W212/S212 facelift
Re: W212/S212 facelift
Mä vaihdoin Banner AGM akun vakion tilalle mikä käsittääkseni oli agm akku myös VARTA ja mersun osanumero siinä oli eipä muuta merkintää. Uusi vastaava Veholla 310€. Bannerin agm:n sain 200€ hintaan. Näissä kun on älykäs latausjärjestelmä niin saamani tiedon mukaan edellyttää agm akkua. Alkuperäinen oli saanut saksassa kokea 7kk seisonnan ja varmaan käynyt tyhjänä kun ei kestänyt webastoa käyttää pakkasella ilman battery low ilmoitusta. Ainakin w203:ssa vakio akku (ei agm) kestää hyvin webasto käyttöä kunhan ajelee siten että akku ehtii latautua. Joten omituista jos ei 212:n vakio akku kestäisi.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W212/S212 facelift
Akku on se, mikä tehtaalta tuli eli ei tietoa. Pari kolme kertaa esilämmitys on keskeytynyt parinkymmenen minuutin kohdalla herjaan "battery low, heater inactivated", vaikka alla ei olisi ollut pätkäajoa. Ei häiritsevän usein, mutta useammin kuin aiemmilla autoillani. Liekö sitten vain turhan korkeat jänniterajat diagnostiikassa.Matala kirjoitti:Marko_K, kysyisin vielä webastosta. Onko toiminut hyvin kylmillä keleillä, ei mitään akun hyytymisongelmia? Onko autoon asennettu erikoisakku webastoa varten?
Re: W212/S212 facelift
Jep, se 4-matic pysähtyy yhtä hyvin kuin 2 vetoinenkin.tony kirjoitti:4-matic ei nastarenkaita kaipaa !!!
Tietenkin jos ajatuksena onkin pysähdellä rivakasti toisiin törmäillen, niin miksipä ei

Vaikkakin hyvä kitka ei paljoa eroa nastasta...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W212/S212 facelift
Täällä pohjoissaksassa on ollut nyt pari viikkoa yli 10 astetta pakkasta ja ainakaan minulla ole tullut mitään ongelmia vakioakun kanssa. Käytän Webastoa 30 minuuttia aamulla töihin lähtiessä ja toisen kerraan saman aikaa duunin pihassa. Matka on 62 km ja aikaa ottaa noin 40 minuuttia.Marko_K kirjoitti:Akku on se, mikä tehtaalta tuli eli ei tietoa. Pari kolme kertaa esilämmitys on keskeytynyt parinkymmenen minuutin kohdalla herjaan "battery low, heater inactivated", vaikka alla ei olisi ollut pätkäajoa. Ei häiritsevän usein, mutta useammin kuin aiemmilla autoillani. Liekö sitten vain turhan korkeat jänniterajat diagnostiikassa.Matala kirjoitti:Marko_K, kysyisin vielä webastosta. Onko toiminut hyvin kylmillä keleillä, ei mitään akun hyytymisongelmia? Onko autoon asennettu erikoisakku webastoa varten?
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: W212/S212 facelift
Uusimmassa Auto Bild (Saksan versiossa) on uusia kuvia E-sarjan faceliftissä. Minusta nuo näyttävät todennäköisimmältä kuin aikaisemman. Nyt olisi enemmän B-sarjalaiset valot.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: W212/S212 facelift
Katsoin myös tuon kuvan. Näyttää ihan hienolta jos tuollaisen laittavat. AB:n renderöinnit ovat yleensä aika lähellä totuutta. Ihmetyttää vaan kun siinä lukee "E-klasse schon ab 2013", sillä eihän kyseessä kuitenkaan ole uusi malli vaan face lift.D-MB kirjoitti:Uusimmassa Auto Bild (Saksan versiossa) on uusia kuvia E-sarjan faceliftissä. Minusta nuo näyttävät todennäköisimmältä kuin aikaisemman. Nyt olisi enemmän B-sarjalaiset valot.
NYK: S212 E250 CDI 4Matic T AMG-sport
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
Re: W212/S212 facelift
En ymmärtänyt, eihän tuossa lukenutkaan "uusi E-kori" tai W213 vaan "E-klasse" ja onhan se faceliftkin E-klasse?Matala kirjoitti: Katsoin myös tuon kuvan. Näyttää ihan hienolta jos tuollaisen laittavat. AB:n renderöinnit ovat yleensä aika lähellä totuutta. Ihmetyttää vaan kun siinä lukee "E-klasse schon ab 2013", sillä eihän kyseessä kuitenkaan ole uusi malli vaan face lift.
Aiemminhan faceliftit oli vielä maltillisempia, oliskohan ne nyt tarkoituksella muuttaneet vähän konepeltiä jne. kuten 204:ssa ettei pre-facelifteistä saa niin helpolla väärennettyä faceliftejä (tai saavat ainakin sitten myytyä enemmän kalliita osia niille jotka tuohon haluavat ryhtyä).
Re: W212/S212 facelift
"E-luokka jo 2013". Face liftinä 2013 on ihan normaali neljä vuotta ensiesittelystä. En sitten tiedä mitä tarkoittavat tuolla "jo"DBFI kirjoitti:En ymmärtänyt, eihän tuossa lukenutkaan "uusi E-kori" tai W213 vaan "E-klasse" ja onhan se faceliftkin E-klasse?Matala kirjoitti: Katsoin myös tuon kuvan. Näyttää ihan hienolta jos tuollaisen laittavat. AB:n renderöinnit ovat yleensä aika lähellä totuutta. Ihmetyttää vaan kun siinä lukee "E-klasse schon ab 2013", sillä eihän kyseessä kuitenkaan ole uusi malli vaan face lift.
Aiemminhan faceliftit oli vielä maltillisempia, oliskohan ne nyt tarkoituksella muuttaneet vähän konepeltiä jne. kuten 204:ssa ettei pre-facelifteistä saa niin helpolla väärennettyä faceliftejä (tai saavat ainakin sitten myytyä enemmän kalliita osia niille jotka tuohon haluavat ryhtyä).
NYK: S212 E250 CDI 4Matic T AMG-sport
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
Re: W212/S212 facelift
Nyt tajusin, ja ihan samaa mieltä tuosta normaalista facelift ajankohdasta ja onhan tuo 2013 moneen kertaan täälläkin foorumilla mainittu.Matala kirjoitti: "E-luokka jo 2013". Face liftinä 2013 on ihan normaali neljä vuotta ensiesittelystä. En sitten tiedä mitä tarkoittavat tuolla "jo"
Re: W212/S212 facelift
No voihan sen niinkin ajatella, että tulee "jo" alle vuoden kuluttua. Nyt muuten tuli sitten Auto Motor und Sportin mielipide uuden E-sarjan ulkonäköön. Omaan silmään näyttää hieman erikoiselta noi enkelinsiipietuvalot ja todella pienet Alfamaiset takavalot. Oma suosikkini olisi AMuS:n keula ja Auto Bildin perä!Matala kirjoitti:"E-luokka jo 2013". Face liftinä 2013 on ihan normaali neljä vuotta ensiesittelystä. En sitten tiedä mitä tarkoittavat tuolla "jo"
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: W212/S212 facelift
Nyt on kaikilla Saksan autolehdillä renderöinti E-sarjan faceliftistä. Itse en usko noin radikaaleihin muutoksiin mitä nyt esitellään. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos mallin ulkonäkö muuttuu täysin 2013 , niin myönnän kyllä sen ottavan aivoonD-MB kirjoitti:No voihan sen niinkin ajatella, että tulee "jo" alle vuoden kuluttua. Nyt muuten tuli sitten Auto Motor und Sportin mielipide uuden E-sarjan ulkonäköön. Omaan silmään näyttää hieman erikoiselta noi enkelinsiipietuvalot ja todella pienet Alfamaiset takavalot. Oma suosikkini olisi AMuS:n keula ja Auto Bildin perä!Matala kirjoitti:"E-luokka jo 2013". Face liftinä 2013 on ihan normaali neljä vuotta ensiesittelystä. En sitten tiedä mitä tarkoittavat tuolla "jo"

NYK: S212 E250 CDI 4Matic T AMG-sport
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
Re: W212/S212 facelift
http://www.worldcarfans.com/11203024187 ... owphotos#6" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä on kuvaa World Car Fansin sivuilta. Ei ainakaan tuon mukaan läheskään niin radikaali kuin mitä esim. Autobild uutisoi.
Siinä on kuvaa World Car Fansin sivuilta. Ei ainakaan tuon mukaan läheskään niin radikaali kuin mitä esim. Autobild uutisoi.
NYK: S212 E250 CDI 4Matic T AMG-sport
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
Re: W212/S212 facelift
Toivoisin näkeväni yksiosaiset ajovalot tulevassa faceliftissä, sellaiset kuin noissa lehtikuvissa vilahti. Näytti todella makeelta. Mielestäni nykyinen W212-malli on kaikkien aikojen rumin mersu (hyvänä kakkosena W210 pre-facelift).
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: W212/S212 facelift
Niin tuon kuvan perusteella on taitanut AMoS tehdä uuden rendauksen viimeisiinpään lehteensä. Itselleni olisi kyllä tärkeämpää, että Mersulta tulisi uusi 300+ hp dieselmoottori uuteen faceliftiin. Ikävä kyllä tuosta ei ole ollut mitään huhuja. Muuten en kyllä vaihda faceliftiin. Pitänee tuossa tapauksessa vaihtaa vaimon Volvo johonkin menevämpään esim. uusi Alpina D5 (tai perus BMW 535d) näyttäisi olevan aika mainio.Matala kirjoitti:http://www.worldcarfans.com/11203024187 ... owphotos#6
Siinä on kuvaa World Car Fansin sivuilta. Ei ainakaan tuon mukaan läheskään niin radikaali kuin mitä esim. Autobild uutisoi.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: W212/S212 facelift
Muuleissa keula näyttää liian kevyeltä perään verrattuna.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W212/S212 facelift
Olen itseasissa yllättynyt miten nopeasti tuo uuden 5-sarjan keula näyttää vanhalta. Oli sitten mitä mieltä tahansa S212n keulasta niin se ainakin on positiivisella erilainen ja pysyy aika tuoreena. Meillä täällä päin on vain noita 530d autoja ja ne jäävät kyllä rekan takaa kiihdyttäessä. Noita 535dtä en ole vielä nähnyt. Yksi Bentley oli kyllä aika nopea, mutta nuo bensakoneet eivät ole (no Bentley ei edes hinnan takia) mahdollisia työmatkan pituuden takia.Timo L. kirjoitti:Muuleissa keula näyttää liian kevyeltä perään verrattuna.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015