w203 200 cdi turbovaivoja
w203 200 cdi turbovaivoja
Ongelmana on, että menee nilkutusmoodiin kun ajelee yli 80km/h. Mittaristossa palaa moottorin vikavalo. OBD-lukija näytti syyksi P0299 Turbo under boost. Auto meni tämän jälkeen autoliikkeen piikkiin pajalle, jossa tuomio oli että turbo vaihdettava. Väljää kuulemma turbon akselissa. Ahtimen hinta heillä 1600€ ja työtä sitten päälle a 80€, autoliike olisi maksaisi huvista puolet joten itselle jäisi laskua operaatiosta 1200€. Hain kuitenkin auton pois pajalta.
Onko nämä uudet ahtimet niin heikkoja että 200tkm on niille jo liikaa (auto vm. 2006)? Luuletteko että vika on oikeasti siinä että ahdin on kulunut? Tuossahan on muuttuvasiipinen ahdin ja vanhojen keskusteluiden perusteella syynä usein, että sähköpuolen ohjausservot kuluu ja sen takia ahtopaineet eivät pysy toleransseissa-->nilkutusmoodi ja vikavalo 3x kerran jälkeen.
Uusia ahtimia saa saksasta alle tonnilla ja kunnostettuja alle 500€. Kunnostetuissa ei kuitenkaan tule uusia ohjausservoja. Eli uskoakko autokorjaamoa että ahdin on väljä ja tilata saksasta kunnostettu uusi vai luottaa vanhoihin keskusteluihin ja ostaa koko roska? Ilmeisesti silloin kannattaisi laittaa joku isompi rusetti samantien?
Onko nämä uudet ahtimet niin heikkoja että 200tkm on niille jo liikaa (auto vm. 2006)? Luuletteko että vika on oikeasti siinä että ahdin on kulunut? Tuossahan on muuttuvasiipinen ahdin ja vanhojen keskusteluiden perusteella syynä usein, että sähköpuolen ohjausservot kuluu ja sen takia ahtopaineet eivät pysy toleransseissa-->nilkutusmoodi ja vikavalo 3x kerran jälkeen.
Uusia ahtimia saa saksasta alle tonnilla ja kunnostettuja alle 500€. Kunnostetuissa ei kuitenkaan tule uusia ohjausservoja. Eli uskoakko autokorjaamoa että ahdin on väljä ja tilata saksasta kunnostettu uusi vai luottaa vanhoihin keskusteluihin ja ostaa koko roska? Ilmeisesti silloin kannattaisi laittaa joku isompi rusetti samantien?
c203 180K -05
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
Koodile montamahdolista syytä aluksi kannatisi katsoa *:rila että koodi on oikein,Joel S. kirjoitti:Ongelmana on, että menee nilkutusmoodiin kun ajelee yli 80km/h. Mittaristossa palaa moottorin vikavalo. OBD-lukija näytti syyksi P0299 Turbo under boost. Auto meni tämän jälkeen autoliikkeen piikkiin pajalle, jossa tuomio oli että turbo vaihdettava. Väljää kuulemma turbon akselissa. Ahtimen hinta heillä 1600€ ja työtä sitten päälle a 80€, autoliike olisi maksaisi huvista puolet joten itselle jäisi laskua operaatiosta 1200€. Hain kuitenkin auton pois pajalta.
Onko nämä uudet ahtimet niin heikkoja että 200tkm on niille jo liikaa (auto vm. 2006)? Luuletteko että vika on oikeasti siinä että ahdin on kulunut? Tuossahan on muuttuvasiipinen ahdin ja vanhojen keskusteluiden perusteella syynä usein, että sähköpuolen ohjausservot kuluu ja sen takia ahtopaineet eivät pysy toleransseissa-->nilkutusmoodi ja vikavalo 3x kerran jälkeen.
Uusia ahtimia saa saksasta alle tonnilla ja kunnostettuja alle 500€. Kunnostetuissa ei kuitenkaan tule uusia ohjausservoja. Eli uskoakko autokorjaamoa että ahdin on väljä ja tilata saksasta kunnostettu uusi vai luottaa vanhoihin keskusteluihin ja ostaa koko roska? Ilmeisesti silloin kannattaisi laittaa joku isompi rusetti samantien?
usein syynä on ahto vuoto jossain/anturivika
(eli itselle jäisi maksettavaksi... uuden ahtimenhinta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
Olivat liikkeessä testerillä katsoneet. En tiedä onko heillä staria. Oli kuulemma vaihdettu kampiakselin asentotunnistin, kun siitä oli ollut vikakoodit ja tämä meni liikkeen piikkiin. Olivat purkaneet imuputkistoa ja sen perusteella väittivät että ahtimen akseli olisi väljä ja pientä öljyn tihkumistakin.
CDI203 jos olet Helsingin suunnalla lähiviikkoina niin laita yv:tä.
CDI203 jos olet Helsingin suunnalla lähiviikkoina niin laita yv:tä.
c203 180K -05
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
Katos ensin että hiukkassuodatin ei ole tukkeessa, se saattaa olla todennäköisempi syy. Minun W203 200CDI (vm. 2006, 150 tkm) alkoi kulkemaan iloisesti, kun toisella tukkeutumiskertaa vähän avarsin paikkoja. Kyllä nyt lähtee
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
270cdi ahdin ja Tuikun softa niin kulkee ja toimii. Voin suositella.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
Kyllä tuo hiukkaspönttökin voi yksi murhe olla, luulis kyllä että siitä olisi joku toisenlainen vikakoodi tullut.
Meneekö tuo 270cdi:n ahdin "heittämällä" kiinni vai vaatiiko mekaanisia muutoksia? Houkutteleva vaihtoehto.
Meneekö tuo 270cdi:n ahdin "heittämällä" kiinni vai vaatiiko mekaanisia muutoksia? Houkutteleva vaihtoehto.
c203 180K -05
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
YV laiteltuJoel S. kirjoitti:Olivat liikkeessä testerillä katsoneet. En tiedä onko heillä staria. Oli kuulemma vaihdettu kampiakselin asentotunnistin, kun siitä oli ollut vikakoodit ja tämä meni liikkeen piikkiin. Olivat purkaneet imuputkistoa ja sen perusteella väittivät että ahtimen akseli olisi väljä ja pientä öljyn tihkumistakin.
CDI203 jos olet Helsingin suunnalla lähiviikkoina niin laita yv:tä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
On niin harvinaista turbon rikkoutuminen verraten kaikkiin muihin kerrotun vian aiheuttajiin että sanoisin uusinatarkastuksen jossain toisella korjaamolla olevan välttämätöntä ennen korjaustoimenpiteitä... milloin olet auton ostanut, meneekö virhevastuun piiriin vai jokin takuu ?OBD-lukija näytti syyksi P0299 Turbo under boost. Auto meni tämän jälkeen autoliikkeen piikkiin pajalle, jossa tuomio oli että turbo vaihdettava. Väljää kuulemma turbon akselissa
wiimax.fi
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
270:n ahtimesta. Kyllä hyvinkin helposti menee. Ahtopainemittari helpotti vnt tangon pituuden säätöä. Väännettiin vaan tankoa enemmän mutkalle valmiin mutkan kohdalta jotta tanko lyheni. Siten saatiin ahtopaine vakio-ohjelmalla sinne 1.2-1.25 tasolle. Se oli ainut mikä vähän aiheutti ohjelmaa. Tuikku ainakin osaa neuvoa lisää aiheesta voiko mittaamalla säätää ennen asennusta ,en osaa sanoa itse. N. 1.5 ahdolla ja muulla softa muutoksella lähteekin mukavasti eli 190-200 hv ja n. 400nm. 220cdi:n vakio kytkin kestää, 200:n tarvitsee päivittää. Automaatti ei aiheuttane ongelmaa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
Juupa juu... ja huh mitä diagnooseja...tekevät
No käynti kuusenalla säästi xxxx€
No käynti kuusenalla säästi xxxx€
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
Kiitos avusta vielä CDI203. Autossa siis ahtoletkussa halkeama ja vielä hyvin näkyvässä paikassa.
c203 180K -05
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
Voinet kertoa pajan nimen suurelle yleisölle ?Auto meni tämän jälkeen autoliikkeen piikkiin pajalle, jossa tuomio oli että turbo vaihdettava. Väljää kuulemma turbon akselissa. Ahtimen hinta heillä 1600€ ja työtä sitten päälle a 80€, autoliike olisi maksaisi huvista puolet joten itselle jäisi laskua operaatiosta 1200€. Hain kuitenkin auton pois pajalta.
On k-ä-s-i-t-t-ä-m-ä-t-t-ö-m-i-ä diagnooseja tuollaiset.
wiimax.fi
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
Veholla ja käyttiksellä ainakin on vikadiagnoosit tuollaset
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
Auto Avirol Oy Vantaan Tammistossa.dealer kirjoitti: Voinet kertoa pajan nimen suurelle yleisölle ?
Kävin hakemassa pitskun Vehosta uuden ahtoletkun, löytyi suoraan hyllystä. Varaosamyyjän mukaan tyyppivika w203 cdi:ssä, tuon uuden pitäisi olla vahvistettu malli joten pitäisi kestää paremmin kuin alkuperäinen. Hintaa tuli klubialennuksen jälkeen 75€. Jokilahden Reijolta saa siellä aina loistavaa palvelua.
c203 180K -05
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
Lainaan sopivaa otsikkoa,vikakoodi p0229 tulee kovemmassa maantieajossa.
Olen myös kuulevinani autossa sivuäänen joka kuuluu voimakkaimmin moottorijarrutuksessa,kiihdytyksessä ei ääntä kuulu.
Ääni on ikäänkuin rohinaa...Mieleeni vain tuli onko turbo jo huonona ja kaasun päästettäessä siivekkeet jo ottaa seinämään.
Olen myös kuulevinani autossa sivuäänen joka kuuluu voimakkaimmin moottorijarrutuksessa,kiihdytyksessä ei ääntä kuulu.
Ääni on ikäänkuin rohinaa...Mieleeni vain tuli onko turbo jo huonona ja kaasun päästettäessä siivekkeet jo ottaa seinämään.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
Ja mikäs on selitys texti tuolle koodille,Virtajo kirjoitti: ↑Ke 19.05.2021 13:41 Lainaan sopivaa otsikkoa,vikakoodi p0229 tulee kovemmassa maantieajossa.
Olen myös kuulevinani autossa sivuäänen joka kuuluu voimakkaimmin moottorijarrutuksessa,kiihdytyksessä ei ääntä kuulu.
Ääni on ikäänkuin rohinaa...Mieleeni vain tuli onko turbo jo huonona ja kaasun päästettäessä siivekkeet jo ottaa seinämään.
mitä oireita jotain muuta kuin "rahina"
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
Turbocharger underboost.
Googlettamalla ahtoletkun halkeaminen yleinen vika,joten todennäköinen.
Ei juuri oireita,kulkee mielestäni normaalisti,katsastuskin meni just ilman päästöingelmia.
Googlettamalla ahtoletkun halkeaminen yleinen vika,joten todennäköinen.
Ei juuri oireita,kulkee mielestäni normaalisti,katsastuskin meni just ilman päästöingelmia.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 200 cdi turbovaivoja
Kuten gooletellessa varman selvisi niin turbo on harvoin rikki
yleenäs ahtopainen vaivat johtuu vuodoista tms muista syistä
jos haluaa tarkempaa tietoa tai vuotoa ei ole niin *:rin piuhan päähän jonnekin
testaaman
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659