Sergeyn S124 E220CDI ;)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
sry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 03.06.2009 22:34

Re: Sergeyn paku. 220cdi taas toimii

Viesti Kirjoittaja sry »

moro, mittari lähtee hyvin irti näköjään noilla ohjeilla! Kiitos siitä. Mulla ei tossa väyrysessä toimi kello eikä lämpömittari. mistäs ne osat sai siihen ja ei lienee paha vaihtaa?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi taas toimii

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Minullahan ei vikaa ollut joten en osaa sanoa. vain polttimot oli pimeänä.

Ainiin... Eilen katukivi oli yhdessä risteyksessä irti ja rengas puhki. Continentali oli tällä kertaa ja sain tänään korvausta 180 euroa (rengas liikkeen hinta töineen) saapa camskill renkaat keväällä :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi taas toimii

Viesti Kirjoittaja Sergey »

APP autokorjaamon hotari tarkisti vikakoodit starilla autosta ja sen seurauksena vaihdoin KV-pumpun jonka jälkeen weba toimii kuten kuuluu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi taas toimii

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Millainen lohkolämmitin olisi hyvä? letkuun vai lohkoon... tietysti lohkoon mutta mietin lähinnä työn määrää sateessa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Sergeyn paku. 220cdi taas toimii

Viesti Kirjoittaja Jonze »

On se oikea lohkolämppäri sen verran parempi, että kannattaa ehdottomasti valita se, vaikka hieman lisähommaa tuottaisikin.
S204
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi taas toimii

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Vaihdoin termostaatin ja koeajolla Iskin jarrut pohjaan ja väistin peuraa ja onnistuin väistöliikkeessä

Mutta väyrysestä pimeni mittariston valot PAITSI digimittarit joissa valo ja numerot on. Niin ja radio ei sammu enää virta-avaimesta!

HÄH?

EDIT: viisarit toimii myös.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi (väistin peuraa... mitä tapahtui?)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

noniin. vikahan lähti pois kun irroitin mittariston. eli joku oli irti :D

eli kooste:

näytössä vikakoodi "Display error"

-Mittariston valot oli pimeänä, mutta viisarit toimi.
-Keskikonsoli sekä radion valot pimeänä.
-Digimittareit oli valaistuna. Vasemanpuoleinen lämpötila sekä keskimäinen ajotietokoneen iso näyttö oli toiminnassa. Mutta tuo oikeanpuoleinen vaihteen numero/kello oli pikselimössöä mutta valaistu.
-Ratin napit ei toiminut.
-Radio soi kokoajan eikä sammunut millään, edes painamalla volyyminappia, mutta valoja ei ollut.

asiaan auttoi mittariston purku osiin ja kaikkien liitosten heiluttelu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi (väistin peuraa... mitä tapahtui?)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Olin terapian tarpeessa ja mulla kun oli tuo vanha käytetty weban kiertovesipumppu irrallaan, niin kävin hakemassa liikkeestä uudet hiilet ja vaihdoin ne siihen. Työ oli jopa onnistunut ja se taas toimii. Pitää vaihtaa takaisin tuo uusittu vanha kun tuo nykyinen on myös käytetty ja oletettavasti hiilet on heikossa hapessa siinäkin. Työ oli suoraviivaista paitsi että juuri sopivia hiiliä ei ollut niin joutui vähän kaventamaan ja lyhentämään. Tunnin nyhertäminen eli tuntipalkka oli kohtuullinen. Fosforilla poistin vanhasta pinnasta ruosteet jne ja maalasin sen mattamustaksi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi (väistin peuraa... mitä tapahtui?)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Noniin ja kukaan ei kertonut että webastossa on OMA kiertovesipumppukin, eli Weba Thermotop C, tyyppikilvessäkin lukee nätisti Z/C/P (P tai F). Sitä pitää nyt alkaa korjailemaan kans. Minä vaa onnettomasti olen ollut siinä uskossa että se kiertovesipumppu joka on konehuoneessa lampun takana on webastolle. Noh. kyllähän sekin rikki oli. Tässä autossa on siis webaston apuna kaksi kiertovesipumppua.

Nyt on weba kädessä ja kyllä on niin typerään paikkaan ripustettu että oksat pois :D Vissii olis tarkoituksena että puskuri ja lamppu irrotetaan että saa weban pois paikaltaan. Mutta kiroilemalla kyllä lähti lampun alta kaksi mutteria.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi (väistin peuraa... mitä tapahtui?)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tuolleen pelaa to poltin. Sytytinkin sytyttää. Auton päästä saa virtaa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LShuHraW5W8[/youtube]

seuraavana vuorossa kiertovesipumpun toiminta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi (weba palasina)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

varmuuden vuoksi kuitenkin tyhjensin tuon polttimen karstasta, ja sitä oliki iha jonkin verran.
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi (weba palasina)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä se vain purku auttoi ja kaikki pelaa taas asiallisesti. Äänenvaimennin pitäisi vain korjata ja pakoputki vaihtaa ehjään. Nyt on suora putki auton alle. EI se kyllä kauhean kova melu ole. Imuäänistä tulee paljon kovempi tohina.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi (weba, akku tyhjäks)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ei tahdo akku sietää webaston käyttöä päivittäin 2 tuntia kun ajaa päivässä 20km. Hommasin akkulaturiksi tollasen Cetek MXS 7.0. Tolpasta auto saa sähköä 2h annoksina, riittääkö tuo max 7A/h lataus ylläpitoon kaksi tuntia päivässä, vai tarviiko sitä sitten päiväseltään myös pitää töpselissä esim. työpaikalla 2h?

Akku on uusi perusmallinen Exide Excell, Akun kapasiteetti 95 Ah, Kylmäkäynnistysvirta: 800 A. Eli samanlainen akku joka minulla on jokaikisessä autossa. Vaan pitäskö se vaihtaa Exide Premiumiin joka olisi 100Ah/900A?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 23.10.2010 13:27

Re: Sergeyn paku. 220cdi (weba, akku tyhjäks)

Viesti Kirjoittaja Kone »

Paras keino tarkistaa akun kunto taitaa olla mitata akun jännite vähän aikaa päivittäin. Jos pysyy hyvänä niin ok, jos ei niin tarvii lisää latausaikaa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi (weba, akku tyhjäks)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin, onko se akun ominaisuus vai vika? tuohan ei ole parhaimmasta päästä kylmäkäynistyksen suhteen. EI kyllä ole ollut ennätys pakkasiakaan...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sergeyn paku. 220cdi (weba, akku tyhjäks)

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ite hommasin jännitemittarin autoon, joka on kokoajan kiinni. Itellä oli vanha akku ihan soosia, yks kenno ainakin sökö. Jännitteet yleensä 10 voltin paikkeilla, käynnistyksessä saattoi käydä alta 5 voltin. Nyt on Exide Premium, eipä oo jännitteet alta 12.3 ja käynnistyksessä ei taida tippua edest 10 volttiin? Ja startin joku vaihtanu 6 volttiseksi, käynnistyksien perusteella xD

Jos sulla on useampia samanlaisia akkuja kerran, niin kokeile toisesta autosta paraneeko?
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi (weba, akku tyhjäks)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuo on jo toinen vastaava kokeilussa... Se toinen oli reilun vuoden vanha. Apu ei löytynyt vaihtamalla akkua.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi (kusee öljyä)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ja sitten juu... on auto alkanu valittamaan että "Steering gear oil" on vähissä ja auto vuotanee nestettä takapäästä? Onko tasonsäätö siis yhteisessä käytössä tuon öljyn kans?

Ei pitäs lähettää autoja pohjoseen ku ei ne siellä kestä ikinä muutamaa viikkoa kauempaa... mitä nyt avuksi. :clap:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re:

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

EeKi kirjoitti:On kyllä loistavassa kunnossa hintaan nähden. :shock:
joo ei voi muuta sanoa!
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: Sergeyn paku ... Nyt S210 220cdi '01

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi (kusee öljyä)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

alotin rälläkällä hiomapaperilaikalla 80 karkeudella, sitten 180 ja sen jälkeen 260 lamellilaikkalla. Sen jälkeen käsin vesihiomapaperilla 320-400-600-800-1000-1200. Sitten alumiininkiillotusvahoilla ensin sisalkuitulaikalla ja karkealla esikiillotusvahalla, sitten normaalilla lumppulaikalla ja kiillotusvahalla ja lopuksi hienolla kuitulaikalla ja loppukiillotusvahalla 8)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: Sergeyn paku. 220cdi (kusee öljyä)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

ahaa, no kiitoksia täytyypähän kokeilla sitten. onko pakko olla vahauskone? ei taida käsipelin vaan onnistua?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn paku. 220cdi (kusee öljyä)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no porakoneessa minulla oli nuo kangaslaikat. Käsinki se kyllä onnistuu mutta aikaa menee enemmän kuin 40min.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn väyskä 220cdi (eihä tää paku oo)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tasonsäätö korjattu. Oli takaa letku rikki ja se vaihdettiin Pasin huoltokulmassa Utajärvellä. Kiitokset saaresta siihen suuntaan!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn väyskä 220cdi (eihä tää paku oo)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jahas, ja taas kävi niin että tietokone kertoo että polttoaineen määrä 9l ja auto sammui kesken ajon. Tämä on jo toinen tai kolmas kerta kun niin käy.

Mikä on...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Sergeyn väyskä 220cdi (eihä tää paku oo)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sergey kirjoitti:Jahas, ja taas kävi niin että tietokone kertoo että polttoaineen määrä 9l ja auto sammui kesken ajon. Tämä on jo toinen tai kolmas kerta kun niin käy.

Mikä on...
Anturivika, tasaus systeemi oikutelee, siirtopumppu väljä ilmavuotoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn väyskä 220cdi (eihä tää paku oo)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ilmaa päästi suuttimen mutterista niin suhina vaan kävi ja sen jälkee lähti taas kulkemaan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Tuli tässä mieleen, kun auto sammui sellaisessa pitkähkössä ja melko jyrkässä (ei tosin varoitusta) mäessä alamäessä että voisiko vaikuttaa joku monttu sopivasti että hörppää tyhjää. Sama nimittäin oli viimeksi, alamäen jälkeen sammui, ja kanisterilla lisää, ilmaus ja menoksi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Sergeyn väyskä 220cdi (eihä tää paku oo)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sergey kirjoitti:Ilmaa päästi suuttimen mutterista niin suhina vaan kävi ja sen jälkee lähti taas kulkemaan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Tuli tässä mieleen, kun auto sammui sellaisessa pitkähkössä ja melko jyrkässä (ei tosin varoitusta) mäessä alamäessä että voisiko vaikuttaa joku monttu sopivasti että hörppää tyhjää. Sama nimittäin oli viimeksi, alamäen jälkeen sammui, ja kanisterilla lisää, ilmaus ja menoksi.
Jep sopivasti kun heilahtaa
Niin ilmaa väliin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn väyskä 220cdi (eihä tää paku oo)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja kun siirtopumppu on vähä väljähkö ja o-renkaat taitaa vuotaa vähän niin silloha se ei siis enää ominvoimin starttaa. :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Sergeyn väyskä 220cdi (eihä tää paku oo)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sergey kirjoitti:ja kun siirtopumppu on vähä väljähkö ja o-renkaat taitaa vuotaa vähän niin silloha se ei siis enää ominvoimin starttaa. :)
Jep ei jaksa enään "nostaa" ainetta tankista ja vetelee ilmaa väliin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin