Peräänajossa vaurioitunut muovikylkinen vm.91 mersu, sai rekisterikilven kohdalle volvon vetokoukun n.30km/h vauhdissa. Muovipuskuri halkesi, joten se menee korjaukseen tai vaihtoon mikäli löytyy valkoinen vm.88-92 purkuosa. Pistemäisen osuman johdosta puskurin takana oleva etupalkki painunut sisään n.10cm, eli on jäähdyttimen flektissä kiinni.
Kuinka automaattivaihteisessa tuon etupalkin voi vaihtaa? Ilmeisesti vaihdelaatikon lauhduttimen putket kulkevat palkissa (maalatut kovat putket). Onko vaihto-osa pultattavissa paikalleen, vai tarviiko purkaa ja koota isompia kokonaisuuksia?
Yritin projekteista etsiä, mutta ei täysin vastaavaa ongelmaa löytynyt. Lähinnä projektit olivat E-mallin maskin vaihtoa yms.
W124 lievän keulakolarin vaurioiden korjaus, kokemuksia?
Re: W124 lievän keulakolarin vaurioiden korjaus, kokemuksia?
En nyt heti saa päähäni tota palkkia, mutta kyllähän tuo todella vaativa homma on. Oletko kattonut ettei puskurin kiinnikkeet sivuilta ole lähtenyt irti, meinaan itellä ei pahemmin hajonnut mutta kiinnike kuskin puolen kyljestä repesi konehuoneesta irti ja nyt on ruostunut. Meinaa sit menee vielä vaikeemmaks.
Olen kyllä noita palkkeja jonkin verran vaihdellut eri autoihin enkä ole ennen törmännyt kuin pissapojan ym letkuihin, yleensä umpion pesurit, mutta mesessä ne menee erillailla.
Suorista palkki? toisaalta jos sielä putket menee nii nekin voi olla jo aika huonossa kunnossa.
Olen kyllä noita palkkeja jonkin verran vaihdellut eri autoihin enkä ole ennen törmännyt kuin pissapojan ym letkuihin, yleensä umpion pesurit, mutta mesessä ne menee erillailla.
Suorista palkki? toisaalta jos sielä putket menee nii nekin voi olla jo aika huonossa kunnossa.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
30km/h on seisovaan autoon kova mälli.Jos runko aisat on painuneet kasaan vähääkään niin korinoikasupenkki kutsuu.Se palkin vaihto ei ole kummonen homma ja ne lauhduttimen putket voit tehdä ihan hydrauliletkuilla ja vaikka pistää erillisen lauhduttajan.
Sovita sitten kaikki osat kasaan ja katso raot ovista ,konepellistä ,umpioista että kaikki olisi ok,näillä saat jo kehikon suht kohdalleen sitten vasta hitsaat kaikki lopullisesti kiinni.
katsopa nyt tosiaan kaikki raot etuloksusta ja ovista koska näistä näät jos runko palkit on antanut myöten.
Sovita sitten kaikki osat kasaan ja katso raot ovista ,konepellistä ,umpioista että kaikki olisi ok,näillä saat jo kehikon suht kohdalleen sitten vasta hitsaat kaikki lopullisesti kiinni.
katsopa nyt tosiaan kaikki raot etuloksusta ja ovista koska näistä näät jos runko palkit on antanut myöten.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
mikään korin osa w124 keulassa ei ole "pultattavissa" (paitsi lokasuojat), eli hitsaus hommiksi menee, jos ei saa vasaralla paukuteltua suoraksi... jos se sun oma ei ole kovin arvokas tunnearvoltaan, niin laita lihoiksi (myy osina)
tietysti jos sulla on aikaa ja mahdollisuus suorittaa nuo korjaukset harrastepohjalta, niin sitten voi olla järkevää korjata, mutta teettämällä tuo maksaa moninkertaisesti auton arvon... koripenkki olisi tosiaan hyvä olla, että autosta ei kovin itse korjatun näköinen tule
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
tietysti jos sulla on aikaa ja mahdollisuus suorittaa nuo korjaukset harrastepohjalta, niin sitten voi olla järkevää korjata, mutta teettämällä tuo maksaa moninkertaisesti auton arvon... koripenkki olisi tosiaan hyvä olla, että autosta ei kovin itse korjatun näköinen tule

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jos koripenkkiä tarvitaan niin ruhjomalla et autotallivarustuksella saa sitä kyllä vedettyä ja pikku kolhujen takiahan sitä ei sinne viedä.
siitä hyvähän se penkki on että siellä sitten mitataan kaikki kori pisteet että ovat kohdillaan ettei auto kulje kierossa ja osat menee nätisti paikalleen.ei kai se oikaisu penkissä ole kallis kun vaan on jo purettu kaikki valmiiksi ja tieten aika tilattu pajalle.
itsekin olen autopeltiseppä myös ja joskus on tullut tilattua ja vietyä auto vetoon kun itse ei olisi millään voinut moista tehdä ja ei kannatakaan lähteä kahdella traktorilla veteleen ,kivijalka kun ei talossa kestä vetoa.
siitä hyvähän se penkki on että siellä sitten mitataan kaikki kori pisteet että ovat kohdillaan ettei auto kulje kierossa ja osat menee nätisti paikalleen.ei kai se oikaisu penkissä ole kallis kun vaan on jo purettu kaikki valmiiksi ja tieten aika tilattu pajalle.
itsekin olen autopeltiseppä myös ja joskus on tullut tilattua ja vietyä auto vetoon kun itse ei olisi millään voinut moista tehdä ja ei kannatakaan lähteä kahdella traktorilla veteleen ,kivijalka kun ei talossa kestä vetoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-