Morjentes!
Tossa pihassa nököttää -90 200 nokivasara ja oon tässä mietiskelly että jos siihen turbon heittäs nokalle....onko kellään kokemuksia?? tai linkkejä mistä vois hommaa?? vai onko järkevämpää heittää nokalle 2,5 kone??
200 TD ????
-
- Mersumies
Re: 200 TD ????
Jos sinulle riittää 250D:n tehot, niin suosittelen viemään vain nykyisen pumpun säätöön ja hommaamaan vaparisuotimen. Saat 250D:n tehot halvalla ja helposti. Kysy lisää esim. www.ppdiesel.comLex33 kirjoitti:Morjentes!
Tossa pihassa nököttää -90 200 nokivasara ja oon tässä mietiskelly että jos siihen turbon heittäs nokalle....onko kellään kokemuksia?? tai linkkejä mistä vois hommaa?? vai onko järkevämpää heittää nokalle 2,5 kone??
Pumpun säädöstä on juttua myös täällä forumilla yllinkyllin.
Jos auto on päivittäisessä käytössä perheen ainoana autona, en suosittele turbon asennusta. Varsinkaan keskustelematta ensin "hallituksen" kanssa. Vaikka teoriassa hommasta voi selvitä jopa alle 1000E:lla, niin käytännössä rahaa alkaa palamaan melko varmaan ajan mittaan ja nälkä kasvaa syödessä. Kokemuksesta voin kertoa, että myös pelko moottorin totaalisesta rikosta käy välillä mielessä ja katumuksen oireita on välillä ilmassa. Näin se on, vaikka sitä ei kukaan tunnustaisikaan.
Lisäksi autosi on liian uusi halvalla turbotettavaksi. Siihen joutuu tekemään kalliin hiukkaspäästömittauksen, jos laillisen pelin haluat. Mittauksen ovh. n.2000Egeä.
Eli kone vaihtoon tai pumppu säätöön.
Korjatkaa joku, jos olen väärässä.
.
Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä.
Tällä foorumilla nakellaan turboja pellin alle, kun pottuja sankkoon.
Mutta oikeastihan se vaatii erittäin suurta tekniikan tuntemusta, sekä aikamoisia käden taitojakin , kissan hermoista puhumattakaan. Jos niitä vielä pitää päivittäisessä liikenteessä ainoana autona, niin täytyy olla todella omistautunut asialle.
Jos minä oisin samassa tilanteessa, niin kiiruusti veisin pumpun sinne mynädiisseliin, ja otattaisin siitä kaikki irti.
Jos sitten joskus tulee autonvaihto ajankohtaiseksi, niin se pumppu käy kyllä täällä kiljuen kaupaksi, eikä todellinen kustannus muodostu kummoiseksi.
Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä.
Tällä foorumilla nakellaan turboja pellin alle, kun pottuja sankkoon.

Mutta oikeastihan se vaatii erittäin suurta tekniikan tuntemusta, sekä aikamoisia käden taitojakin , kissan hermoista puhumattakaan. Jos niitä vielä pitää päivittäisessä liikenteessä ainoana autona, niin täytyy olla todella omistautunut asialle.
Jos minä oisin samassa tilanteessa, niin kiiruusti veisin pumpun sinne mynädiisseliin, ja otattaisin siitä kaikki irti.
Jos sitten joskus tulee autonvaihto ajankohtaiseksi, niin se pumppu käy kyllä täällä kiljuen kaupaksi, eikä todellinen kustannus muodostu kummoiseksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumies
Juu, pumppu kuluu ajan saatossa ja uusi pumppukaan tehdas-asetuksilla ei ole niin tarkkaan säädetty, kun näillä pajoilla tehdään.Tomperi kirjoitti:Jos pumppu on säädetty vuonna yks ja kaks niin muuttuuko niistä säädöistä mikään ajan kanssa kulumisen ym. seurauksena? Mun on säädetty pumppu mutta en ole vakio verrokilla ajanu niin en osaa sanoa eroa.
15hv ja 30Nm voi hyvinkin olla jäänyt tehtaalle.
Ainiin , sullahan oli jo kertaalleen säädetty. Jos ei savuta mustaa, niin uudelleen säätöön vaan. Vähän pitää tuprauttaa, niin sitten on hyvä.
Niin ja samanlailla se säädettykin pumppu ajan kanssa kuluu ja määrät / sylinteri voivat heittää.