Mun mielestä siihen nopeusmittarin vaijerin väliin kannatta rakennuttaa semmonen pieni vaihde mikä muuttaa vaijerin pyörimisnopeuden oikeaksi.
Tuommosia pieniä vaihteistoja rakentaa suomessa joku... Tosin nyt en tähän hätään sitä nimeä muista.
Mutta tiedän, että moottoripyöriin on semmosia rakennettu, eli kyllähän semmonen autossakin toimii.
Idea siinä on varsin yksinkertainen. Nopeusmittarinvaijeri katkastaa sopivalta kohdalta ja siihen puristetaan semmoisilla pihdeillä päät paikalleen, mitkä käy siihen pikku vaihteistoon.
Muuten, mikä välitys on W126:ssa? Käsittääksen bensakasilla varustettutassa on pisin välitys. Onko se jotain 2,7 luokkaa?
Muistelisin niin.Voin olla väärässäkin.
Ja lisäksi vaikuttaa vielläpä sille, että tuommosia periäkin löytyyy vielläpä kohtuu helposti ja halvalla hyväkuntoisia (Lue: halvemmalla ja helpommin mitä 5- vaihteisia laatikoita)
Tämmönen muutos mulla on ollut mielessä. Tuli vaan joskus mieleen, kun älysin että 5-loviset laatikot maksaa hunajaa ja niitä on vaikea saada.
Ja olen sitä mieltä, että 300 D jaksaa kulkea tuommosella pitkälläkin välityksellä.
Ainakin sen jälkeen, kun siihen lisää "ahhh-timen"
Oon ajatellut myös, että ajomelu pienenee tämän muutoksen myötä, samoin kun polttoaineen kulutuskin...