olikos Bosch osanumero 0281014429karikuuva kirjoitti:-ei siellä suoranaisesti lukenut, mikä edc malli on,mutta tuommoinen numerosarja oli. A642 150 23 34CDI203 kirjoitti:Se onko EDC16 vai 17 selviää varsin helposti ottamalla boxsi käteen ja katsomalla mitä siinä lukee/miltä näyttääkarikuuva kirjoitti:-Tuota omaa c 320 cdi:tä yritettiin viime kesänä tuikuttaa, mutta kaapeliluku ei onnistunut.ilmeisesti siinä on sitten ecuna edc 17. Kun karalan sivuilta kattelin ,niin w 204 224hp versiossa on käytetty sekä edc 16 ,-että edc 17 mallia.Tässä autossa tuntuu ainakin olevan mukavasti potkua vakionakin, jos vertaa edelliseen autooni , joka oli väykky e 320 cdi, mutta eihän se lisä koskaan haitaksi ole.
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
-Ei kun 281 014 429 ja valmistuspäiväys 30. 04 .-07. eli taitaa olla sama, jäi vain eka nolla huomaamatta 

w 211 e55 amg kompressor
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ainakin kaikki mitä on tullut luettua noita w211+ML:llät kutoskoneisia (pois lukien 280cdi takavedot) on onnistunut valmistumispäivämäärä 8/2008 saakka ihan kaapelilla jotku suoraan obd portista jotkut pöydällä.
Uskoisin et noissa w204 oltaisiin menty aikaisemmin noihin edc17 boxeihin..
edit.korjattu tekstiä
Uskoisin et noissa w204 oltaisiin menty aikaisemmin noihin edc17 boxeihin..
edit.korjattu tekstiä
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Löytyykö foorumilta osaavaa ohjelmoijaa Etelä-Suomen alueelta juurikin tuollaisen takavetoisen S211 280CDI:n tehojen optimoimiseksi? Vai kannattaako turvautua Karalan palveluihin?
V6 CDI
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
KannattaaKuul4 kirjoitti:Löytyykö foorumilta osaavaa ohjelmoijaa Etelä-Suomen alueelta juurikin tuollaisen takavetoisen S211 280CDI:n tehojen optimoimiseksi? Vai kannattaako turvautua Karalan palveluihin?


S211 280CDI TA
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ilmeisesti omaat siis hyviä kokemuksia Karalan palveluista?
V6 CDI
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Löytyy foorumiltakin usempi osaaja.Kuul4 kirjoitti:Löytyykö foorumilta osaavaa ohjelmoijaa Etelä-Suomen alueelta juurikin tuollaisen takavetoisen S211 280CDI:n tehojen optimoimiseksi? Vai kannattaako turvautua Karalan palveluihin?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
foorumilla käyttäjä: CDI203Kuul4 kirjoitti:Löytyykö foorumilta osaavaa ohjelmoijaa Etelä-Suomen alueelta juurikin tuollaisen takavetoisen S211 280CDI:n tehojen optimoimiseksi? Vai kannattaako turvautua Karalan palveluihin?
karalasta kuullu paljon huonoa, juurikin näitten v6 mootoreiden osalta...
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
CDI203:seen olen privalla yrittänyt yhteyttä, mutta ei vastausta.
V6 CDI
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
CDI203 tuolla toisessa ketjussa valittelee ongelmia yv:den kanssa. Onko viesti vielä lähtevissä (=ei ole lukenut)?Kuul4 kirjoitti:CDI203:seen olen privalla yrittänyt yhteyttä, mutta ei vastausta.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
60 tkm tyytyväisyyttäKuul4 kirjoitti:Ilmeisesti omaat siis hyviä kokemuksia Karalan palveluista?


S211 280CDI TA
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kontaktit saatu, eli asia kunnossa. Tänks vaan kaikille ja sori O.T.
V6 CDI
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sait siis ohjelman laitatettua, vai...? Minkä firman?Kuul4 kirjoitti:Kontaktit saatu, eli asia kunnossa. Tänks vaan kaikille ja sori O.T.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
CDI203:sen kanssa ollaan oltu yhteyksissä. Ohjelmaa ei vielä ole ajettu sisään, kevään aikana mahdollisesti.
V6 CDI
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kesärenkaiden vaihto kohta edessä ja kaipaisi lisää potkua tulpattomaan. Karalaa suositeltiin, mutta täällä löytyi soraääniä myös. Missä päin sinä Tuikku vaikutat, luin että jossain täällä pohjoisessa? Tällä viikolla itsellä olisi vapaata ja akselilla Tornio-Oulu, miksei kauempanakin voisi käväistä. Kampe w219 320 cdi, -06.
cls 320 tiiseli
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Yksi vaihtoehto tämän forumin pääsponsori tuossa yläpalkissa. Otat sinua lähinnä olevaan jälleenmyyjään yhteyttä ja sitä rataa... Että miksikö tätä ehdotan? No ihan vaan sen takia, koska itsekkin edustan kyseistä yhtiötä. Myyn ja asennan näitä ohjelmia Itä-Suomessa ja tarkemmin ottaen Kiteellä. H-autot, p-autot ja raskas kalusto onnistuu... Tervetuloa! Yv:llä voi lähestyä, jos kiinnostaa.karico kirjoitti:Kesärenkaiden vaihto kohta edessä ja kaipaisi lisää potkua tulpattomaan. Karalaa suositeltiin, mutta täällä löytyi soraääniä myös. Missä päin sinä Tuikku vaikutat, luin että jossain täällä pohjoisessa? Tällä viikolla itsellä olisi vapaata ja akselilla Tornio-Oulu, miksei kauempanakin voisi käväistä. Kampe w219 320 cdi, -06.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ok, kiitokset vaikka bannerikin oli samalla sivulla. Pinttynyt tapa, etten klikkaile noita mainoksia. Juu, tuolla firmallahan on lähellä edustus, pitääpä soitella.
cls 320 tiiseli
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Nyt päivitetty, voimacomilla oli kiireitä tälle päivää ja auton kovalevylle tuli Oulusta Powerflashiltä ohjelmat. Kun jotain saa päähänsä, niin se on sitten nopeasti toimittava
Samalla pakokaasun kierrätys veks ja dvd näkymään vänkärille ajon aikana.
Vääntöä nyt 600 ja tehoja perstuntuman mukaan mukavasti. Tietty tyytyväisyys kestää rajallisen ajan ja tietopankkiin jäi vielä vajaat 30 hevosta.

Vääntöä nyt 600 ja tehoja perstuntuman mukaan mukavasti. Tietty tyytyväisyys kestää rajallisen ajan ja tietopankkiin jäi vielä vajaat 30 hevosta.
cls 320 tiiseli
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hei !
luin krjoitustasi mersu-forum sivuilta--
Mullla E-malli vuosimallia 1998 200cdi automaatti josta haluaisin pois EGR takaisin kierrrätyksen.
Asun tampereella mitä sellainen operaatio maksaisi?
Ja toinen kysymys kabiiniin tulee voimakas pakokaasun haju (webasto)ei päälllä osaaTKO Valaista mistä johtuunee?
luin krjoitustasi mersu-forum sivuilta--
Mullla E-malli vuosimallia 1998 200cdi automaatti josta haluaisin pois EGR takaisin kierrrätyksen.
Asun tampereella mitä sellainen operaatio maksaisi?
Ja toinen kysymys kabiiniin tulee voimakas pakokaasun haju (webasto)ei päälllä osaaTKO Valaista mistä johtuunee?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Suuttimet kannattee tarkastaa.
Mercedes-Benz A45 AMG -14
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
"luin krjoitustasi mersu-forum sivuilta" siis kene ?work-man kirjoitti:Hei !
luin krjoitustasi mersu-forum sivuilta--
Mullla E-malli vuosimallia 1998 200cdi automaatti josta haluaisin pois EGR takaisin kierrrätyksen.
Asun tampereella mitä sellainen operaatio maksaisi?
Ja toinen kysymys kabiiniin tulee voimakas pakokaasun haju (webasto)ei päälllä osaaTKO Valaista mistä johtuunee?
tähän juttun on aika moni kirjoitanut,
myös selaisia jotka sen pystyy tekemään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos 320CDI (R6-204hv) moottoriin laittaa tuon 238hv/580nm ohjelman, niin
1) onko pakokaasun kierrätyksen ohjelmallinen poisto tarpeen / mikä on sen hyöty / onko riskinä EGR vikatila
2) tehdäänkö noihin yleensä laatikon ohjelmiston muutosta. Minusta tuo loota vaihtaa ohitustilanteessa liian herkästi pienemmälle - menee helposti yli parhaan väännön kierrosluvun. Tuntuu että maltillisella kaasulla / väännöllä ohituskiihtyvyys on parempi.
1) onko pakokaasun kierrätyksen ohjelmallinen poisto tarpeen / mikä on sen hyöty / onko riskinä EGR vikatila
2) tehdäänkö noihin yleensä laatikon ohjelmiston muutosta. Minusta tuo loota vaihtaa ohitustilanteessa liian herkästi pienemmälle - menee helposti yli parhaan väännön kierrosluvun. Tuntuu että maltillisella kaasulla / väännöllä ohituskiihtyvyys on parempi.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hannu H kirjoitti:Jos 320CDI (R6-204hv) moottoriin laittaa tuon 238hv/580nm ohjelman, niin
1) onko pakokaasun kierrätyksen ohjelmallinen poisto tarpeen / mikä on sen hyöty / onko riskinä EGR vikatila
2) tehdäänkö noihin yleensä laatikon ohjelmiston muutosta. Minusta tuo loota vaihtaa ohitustilanteessa liian herkästi pienemmälle - menee helposti yli parhaan väännön kierrosluvun. Tuntuu että maltillisella kaasulla / väännöllä ohituskiihtyvyys on parempi.
On kamalan vaikeaa kyllä tarkalleen tuollaisia lukuja sinne laittaa, saattaa helposti luiskahtaa kyllä ylikin.

1. Ei se mitenkään pakollista ole, mutta ehken kuitenkin suosittelisin, imusarjan pikeentymisen takia - ei tule vikatiloja.
2. Laatikon ohjaukselle ei kait allekirjoittaneen lisäksi tee oikein kukaan mitään, minunkin mielestäni kuutoskoneen paras ominaisuus - vääntö, jää vakiolla turbiinin ohjauksella hyödyntämättä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Pitäis lastuttaa tuo 01 w203 200cdi, minkälaisia vaihtoehtoja löytyisi etelä-suomesta? Voimaa.comia olen alustavasti katsellut, onko sen ohjelmasta kokemuksia? Otan suosituksia, ideoita ja vinkkejä mielelläni vastaan.
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
OskuV kirjoitti:Pitäis lastuttaa tuo 01 w203 200cdi, minkälaisia vaihtoehtoja löytyisi etelä-suomesta? Voimaa.comia olen alustavasti katsellut, onko sen ohjelmasta kokemuksia? Otan suosituksia, ideoita ja vinkkejä mielelläni vastaan.
http://www.ltr-racing.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta on itsellä hyvät kokemukset. Koneena myös OM611. En kylläkään voi verrata muihin custom-softiin, kun ei ole kokemuksia.
ex: S204 220cdia Avantgarde Premium Business -11 tuikutettu
ex: W204 200cdia business -07 tuikutettu
ex: W203 270cdia LTR-edition -02
ex: W203 220cdia LTR-edition -01
ex: W202 280 Sport -93
ex: W204 200cdia business -07 tuikutettu
ex: W203 270cdia LTR-edition -02
ex: W203 220cdia LTR-edition -01
ex: W202 280 Sport -93
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Minkälaisissa hinnoissa oli ja onko tullu mitään vikatiloja?bigsix kirjoitti:OskuV kirjoitti:Pitäis lastuttaa tuo 01 w203 200cdi, minkälaisia vaihtoehtoja löytyisi etelä-suomesta? Voimaa.comia olen alustavasti katsellut, onko sen ohjelmasta kokemuksia? Otan suosituksia, ideoita ja vinkkejä mielelläni vastaan.
http://www.ltr-racing.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta on itsellä hyvät kokemukset. Koneena myös OM611. En kylläkään voi verrata muihin custom-softiin, kun ei ole kokemuksia.
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
http://www.ltr-racing.com/hinnasto.html" onclick="window.open(this.href);return false;OskuV kirjoitti: Minkälaisissa hinnoissa oli ja onko tullu mitään vikatiloja?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Pe 18.06.2010 22:44
- Paikkakunta: P-Suomi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Heijaa. itte ainakin suosittelen Tuikun tekemää softaa -> toimii kuin junan vessa -> toisin kuin toisen virman tekemä.
Tuikku

Tuikku




Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitoksia ltr-racingin hinnoista, puusilmä kun olen niin en noita huomannutkaan. Se näyttäisi olevan voimaa.comia huomattavasti edullisempi. Tuikku tms. asiansa osaava käy toki myös.
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
OskuV kirjoitti:Minkälaisissa hinnoissa oli ja onko tullu mitään vikatiloja?bigsix kirjoitti:OskuV kirjoitti:Pitäis lastuttaa tuo 01 w203 200cdi, minkälaisia vaihtoehtoja löytyisi etelä-suomesta? Voimaa.comia olen alustavasti katsellut, onko sen ohjelmasta kokemuksia? Otan suosituksia, ideoita ja vinkkejä mielelläni vastaan.
http://www.ltr-racing.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta on itsellä hyvät kokemukset. Koneena myös OM611. En kylläkään voi verrata muihin custom-softiin, kun ei ole kokemuksia.
Onkin näköjään hinnat tullut inan verran ylöspäin viime kesästä. Kertaakaan ei ole vikatilaa tullut näiden 40 tkm aikana, enkä epäröisi käyttää samaa firmaa uudestaan. Auton luonne muuttui kyllä täysin ja nyt sillä pysyy jopa muun liikenteen seassa.
ex: S204 220cdia Avantgarde Premium Business -11 tuikutettu
ex: W204 200cdia business -07 tuikutettu
ex: W203 270cdia LTR-edition -02
ex: W203 220cdia LTR-edition -01
ex: W202 280 Sport -93
ex: W204 200cdia business -07 tuikutettu
ex: W203 270cdia LTR-edition -02
ex: W203 220cdia LTR-edition -01
ex: W202 280 Sport -93