Suomen Mercedes-Benz Klubin jäsenille, Suomen Turussa.rolle kirjoitti:Millonkas tällainen on ja missä? Voisi tulla vilauttamaan keräilyharvinaisuutta...
Suomen M-B Klubin 25-v. juhla-ajot
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No tähän alkaa näyttää hienolta. Autoni on tosiaan väriltään 929, joka on mielestäni eräs tyylikkäimmistä väreistä, eli mehän saadaan omat 300 SEA (väri 929) kokoontumisajot pystyynJuha K. kirjoitti:Jos ryhmämme Hyvinkäältä kykenee tulemaan paikalle (ks. aiempi viesti), niin sittenhän - satoi tai pastoi - ainakin on kaksin kappalein samanlaisia 300:sia koolla.Oliskos toi sun 126:nen nautik blau (929)?


W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Jaahas, kai sitä pitäisi Turkuun tulla. En vaan ole ehtinyt C114:ääni leimaamaan
, joten joudumme tulemaan R171 SLK:lla
. Tästä syystä ei tarvitse paraatiinkaan osallistua, voi rauhassa katsella. No, toivottavasti on edes hyvä keli, että avautuvasta katosta on jotain hyötyä.
Caribia on melkolailla täynnä, joten joudumme yöpymään toisaalla (vaikka koko kaupungin hotellit ovat kyllä lähes yhtä täynnä). Ja iltajuhlan tilalle olemme kaavailleet Down By The Laituria. Mutta Triangle Motors on kyllä pakko nähdä.
-Daaz


Caribia on melkolailla täynnä, joten joudumme yöpymään toisaalla (vaikka koko kaupungin hotellit ovat kyllä lähes yhtä täynnä). Ja iltajuhlan tilalle olemme kaavailleet Down By The Laituria. Mutta Triangle Motors on kyllä pakko nähdä.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Terve Daaz, samalla tavalla kävi meillekin, olisi ollut vain Caribia Suite vapaana... joka taas hintansa puolesta ei kiehdo. Näinkö täytyy mennä birgittalaisluostarin vieraskotiin....Daaz kirjoitti:Jaahas, kai sitä pitäisi Turkuun tulla. En vaan ole ehtinyt C114:ääni leimaamaan, joten joudumme tulemaan R171 SLK:lla
. Tästä syystä ei tarvitse paraatiinkaan osallistua, voi rauhassa katsella. No, toivottavasti on edes hyvä keli, että avautuvasta katosta on jotain hyötyä.
Caribia on melkolailla täynnä, joten joudumme yöpymään toisaalla (vaikka koko kaupungin hotellit ovat kyllä lähes yhtä täynnä). Ja iltajuhlan tilalle olemme kaavailleet Down By The Laituria. Mutta Triangle Motors on kyllä pakko nähdä.
-Daaz

Onko foorumilta tulossa porukkaa jo perjantai-illaksi?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Minä en tule.
Meikäläisen kesämatkailut tuli täyteen silloin Tampereella olleessa W116 illassa.
Tuon oman ässäläisen kunnostus vetää kukkaroon semmoisen alipaineen, ettei sitä pysty käsivoimilla enää vähään aikaan avaamaan.
Ja loppukesä meneekin aikalailla täysin Scanian ruorissa, kun toiset lojuu kesärannoilla...
Meikäläisen kesämatkailut tuli täyteen silloin Tampereella olleessa W116 illassa.
Tuon oman ässäläisen kunnostus vetää kukkaroon semmoisen alipaineen, ettei sitä pysty käsivoimilla enää vähään aikaan avaamaan.

Ja loppukesä meneekin aikalailla täysin Scanian ruorissa, kun toiset lojuu kesärannoilla...

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
W111 saapuu toivon mukaan perjantai-iltana -63 220b:llä. Birgittalais luostariin majoittumma. Tuleepahan sekin mesta koeajettua. Jäi toi yöpaikan varaus viimetippaan. Kaikki hotellit alkavat olla täynnä. Sviittejä vaan vapaana ja hinta sen mukaan.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
MOT. Hotelli Karinassa oli vielä perjantaina "muutamia huoneita vapaana", jos jollakulla vielä on tarvetta...raul kirjoitti:Juu no onhan toi Down by the Laituri samaan aikaan, joten kylillä liikkuu porukkaa enemmänkin ja hotellitkin varmaan kysyttyjä silloin...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No niin, nyt on kemut ohi, ja erittäin hyvillä mielin tuolta kotiuduttiin, vaikka perjantai ja lauantai eivät kelien puolesta oikein miellyttäneet. Viikonlopun saldoa kuvannee muutama bongaus: W198, R198 (eli lokinsiipi-300 SL sekä roadsterversio, kumpikin suomalaisia), 450 SEL 6.9, useita W111/112 coupeja, reippaat 90 tkm ajettu 1977 280 sekä siisti 240 D Lang muista hienoista autoista puhumattakaan.
Järjestelyt ja puitteet olivat erinomaiset, ajoreitti ja tutustumiskohteet (Louhisaaren linna ja Triangle Motors) mielenkiintoiset. Huippuna kuitenkin täytynee pitää Jan Melinin parituntista, erittäin asiantuntevaa ja mielenkiintoista luentoa 1930-luvun 8-sylinterisistä kompressori-Mersuista.
Järjestelyt ja puitteet olivat erinomaiset, ajoreitti ja tutustumiskohteet (Louhisaaren linna ja Triangle Motors) mielenkiintoiset. Huippuna kuitenkin täytynee pitää Jan Melinin parituntista, erittäin asiantuntevaa ja mielenkiintoista luentoa 1930-luvun 8-sylinterisistä kompressori-Mersuista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joop, olisi ollut mukava olla paikalla koko pippalot, vaikka tosin pelkästään lauantai oli säistään huolimatta mieleenpainuva ja antoisa. Makeaa oli nähtävillä mahan täydeltä! Näin ensimmäisen kerran elämässäni luonnossa lokinsiipiovisen SL:n. Ja eipä roadstereitakaan ole tullut kyllästymiseen asti katukuvasa bongattua. Viimeksi meikäläinen näki viime mainitunlaisen parikymmentä vuotta sitten Svartvikin automuseossa - vm 1959 tms. Tämä Turussa ollut roadster-SL onkin "meiltä päin".
Se, miksi en ollut koko tapahtumaa paikalla selittyy sillä, että meikäläisellä oli parempaa tekemistä. Minusta tuli perjantaina 11.6. klo 11.03 pienen prinsessan isä. Juuri ja juuri maltoin lähteä lauantai-päiväksi Turkuun, mutta kun äiti ja tytär voivat hyvin eikä laitokselle muutenkaan päässyt kuin vasta iltapäivällä, niin starttasin broidini ja esikoispoikamme Eliaksen kanssa ässän keulan kohti Turkua. Paluumatkalla oli jo kova ikävä pienokaista ja äitiä!

Se, miksi en ollut koko tapahtumaa paikalla selittyy sillä, että meikäläisellä oli parempaa tekemistä. Minusta tuli perjantaina 11.6. klo 11.03 pienen prinsessan isä. Juuri ja juuri maltoin lähteä lauantai-päiväksi Turkuun, mutta kun äiti ja tytär voivat hyvin eikä laitokselle muutenkaan päässyt kuin vasta iltapäivällä, niin starttasin broidini ja esikoispoikamme Eliaksen kanssa ässän keulan kohti Turkua. Paluumatkalla oli jo kova ikävä pienokaista ja äitiä!

Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Onneksi olkoon pastorille & perheelle.
Tapahtuma tosiaan oli hieno, uskaltaisiko sanoa ikimuistoinen. Ja lisäksi kylpylähotellissa majoittuneet pääsivät nauttimaan rentoa lomafiilistä.
Itse ajo oli melko pitkä ja siinä säässä jäikin hieman pakkopullan asemaan, mutta vierailupaikat olivat sitten sitäkin hätkähdyttävämpiä: Viljasen upea autokokoelma omistajan itse esitellessä autoja tarjoilun lomassa sekä Triangle Motorsin hienot tilat ja varsinkin valmiiden autojen säilytyspaikka saivat kyllä vähintään päät pyörälle, sen verran mahtavia mobilismikokoelmia oli näytillä. Myös iltajuhla oli viihdyttävä ja juhlallinen. Ja Timo L. pokkasi vielä äänestyspalkinnonkin!
Erikoisen hienoa oli kuitenkin todeta että tapahtuma sai myös kansainvälisiä piirteitä, osallistujia saapui Saksasta ja Ruotsista, mm. Ruotsin MB-klubin pj sekä Saksanmaalta W116-kerhon kavereita. Ja piipahtihan Kludar ja Indrek Eestistäkin Turussa W126:lla!
Niin ja autokuntiahan oli liikkellä runsas 100, eli aika hyvin...
EDIT: ja kuviakin on esittää...
ja pari huonoa videota

Tapahtuma tosiaan oli hieno, uskaltaisiko sanoa ikimuistoinen. Ja lisäksi kylpylähotellissa majoittuneet pääsivät nauttimaan rentoa lomafiilistä.
Itse ajo oli melko pitkä ja siinä säässä jäikin hieman pakkopullan asemaan, mutta vierailupaikat olivat sitten sitäkin hätkähdyttävämpiä: Viljasen upea autokokoelma omistajan itse esitellessä autoja tarjoilun lomassa sekä Triangle Motorsin hienot tilat ja varsinkin valmiiden autojen säilytyspaikka saivat kyllä vähintään päät pyörälle, sen verran mahtavia mobilismikokoelmia oli näytillä. Myös iltajuhla oli viihdyttävä ja juhlallinen. Ja Timo L. pokkasi vielä äänestyspalkinnonkin!

Erikoisen hienoa oli kuitenkin todeta että tapahtuma sai myös kansainvälisiä piirteitä, osallistujia saapui Saksasta ja Ruotsista, mm. Ruotsin MB-klubin pj sekä Saksanmaalta W116-kerhon kavereita. Ja piipahtihan Kludar ja Indrek Eestistäkin Turussa W126:lla!
Niin ja autokuntiahan oli liikkellä runsas 100, eli aika hyvin...
EDIT: ja kuviakin on esittää...
ja pari huonoa videota
Viimeksi muokannut raul, Ma 14.06.2004 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin minkäs palkinnon se TimoL nyt itsellensä äänesti?raul kirjoitti:Timo L. pokkasi vielä äänestyspalkinnonkin!![]()
EDIT: ja kuviakin on esittää...
ja pari huonoa videota
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Hienot oli kemut siitä kiitos MB-klubille. Järjestelyt toimi hienosti. Forumilaisista tapasin Raulin. Oma -63 220b:kin pelasi hienosti koko reissun vaikka lähdettiin matkaan suoraan talvi seisonnasta. Akku vaan paikalleen ja baanalle.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Äänestykseen osallistujien kesken arvotut M-B-tähdellä koristellut kalvosinnapit sekä solmioneulanMesedesi kirjoitti:
Niin minkäs palkinnon se TimoL nyt itsellensä äänesti?


Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Se on sitä mersua itseään?W111 kirjoitti:Hienot oli kemut siitä kiitos MB-klubille. Järjestelyt toimi hienosti. Forumilaisista tapasin Raulin. Oma -63 220b:kin pelasi hienosti koko reissun vaikka lähdettiin matkaan suoraan talvi seisonnasta. Akku vaan paikalleen ja baanalle.

Hauska oli tavata, ja pyörihän siellä tosiaan muutama muukin "foorumilainen"...
Mutta mistä hyvästä ?Timo L. kirjoitti:Äänestykseen osallistujien kesken arvotut M-B-tähdellä koristellut kalvosinnapit sekä solmioneulanMesedesi kirjoitti:
Niin minkäs palkinnon se TimoL nyt itsellensä äänesti?. Pääsevät hyllyyn M-B -tulitikkujen sekä karamellien viereen, heti M-B sukkien päälle
.

Jaa-a, kai siitä, että olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan... tai että onnettaren käsi oli siellä (siis oikeassa paikassa oikeaan aikaan)
.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi