S202 Ilmastointin toimintakuntoon saattaminen
S202 Ilmastointin toimintakuntoon saattaminen
Puuttuu 250TDT:stä ilmastoinnin kompura kokonaan ja kompuralta lähtevät putket on muistaakseni jostain syystä katkaistu ja teipattu päät. Ei tarkka tietoa kauanko ollut tuollalailla, mutta ainakin n. vuoden ja varmaan enemmänkin.
Jos hommaa vaikka saksasta uuden kompuran, ehjät putket jostain ja täyttää systeemit niin mahtaako toimia? Mitä muuta voi joutua/kannattaa vaihtaa? Onko kaikissa 250TD/T samanlaiset kompurat? Tämähän on manuaali ilmastoinnilla.
Jos hommaa vaikka saksasta uuden kompuran, ehjät putket jostain ja täyttää systeemit niin mahtaako toimia? Mitä muuta voi joutua/kannattaa vaihtaa? Onko kaikissa 250TD/T samanlaiset kompurat? Tämähän on manuaali ilmastoinnilla.
Re: S202 Ilmastointin toimintakuntoon saattaminen
http://www.ebay.de/itm/Klimakompressor- ... 336915e16e" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Klima-Kompressor ... 2c62ca35c9" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa muutamia kompuroita joita äkkiseltään löysin tuolta.
http://www.ebay.de/itm/Klima-Kompressor ... 2c62ca35c9" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa muutamia kompuroita joita äkkiseltään löysin tuolta.
Re: S202 Ilmastointin toimintakuntoon saattaminen
Joku katsonu että lauhdutin, höyrystin ja nestelinja vuotaa. Todennu että kompura toimii hyvin niin leikannu puukolla letkut ja myyny kompuran eli ainoan toimivan osan kovaan hintaan? 
Kattoluukku on kesällä kova sana.

Kattoluukku on kesällä kova sana.
Re: S202 Ilmastointin toimintakuntoon saattaminen
Niin pirustako näitä tietääetrade kirjoitti:Joku katsonu että lauhdutin, höyrystin ja nestelinja vuotaa. Todennu että kompura toimii hyvin niin leikannu puukolla letkut ja myyny kompuran eli ainoan toimivan osan kovaan hintaan?
Kattoluukku on kesällä kova sana.

Juu luukku löytyy ja toimiikin vielä, mutta vähemmän se ilmastointi aiheuttaisi huminoita.
Re: S202 Ilmastointin toimintakuntoon saattaminen
Jep. Jäitä hattuun.
Jos lähdet kunnostamaan kylmästöintiä niin lopputulos voi olla että olet joutunu vaihtamaan kaikki uuteen ja kalliiksi tulee. Nuo mutteri liitokset on yksi harmi autokylmässä... yhtenä ongelmana...
Jos kaikki komponentit olis paikallaan niin lähtis koeponnistamaan paikkoja mutta nyt heti ekana pitäis laittaa muutama satanen kiinni että tietäis mitä vikaa on missäkin
.
Jos lähdet kunnostamaan kylmästöintiä niin lopputulos voi olla että olet joutunu vaihtamaan kaikki uuteen ja kalliiksi tulee. Nuo mutteri liitokset on yksi harmi autokylmässä... yhtenä ongelmana...
Jos kaikki komponentit olis paikallaan niin lähtis koeponnistamaan paikkoja mutta nyt heti ekana pitäis laittaa muutama satanen kiinni että tietäis mitä vikaa on missäkin

Re: S202 Ilmastointin toimintakuntoon saattaminen
Henkilökohtainen mielipide mutta eihän kattoluukkua voi edes verrata toimivaan ilmastointiinetrade kirjoitti:Joku katsonu että lauhdutin, höyrystin ja nestelinja vuotaa. Todennu että kompura toimii hyvin niin leikannu puukolla letkut ja myyny kompuran eli ainoan toimivan osan kovaan hintaan?
Kattoluukku on kesällä kova sana.

Noissa 250td koneisissa on aika usein kompura se joka vuotaa kylmäaineet ulos, kompuran akseli kuluu ja vuotaa sitten sieltä pikkuhiljaa..
Jos kuntoon haluaa laittaa niin uusi kompura ja sitten kuivain nyt alkuun, jos lauhdutin on vähänkään sieltä edestä haperon näköinen niin sekin suosiolla uusiksi. Jos järjestelmä on ollut pitkään tyhjänä niin saattaa jotkut tiivisteet olla kuivaneet mutta koittamallahan sekin selviää

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: S202 Ilmastointin toimintakuntoon saattaminen
Ota rekisteri numeron perusteella entiset omistajat tietoon ja soittele heille ja kysy mitä vika siinä oli?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S202 Ilmastointin toimintakuntoon saattaminen
Sama ongelma on jokaisessa avokompuras verrattuna hermeettiseen tai puolihermeettiseen, vai onko 250td:ssä apulaitehihna jo tehtaalla asennettu jotenkin huonosti että rasittaa kompuran aksilaa?Jolle kirjoitti: Noissa 250td koneisissa on aika usein kompura se joka vuotaa kylmäaineet ulos, kompuran akseli kuluu ja vuotaa sitten sieltä pikkuhiljaa..
Kritisoin jo edellä mutteriliitoksia ja tuossa logPh kaavio R134A aineelle.Jolle kirjoitti:Jos järjestelmä on ollut pitkään tyhjänä niin saattaa jotkut tiivisteet olla kuivaneet
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Log_ ... _R134a.svg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaavion vertikaali akseli on paineille ja paineet on välillä korkeatkin, eli jos auton kylmäkierrossa olisi tiivisteitä muuallakin kun auton avokompurassa niin järjestelmä olisi haastava saada tiiviiksi.
Hermeettinen jääkaappi tai pakastin on metallikuoren ympäröimä joka paikasta ja putket juottamalla kiinni.
Re: S202 Ilmastointin toimintakuntoon saattaminen
En tiedä että miksi noissa 250 usein menee kompura, taitaapi olla eri valmistajan tuote kuin näissä uudemmissa... Tai sitten kilometrit tekee tehdävänsä 

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: S202 Ilmastointin toimintakuntoon saattaminen
Jep. Viimme kesänä olin firmassa mihin tuli käsky palauttaa kaikki uudet kompurat varastosta kun olivat kaiketi täysin susia.Jolle kirjoitti:En tiedä että miksi noissa 250 usein menee kompura, taitaapi olla eri valmistajan tuote kuin näissä uudemmissa... Tai sitten kilometrit tekee tehdävänsä
Onhan tuos lahden toisella puolella auton valmistaja millä meni pelkän moottorin huohotuksen kuntoonsaamiseen ainakin viisi vuotta ja kompura on hieman teknisempi kun kumiletkut.
Re: S202 Ilmastointin toimintakuntoon saattaminen
Saattaahan tuo olla, että jää ostamatta tuo kompura kun pitäs kesärenkaatkin ostaa ja ne on kuitenkin aika paljon tärkeemmät kuin tuo ilmastointi. Vuotaa kone vielä öljyä sen verran että saattaa pitää ottaa palovakkuutuskin kesäks 

Re: S202 Ilmastointin toimintakuntoon saattaminen
Heps, mulla olis ylimääräinen kompura C280: stä, liekö samanlainen. 0500 591981
------------------------------------------