Sain muutaman kuvan alle 300tkm ajetusta M102:n nokka-akselista.
Kuvat ovat kooltaan isoja (?) mutta näkyy paremmin kuluneisuus. Rapsutus oli julmettua tämän näköisillä osilla.....
Tulee mieleen, kun noita kuvia kattoo ylä-asteen ns. tupakkavalistus-kuvat tupakoitsijoiden keuhkoista. Ensimmäinen tunnetila on aina järkytys.
"Miten tuo voi vielä käydä?"
"Miten tuo voi vielä elää?"
Day Downhill kirjoitti:
Tulee mieleen, kun noita kuvia kattoo ylä-asteen ns. tupakkavalistus-kuvat tupakoitsijoiden keuhkoista. Ensimmäinen tunnetila on aina järkytys.
"Miten tuo voi vielä käydä?"
"Miten tuo voi vielä elää?"
Joopa joo niiltä jäi vaan näyttämättä ne kuvat missä keuhkot ovat täysin puhdistuneet puoli vuotta tupakoinnnin lopettamisen jälkeen
Oikein perinteistä valistusta...näytetään vaan toinen puoli asiasta...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
No itsekin juuri vaihtelin -85 300E nokan ja keinujakin on tullut nyt jo 8 kpl vaiheltua... ja ajeltu on sellanen 374 tkm.Mutta loppupahan raksutus ja rouskutus! =)
Mersujahan pitää olla vaikka "vähän" vanhempiakin!
Omassa oli vielä kuluneemmat n. 3-5 mm per nokka ja keinut oli aivan koverat, siis ei kuperuutta eikä kuttaperkkaa enään ollenkaan. Autossa käytetty kivihiilijenkki öljyjä ja sitten 7 vuotta mobil Formula 1 josta "kuulemma" ko kuluminen johtunut.
Oppi: älä vaihda öljymerkkiä ainakaan huonosta hyvään koska puhdistaa koneen ja sitä kautta kalkalkalklikliklikkalkalkal....
Koivuselta löytyy nokka keinu sarja n. 300 euroa ja nostajat n. 100 euroa joka ainakin mulle oli halpuudessa SUURI yllätys.
aalpe kirjoitti:Koivuselta löytyy nokka keinu sarja n. 300 euroa ja nostajat n. 100 euroa joka ainakin mulle oli halpuudessa SUURI yllätys.
T. petri
Koivusen yhteystiedot tai tarkempi selite firmasta olis kiva. Mersuun ei tartte osia, mutta Audiin pitäisi vaihtaa nokka-akselit. Autoliike kyllä maksaa hilut, mutta alkuperäisen hintaa ei kuitenkaan suostu maksamaan.
Eli varmaankin kaikki autotarvike talot voivat ostaa koivuselta tuotteita koska se ei myy suoraan vaan jälleen myyjien kautta. Hessumobiili, AD-autopaikat jne käyttävät tuota tukkurina samalla tavalla kuin örumia, arwindonia jne. Kysy lähimmästä autotarvikeliikkestä. Audin osista en tiedä ainakaan uusista. Olin itse joskus 80-luvun lopussa siellä töissä hessussa ja siitä on jo aikaa.
Oli ihan pakko kurkistaa oman auton nenäkeppiä.
Pieni pelonsekainen kutina oli, kun on alkanut hieman rapista kuumana parin viikon aikana.
Kulahtanuthan se on
Ei tosin niin kauhea, kuin noissa kuvissa... vitosen ja kutosen nokat pahimmat, muissakin alkavaa kulumaa.
Onpahan jotain tekemistä kesälomalla
Uus M103:n nokka+keinut ei maksa kuin vaivaiset 700€ KL:ssä
Vaihdoin itselleni venttilivarren kumit ja samalla totesin että nokat olivat vähän kuluneet. näkyi jo ihan selviä syöpymiä jossain kohdissa.
Autoni roksutti hieman jo ostettaessa, mutta kun vaihdoin öljymerkin mobil1:een ja rääkkäsin koneen moottoritiellä muutaman kerran punahehkuiseksi suurin osa roksutuksesta lähti.
Loput roksustuksesta lähti kun venttilikumirempan yhteydessä otin venttiilin nostinkupit irti joka nostajasta ja putsasin kunnolla. Huomasin että yksi paininkuppi oli ihan jumissa. Nyt hyrrää niinkuin mersun kuuluukin.
JuhoK kirjoitti:Oho!! olipas pahan näköiset.. Mites ne on noin nopeesti ton näköiseksi menny ?!? Mulla on ajettu 421tkm, eikä mitään kulumista oo näkyvissä...
tiedän ammoisilta ajoilta n.1990 kun kaverin -88 230E :n nokka-akseli näytti tuolta jo 80 tkm jälkeen ....ajotapana ....pitkää vaihdetta sisään, eli ajoi aina
liiaan isolla vaihteella, kierroset 1000 pinnassa. Toisaalta olen kuullut , että
-89 ja uudemmissa on kestävämpi nokka-akseli.
Itsellä olleessa M102 :ssa -89 ,ei 360 tkm: n jälkeen vielä ollut moisia oireita.