200 TD ????

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Lex33
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 14.06.2004 11:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

200 TD ????

Viesti Kirjoittaja Lex33 »

Morjentes!

Tossa pihassa nököttää -90 200 nokivasara ja oon tässä mietiskelly että jos siihen turbon heittäs nokalle....onko kellään kokemuksia?? tai linkkejä mistä vois hommaa?? vai onko järkevämpää heittää nokalle 2,5 kone??
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: 200 TD ????

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Lex33 kirjoitti:Morjentes!

Tossa pihassa nököttää -90 200 nokivasara ja oon tässä mietiskelly että jos siihen turbon heittäs nokalle....onko kellään kokemuksia?? tai linkkejä mistä vois hommaa?? vai onko järkevämpää heittää nokalle 2,5 kone??
Jos sinulle riittää 250D:n tehot, niin suosittelen viemään vain nykyisen pumpun säätöön ja hommaamaan vaparisuotimen. Saat 250D:n tehot halvalla ja helposti. Kysy lisää esim. www.ppdiesel.com
Pumpun säädöstä on juttua myös täällä forumilla yllinkyllin.

Jos auto on päivittäisessä käytössä perheen ainoana autona, en suosittele turbon asennusta. Varsinkaan keskustelematta ensin "hallituksen" kanssa. Vaikka teoriassa hommasta voi selvitä jopa alle 1000E:lla, niin käytännössä rahaa alkaa palamaan melko varmaan ajan mittaan ja nälkä kasvaa syödessä. Kokemuksesta voin kertoa, että myös pelko moottorin totaalisesta rikosta käy välillä mielessä ja katumuksen oireita on välillä ilmassa. Näin se on, vaikka sitä ei kukaan tunnustaisikaan.

Lisäksi autosi on liian uusi halvalla turbotettavaksi. Siihen joutuu tekemään kalliin hiukkaspäästömittauksen, jos laillisen pelin haluat. Mittauksen ovh. n.2000Egeä.

Eli kone vaihtoon tai pumppu säätöön.

Korjatkaa joku, jos olen väärässä.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä.

Tällä foorumilla nakellaan turboja pellin alle, kun pottuja sankkoon. :roll:

Mutta oikeastihan se vaatii erittäin suurta tekniikan tuntemusta, sekä aikamoisia käden taitojakin , kissan hermoista puhumattakaan. Jos niitä vielä pitää päivittäisessä liikenteessä ainoana autona, niin täytyy olla todella omistautunut asialle.

Jos minä oisin samassa tilanteessa, niin kiiruusti veisin pumpun sinne mynädiisseliin, ja otattaisin siitä kaikki irti.

Jos sitten joskus tulee autonvaihto ajankohtaiseksi, niin se pumppu käy kyllä täällä kiljuen kaupaksi, eikä todellinen kustannus muodostu kummoiseksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12842
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

maltillisilla ahdoilla ei tarvitse todellakaan pelätä, onhan noita stt sarjoja ollut iät ja ajat käytössä. Niissa heppoja hieman alle sata.
Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tonir »

Jos pumppu on säädetty vuonna yks ja kaks niin muuttuuko niistä säädöistä mikään ajan kanssa kulumisen ym. seurauksena? Mun on säädetty pumppu mutta en ole vakio verrokilla ajanu niin en osaa sanoa eroa.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Tomperi kirjoitti:Jos pumppu on säädetty vuonna yks ja kaks niin muuttuuko niistä säädöistä mikään ajan kanssa kulumisen ym. seurauksena? Mun on säädetty pumppu mutta en ole vakio verrokilla ajanu niin en osaa sanoa eroa.
Juu, pumppu kuluu ajan saatossa ja uusi pumppukaan tehdas-asetuksilla ei ole niin tarkkaan säädetty, kun näillä pajoilla tehdään.
15hv ja 30Nm voi hyvinkin olla jäänyt tehtaalle.

Ainiin , sullahan oli jo kertaalleen säädetty. Jos ei savuta mustaa, niin uudelleen säätöön vaan. Vähän pitää tuprauttaa, niin sitten on hyvä.
Niin ja samanlailla se säädettykin pumppu ajan kanssa kuluu ja määrät / sylinteri voivat heittää.
Vastaa Viestiin