w203 200 cdi turbovaivoja

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Ongelmana on, että menee nilkutusmoodiin kun ajelee yli 80km/h. Mittaristossa palaa moottorin vikavalo. OBD-lukija näytti syyksi P0299 Turbo under boost. Auto meni tämän jälkeen autoliikkeen piikkiin pajalle, jossa tuomio oli että turbo vaihdettava. Väljää kuulemma turbon akselissa. Ahtimen hinta heillä 1600€ ja työtä sitten päälle a 80€, autoliike olisi maksaisi huvista puolet joten itselle jäisi laskua operaatiosta 1200€. Hain kuitenkin auton pois pajalta.
Onko nämä uudet ahtimet niin heikkoja että 200tkm on niille jo liikaa (auto vm. 2006)? Luuletteko että vika on oikeasti siinä että ahdin on kulunut? Tuossahan on muuttuvasiipinen ahdin ja vanhojen keskusteluiden perusteella syynä usein, että sähköpuolen ohjausservot kuluu ja sen takia ahtopaineet eivät pysy toleransseissa-->nilkutusmoodi ja vikavalo 3x kerran jälkeen.
Uusia ahtimia saa saksasta alle tonnilla ja kunnostettuja alle 500€. Kunnostetuissa ei kuitenkaan tule uusia ohjausservoja. Eli uskoakko autokorjaamoa että ahdin on väljä ja tilata saksasta kunnostettu uusi vai luottaa vanhoihin keskusteluihin ja ostaa koko roska? Ilmeisesti silloin kannattaisi laittaa joku isompi rusetti samantien? :)
c203 180K -05
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Joel S. kirjoitti:Ongelmana on, että menee nilkutusmoodiin kun ajelee yli 80km/h. Mittaristossa palaa moottorin vikavalo. OBD-lukija näytti syyksi P0299 Turbo under boost. Auto meni tämän jälkeen autoliikkeen piikkiin pajalle, jossa tuomio oli että turbo vaihdettava. Väljää kuulemma turbon akselissa. Ahtimen hinta heillä 1600€ ja työtä sitten päälle a 80€, autoliike olisi maksaisi huvista puolet joten itselle jäisi laskua operaatiosta 1200€. Hain kuitenkin auton pois pajalta.
Onko nämä uudet ahtimet niin heikkoja että 200tkm on niille jo liikaa (auto vm. 2006)? Luuletteko että vika on oikeasti siinä että ahdin on kulunut? Tuossahan on muuttuvasiipinen ahdin ja vanhojen keskusteluiden perusteella syynä usein, että sähköpuolen ohjausservot kuluu ja sen takia ahtopaineet eivät pysy toleransseissa-->nilkutusmoodi ja vikavalo 3x kerran jälkeen.
Uusia ahtimia saa saksasta alle tonnilla ja kunnostettuja alle 500€. Kunnostetuissa ei kuitenkaan tule uusia ohjausservoja. Eli uskoakko autokorjaamoa että ahdin on väljä ja tilata saksasta kunnostettu uusi vai luottaa vanhoihin keskusteluihin ja ostaa koko roska? Ilmeisesti silloin kannattaisi laittaa joku isompi rusetti samantien? :)
Koodile montamahdolista syytä aluksi kannatisi katsoa *:rila että koodi on oikein,
usein syynä on ahto vuoto jossain/anturivika

(eli itselle jäisi maksettavaksi... uuden ahtimenhinta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Olivat liikkeessä testerillä katsoneet. En tiedä onko heillä staria. Oli kuulemma vaihdettu kampiakselin asentotunnistin, kun siitä oli ollut vikakoodit ja tämä meni liikkeen piikkiin. Olivat purkaneet imuputkistoa ja sen perusteella väittivät että ahtimen akseli olisi väljä ja pientä öljyn tihkumistakin.
CDI203 jos olet Helsingin suunnalla lähiviikkoina niin laita yv:tä.
c203 180K -05
rikonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 13.10.2011 18:02

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja rikonen »

Katos ensin että hiukkassuodatin ei ole tukkeessa, se saattaa olla todennäköisempi syy. Minun W203 200CDI (vm. 2006, 150 tkm) alkoi kulkemaan iloisesti, kun toisella tukkeutumiskertaa vähän avarsin paikkoja. Kyllä nyt lähtee :lol:
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2736
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja markoala »

270cdi ahdin ja Tuikun softa niin kulkee ja toimii. Voin suositella.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Kyllä tuo hiukkaspönttökin voi yksi murhe olla, luulis kyllä että siitä olisi joku toisenlainen vikakoodi tullut.
Meneekö tuo 270cdi:n ahdin "heittämällä" kiinni vai vaatiiko mekaanisia muutoksia? Houkutteleva vaihtoehto.
c203 180K -05
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Joel S. kirjoitti:Olivat liikkeessä testerillä katsoneet. En tiedä onko heillä staria. Oli kuulemma vaihdettu kampiakselin asentotunnistin, kun siitä oli ollut vikakoodit ja tämä meni liikkeen piikkiin. Olivat purkaneet imuputkistoa ja sen perusteella väittivät että ahtimen akseli olisi väljä ja pientä öljyn tihkumistakin.
CDI203 jos olet Helsingin suunnalla lähiviikkoina niin laita yv:tä.
YV laiteltu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17623
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja dealer »

OBD-lukija näytti syyksi P0299 Turbo under boost. Auto meni tämän jälkeen autoliikkeen piikkiin pajalle, jossa tuomio oli että turbo vaihdettava. Väljää kuulemma turbon akselissa
On niin harvinaista turbon rikkoutuminen verraten kaikkiin muihin kerrotun vian aiheuttajiin että sanoisin uusinatarkastuksen jossain toisella korjaamolla olevan välttämätöntä ennen korjaustoimenpiteitä... milloin olet auton ostanut, meneekö virhevastuun piiriin vai jokin takuu ?
wiimax.fi
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2736
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja markoala »

270:n ahtimesta. Kyllä hyvinkin helposti menee. Ahtopainemittari helpotti vnt tangon pituuden säätöä. Väännettiin vaan tankoa enemmän mutkalle valmiin mutkan kohdalta jotta tanko lyheni. Siten saatiin ahtopaine vakio-ohjelmalla sinne 1.2-1.25 tasolle. Se oli ainut mikä vähän aiheutti ohjelmaa. Tuikku ainakin osaa neuvoa lisää aiheesta voiko mittaamalla säätää ennen asennusta ,en osaa sanoa itse. N. 1.5 ahdolla ja muulla softa muutoksella lähteekin mukavasti eli 190-200 hv ja n. 400nm. 220cdi:n vakio kytkin kestää, 200:n tarvitsee päivittää. Automaatti ei aiheuttane ongelmaa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Juupa juu... ja huh mitä diagnooseja...tekevät :roll:

No käynti kuusenalla säästi xxxx€ :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Kiitos avusta vielä CDI203. Autossa siis ahtoletkussa halkeama ja vielä hyvin näkyvässä paikassa.
c203 180K -05
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17623
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja dealer »

Auto meni tämän jälkeen autoliikkeen piikkiin pajalle, jossa tuomio oli että turbo vaihdettava. Väljää kuulemma turbon akselissa. Ahtimen hinta heillä 1600€ ja työtä sitten päälle a 80€, autoliike olisi maksaisi huvista puolet joten itselle jäisi laskua operaatiosta 1200€. Hain kuitenkin auton pois pajalta.
Voinet kertoa pajan nimen suurelle yleisölle ?
On k-ä-s-i-t-t-ä-m-ä-t-t-ö-m-i-ä diagnooseja tuollaiset.
wiimax.fi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5392
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja S202 »

Veholla ja käyttiksellä ainakin on vikadiagnoosit tuollaset
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

dealer kirjoitti: Voinet kertoa pajan nimen suurelle yleisölle ?
Auto Avirol Oy Vantaan Tammistossa.
Kävin hakemassa pitskun Vehosta uuden ahtoletkun, löytyi suoraan hyllystä. Varaosamyyjän mukaan tyyppivika w203 cdi:ssä, tuon uuden pitäisi olla vahvistettu malli joten pitäisi kestää paremmin kuin alkuperäinen. Hintaa tuli klubialennuksen jälkeen 75€. Jokilahden Reijolta saa siellä aina loistavaa palvelua.
c203 180K -05
Virtajo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ke 23.12.2020 06:24

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja Virtajo »

Lainaan sopivaa otsikkoa,vikakoodi p0229 tulee kovemmassa maantieajossa.
Olen myös kuulevinani autossa sivuäänen joka kuuluu voimakkaimmin moottorijarrutuksessa,kiihdytyksessä ei ääntä kuulu.
Ääni on ikäänkuin rohinaa...Mieleeni vain tuli onko turbo jo huonona ja kaasun päästettäessä siivekkeet jo ottaa seinämään.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Virtajo kirjoitti: Ke 19.05.2021 13:41 Lainaan sopivaa otsikkoa,vikakoodi p0229 tulee kovemmassa maantieajossa.
Olen myös kuulevinani autossa sivuäänen joka kuuluu voimakkaimmin moottorijarrutuksessa,kiihdytyksessä ei ääntä kuulu.
Ääni on ikäänkuin rohinaa...Mieleeni vain tuli onko turbo jo huonona ja kaasun päästettäessä siivekkeet jo ottaa seinämään.
Ja mikäs on selitys texti tuolle koodille,
mitä oireita jotain muuta kuin "rahina"
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Virtajo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ke 23.12.2020 06:24

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja Virtajo »

Turbocharger underboost.
Googlettamalla ahtoletkun halkeaminen yleinen vika,joten todennäköinen.
Ei juuri oireita,kulkee mielestäni normaalisti,katsastuskin meni just ilman päästöingelmia.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w203 200 cdi turbovaivoja

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Virtajo kirjoitti: Ke 19.05.2021 17:11 Turbocharger underboost.
Googlettamalla ahtoletkun halkeaminen yleinen vika,joten todennäköinen.
Ei juuri oireita,kulkee mielestäni normaalisti,katsastuskin meni just ilman päästöingelmia.
Kuten gooletellessa varman selvisi niin turbo on harvoin rikki
yleenäs ahtopainen vaivat johtuu vuodoista tms muista syistä

jos haluaa tarkempaa tietoa tai vuotoa ei ole niin *:rin piuhan päähän jonnekin
testaaman
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin