pyörähtänyt lämpösovitteesta. eli 1 pytty puristuksessa pitäs nokat sojottaa samaan asentoon eli noin klo 13.00. imuvenat on helposti mykkyrällä jos käydessä nokka pyörähtänyt tosta vähän kuvaa http://www.w124-zone.com/downloads/MB%2 ... 6010HA.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;